ندای لرستان

آخرين مطالب

شرکت ملی فرآورده‌های نفتی: 7.5 میلیون لیتر تولید روزانه بنزین افزایش یافته است اقتصادي

شرکت ملی فرآورده‌های نفتی: 7.5 میلیون لیتر تولید روزانه بنزین افزایش یافته است
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - تسنیم / مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تنوع‌سازی سبد سوخت نیز در دستور کار قرار گرفته است که دراین‌باره با تبدیل متانول به بنزین، 7.5 میلیون لیتر به بنزین کشور افزوده می‌شود.
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه سومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌الملی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری اظهار داشت: با راه‌اندازی واحد آیزوماکس طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه نفت آبادان روزانه حدود 3 میلیون لیتر به ظرفیت نفت‌گاز و 1 میلیون و 500 هزار لیتر به تولید روزانه بنزین این پالایشگاه افزوده خواهد شد.
وی همچنین از بهره‌برداری واحدهای گوگردزدایی و تولید بنزین پالایشگاه شیراز تا شهریور امسال خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این واحدها 4 میلیون لیتر نفت‌گاز و 1 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین یورو به تولیدات کشور افزوده خواهد شد.
معاون وزیر نفت در امور پالایش بیان کرد: طرح کیفی‌سازی پالایشگاه نفت تهران نیز در حال اجراست که با بهره‌برداری از بخشی از این طرح تا پایان امسال، میزان بنزین تولیدی در این پالایشگاه از روزانه 6 میلیون لیتر به 7 میلیون و 500 هزار لیتر رسیده و علاوه بر آن کیفیت بنزین تولیدی به استاندارد یورو 4 و 5 اروپا خواهد رسید.
سالاری همچنین از راه‌اندازی بیش از یک هزار و 100 کیلومتر خط لوله در سال جاری خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خطوط، در مصرف روزانه 67 میلیون لیتر گازوئیل در کشور صرفه‌جویی خواهد شد؛ افزون بر آن، 70 هزار بشکه به ظرفیت پالایشی شرکت‌های پالایشی اضافه خواهد شد که در نتیجه آن به تولیدات روزانه بنزین و نفت‌گاز به‌ترتیب 1.6 و 2.5 میلیون لیتر افزوده خواهد شد.
وی همچنین به اتصال نیروگاه‌ها به شبکه خطوط لوله و افزایش 10درصدی زیرساخت ریلی برای توسعه حمل‌ونقل و بهبود شرایط انتقال اشاره کرد و افزود: تنوع‌سازی سبد سوخت نیز در دستور کار قرار گرفته است که دراین‌باره با تبدیل متانول به بنزین، 7.5 میلیون لیتر به بنزین کشور افزوده می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از تبدیل کارگاهی 200 هزار خودرو در سال جاری خبر داد و گفت: تولید کارخانه‌ای سی‌ان‌جی باید به 30درصد افزایش یابد که تکلیف مجموعه‌های خودروسازی کشور است.
سالاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مجموعه شرکت ملی پالایش‌ و پخش را 19 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: از این میزان 14 میلیارد و 500 هزار دلار مربوط به طرح‌های کیفی‌سازی پالایشگاه‌های موجود، 1 میلیارد و 200 میلیون دلار آن مربوط به بخش خطوط لوله و 255 میلیون دلار آن نیز مربوط به بخش ذخیره‌سازی است که در نتیجه اجرای این طرح‌ها 32 میلیون لیتر به ظرفیت تولید روزانه بنزین کشور و 16 میلیون لیتر به ظرفیت تولید روزانه نفت‌گاز روزانه کشور افزوده خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به تحویل بیش از 18 میلیارد لیتر سوخت مایع به بخش نیروگاهی کشور در سال گذشته، بیان کرد: در بخش برون‌مرزی، به‌موازات برگزاری اجلاس کمیسیون‌های مشترک و دیپلماسی انرژی دولت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز پیشتازانه عمل کرد و با اجرای پروژه فراسرزمینی در ونزوئلا از سوی 230 سازنده، یک میلیون و 600 هزار قلم کالا به این کشور صادر شد.
معاون وزیر نفت در امور پالایش همچنین از اجرای طرح‌های مطالعاتی برای اجرای پروژه‌های فراسرزمینی در کشورهای سوریه، سریلانکا و عراق خبر داد و گفت: این طرح‌ها امسال در حال پیگیری است.
سالاری همچنین با اشاره به پیگیری پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در صنایع پالایشی گفت: در این حوزه توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای همجوار مهم‌ترین اقدام بوده است. در حوزه اقدام‌های زیست‌محیطی نیز طرح خاموشی مشعل‌های پالایشی و کاشت 5 میلیون نهال سال گذشته به اجرا درآمد.
وی همچنین از راه‌اندازی مرکز تحلیل داده و پایش سامانه مانیتورینگ این شرکت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با مجوز هیئت وزیران، سال گذشته در فهرست سازمان‌های توسعه‌ای قرار گرفتیم.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تأکید کرد: در بخش مولدسازی دارایی‌ها به‌دلیل محدودیت منابع، کارگروه مولدسازی و دارایی تشکیل و در قالب این کارگروه، نحوه تخصیص تمام دارایی‌ها به پروژه‌ها احصا شد.
سالاری همچنین از پیگیری بحث واگذاری سهام در پالایشگاه‌هایی نظیر ستاره خلیج‌فارس و دیگر شرکت‌های پالایشی با مشارکت مردم خبر داد و افزود: در بحث زنجیره انتقال و توزیع، شیوه‌نامه برندینگ شکل گرفت.
وی با اشاره به اجرای طرح کارآفرین فردا در بخش کارآفرینی طرح‌های توسعه‌ای بیان کرد: طرح کارآفرین فردا را برای استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان اجرا کردیم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سال گذشته زنجیره تولید و عرضه را با مشارکت شرکت‌های پالایشی برای حضور این شرکت‌ها در بازار توزیع و عرضه فرآورده ایجاد کردیم.
سالاری تأکید کرد: در بخش ساخت داخل، به‌منظور ارتقای ایمنی و زیرساخت‌های توزیع سوخت، ترمینال‌های سامانه هوشمند بومی‌ساز و مستقر شد، همچنین با مشارکت دانش‌بنیان‌ها، دانش فنی کیفی‌سازی نفت کوره را در کشور بومی‌سازی کردیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/951480/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نخست وزیر اسپانیا: دولت فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت

درخواست کودک فلسطینی از دنیا

بمب‌های پوپولیستی؛ ایده‌های تخیلی چه بلایی سر اقتصاد می‌آورد؟

بلایی که حزب الله لبنان بر سر ساکنان شمال فلسطین اشغالی آورده است

آخرین پناهگاه؛ چشم‌ها به رفح است..

ماتم مردم لرستان در فراق سید محرومان

سنگین‌ترین ریزش بورس در 11 ماه گذشته

پتک «کارت» امتحان نهایی بر روح و روان دانش‌آموزان

قامت سرخ بورس

فعال اصولگرا: در این شرایط صحبت از رئیس جمهور بعدی شایسته نیست

امروز یارانه کدام دهک‌ها واریز شد؟

دامنه نوسان بورس تغییر کرد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 1 خرداد 1403

بلوار ورودی شهر نورآباد به نام شهید رئیسی نامگذاری شد

هوای لرستان از فردا بارانی خواهد شد

خستگی‌ناپذیری ویژگی آیت‌الله رئیسی بود

روایتی از سفر شهید راه خدمت به لرستان

بازدید مدیرعامل بیمه دی از شرکت خدمات بیمه ای امید بنیان

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

چه کسی اجازه پرواز بالگرد رییس جمهور را صادر کرد؟

جلوگیری از تنش در منطقه بخشی از مذاکرات مسقط است

آخرین سفیر؛ کارنامه دیپلماتیک اردشیر زاهدی

افشای اسناد تازه از تلاش مصر برای تخریب هزاران تونل حماس

آشوب در کابینه

انتخابات؛ اهرم تنش‌زدا در مذاکرات ایران و آمریکا

آخرین پروژه‌ای که سید ابراهیم رییسی افتتاح کرد

چرا روحانی پاسخ شورای نگهبان را منتشر نکرد؟

دیپلماسی آقای دیپلمات در برابر لابی‌های قالیباف

چابهار در ابهام

گروه‌های تروریستی‌ای که ارتش اسرائیل را بنا نهادند

عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی لغو شد

قیمت سکه و طلا کاهشی شد

مشاور وزیر راه و شهرسازی: تعرفه خدمات مهندسی باید عادلانه و به‌روز باشد

روند بازار ارز پس از وقوع حادثه هوایی چگونه است؟

ادامه ریزش قیمت طلا و سکه در بازار؛ دلار ساز مخالف زد

بازار طلا فردا باز است

افزایش صادرات نفت روسیه به چین در 4 ماه اول 2024

دیگه ماشینتو کارواش نبر ... اونم با 198 تومن

60 لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود

شناسایی 120 همت سرمایه‌گذاری در نهضت ملی مسکن

بورس تعطیل شد

یارانه 300 هزار تومانی واریز شد

لغو یک هفته‌ای تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور

امیدآفرینی لرستان در «جام رسانه امید»

ایسنا رسانه برتر جایزه ملی جوانی جمعیت در لرستان شد

دفاع مقدس الگویی برای فرماندهی حوادث در لرستان

ورود سامانۀ بارشی جدید به لرستان

تابستان امسال در لرستان خاموشی برق نداریم

یک هزار و 381 نفر نابارور در سامانه نشان دار و تحت پوشش بیمه سلامت

کاشت 36 هکتار درخت اکالیپتوس در پلدختر