ندای لرستان

آخرين مطالب

غلامحسین محمدی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه:

رسانه‌ها مدیریت شهری را کنترل می‌کنند شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - غلام‌حسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه ضمن معرفی معاون جدید رسانه این مرکز و تجلیل از معاون سابق، بر ضرورت آموزش بیشتر مدیران شهری برای دستیابی به شفافیت واقعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، غلام‌حسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران که صبح امروز برای نشست هم‌اندیشی صمیمانه‌ای با اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان مرکزی شهرداری تهران میزبان جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف بود، ضمن معرفی «امید محدث» معاون جدید رسانه مرکز ارتباطات به خبرنگاران و تجلیل از زحمات «مسعود عابدی» معاون سابق، گفت: با شروع سال دوم تصدی‌گری جناب حناچی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز گزارش عملکرد 1 سال اخیر خود را تدوین کرده است و در‌اختیار دوستان رسانه‌ای قرار خواهیم داد.
محمدی افزود: یکی از کار‌هایی که در مرکز ارتباطات انجام داده‌ایم راه‌اندازی استودیو شهر است؛ این امکانات صرفا در اختیار ما نیست و همکاران رسانه‌ای‌مان نیز می‌توانند از ان استفاده کنند. کار دیگری که انجام دادیم تاسیس مدیاسنتر شهر در بوستان گفتگو است و یکی از موضوعات مورد بحث امروز همین مدیاسنتر است. موضوع دیگر راه‌اندازی دوره‌های آموزشی خبرنگاران است که با انجمن صنفی روزنامه‌نگاران درمورد آن هماهنگ شده است.
او ادامه داد: این جلسه جدا از مواردی که عرض کردیم بیشتر برای معارفه اقای امید محدث و تجلیل از اقای مسعود عابدی برگزار شده است. در این چند ماه که کارم را در مرکز ارتباطات شروع کردم اقای عابدی جزو کسانی بودند که کمک‌های بسیار خوبی به ما کردند؛ امروز نیز که در سازمان مدیریت پسماند مستقر هستند راهبری رسانه‌ای پروژه مهم طرح کاپ را بر عهده دارند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با طرح این پرسش که آیا ما میخواهیم از فرصت‌های شهرداری برای خدمت به مردم استفاده کنیم یا نگاهمان جریانی است، تاکید کرد: من تلاش کرده‌ام در دوره خدمتم از کمک تمام همکاران استفاده کنم. این‌که افرادی تغییر می‌کنند صرفا به بعضی سیاست‌ها و عملکرد‌ها ربط دارد و در اصل موضوع خدمت به شهر‌وندان تفاوتی ایجاد نمی‌کند.
او درباره معاون جدید رسانه در مرکز ارتباطات شهرداری نیز خطاب به خبرنگاران گفت: اقای محدث هم از نیرو‌های قدیمی شهرداری هستند که دو سالی را در وزارت ورزش و جوانان مامور به خدمت بودند و عملکرد و خدمات بسیاری هم در انجا هم داشتند و به مرور با ایشان نیز بیشتر آشنا خواهید شد. امیدوارم اقای محدث مثل اقای عابدی رابطه خوبی با خبرنگاران عزیز برقرار کنند.
او در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مرکز رسانه‌ای شهر تهران نیز توضیحاتی داد: ما با توجه به خدماتی که به همه شهر‌وندان میدهیم لازم است تا در اختیار قشر محترم خبرنگار نیز خدماتی قرار دهیم. به این نتیجه رسیدیم تا با راه‌اندازی یک مرکز هم برای استارتاپ‌های حوزه رسانه فضا به وجود آوریم و هم رسانه‌های قدیمی بتوانند از آن استفاده کنند.
محمدی تصریح کرد: روز اولی که آمدم مرکز ارتباطات صادقانه گفتم که بزرگترین موتلف شهرداری رسانه‌ها هستند. رسانه‌ها با کمترین خواسته‌ها و کمترین منافع بزرگترین تاثیرگذاری را دارند و بهترین خدمات را ارایه می‌دهند. متاسفانه دانشگاه‌ها و سمن‌ها تا حدی مرجعیت خود را از دست داده‌اند و این رسانه است که هنوز جور آن‌ها را می‌کشد.
او بر ضرورت بهبود ارتباط مسئولان شهرداری با رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر روابط‌عمومی‌مان را بردیم سمت گفتگو و آموزش، یعنی موفق شده‌ایم. ما نیز دستوراتی به مدیران در این مورد داده‌ایم و رویه‌های روشنی نیز تعریف میکنیم. اگر خودمان را در معرض گفتگو قرار میدهیم، اگر منظم و مرتب گزارش عملکرد تدوین میکنیم، به این خاطر است که معتقدیم با بیان صریح و شفاف موضوعات است که می‌توانیم موفق شویم. اگر در حوزه رسانه تلاش میکنیم که صدا‌های مختلف را بشنویم و چندصدایی داشته باشیم برای این است که ارتباط ما با رسانه‌ها به توسعه ارتباطات در شهر تهران ختم شود. شهر زمانی پویا میشود که بتواند با جامعه و مردمش ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال هفته گذشته خانه شهرداران میان دوستان خبرنگار محل بحث بود، اما چون ما چیزی برای پنهان کردن نداریم، از خبرنگاران خواستیم تشریف بیاورند و واقعیت را از نزدیک ببینند. از سوی دیگر مدیران شهرداری را نیز ملزم کرده‌ایم تا تن به این رویکرد دهند.
محمدی با تاکید بر این‌که مدیریت شهری بدون حضور و همراهی خبرنگاران ممکن نیست، گفت: راجع به سواد رسانه‌ای مدیران شهرداری نیز جلسه‌ای برگزار می‌شود و قرار است آموزش در این مسیر نیز پیش برود. بعضی مدیران تمایل دارند همه تصمیمات را پشت در‌های بسته اتخاذ کنند و نمی‌دانند پنهانکاری کار اشتباهی است چرا که درنهایت شهروندان همیشه از عملکرد ما مطلعند. ممکن است من دوست نداشته باشم یک خبر منتشر شود، اما با تمام وجود معتقدم که رسانه‌ها با شلاق خودشان مدیریت شهری را کنترل می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/121076/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس