ندای لرستان

آخرين مطالب

واریز 620 میلیون سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی لرستان توسط شهرداری‌ها فرهنگي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - معاون فرماندار پل‌دختر گفت: ایستگاه‌های مطالعه در ادارات شهرستان راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا ملکشاهی در جلسه انجمن کتابخانه عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان پل‌دختر، اظهار کرد: مطالعه و کتاب‌خوانی عاملی در جهت توسعه همه‌جانبه جامعه و کیفیت فضا و منابع هر کتابخانه نشانگر سطح علمی منطقه و شاخصه‌ای مهم در راه شناسایی مؤلفه‌های فرهنگی افراد آن جامعه است.
وی تصریح کرد: چنانچه مسئولین امر با ایجاد فضای مناسب زمینه دسترسی آسان افراد جامعه به کتب مفید را فراهم کنند شاهد رشد چشمگیر افراد درزمینهٔ مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی خواهیم بود بنابراین بر ماست تا کتب مفید را در راه اعتلای سطح فکری جامعه بکار گیریم و آن‌ها را به‌عنوان عنصری گرانبها در منازل و محیط‌های کاری حفاظت و معرفی کنیم و در هر نقطه و مکانی گنجینه‌ای پایدار از کتب فرهنگی به‌عنوان یادگاری ماندگار در زندگی بشر تشکیل دهیم.
معاون فرماندار پل‌دختر با اشاره به نقش کلیدی تعامل کلیه دستگاه‌های اداری در پیشبرد مؤلفه‌های فرهنگی هر منطقه و افزایش علم و دانش در سطوح مختلف جامعه، افزود: یکی از راهکارهای کتابخانه‌های عمومی جهت فراهم آوری منابع مفید رایزنی برای اخذ کتب مازاد خانواده‌ها و ادارات است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و مراجعه به ادارات نسبت به جمع‌آوری این کتب اقدام کرد و نیز با به‌کارگیری اهرم‌های تشویقی نسبت به هم‌افزایی شاخصه‌های مطالعه و کتاب‌خوانی از طریق مراجعین کتابخانه عمومی گام برداشت.
ملکشاهی با اشاره به نیاز جمعیت شهرستان به توسعه فضای کتابخانه‌ای و دسترسی آسان مخاطبین به کتابخانه عمومی به‌ویژه در بخش غربی شهر خواهان پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان مجری ساخت جهت تکمیل پروژه و تحویل آن به نهاد بهره‌بردار یعنی کتابخانه‌های عمومی و استفاده شهروندان از آن شد.
وی با اشاره به نقش ادارات در توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی خواهان راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در ادارات و تأمین منابع آن از طریق کتب مازاد اهدائی کارکنان اداری شهرستان و معرفی رابطین فرهنگی ادارات درزمینهٔ کتابخانه‌های اداری به کتابخانه عمومی جهت آموزش لازم درزمینهٔ شیوه‌های مجموعه‌سازی و ارائه خدمات کتابخانه‌ای شد.
علی‌محمد قهرمانی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و دبیر نهضت مطالعه مفید پل‌دختر نیز تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های مهم کتابخانه‌های عمومی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و به‌ویژه اهمیت صیانت از حقوق شهروندان در حوزه‌های مختلف از طریق حفظ منزلت اجتماعی افراد از طریق امربه‌معروف و ارشاد به حجاب و عفاف در سطح کتابخانه‌های عمومی است.
وی اضافه کرد: مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان در نظر دارد تا با ایجاد تعامل دوسویه بین کتابخانه‌های عمومی و سایر دستگاه‌ها به‌ویژه آموزش‌وپرورش و با ارائه راهکارهی تشویقی در جهت نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف گام نهد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پل‌دختر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی متنوع کتابخانه‌های عمومی درزمینهٔ مختلف همچون برگزاری همایش دوچرخه‌سواری، پویش کتاب‌گردی، پیک دانائی، کتاب‌گردی عشایری، بهار مهربانی، نسیم مهربانی، مهربانی در مهر و...ادامه داد: مجموعه کتابخانه‌های عمومی علاوه بر انجام وظایف روزمره همواره در صدد آن است تا با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ضمن اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی از این طریق از دچار شدن مجموعه به روزمرگی جلوگیری کرده و با ایجاد سازوکار مناسب خدمات کتابخانه‌ای را به‌جای جای مناطق دورافتاده شهرستان نیز تسری دهد.
قهرمانی با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتاب‌خوانی در دهه آخر آبان‌ماه اظهار امیدواری کرد با رایزنی های مختلف با مجموعه ادارات شهرستان و اداره کل استان و با برنامه ریزی صحیح و برگزاری جلسه ای ویژه جهت برنامه ریزی هفته کتاب و مشارکت حداکثری ادارات شاهد هفته کتابی متفاوت تر از سالیان گذشته باشیم.
همچنین صمد چراغی پور شهردار پلدختر در این جلسه با اشاره به روی آوری جامعه به سمت استفاده از فضای مجازی و لزوم تطبیق امکانات با تکنولوژی روز اظهار امیدواری کرد تا نهاد کتابخانه‌های عمومی با حرکت در راستای انتشار کتب و منابع مرجع خود از طرق کتب الکترونیکی ذائقه جامعه را به سمت مطالعه مفید سوق دهد.
وی همچنین با ابراز رضایت از تعامل سازنده مجموعه شهرداری و کتابخانه عمومی، اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات زیرساختی به وجود آمده در اثر سیل اخیر شهرداری پل‌دختر تمام همت خویش را جهت عمل کردن به تکالیف قانونی خود درزمینهٔ نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی بکار خواهد بست و امیدواریم تا در پایان سال شاهد رشد محسوس نیم درصد واریزی کتابخانه عمومی باشیم.
غلامرضا نصیری رئیس شورای اسلامی لرستان و شهرستان پل‌دختر نیز ضمن اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه ابراز امیدواری کردند تا با برنامه‌ریزی صحیح شاهد درانداختن طرحی نو در سپهر فرهنگی استان و خروج برنامه‌ها از حالت سنتی و کلیشه‌ای به حالت نوین و کاربردی باشیم.
وی همچنین با اشاره به واریز 620 میلیون ریال سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی استان توسط شهرداری‌ها در طول 6 ماهه اول سال 98 تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر پل‌دختر ضمن واریز 80 میلیون ریال از سهم نیم درصد کتابخانه عمومی در این مدت تمام تلاش خویش را در جهت تعامل بیشتر با مجموعه کتابخانه‌های عمومی بکار خواهد بست.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/108829/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

سقوط قیمت بیت کوین

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

پایان یکه تازی اردوغان؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان