ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

اقدام قاطع ایران در برابر کوچک‌ترین تهدید/گفتمان مقاومت دنبال شود سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اقدام قاطع و کوبنده ایران در برابر کوچک‌ترین تهدید دشمن، گفت: گفتمان مقاومت باید دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: امام سجاد(ع) به شیعیان می فرماید که با پنج گروه همنشین نشوید: اول با آدم دورغگو، دوم: با آدم فاسد، سوم: با آدم بخیل، چهارم: با آدم احمق و پنجم با کسی که قطع رحم کرده است.
قبور ائمه نماد و الگویی برای معنویت و مقاومت علیه ظالمان است
وی در ادامه با بیان اینکه 25 ماه محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) است، عنوان کرد: اینکه در کربلا امام سجاد(ع) زنده ماند برای این است که مسیر امامت تداوم یابد و نهضت امام حسین(ع) زنده بماند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه خدا اراده کرد که امام سجاد(ع) زنده بماند، زنده ماندن ایشان تداوم بخش مسیر امامت و باعث احیای نهضت عاشورا شد، افزود: حماسه سازی امام سجاد(ع) در دوران اسارت و بعد از آن برای این بوده که نهضت عاشورا را روشن نگه دارد، حرکت امام حسین(ع) ابتر نماند، چراغ هدایت تداوم پیدا کند و نهضت امام حسین(ع) پیام رسانی شود.
آیت الله میرعمادی، گفت: از این رو باید گفت که دوران امام سجاد(ع) دوران بسیار سخت بود و خفقان عجیبی در این دوران حاکم بوده است، اما امام سجاد(ع) در قالب دعا، راز و نیاز، گریه و اشک توانست مقام معنوی انسان و توجه انسان به خدا و نهضت امام حسین(ع) را برقرار کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 22 ماه محرم و سالروز تخریب قبور مطهر عسگرین در سامرا به دست گروههای تکفیری، تصریح کرد: خوشبختانه همانطور که مقام معظم رهبری پیش بینی کرده بودند بارگاه این امام ها به بهترین شکل ساخته شد و الان زائران آنجا را زیارت می کنند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با طرح این سوال که چرا گروههای تکفیری و وهابیت قبور ائمه را تخریب می کنند، افزود: دلیل این امر این است که قبور ائمه نماد و الگویی برای معنویت، توجه دادن مردم به خدا و مقاومت در برابر ظالمان است.
باید گفتمان مقاومت را با دفاع از حرم دنبال و تقویت کنیم
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه با زیارت قبور ائمه از مبارزات سیاسی آنها درس می گیریم، گفت: در این راستا تکفیری ها نمی خواهند این نماد و الگو وجود داشته باشد چرا که ائمه مظهر مبارزه با ظلم و ستم بوده اند، ظلم ستیز بوده اند و هرگز زیر بار ظلم نرفته اند.
وی، بیان داشت: تخریب قبور ائمه به عنوان یک راهبرد دشمن برای مقابله با مقاومت و ایستادگی مردم است، می خواهند که الگوهای مقاومت در زندگی مردم وجود نداشته باشد و مردم نمادی نداشته باشند که از آنها الگو بگیرند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه در این راستا مهم ترین وظیفه ما در برابر این راهبرد دشمن و تخریب قبور ائمه مقاومت با دفاع از حرم است، عنوان کرد: شکل گیری مدافعان حرم در این راستا بوده است، مدافعان حرم، مدافع مقاومت و ایستادگی هستند، مدافعان حرم مدافع پایدار شکل گیری مقاومت هستند، مدافعان حرم، مدافع مرکز معنویت و توجه به خدای متعال هستند.
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امروز وظیفه ما است که گفتمان مقاومت را با دفاع از حرم دنبال و تقویت کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه امروز این بارگاه ملکوتی مرکز مقاومت مسلمانان دنیا شده است.
تشریح ابعاد دوران دفاع مقدس
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: این دوران، دوران بسیار مهمی بوده است، دوران دفاع مقدس یکی از کم نظیر ترین پدیده های تاریخ ایران اسلامی است که برای همیشه می ماند و این دوران گنجینه ای است که هر چه از آن استفاده کنیم برای آینده ما مفید است و باید ابعاد دوران دفاع مقدس به نسل جوان شناسایی و معرفی شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مسئله حضور حماسی مردم در صحنه دفاع مقدس، تجلی همبستگی، ایثار، مقاومت و ایستادگی، گفت: این صحنه ها را نباید فراموش کرد، این صحنه های حضور، ایثارگری ها و گذشت را نباید فراموش کرد.
آیت الله میرعمادی در ادامه با اشاره به ناکامی دشمن در دوران دفاع مقدس، افزود: تمام ظرفیت های اطلاعاتی، نظامی، تجهیزاتی، اقتصادی و نفتی جهان در اختیار صدام قرار داشت اما در برابر اراده ملت ایران ناکام بود و این امر باید تجزیه و تحلیل شود.
وی یکی دیگر از ابعاد دوران دفاع مقدس را تبدیل تهدید دشمن به فروپاشی نظام اسلامی به تثبیت و تقویت نظام اسلامی، عنوان کرد و گفت: تبدیل ایران به یک کشور پیش رو و مقتدر در منطقه از دیگر ابعاد دوران دفاع مقدس بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه امروز باید تلاش کنیم ابعاد مقاومت، ایستادگی و دستاوردهای هشت سال دوران دفاع مقدس را بشناسیم و به نسل جدید معرفی کنیم، گفت: یاد و خاطره همه شهدا را گرامی بداریم.
مبنای تربیت جوانان مومن و انقلابی سند 2030 نیست
آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اول مهر ماه، بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، عنوان کرد: آموزش و پرورش بسیار مهم است، ما نباید آموزش و پرورش را دست کم بگیریم، این نهاد مهم ترین رکن تربیت نیروی انسانی است و مهم ترین عامل پیشرفت کشور است.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نظام تعلیم و تربیت ما باید جوانان مومن و انقلابی تربیت کند و مبنای این تربیت نیز آموزه های دینی، قرآن و سند تحول نظام آموزش و پرورش است نه سند 2030، گفت: متاسفانه برخی اصرار دارند که سند 2030 را به شکلی اجرا کنند، این موجب سعاتمندی نیست بلکه موجب بدبختی و ذلت است و سرانجام نسلی که انتظار است در گام دوم انقلاب نقش آفرینی کند نمی تواند باشد.
اقدام قاطع و کوبنده ایران در برابر کوچکترین تهدید
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتمام حجت مقام معظم رهبری نسبت به مذاکره با آمریکا، تصریح کرد: در این سخنان مهم آخرین اتمام حجت مقام معظم رهبری نسبت به برجام و مذاکره با آمریکا را شنیدیم و دیگر برای ما حجت تمام است و هیچ مذاکره ای در هیچ سطحی بین مسئولان و آمریکا شکل نخواهد گرفت.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه عده ای خوب گوش خود را باز کنند و این سیاست آشفته آمریکا را در نظر بگیرند، افزود: آمریکا اول از برجام خارج شد دید فایده ای ندارد و گفت که تحریم ها را تشدید می کند، تهدید نظامی کرد و اخیر هم گفته که مذاکره می کنیم، این معلوم است که آشفته است و سیاست آمریکا در منطقه شکست خورده است.
وی با اشاره به حمله پهپادهای جنبش انصارالله یمن به قطب صنعت نفت عربستان، تصریح کرد: این کار عظیمی بود، رئیس جمهور آمریکا گفته که کار ایران بوده است، اگر ایران این کار را انجام داده بود رسما اعلام می کرد، آمریکا و عربستان با حمله به قطب صنعت نفت عربستان دچار سردرگمی شده اند و این در حالیست که خیال می کردند آسیب پذیر نیستند، اما این حمله نشان داد که عربستان و کشورهای منطقه آسیب پذیر ترین کشور در منطقه هستند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، عنوان کرد: اینها اگر بخواهند شیطنت کنند و کوچکترین تهدید علیه ایران انجام دهند اقدام قاطع و کوبنده ایران علیه خود را خواهند دید.
آیت الله میرعمادی، افزود: هنوز توانمندی ایران را ندیده اند، ایران در یک موقعیت برتر و قوی قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/107604/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها