ندای لرستان

آخرين مطالب

فرماندار مرکز لرستان با مهر مطرح کرد؛

تصرف اراضی ملی خرم‌آباد/ برخورد قضایی با مدیران کم‌کار اقتصادي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- فرماندار مرکز لرستان با اشاره به تصرف و تخریب اراضی ملی در این شهرستان، از برخورد قضایی با مدیران کم‌کار در اجرای پروژه‌های سیلاب خبر داد.

جعفر طولابی در سخنانی با اشاره به موضوع آمادگی مقابله با حوادث غیر مترقبه و طبیعی، اظهار داشت: این آمادگی با همه تجهیزات باید مضاعف شود.
برخورد قضائی با مدیران کم کار در اجرای پروژه‌های سیلاب
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند، عنوان کرد: از تأسیسات، امکانات و اموال دستگاه‌ها در هنگام حوادث باید مراقبت صورت گیرد تا خسارت‌ها به حداقل ممکن برسد.
فرماندار مرکز لرستان با تاکید بر اینکه در شورای تأمین نیز مصوب شده و اگر مشخص شود که سهل انگاری از سوی مدیران اجرایی صورت گرفته، قطعاً از طریق مراجع قضائی پیگیری لازم انجام می‌گیرد، افزود: همچنین تخصیص‌های پروژه‌های عمرانی و سیلاب اعلام شده و حدود 140 میلیارد تومان در این زمینه طی سال جاری اختصاص پیدا کرده است.
طولابی با بیان اینکه اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، افزود: مدیران دستگاه‌ها پیگیر باشند و در راستای شروع به کار پروژه‌های عمرانی تسریع داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه در رابطه با شروع پروژه‌های سیلاب در مناطق شهری و روستایی دستگاه‌های اجرای باید تسریع داشته باشند، پیمانکاران تقویت شوند تا در اجرای پروژه‌ها اقدام کنیم، افزود: 198 میلیارد تومان برای پروژه‌های سیلاب خرم آباد اختصاص پیدا کرد.
فرماندار مرکز لرستان، گفت: این اعتبار به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
ابراز تأسف از عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت
طولابی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار خرم آباد، گفت: دستگاه‌های متولی در رابطه با کنترل قیمت‌ها مسئولیت دارند.
وی، تصریح کرد: مسئولیت مستقیم و متولی کنترل بازار دستگاه‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و… هستند و انتظار داریم که سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به تأسیس اداره شهرستان خرم آباد اقدام کند چرا که شهرستانی به این بزرگی وقتی اداره صنعت، معدن و تجارت نداشته باشد جای تأسف دارد و امیدواریم اداره شهرستان در این حوزه تأسیس شود.
فرماندار مرکز لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پیش بینی و تأمین میوه آخر سال در بازار شهرستان خرم آباد، افزود: دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، صنعت، معدن و تجارت و… از هم اکنون پیش بینی‌های لازم را داشته باشند.
انتقاد از روند تخریب و تصرف اراضی ملی
طولابی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفاظت از منابع ملی شهرستان، تصریح کرد: منابع ملی سرمایه ملی محسوب می‌شوند و برای نسل‌های آینده هستند، بحث تخریب و تجاوز به آنها متأسفانه در حوزه شهرستان خرم آباد زیاد داریم.
وی با بیان اینکه نیاز بوده که دستگاه‌های متولی پای کار باشند و نظارت داشته باشند، گفت: باید با تخلفات برخورد قاطع صورت گیرد، دستگاه‌های انتظامی و قضائی این آمادگی را دارند که پروژه‌هایی که ارجاع می‌شود را در اسرع وقت بررسی و با متخلفان برخورد کنند.
فرماندار مرکز لرستان، بیان داشت: دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها باید مراقبت کنند که از تخریب منابع طبیعی جلوگیری شود.
طولابی با اشاره به بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات شهرستان، تصریح کرد: امیدواریم نظارت و کنترل این امر مورد توجه مدیران قرار بگیرد.
انتقاد از حفاری‌ها در سطح شهر
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حفاری‌ها در راستای اجرای پروژه‌ها در حوزه شهر خرم آباد، بیان داشت: انتظار داریم که مسئولان شهری خرم آباد، بر این موضوع کنترل و نظارت بیشتری داشته باشند.
فرماندار مرکز لرستان، گفت: در حال حاضر پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر مشاهده می‌شوند، بار ترافیکی به اندازه کافی در شهر وجود دارد و این حفاری‌ها بار ترافیکی را مضاعف می‌کند.
طولابی، تاکید کرد: هماهنگی‌ها به گونه‌ای باید باشد که دستگاه‌ها مکلف شوند در بازه زمانی تعریف شده‌ای که با شهرداری قرار داد دارند کار را انجام بدهند، پیمانکاران را فعال کنند، پروژه‌ای را نیمه کار در خیابانی برای مدت‌ها رها می‌کنند و کلی مشکلات تردد و ترافیکی را ایجاد می‌کنند.
وی، ادامه داد: همچنین بحث ترمیم و بازسازی حفاری‌ها متأسفانه از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست، حوزه عمرانی فرمانداری پیگیر موضوع است و قطعاً دستگاه‌هایی که وظیفه خود را انجام نمی‌دهند به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند تا مورد برخورد قرار گیرند.
بخشی از مطالبات شهرداری تا پایان سال پرداخت شود
فرماندار مرکز لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح‌ها در خارج از شهر باید حریم‌ها رعایت شود، افزود: حریم خطوط لوله، مخابرات و نفت باید رعایت شوند.
طولابی، تاکید کرد: به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌ها حتماً استعلامات لازم را از دستگاه‌های مربوطه داشته باشند.
وی با اشاره به مطالبات دستگاه‌های خدماتی از ادارات، بیان داشت: این مطالبات باید پرداخت شود، شهرداری کمک دولتی ندارد و منابع آن از محل وصول عوارض‌ها و مطالبات است، شهرداری خرم آباد حدود 123 میلیارد تومان مطالبات معوق دارد.
فرماندار مرکز لرستان، تاکید کرد: مدیران تا پایان سال حداقل بخشی از این مطالبات شهرداری و دستگاه‌های خدمات رسان را پرداخت کنند چرا که خدمات دهی به شهروندان از سوی شهرداری منوط به پرداخت این مطالبات است.
سهم اعتبارات حوزه اشتغال را بگیرید
طولابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری، عنوان کرد: در حوزه شهرستان کارگروه اشتغال فعالیت خوبی داشته و تا ابتدای دی ما 63 میلیارد و 900 میلیون تومان در این زمینه جذب داشته ایم .
وی، گفت: این میزان تسهیلات برای 521 طرح و پروژه اقتصادی و اشتغال هزار و 584 در نظر گرفته شده است.
فرماندار مرکز لرستان با اشاره به اینکه محرومیت شهرستان زیاد است و جای کار در این زمینه وجود دارد، گفت: اعتبار شناوری در حوزه اشتغال ابلاغ شده و تاکید می‌شود که سهم شهرستان در این زمینه گرفته شود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/119511/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

استاندار لرستان: توانمندسازی افراد کم‌بضاعت جامعه در اولویت قرار گیرد

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

شهیدی که در جبهه به نیازمندان انفاق می‌کرد

دانش‌آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان

پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل

آغاز ماراتن علمی 35561 داوطلب آزمون سراسری در لرستان

کشف و ضبط 10 کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد

تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

47 قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

302 کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

کشف 400 میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان

توزیع 3 هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند