ندای لرستان

آخرين مطالب

حناچی در مراسم «همرزم با شقایق»:

وظیفه یکایک ما تلاش برای حفظ ارکان های نظام جمهوری اسلامی است/نعمت استقلال را به واسطه انقلاب به دست آوردیم شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - شهرنوشت: شهردار تهران گفت که وظیفه یکایک یکایک ماست که از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران حفاظت کنیم. 

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم «همرزم با شقایق» که با حضور ایثارگران شهرداری تهران در برج میلاد برگزار می شد، ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب نقطه عطفی در تاریخ کشورمان بود. معمولا 40 سالگی در ادبیات و فرهنگ ما دوره بلوغ و بالندگی است و امیدوارم با برداشتن گام دوم بسیاری از نقیصه هایی که در کشور وجود دارد و از آن رنج می بریم را حل کنیم.
وی افزود: در فلسفه اصطلاحی وجود دارد که «آنچه علت موجده است علت مبقیه هم هست». به تعبیر امام راحل مردم در زمان پهلوی از یک پاسبان می ترسیدند و ترس از حکومت حتی به خانواده ها هم کشیده شده بود. اما شجاعت و خلوص ایشان و استمرار بر حقانیت مبارزه باعث شد که این انقلاب به پیروزی برسد. در تمام دوران سخت مبارزات انقلاب و دفاع مقدس آن ها که رنج کشیدند و استقامت کردند به تعبیر این آیه قرآن که «فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» بر آن ها که کنج عافیت طلبی برگزیدند برتری دارند. آنها که در سرمای سخت کردستان و یا گرمای سخت خوزستان مبارزه با دشمن را انتخاب کردند با آن ها که عافیت طلبی کردند برابر نیستند. امام راحل بر «همه با هم» و «وحدت کلمه» تاکید داشت و این وحدت و اتحاد علت پیروزی انقلاب بود و علت بقای آن هم به همین علت است. براین اساس، معتقدم هر فردی که علیه اتحاد و وحدت کلمه در این کشور فعالیت می کند فعالیت ضد انقلابی و ضد نظامی دارد.
حناچی در ادامه به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: استقلال داشتن نعمت بزرگی است که در انقلاب آن را به دست آوردیم. به یاد دارم در کمیسیونی مشترک با مقامات لبنانی تصمیم داشتیم خطوط پروازی بین تهران و لبنان را برقرار کنیم. پس از انجام مقدمات وقتی به مرحله امضا رسیدیم وزیر لبنانی مقابل ما که بعدها نخست وزیر هم شد از امضای قرارداد خودداری کرد و وقتی علت را پرسیدیم گفت کسانی هستند که باید با آن ها هماهنگ کنیم که منظور وی کشورهای دیگر بود. من آن زمان متوجه شدم ارزش استقلال و اینکه خودمان برای خودمان تصمیم می گیریم تا چه اندازه است.
وی ادامه داد: در مثالی دیگر، در دوره اصلاحات به سوریه سفر کرده بودیم و یکی از دستورات ما حل بدهی های سوریه به ایران بود، آن سفر برکات دیگری هم داشت که از جمله آنها اجرای طرح توسعه حرم حضرت رقیه (س) بود. در این سفر با مرحوم حافظ اسد هم دیداری داشتیم که در خلال این دیدار تاکید کرد؛ «ما زمانی از ایران حمایت کردیم که هیچ کشوری حمایت نمی کرد و من مطمئنم زمانی که اعراب پشت ما را خالی می کنند ایران تنها کشوری خواهد بود که از ما حمایت می کند.»
شهردار تهران اعتماد به نفس را یکی از دستاوردهای انقلاب ما عنوان کرد و گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس هیچ کمکی نداشتیم و مجبور بودیم روی پای خودمان بایستیم و مشکلاتمان را حل کنیم و توانستیم به این موفقیت برسیم. شاید برخی جوانان امروز، ما را با اروپایی ها مقایسه کنند در حالی که از نظر سرانه ملی و تولید ناخالص ملی این مقایسه درست نیست. ما در دوران دفاع مقدس امکان واردات نداشتیم و مجبور بودیم همه چیز را خودمان تهیه کنیم و در این راه به موفقیت های بزرگی در دوران دفاع مقدس رسیدیم؛ از جمله آن ها ساخت پلی به طول 14 کیلومتر در هورالعظیم بود که تمامی قطعات آن در کشور طراحی شده بود؛ ما پلی را روی اروند ساختیم که با دو متر جزر و دو متر مد و حداکثر 90 کیلومتر سرعت تریلی و تانک از آن عبور می کردند.
وی به اولین حضور خود در جبهه و مواجهه اش با شهید ابراهیم هادی اشاره و تصریح کرد: اولین باری که به جبهه رفتم 18 سالم بود و از ترمینال با اتوبوس به کرمانشاه رفتم و از آنجا با مینی بوس به سرپل ذهاب و بعد با سواری پیکان به گیلان غرب رفتیم. در سه راهی گیلان غرب به همراه ابراهیم هادی در یک سواری بودیم، من اولین بار بود که او را می دیدم؛ مردی با شلوار کردی و عرقچین به سر و ریش بلند که شجاعت را به رزمندگان تازه وارد می آموخت. به یاد دارم شب ها رزمندگان تازه وارد را به خط عراقی ها می برد و از نزدیک تجهیزات عراقی را به رزمندگان نشان می داد تا ترسشان از جنگ و عراقی ها بریزد.
شهردار تهران ادامه داد: او معلمی بود که انتهای خیابان زیبای تهران زندگی می کرد و به جبهه آمده بود. آخرین باری که او را دیدم در عملیات والفجر مقدماتی بود وقتی همه زیر آتش دشمن سنگر گرفته بودند او با شجاعت مبارزه می کرد و وقتی به شهادت رسید رادیوی عراق اعلام کرد که یکی از فرماندهان شجاع ایرانی را شهید کرده است. هیچ وقت هم جنازه او پیدا نشد. ارتفاعات بازی دراز و گیلان غرب با خون این شهید و شهیدان دیگری همچون وزوایی، امین و پیچک آزاد شد تا دشت گیلان غرب از زیر آتش دشمن رها شود.
حناچی گفت: والفجر مقدماتی که یک نفر با پناهنده شدن آن را لو داد ناموفق بود و معتقدم هیچ ملتی خائنان به کشورش را فراموش نمی کند و اینکه برخی در دوره جنگ با دشمن هم کاری می کردند از نظر مردم قابل بخشش نیست. در کشورهای دیگر هم این طور است، حتی در آلمان هم آن نظامیانی که به ارتش هیتلر پشت کردند امروز از خدمات اجتماعی محروم اند.
وی افزود: در دوران جنگ اعتماد به نفس بود که به ما قدرت داد زنجیره ای از بیمارستان های صحرایی را از جنوب آبادان تا پیرانشهر بسازیم که حتی در برابر بمباران عراقی ها تخریب نمی شد. وظیفه حفظ تمامی ارکانی که این نظام بر آن اساس شکل گرفته به عهده تک تک ماست و کسانی که داعیه ایثارگری و عقبه رزمندگی را داشته اند. ما اولین مدعی در برابر کسانی هستیم که به این آرمان پشت می کنند و این ارزش ها را نادیده می گیرند. این وظیفه شرعی و قانونی ماست که این ارزش های مقدس را حفظ کنیم و حفظ خواهیم کرد.
حناچی به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در فیلم هایی که از حاج قاسم به جا مانده آن بخش را بیشتر می پسندم که به برادران ایثارگر توصیه می کند و می گوید اگر عاقبت به خیری می خواهید ارتباطتان را با نظام تنظیم کنید و به آن پشت نکنید. خدمتی که وی به ایران در مقابل داعش و دفاع مقدس و حفظ حرم های اهل بیت کرد نتیجه آن تشییع جنازه با شکوه او توسط مردم بود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/122901/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیستان و بلوچستان فراموش شده

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی، راهکار مقابله با کمبود برق؟

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی: دولت کارش التماس به دشمن بود "بگذار نفت صادر کنم"

بازدید نماینده مردم بروجرد از مجتمع فرآوری خاک‌های صنعتی

اجرای طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در لرستان

اجرای طرح زراعت چوب در تنگ فنی پلدختر

قم قهرمان مسابقات اسب سواری

بیشه خرم‌آباد از بین 8 روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد

بارشهای رگباری در راه لرستان

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

انتصاب مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش لرستان

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

جشن هزار دف پالنگان

صادرات 20 تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور

علت تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا مشخص شد

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

واکنش فرماندار ازنا به ادعای اخراج 160کارگر یک کارخانه

حل و فصل 35 درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید