ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

لزوم توجه به ساختار کانون‌های مساجد/ ضعف در عرضه محتوا به جوانان سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر ضرورت توجه به ساختار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: در عرضه محتوا به جوانان ضعف داریم که باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید احمد میرعمادی نشست شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان در سخنانی با بیان اینکه امروز کانون های فرهنگی و هنری مساجد مرکز خلاقیت ها، ابتکارات و مرکز تعلیم مسائل دینی نسل جوان شده است، اظهار داشت: اقبالی که جوانان از مسئله کانون های فرهنگی و هنری مساجد داشته اند نشان دهنده این است که این کانون ها جهت گیری خوب و صحیحی داشته اند.
کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از سلامت معنوی و اخلاقی برخوردار هستند
وی با اشاره به گسترش کمی و کیفی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گویای این مطلب است که در لرستان 412 کانون مورد استقبال قرار گرفته است، عنوان کرد: این امر نقطه قوتی برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه برنامه های این کانون ها نیز بی تاثیر در جذب جوانان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد نبوده است، افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد امروز سالم ترین مرکز برای نسل جوان هستند.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه الان مراکز متعددی برای فعالیت های فرهنگی، دینی و ... وجود دارد اما هر کدام یک سری اشکالات و ضعف ها دارند، در میان این مراکز کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سلامت معنوی و اخلاقی خوبی برخوردار هستند، افزود: روشی که کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای فعالیت خود انتخاب کرده اند نیز نقطه قوت است چرا که مسجد محور هستند.
وی با اشاره به اینکه ما می خواهیم فرهنگ اسلام، قرآن و عترت را در جامعه گسترش بدهیم و در این رابطه نیز الگوی ما پیامبر(ص) هستند، بیان داشت: اسوه ما در امر تبلیغ، ترویج و گسترش فرهنگ اسلام ناب و اهل بیت پیامبر است، پیامبر هم از پایگاه مسجد استفاده کردند، مسجد پایگاه بسیار مهمی بوده است.
ضرورت توجه به ساختار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه مسجد پایگاه عبادت، سیاست، بسیج عمومی، مشورت، تعلیم و تربیت، حل اختلافات و دعاوی و ... بوده است و ما باید از این پایگاه استفاده کنیم، افزود: هر مکتبی برای پیشبرد اهداف خود یک روشی دارد و روش اسلام نیز مسجد محوری است.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه امروز اگر تمام فعالیت های فرهنگی بر محور مسجد باشد می توانیم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم، گفت: تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بسیج تمام فعالیت های فرهنگی حول محور مسجد است.
وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه کانون های فرهنگی و هنری با محوریت مسجد کار خود را آغاز کرده است، گفت: همچنین کسانی که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت دارند غالبا نسل جوان هستند که این امر یکی از نقاط قوت است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهتمام بیشتر به کانون های فرهنگی و هنری مساجد، افزود: این میزان توجه کم است و اگر قانع باشیم که تعدادی کانون داریم مطلوب نیست و نیاز به شورای برنامه ریزی قوی، برنامه های مدون گسترده و مجموعه افراد توانمند و پر انرژی داریم.
آیت الله میرعمادی، تصریح کرد: حال که اساسنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد تصویب و ابلاغ شده باید در راستای ساختار کانون ها نیز به صورت جدی توجه خاصی صورت گیرد.
در عرضه محتوا به نسل جوان ضعف داریم
وی همچنین با تاکید بر افزایش تعامل و همکاری بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد با دیگر دست اندرکاران مساجد، افزود: ما 12 مجموعه داریم که به نوعی با مساجد مرتبط هستند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در کنار مساجدی که داریم جایی برای کانون های فرهنگی و هنری دیده شود تا فعالیت گسترده ای داشته باشند، گفت: همچنین ما از نظر محتوای فرهنگی قوی هستیم، محتوای ما قرآن و عترت است، اما در روش ما ضعف داریم و باید بررسی کنیم که این محتوای قوی را در چه قالب و روشی قرار دهیم و در اختیار نسل جوان قرار بدهیم.
آیت الله میرعمادی، تصریح کرد: جوان سلیقه متفاوت دارد، زیباپسند است، خوش سلیقه، با نشاط و با استعداد است، یک برنامه را می توان با دهها روش برای نسل جوان عرضه کرد.
وی با بیان اینکه ما در عرضه محتوا به نسل جوان ضعف داریم و باید این ضعف را جبران کنیم و روش جذاب و ابزار جدابی در اختیار داشته باشیم، گفت: یکی از مشکلاتی که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد این است که ابزار تبلیغ و لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی ندارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، بر ضرورت استفاده از ابزار و روش های متنوع و گوناگون برای اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کرد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/108322/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی