ندای لرستان

آخرين مطالب

/گزارش/

خانه را گرفتند و هاکی‌بازان لرستانی همچنان آواره! ورزشي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ایسنا/لرستان خانه هاکی خرم‌آباد یا سالن 3000 نفری ولیعصر سال 88 افتتاح شد اما سال 94 این سالن تغییر کاربری داد و به ادعای مسئولان استان بزرگترین خانه کشتی کشور شد.

این اقدام در حالی انجام شد که هاکی لرستان یکی از قطب‌های کشور است و چون سالن در اختیار هیات استان بود، درآمدهایی هرچند اندک هم داشت و برای اجرای برنامه‌ها هزینه می‌شد.
با پس‌گیری این سالن که تمام برنامه‌های هیئت در آن انجام می‌شد و حتی سال 91 میزبان دور رفت گروه "ب" هفتمین دوره لیگ برتر بود، الان هیچ مکان تخصصی برای این رشته ورزشی در لرستان وجود ندارد و هاکی‌بازان آواره هستند.
تیم هیات هاکی لرستان برای حضور در لیگ برتر آماده می‌شود و هفته‌ای دو جلسه در سالن مسابقات شهید چاغروند مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد تمرین دارد و اگر در این سالن مسابقه‌ای اعم از استانی و ملی برگزار شود، سایر رشته‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
چرا خانه هاکی را گرفتند؟
یعقوب بهرامی، ملی‌پوش هاکی، عضو تیم پلیس گوجو ترکیه و مربی تیم ملی اندونزی در این خصوص به ایسنا گفت: واقعاً هنوز برای ما جای سوال است که چرا خانه هاکی را آن زمان از ما گرفتند، بدون اینکه جایگزینی برای این سالن داشته باشند.
وی ادامه داد: جای تاسف است که هاکی لرستان با این همه ظرفیت مکان تخصصی برای تمرین ندارد و حتی هاکی‌بازان استان برای حضور در لیگ هم با مشکل فضای تمرین مواجه هستند.
بهرامی در پاسخ به پرسشی که وقتی به خرم‌آباد می‌آید مکانی برای تمرین دارد؟ گفت: اگر در سالن شهید چاغروند مسابقه‌ای برگزار نشود، در هفته دو سانس در اختیار هیات است که می‌توانیم تمرین کنیم!
عضو تیم پلیس گوجو ترکیه با بیان اینکه هاکی لرستان سرشار از استعداد و ظرفیت است، اضافه کرد: متاسفانه نبود سالن تخصصی در استان باعث‌شده آنگونه که باید و شاید استعدادیابی خاصی در این رشته شاهد نباشیم و اگر کسانی که الان از بهترین‌های هاکی آسیا و حتی جهان هستند، کنار بروند جایگزین ندارند.
وی با بیان اینکه اگر هاکی‌بازان لرستانی در یک تیم باشند، بدون شک قهرمان لیگ برتر می‌شوند، افزود: متاسفانه نبود ا سپانسر و سالن تخصصی کاری کرده که ما برای تیم‌ استان‌های دیگر توپ می‌زنیم.
بهرامی بیان کرد: انتظار داریم مسئولان درددل اهالی هاکی را گوش کنند و یک سالن در اختیار هیات باشد تا با فراغ بال برنامه‌ها اجرا شود.
آینده خوبی برای هاکی لرستان متصور نیستیم
بهداد بیرانوند، کاپیتان تیم ملی دیگر لژیونر لرستانی است که او هم برای تیم پلیس گوجو ترکیه توپ می‌زند و از کمبود امکانات این رشته در استان ناراضی است.
وی با بیان اینکه کدام رشته تیمی در لرستان اندازه هاکی ظرفیت دارد؟ به ایسنا گفت: متاسفانه کمبود امکانات سبب درجا زدن این رشته در لرستان شده و اگر این شرایط ادامه داشته باشد، آینده خوبی برای هاکی لرستان متصور نیستیم.
بیرانوند یادآور شد: قبلاً که به تمرین می‌رفتیم حداقل 50 هاکی‌باز باکیفیت در سالن حضور داشتند اما الان یک‌سوم آن زمان هم بازیکن خوب نداریم و خیلی‌ها از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرده و به علت کم‌کاری در بحث استعدادیابی با مشکل مواجه شده‌ایم.
کاپیتان تیم ملی هاکی سالنی تصریح کرد: اگر با استعدادیابی 500 هاکی‌باز انتخاب شود آیا مکانی برای تمرین وجود دارد که آنان در کنار بزرگان حضور داشته باشند و از این رشته دور نشوند؟
وی بیان کرد: وقتی در خرم‌آباد هستم باید در یک سانس 21 تا 22:30 دقیقه در سالن شهید چاغروند که در اختیار هیات هاکی است تمرین کنیم، کجای دنیای ورزشکار حرفه‌ای در این ساعت تمرین می‌کند؟
هاکی لرستان که در دهه 60 کج دار و مریز فعالیت داشت و اوایل دهه 70 فعالیت رسمی‌ آن شکل خاصی گرفت سال 88 هاکی‌بازان به آرزوی خودشان که داشتن یک مکان ثابت و تخصصی بود رسیدند اما این خوشحالی دیری نپایید و شش سال بعد دوباره بی‌خانه شدند.
زجر از نبود سالن...
حسن اباذری، رئیس پیشین هیئت هاکی لرستان و سرپرست اسبق فدراسیون که سابقه قضاوت در تورنمنت‌های مهم بین‌المللی را دارد نیز گفت: چند سال که رئیس هیات بودم از نبود سالن واقعاً زجر کشیدیم و از اینکه مکانی ثابتی برای تمرین نداشتیم شرایط دشواری را تجربه کردیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر مسابقه‌ای در سالن شهید چاغروند برگزار می‌شد، تعطیلی آن سالن را به دنبال داشت و دیگر مکانی برای تمرین وجود نداشت و این در حالی بود که ما برای حضور در لیگ برتر آماده می‌شدیم و متاسفانه همچنان این شرایط ادامه دارد.
اباذری یادآور شد: مدتی که خانه هاکی داشتیم شرایط خیلی خوب بود اما از وقتی که آن مکان به خانه کشتی تبدیل شد، حتی اجرای برنامه‌های اولیه هم سخت است.
بدون تردید این کار باعث شد هاکی لرستان ضربه بخورد و هنوز هم جای سوال است که چرا هاکی‌بازان از وجود یک مکان ثابت محروم شدند و جایگزینی هم برای آن در نظر نگرفتند.
وجود چندین لژیونر، مربی تیم‌های ملی و داور بین‌المللی اما بدون مکان تمرین!
آرش جهانی چگنی، رئیس هیات هاکی لرستان نیز به ایسنا گفت: متاسفانه در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ما نبود یک مکان تخصصی برای تمرین و اجرای برنامه‌ها ازجمله استعدادیابی و کار با رده‌های پایه است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در این رشته ورزشی، تصریح کرد: وجود چندین داور مطرح بین‌المللی، مربیان با بالاترین درجه که هدایت تیم‌های خارجی را به عهده داشته و دارند و چند لژیونر لرستانی نشان از ظرفیت‌های ما در این رشته دارد.
جهانی چگنی با بیان اینکه هفته‌ای دو سانس در سالن شهید چاغروند می‌توانیم تمرین کنیم، یادآور شد: تمام رقابت‌های استان و اگر لرستان میزبان رقابت‌های کشوری باشد در این سالن برگزار می‌شود و ما هم در آن مواقع نمی‌توانیم از سالن استفاده کنیم.
رئیس هیات هاکی لرستان بیان کرد: صحبت‌هایی انجام شده که در خرم‌آباد یک سالن را در اختیار چندین رشته توپی قرار دهند و امیدواریم هرچه سریع‌تر این کار انجام شود.
به گزارش ایسنا، هر چه از ظرفیت‌های هاکی لرستان بگوییم، باز هم کم است اما با این وجود یک مکان تخصصی هاکی در استان وجود ندارد و شرایط همچنان همانی است که می‌تواند نباشد و همین باعث گلایه و نارضایتی هاکی‌بازان استان شده که همواره با نام لرستان افتخارها آفریده‌اند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/119684/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد با حضور استاندار جدید لرستان

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد