ندای لرستان

آخرين مطالب

معاون دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مطرح کرد

سازمان منطقه آزاد کیش پیشگام و پیشقدم پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب در بین سایر مناطق آزاد منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - معاون فرهنگی،گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: مدیریت ارزشمند سازمان منطقه آزاد کیش سیاست ها و و رویکردهای منطقه را در راستای عملی کردن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری برنامه ریزی کرده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد در هشتاد و هفتمین شورای اداری منطقه آزاد کیش با بیان این که با تاکید مقام معظم رهبری وارد فصل جدیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران شده ایم گفت: ما می توانیم متناسب و متناظر با قوانین و مقرراتی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد؛ اجرای مفاد ذکر شده در بیانیه گام دوم انقلاب را در مناطق آزاد تسریع بخشیده و به تبع آن بهره مضاعفی از فضای ایجاد شده ببریم.
رستمی اظهار داشت: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در چهار حوزه فرهنگی ـ اجتماعی، صنعتی، اقتصادی و گردشگری مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، جهت گیری های موجود در این بیانیه را احصاء کرده و برای هرکدام از راهبردها و رویکردهای بیانیه و بر اساس اسناد بالادستی مناطق آزاد، سیاست ها و برنامه اقدام و عمل مناسب را تعیین و طراحی کرده است.
وی با اشاره به اینکه نقش هر منطقه آزاد در عملیاتی کردن برنامه اجرای بیانیه گام دوم مشخص شده است گفت: هم اکنون منطقه آزاد کیش در این زمینه پیشگام شده و گام اول را در اجرای برنامه ها و پیاده سازی سیاست های این سند برداشته است.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: آنچه در این بیانیه بر آن تاکید شده، نگاه تمدنی است و این نگاه قرار است در تمام عرصه ها در نظام جهانی حضور مؤثری داشته باشد.
رستمی با تاکید بر اینکه قانون و مقررات مناطق آزاد هم بر همین مبنا پایه ریزی شده است گفت: مناطق آزاد کشور با کمک قوانین مخصوص خود می¬تواند در حوزه های صادرات و ارتباطات جهانی، اقتصادی و گردشگری، انتقال فناوری ها و انتقال دارایی های ملموس و ناملموس کشور، نقش آفرینی موثری داشته باشد و به تقویت قدرت نرم و قدرت سخت کشور در نظام جهانی کمک کند.
وی با اشاره به سه سرمایه مهم و راهبردی مطرح شده در این بیانیه اظهار داشت: بحث ایمان و اعتقاد، جوانان به عنوان مهم ترین سرمایه در کشور و نیز سواحل دریایی از جمله موارد و موضوعاتی است که در این بیانیه به آن تاکید شده است. ما در مناطق آزاد و به خصوص در منطقه آزاد کیش در هر سه موضوع سرمایه های ارزشمندی داریم و تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی امیر کبیر در خصوص تاسیس شتابدهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان در جزیره کیش که امروز به امضاء رسید نیز فرصت بیشتری را برای حضور جوانان و ارائه خلاقیت ها و نوآوری های و فعالیت های اقتصادی و صنعتی آنها را فراهم می کند.
رستمی به دو موضوع انتقادی مورد نظر رهبری از جمله "نارضایتی عدالتی" و "نارسایی در تبلیغات درونی و بیرونی کشور" اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری این دو را به عنوان یک نقطه ضعف و تصویر غلطی که در جامعه بین المللی از ایران ساخته می شود؛ می دانند.
وی گفت: بر اساس گزارش های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، خوشبختانه شاخص های عدالت در این منطقه قابل دفاع، ارزشمند و پیشرو است. در حوزه تبلیغات و افزایش قدرت نرم کشور برنامه راهبردی در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تحت عنوان «برنامه راهبردی برندسازی مناطق آزاد» برای حضور در عرصه های جهانی تدوین شد و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.
رستمی افزود: نکته جالبی که در بازدید آقای دکتر همتی نیز به آن اشاره شد این است که مقامات ارشد کشور هم، کیش را بیشتر به عنوان یک مکان گردشگری می شناسند تا به سایر ظرفیت ها و سرمایه های اقتصادی و صنعتی. این نکته بیانگر این است که باید در حوزه تبلیغات به ویژه در بحث برندسازی در همه حوزه ها در کشور از جمله در مناطق آزاد که می بایست در همه زمینه ها پیشرو و پیشران باشند؛ گام های موثری برداریم.
وی به حوزه صنایع خلاق در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های جدید مناطق آزاد که در دوره حضور جناب آقای دکتر بانک شروع شد موضوع صنایع خلاق بود. بر اساس ماموریت ها و قوانین از جمله قانون چگونگی تأسیس و اداره مناطق آزاد از جمله بحث توسعه اقتصادی، صنعتی، فناوری ها و توسعه فرهنگی گام های موثری در توسعه صنایع فرهنگی برداشته شده بود اما به مقوله اقتصاد فرهنگ، صنعت فرهنگ و صنایع خلاق توجه چندانی نشده بود که این امر به عنوان یک اولویت در دوره جدید مدیریت در مناطق آزاد انتخاب شد و در دستور کار قرار گرفت.
رستمی ادامه داد: در اقتصادجهان، 3 درصد جی. دی. پی جهانی به صنایع فرهنگی و صنایع خلاق اختصاص دارد که ما در چارچوب های سیاستگذاری و برنامه ریزی و اقدامات خود در کشور توجهی چندانی به این امر نداشته ایم اما در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد این موضوع به عنوان یک اولویت اقتصادی در نظر گرفته شده و برای تمامی حوزه های مرتبط با صنایع خلاق، سیاستگذاری ها شروع شده و براساس این سیاست ها، برنامه ها و فعالیت اجرایی هم طراحی شده است.
وی در پایان گفته های خود در نشست شورای اداری منطقه آزاد کیش، ایجاد و شکل گیری شتابدهنده هایی در جهت جذب کارآفرینان، نوآوران و گروه های خلاق، از جمله اولویت ها در این زمینه اعلام کرد و گفت: مناطق آزاد از این شتابدهنده ها حمایت می کنند تا بتوانند ایده ها و خلاقیت های خودشان را به موضوعات قابل اجرا تبدیل کنند و فعالیت خود را در این عرصه ادامه دهند که به همین منظور که امروز شکل گیری اولین شتابدهنده صادراتی صنایع خلاق در کیش شاهدی بر این مدعا است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/108345/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

آخرین خبر‌ها از 2 ایستگاه پمپاژ آب پلدختر

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

500 هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

افزایش 13 درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان

رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

بهره مندی 138 هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

فیلم| تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان

استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند

بهره‌برداری از گلخانه 3 هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف 6 ماه آینده

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

داستان ابوشجاع

عامل تحریم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور