ندای لرستان

آخرين مطالب

تلاش انتخاباتی اصولگرایان زیر سایه اختلافات تندروها مقالات

تلاش انتخاباتی اصولگرایان زیر سایه اختلافات تندروها
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - آرمان امروز /متن پیش رو در آرمان امروز منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
دور دوم انتخابات پرماجرا صبح روز جمعه 21 اردیبهشت آغاز می‌شود و بنا بر اعلام وزارت کشور به مدت 10 ساعت ادامه خواهد داشت. اگرچه رقابت در دور دوم همانند دور اول درون اردوگاهی خواهد بود ولی این نمی‌تواند از حساسیت این جدال درون گروهی بکاهد. هرچند باتوجه به مشارکت در دور اول امیدی به افزایش حضور شهروندان نیست ولی با این حال این رقابت می‌تواند به راه‌های باریکی ختم شود و تاثیر خود را در چگونه شکل گیری هیات رییسه نشان دهد. در این مرحله 90 نامزد انتخاباتی برای مشخص شدن 45 کرسی باقی مانده در 22 حوزه انتخابی وارد رقابت خواهند شد. یکی از صندوق‌های حساس در این دوره به حوزه تهران باز می‌گردد که 32 نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب 16 کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین 2 نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است که مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه «انتخاب ایران»، از سوابق نامزد مورد نظرشان جویا شوند. در این بین باید به روند تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی هم اشاره کنیم که سعی می‌کنند نظر شهروندانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند را جلب کنند. در ادامه این گزارش به روند حرکت قطار انتخاباتی اشاره خواهیم کرد.
تحرکات لیست‌‌ها و ائتلاف‌های انتخاباتی
«مجید متقی‌فر»، سخنگوی جبهه پایداری اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را اعلام و با تاکید بر اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در 21 اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.
از طرف دیگر «نظام‌الدین موسوی» از نهایی شدن لیست «ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب» (امناء) برای دور دوم‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد و یادآور شد که از 30 نامزد ائتلاف امناء در دور اول انتخابات 7 نفر انتخاب و15 نفر نفر نیز به دور دوم راه پیدا کردند.
همچنین فهرست کاندیداهای مورد حمایت «شورای وحدت اصولگرایان» در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اعلام شد و به گفته مسئول روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت، در فرایند انتخاب کاندیداها، تلاش شده است در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.
طی چند روز گذشته فهرست کاندیداهای مورد حمایت «جمعیت جوانان انقلاب اسلامی» و لیست کاندیداهای مورد حمایت «خانه انقلاب» و کاندیداهای «جبهه مردمی ایران قوی» و «جبهه ایران اسلامی» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران منتشر شدند.
پیش‌بینی مشارکت حداقلی در دور دوم
یکی از چالش‌های انتخابات‌های اخیر به موضوع مشارکت باز می‌گردد. باتوجه به آمار دو انتخاباتی که به دور دوم کشیده شد باید بگوییم که درصد مشارکت در این رویدادها تقریا مساوی با دور اول بود یعنی باتوجه به مشارکت حدود 40 درصدی در انتخابات 11 اسفند به‌نظر دور دوم نمی‌تواند از این درصد عبور کند و حتی در انتخابات دوره گذشته درصد بسیاری پایین‌تری به خود اختصاص داد. طبق اعلام وزارت کشور در دور اول انتخابات دهم که در اسفند 94 برگزار شد توانست مشارکتی حدود 34 میلیون نفر از مردم که معادل ٪62 واجدین شرایط شــرکت در انتخابات به شــمار می‌رفت، را رقم بزند. در این مورد باید اضافه کنیم که مشارکت در تهران حدود ٪50 بود. در دور اول این انتخابات تکلیف حدود 220 کرسی از 290 کرســی مشــخص شد. فهرست امید و فهرست ائتلاف اصولگرایان رقابت تنگاتنگی داشــتند. فهرست امید حدود 86 کرسی و فهرست ائتلاف اصولگرایان حدود 67 کرسی به دست آوردند.
مرحله اول انتخابات دوره یازدهم در 2 اســفند 1398 برگزار شد و 279 نفر از نمایندگان مجلس مشــخص شــدند. مرحلــه دوم انتخابات در 21 شهریور 1399برگزار شد و یــازده نماینده باقی مانده که در مرحله اول رای نیاوردند و به مرحله دوم راه پیدا کردند، مشــخص شــد. میزان مشارکت در مرحلــه دوم شــرایطی بدتر از مرحله اول داشــت و میــزان آن در حدود ٪20بوده است.
تکذیب‌ها و اختلافات تندروها
‌در پی شایعات اخیر «حسین الله‌کرم»، دبیرکل رزما ضمن حمایت مجدد و محکم از لیست 16 نفره امنا،‌ گفت: «هرگونه بیانیه، اعلام مواضع رسمی و اظهارنظر رزما فقط با سربرگ، مهر و امضای اینجانب به عنوان دبیرکل قابل قبول است. شایعات اخیر بداخلاقی و دور از تقوای بعضی از جریانات پدرخوانده شکست خورده می‌باشد. خود و همگان را به رعایت تقوا در رقابت های سیاسی تذکر می‌دهم.» ظهر روز دوشنبه «تسنیم» در خبری نوشت برخی اعضای رزما در بیانیه‌ای نسبت به حضور تعدادی از نامزدهای لیست امناء اعتراض کردند. در این بیانیه آمده بود: «با توجه به اینکه لیست امنا با همکاری برخی اعضای رزما اعلام شده و در لیست ارائه شده تعدادی افراد که در دوره نمایندگی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی شائبه تخلفات مالی درباره آنان مطرح است و به همین دلیل غیر انقلابی و با هزینه‌های تبلیغاتی در انتخابات موجب خدشه در نام و پیشینه پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس شده‌اند ما برخی از اعضای شورای مرکزی رزما نسبت به ائتلاف با امنا اعتراض خود را اعلام می‌داریم.»
توضیح شانا در مورد لیست دور دوم
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بیانیه‌ای نوشت: از 16 نفر نامزدهای شورای ائتلاف 15 نفر درجه تحصیلات دکتری دارند و 10 نفر دارای سابقه و تجربه نمایندگی مجلس هستند و 2 نفر روحانی و 3 نفر نیز خانم هستند. پایه و اساس فعالیت سیاسی شورای ائتلاف، اصول «عقلانیت، معنویت و عدالت» است که با الهام از آموزه‌های اسلامی و قرآنی و رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری انتخاب شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/951271/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین آمار محاسبات مالیاتی از خانه های خالی

بلاتکلیفی 5 ماهه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

نشان استاندارد روی این فرآوردهای غذایی جعلی است

تداوم ثبات در بازار ارز

شناسایی 150 نقطه مستعد آتش سوزی در لرستان

پروتئین شیرین Brazin جایگزین احتمالی شکر در آینده

موج جدید بارش‌ ها، از این روز آغاز خواهد شد

ارائه بسته‌های «بانکی» به خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند

نماینده مجلس: قانون درباره طلافروشان باید اجرا شود

سهم بالای ترکیه در بازار چاپ و بسته‌بندی منطقه

انتقاد مجری تلویزیون از پاس کاری کشاورزان در دستگاه های دولتی

انتقاد روزنامه فرهیختگان از قرارداد با هند؛ "اشتباه چابهار!"

چرا برخی موسسات دولتی که بازده ندارند بودجه می گیرند؟

روابط عمومی ها سربازان جهاد تبیین سازمان ها

بروجرد پیشرو در حوزه صنایع خلاق فرهنگی کشور است

خطر انقراض 12 گونه جانوری لرستان را تهدید می‌کند

افتتاح نمایشگاه گروهی آثار نقاشی در خرم ‎آباد

ماجرای جنایت وحشتناک مرد دوزنه در جاده

دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ ای، قربانی گرفت

جزییات جدید درباره تعطیلی آخر هفته

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

مدیرعامل راه آهن: پیشرفت برقی‌سازی خط آهن تهران - مشهد صفر است

در چه صورتی مالیات بر خانه‌های خالی 12 برابر می‌شود؟

قیمت شکر بسته بندی اعلام شد

موتور خودروهای برقی روشن شد

روابط عمومی‌ها در مسیر امیدآفرینی به جامعه حرکت کنند

12 درصد حریق های زاگرس در لرستان رخ می‌دهد

با کریمان کارها دشوار نیست

وزیر نیرو: ایران جزو چهار کشور دنیا در حوزه سدسازی است

لایحه جداول بودجه 1403 به مجمع تشخیص رفت

مهر مدعی شد: حقوق همه بازنشستگان تأمین اجتماعی تا آخر وقت فردا واریز می شود

ریزش سنگین بورس با کاهش 62 هزار واحدی شاخص کل

جارو شارژی فندکی!! دیگه نگران نظافت ماشین نباشید

همایش بزرگداشت هفته ملی جمعیت در خرم آباد

راهکار تازه واشنگتن برای کمک به اسرائیل

فهرست کالاهای دریافت کننده ارز اعلام شد

حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی اعلام شد

بازگشت طلا به مسیر افزایش قیمت؛ سکه کانال 40 میلیون را پس گرفت

توقیف 113 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در لرستان

دستگیری یک قاتل فراری در فرودگاه امام‌ خمینی

شمارش معکوس برای افزایش مبلغ جرائم رانندگی

وام بدهید، بچه بیاورند

تلاش برای کنترل بحران

پورابراهیمی: مجلس درباره وضعیت بازار سرمایه جلسه فوق‌العاده برگزار کند

سقوط‌ آزاد دلار؟

راهنمای خرید میز تنیس و فوتبال دستی

پاسخ نماینده مجلس به علت دسترسی به پلتفرم های فیلتر شده

عرضه پنج خودرو در سامانه خودروهای برقی؛ سامانه از دسترس خارج شد!

وزیر کار: به‌روز رسانی اطلاعات «درآمدی» ایرانیان؛ دهک‌بندی‌ها «دقیق» می‌شوند

صید ماهی در رودخانه های لرستان ممنوع شد