ندای لرستان

آخرين مطالب

عصر روز گذشته صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد و مرکز ارتباطات شهرداری تهران شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - شهرنوشت: عصر روز گذشته تفاهم نامه همکاری بین ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران و مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران امضا شد.

به گزارش شهرنوشت، غلامحسین محمدی – رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در این مراسم گفت: من پیش از این یکی دو بار در جمع همکارانمان در این ستاد حضور داشتم و با نظرات مجموعه فعالین حوزه سمن ها آشنا شدم. در آن زمان هم به ذهنم رسید که این ارتباط می تواند در حوزه های فرهنگی و اجتماعی به حل مسائل شهر کمک کند. در جای دیگر هم گفته‌ام که رسانه ها در شهرداری تهران و نهادهایی که خدمت عمومی می کنند شاید بزگترین موتلف سازمانی ما باشند. رسانه‌ها به دنبال منافع خاصی نیستند. شاید دیگر ذی‌نفعانی در شهر هستند که همکاری‌شان با ما با هدف مادی است، اما رسانه ها به دنبال شفاف سازی و جریان سازی به منظور تحقق یک منفعت عمومی هستند. وی افزود: شاید استدلال دوم ما برای ارتباط بیشتر با رسانه ها در شرایط امروز کشور شنیدنی‌تر باشد چون مراجع متعدد اجتماعی مان بیشتر دچار انفعال هستند. اگر در فضای سیاسی کشور نگاه کنید می بینید که فعالیت احزاب هم به کمترین حد خود رسیده است و مراجعی مانند دانشگاه ها هم توان کمتری برای همراه سازی مردم با عقاید و اندیشه های خود دارند. در این میان اما رسانه ها همچنان بار سنگین سایر مراجع اجتماعی را به دوش می کشند و جریان سازی های متعددی شکل می گیرد. خوب است شهر تهران و بخش هایی که مثل ما در حوزه روابط عمومی فعالیت می کنند از این ظرفیت ها بیشتر استفاده کنند. ما می توانیم با رسانه ها ارتباط گسترده تری داشته باشیم.
محمدی بر نقش سمن ها برای حل مشکلات شهری در کنار ارتباط با رسانه ها تاکید کرد و گفت: در کنار رسانه ها مدیریت شهری می تواند با سمن ها همکاری کند و این مثلث می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه شهری را حل کند. مجموعه ستاد توان افزایی تلاشی را در این زمینه آغاز کرده که منجر به شکل گیری هسته ای از سمن ها حول مسائل شهری می شود و شهرداری می تواند با برنامه ریزی مناسب از ایده های سمن ها استفاده کند.
رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه افزود: همکاری رسانه ها و سمن ها با سازمان های دیگر مسبوق به سابقه است و موارد متعددی بوده که با همپوشانی رسانه و فعالان سازمان های مردم نهاد حل شده است. حتی قوانین متعددی با دستورگذاری این سازمان ها در مجلس شکل گرفته و تصویب شده است. مسائلی مانند منع ازدواج کودکان، مسائل مربوط به محیط زیست و یا بحث های مرتبط با مسائل تاریخی و فرهنگی از این دست هستند.
وی به تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه و ابتکار عملی که توسط همکاران برای ارتباط سمن ها با مجموعه روابط عمومی ایجاد شده است مطمئنا ظرفیت زیادی برای حل مسائل شهری ایجاد می کند. البته شاید لازم باشد آموزش هایی انجام شود تا شناخت سمن ها نسبت به مشکلات شهر بیشتر شود. از سوی دیگر مرکز ارتباطات و امور بین الملل ظرفیت هایی برای فعالیت سمن ها ایجاد کرده که قابل استفاده است، مثلا استودیوی تهران ساخته شده است که سمن ها می توانند آنجا مسائل خود را مطرح کنند.
در ادامه مراسم حجت نظری عضو شورای شهر و رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران گفت: امیدوارم این اتفاق خوبی که می توانیم با هم آغاز کنیم -و یا شاید باید آن را آغاز شده تصور کنیم - بتواند به تقویت هر چه بیشتر جامعه مدنی و الگویی برای دیگر شهرهای ایران تبدیل شود. تفاوت مدیریت شهری در دوره پنجم با دوره های قبل، تمرکز بیشتر بر حوزه های اجتماعی و فرهنگی است و همه در شورا و در شهرداری باید این را دنبال کنیم.
وی افزود: شورای شهر به عنوان مدنی ترین نهاد حاکمیتی و شهرداری در مقام بزرگترین نهاد خدماتی اجتماعی کشور بیش از پیش باید تلاش کند تا جامعه مدنی تقویت شود و تقویت این جامعه نیز به جز تقویت سازمان های مردم نهاد از راه دیگری قابل تحقق نیست. عمده بازیگران جامعه مدنی سازمان های مردم نهاد هستند و ما در شورا تلاش می کنیم این راه را تسهیل کنیم تا بتوانیم از طریق تفاهم نامه با فرمانداری تهران راهی برای برای فعالیت هر چه بیشتر سازمان های مردم نهاد باز کنیم.
نظری خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد صدا و نمایندگان افکار عمومی هستند و خیلی مواقع در حوزه های مختلف کنش هایی دارند که متاسفانه دیده نمی شود. ما به عنوان کسانی که در این حوزه مسئولیتی داریم و مقررات بالادستی و هیات وزیران ما را مکلف می کند در حوزه فعالیت های سازمان های مردم نهاد فعالیت کنیم، نیاز داریم تفاهمنامه هایی ازاین دست را به انجام برسانیم.
وی ادامه داد: در شورای شهر تلاش کرده ایم در برنامه سوم توسعه شهر تهران حضور سازمان های مردم نهاد را مشخص کنیم. امکان حضور سازمان های مردم نهاد را از طریق تصمیم سازی و اجرا و دیده بانی پیش بینی کرده ایم و این همان است که سازمان های مردم نهاد از ما انتظار دارند. همه اینها شاید بخش کوچکی از نیازهای جامعه مدنی را تامین می کند. گام هایی قبلا برداشته شده اما از طریق تفاهمنامه هایی که انجام شده آنها را نهادینه می کنیم. زیرساخت این ساختار نیز به گونه ای مهیا می شود که اگر روزی نبودیم این قطار همچنان به حرکت خود ادامه خواهد داد.
این عضو شورای شهر خبر داد: کار دیگری که با شهرداری مناطق دنبال می کنیم تثبیت 22 خانه در 22 منطقه با نام سمن‌سرا است. البته بسیاری از عزیزان انتظار داشتند که دفتر اختصاصی به آنها بدهیم که توان تحقق آن را نداشته ایم. این خانه فضاهای مشاعی برای سمن ها خواهد بود.
وی در پایان گفت: امیدوارم در حوزه های آموزش و اطلاع رسانی و سایر حوزه ها امکانات بیشتری در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار گیرد تا ما بتوانیم اهداف مدیریت شهری را بیشتر پیش ببریم. امیدوارم شاهد روزی باشیم که بهایی که در کشورهای پیشرفته به سازمان های مردم نهاد می دهند این جا هم قایل باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/122648/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

جشن هزار دف پالنگان

صادرات 20 تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور

علت تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا مشخص شد

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

واکنش فرماندار ازنا به ادعای اخراج 160کارگر یک کارخانه

حل و فصل 35 درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

سازش 35 درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رفع تصرف 187 میلیارد ریالی؛ نجات طبیعت مهدیشهر از چنگال زمین‌خواران

انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش لرستان

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید