ندای لرستان

آخرين مطالب

معاون وزیر آموزش و پرورش:

پایین بودن تعداد دانش‎آموزان باعث کم‌شدن کیفیت تدریس می‌شود علمي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ایسنا/لرستان معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی‎از سیاست‎های سازمان توسعه کیفی و جلوگیری از توسعه کمی مؤسسات غیردولتی است.

مجتبی زینیوند امروز در همایش موسسان مراکز و مدارس غیردولتی لرستان که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه 2 خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به این‎که مشکلات مؤسسات نسبت به گذشته کمتر شده‎است، اظهار کرد: مخالفان این مدارس ببینند اگر مدارس غیردولتی را تعطیل کنند چه تعداد دانش آموز آواره شده و از تحصیل باز می‎مانند.
وی با اشاره به این‎که یکی‎از سیاست‎های سازمان توسعه کیفی و جلوگیری از توسعه کمی مؤسسات غیردولتی است، عنوان کرد: خیلی از صندلی‎های مؤسسات غیردولتی خالی هستند که پایین بودن تعداد دانش‎آموزان باعث می‎شود کیفیت تدریس کم شود.
زینیوند تأکید کرد: ما دنبال این هستیم که تعداد دانش‎آموزان تحت پوشش را اضافه کرده و از ظرفیت مدارس غیردولتی استفاده کنیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای تک تک مدارس غیردولتی که پایه دوازدهم داشتند کارنامه صادر کردیم هرچه تعداد دانش‎آموزان کمتر می‎شد کیفیت پایین می‎آمد.
وی با بیان این‎که وزیر کشور به جد پیگیر مشکلات و معضلات آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: خیلی از موارد ارجاع داده شده به وزیر کشور حل شد.
زینیوند با اشاره به این‎که لرستان تنها استانی است که با شهرداری‌ها مشکل داشته و عوارض بر مشاغل از مدارس غیردولتی گرفته می‎شود، ادامه داد: این امر نیز در یکی‎از شهرهای کوچک اتفاق افتاده است.
این مسئول تصریح کرد: براساس آیین‎نامه اجرایی و استقرار که به تصویب هیئت دولت رسیده، مدرسه غیردولتی در هر فضایی با کاربری مسکونی و غیرمسکونی می‎تواند فعالیت داشته باشد و براساس ماده 19 تمام تخفیفات مدارس دولتی نیز شامل حال این مدارس می‎شود.
وی تأکید کرد: در حال حاضر هیچ آیین‎نامه و دستورالعملی وجود ندارد که به تصویب نرسیده باشد.
زینیوند با اشاره به این‎که ما از نظر ایجاد بسترهای لازم قانونی در مدارس غیردولتی قوی عمل کردیم، اضافه کرد: از نظر قانونی شبهه‎ای بر ساختار ما وارد نیست و پنج سیاست در زمینه کیفیت بخشی اجرا کردیم.
این مسئول ادامه داد: از مؤسسین و مدرسه‎داران انتظار می‎رود در عصری که عصر شکل‎گیری رشته‎ها و علوم دانش‎بنیان است، تعلیم و تربیت را که یکی‎از میدان‎های توسعه سرمایه انسانی است جدی بگیرند.
وی با اشاره به این‎که آموزش و پرورش پویا، کارآمد و اثربخش از لازمه‎های توسعه هر کشور و تربیت سرمایه انسانی مؤثر است، تصریح کرد: رسالت و نقش‎آفرینی مدارس فقط در راه‎اندازی واحد آموزشی نیست بلکه بسیار گسترده‎تر است.
زینیوند با بیان این‎که اگر به این نکته توجه نکنیم نمی‎توانیم به آینده امیدواریم باشیم، اظهار کرد: انتظار مردم از کیفیت آموزشی نسبت به سال‎های گذشته بالاتر رفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‎که هدایت‎گری و راهبری اولین وظیفه مؤسسین و مدرسه‎داران است، گفت: این امر یکی‎از مهم‎ترین شاخص‎های مدیریت آموزشی است که باید در این رابطه برنامه‎ریزی و سیاست‎گذاری درست داشته باشیم.
وی با اشاره به این‎که ویژگی دوم این نوع مدارس عمل بر مبنای اصول، علم، عقلانیت و کاربرد تدبیر و آینده‎نگری در مدیریت آموزشی است، عنوان کرد: اگر در مدرسه خود تیم با انگیزه، علمی، کارآمد و متعهد را به کار نگیرید مدرسه شما موفق نخواهد بود.
زینیوند ادامه داد: ویژگی سوم در پیش گرفتن رویکرد‎های مشارکت جویانه، بهره‌گیری از ظرفیت‎های اولیا و ذهن خلاق دانش‎آموزان و استفاده از ظرفیت شوراهای مدرسه است.
این مسئول با اشاره به این‎که اخلاق گمشده جامعه امروز ماست، تصریح کرد: در وهله چهارم موسسان باید منادی اخلاق و معنویت در جامعه باشند، خیلی‎از افراد علم و سواد دارند اما حضورشان در جامعه مثمر نیست عدم اخلاق و معنویت باعث می‎شود علم و سواد به درد افراد جامعه نخورد.
وی با اشاره به این‎که دغدغه ما داشتن نگاهی نو به آموزش در نظام تعلیم و تربیت است، عنوان کرد: مدارس غیردولتی باید پیشران اجرای سند تحول بنیادین باشند.
زینیوند با بیان این‎که مدارس غیردولتی باید بسترهای لازم را برای آموزش الکترونیکی ایجاد کنند، ادامه داد: یکی‎از برنامه‎های ما مهارت‎آموزی و مهارت دوستی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: عرصه رقابت در مدارس غیردولتی عرصه سنگینی خواهد بود و حفظ حرمت معلمان بر همه ما واجب است.
وی با اشاره به این‎که یکی‎از دغدغه‎های ما بحث بیمه است، اظهار کرد: حقوق و مزایا براساس اِشِل وزارت کار است در وزارت کار بندی دارد که دولت بخشی از بیمه همکاران غیردولتی را تامین کند.
زینیوند با اشاره به این‎که آموزش از راه دور در سه حوزه حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری فعالیت دارد، عنوان کرد: امیدواریم تا سال 1400 مدرسه راه دوری نداشته باشیم که به تجهیزات الکترونیکی مجهز نباشد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/118269/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی