ندای لرستان

آخرين مطالب

در نشست با خبرنگاران، جزئیات ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مردم لرستان در مجلس اعلام شد سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تشریح جزئیات ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد داوطلبان نسبت به دور گذشته 33 درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، محمود ثمینی صبح امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار ثبت نام داوطلبین شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا این لحظه ثبت نام 401 نفر در لرستان نهایی شده است که از این تعداد 371 نفر مرد و 30 نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون حداقل سن شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی 30 سال و حداکثر 75 سال است، تصریح کرد: در بین داوطلبان نمایندگی مردم لرستان 62 نفر 30 تا 35 سال دارند، 57 نفر 35 تا 40 سال، 81 نفر 40 تا 45 سال، 88 نفر 45 تا 50 سال، 51 نفر 50 تا 55 سال، 47 نفر 55 تا 60 سال، 11 نفر 60 تا 65 سال، 2 نفر 65 تا 70 سال و 2 نفر 70 تا 75 سال سن دارند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه جوان ترین داوطلبین انتخابات مجلس در لرستان 7 نفر هستند که متولد سال 68 بوده و 30 سال سن دارند، افزود: همچنین مسن ترین داوطلبان 2 نفر هستند که متولد 1328 بوده و 71 سال سن دارند.
ثمینی در بخش دیگری از سخنان خود به تحصیلات داوطلبان نمایندگی مردم لرستان در مجلس اشاره کرد و افزود: 28 نفر تحصیلات لیسانس، 314 نفر فوق لیسانس، 57 نفر دکتری و 9 نفر تحصیلات حوزوی دارند.
وی همچنین به گروه های شغلی داوطلبان شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: 63 نفر فرهنگی، 10 نفر پزشک، 48 نفر استاد دانشگاه، 45 نفر بازنشسته، 132 نفر کارمند، 11 نفر بیکار، 2 نفر نظامی، 53 نفر دارای شغل آزاد، 16 نفر شغل متفرقه، 2 نفر روحانی، 4 نفر وکیل یا قاضی و 7 نفر نماینده مجلس هستند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه در بین ثبت نام شدگان آن هایی که دارای سابقه نمایندگی هستند 13 نفر هستند و کسانی که دارای سابقه داوطلبی در انتخاب مجلس بوده اند 105 نفر هستند، تصریح کرد: 134 نفر ایثارگر و 267 نفر غیر ایثارگر هستند.
ثمینی با اشاره به اینکه ثبت نام شدگان در انتخابات مجلس دهم در لرستان 307 نفر بوده اند که از این تعداد 278 نفر مرد و 20 نفر زن بوده اند، ادامه داد: همچنین تعداد ثبت نام شدگان در انتخابات مجلس نهم در لرستان 164 نفر بوده است که از این تعداد 155 نفر مرد و 9 نفر زن بوده است؛ در مجموع 93 درصد از ثبت نام شدگان مرد و 7 درصد زن هستند.
وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی 105 نفر(94 نفر مرد و 11 نفر زن)، بروجرد 73 نفر (64 مرد و 9 زن)، الیگودرز 36 نفر (یک نفر زن و 35 نفر مرد)، دورود و ازنا 47 نفر (46 تا مرد و یک زن)، کوهدشت و رومشگان 71 نفر (67 نفر مرد و 4 زن)، دلفان و سلسله 38 نفر (37 نفر مرد و یک زن)، پلدختر 31 نفر (28 نفر مرد و 3 نفر زن) برای نمایندگی مردم لرستان داوطلب شده اند، تصریح کرد: از 9 نفر نماینده فعلی استان تاکنون 7 نفر ثبت نام کرده اند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه بیشترین ثبت نام داوطلبان در خرم آباد و کمترین در پلدختر بوده است، یادآور شد: تعداد داوطلبان بدون سابقه داوطلبی 296 نفر است که 74 درصد ثبت نام شدگان را تشکیل می دهند.
ثمینی خاطرنشان کرد: امروز هم دوستان رصد می کنند تا هیئت نظارت بررسی و تطبیق کنند و 7 نفر داوطلب دیگر را نهایی کنند، در این صورت تعداد داوطلبان نمایندگی مردم لرستان به 408 نفر خواهد رسید.
وی در خصوص تفاوت در آمار ارائه شده توسط فرمانداران و ستاد انتخابات استان گفت: همه به سامانه وصل هستیم و آخرین اخبار را بر اساس سامانه اطلاع رسانی می کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در خصوص ثبت نام افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس گفت: دو نکته وجود دارد، کسانی که نماینده بوده اند هر دوره نمایندگی یک مقطع تحصیلی بالاتر حساب می شود، نکته دوم لیسانس با 5 سال سابقه اجرایی نیز قابل قبول است، همچنین برای ایثارگران هم یک مقطع تحصیلی بالاتر حساب می شود.
ثمینی اظهار داشت: نسبت به دور قبل 33 درصد افزایش ثبت نام داوطلبان در انتخابات را داشته ایم اما درصد جنسیتی هیچ تغییری نسبت به دور گذشته نداشته است و 7 درصد داوطلبان زن و 93 درصد مرد هستند.
وی با اشاره به اینکه فرآیند تشکیل هیئت های اجرایی در حال انجام است، گفت: در مورد برخی حوزه هایی که معطلی داشتند با مذاکراتی که با دوستان هیئت نظارت در استان داشتیم و همکاری های خوب تقریبا مشکلات حل شده و به نظر می رسد امروز در آن دسته شهرستان ها هم کار نهایی شود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/113414/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی