ندای لرستان

آخرين مطالب

محسن هاشمی در حرم امام (ره):

اگر اعتماد عمومی مردم دچار آسیب شود انقلاب دچار آسیب می‌شود شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بیعت با آرمان‌های امام راحل (ره) درباره وضعیت موجود کشور و راه‌های برون رفت از مشکلات صحبت کرد.

محسن هاشمی در ابتدای این مراسم بیان کرد: این سومین سالی است که با اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم برای تجدید میثاق با امام راحل (ره) خدمت آیت الله حسن خمینی حضور پیدا می‌کنیم تا با آرمان‌های این بزرگوار، تجدید عهد کنیم.
وی افزود: همانطور که در دو سال گذشته در اینجا درباره بحران‌هایی که کشور و انقلاب اسلامی با آن مواجه است، صحبت کرده ام؛ امسال نیز شاهد هستیم که بحران‌های پیش آمده به صورت هم‌افزا انقلاب اسلامی را دچار مشکلات ویژه‌ای کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مشکلات شبیه فشار تحریم‌های بین المللی و بدعهدی‌هایی است که بعضی از ابرقدرت‌ها به خصوص آمریکای جنایتکار نسبت به انقلاب اسلامی انجام می‌دهند، تصریح کرد: در آخرین مرحله‌ی این بدعهدی‌ها هم شاهد خروج از برجام و خروج از کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد فلسطین توسط آمریکا بودیم.
هاشمی این مسائل را نشان دهنده دشواری شرایط دانست و تأکید کرد: لازم است که نسبت به جذب اعتماد عمومی مردم بیشتر تلاش شود. اگر اعتماد عمومی مردم که پشتوانه انقلاب اسلامی است دچار آسیب شود، انقلاب اسلامی هم دچار آسیب می‌شود. با یادآوری راه و روش امام‌خمینی (ره) متوجه خواهیم شد که باید از دو عنصر «عقلانیت» و «اتکا» به مردم به بهترین صورت استفاده شود و اگر این کار صورت گیرد، انقلاب اسلامی در همه شرایط موجود بیمه می‌شود و دشمن هیچ کاری نمی‌تواند علیه روش‌ها و راه امام انجام دهد و این راه را مسدود کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم برای افزایش اعتماد عمومی و اتکا به مردم، توجه به گروه‌های مرجع جامعه است، عنوان‌کرد: این گروه‌ها در کنار مردم، حرکت‌های اجتماعی، تنش‌ها و اعتراضات را مدیریت می‌کنند. اگر این گروه‌ها دچار مشکل شوند، رابطه میان انقلاب اسلامی و مردم هم از بین می‌رود و مدیریت مشکلات اجتماعی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. باید بررسی کنیم که ما با این گروه‌های مرجع کشور چه کار‌هایی انجام داده‌ایم.
هاشمی با اشاره به اینکه موضوع انتخابات از جمله مسائل بسیار مهم کشور است، گفت: جمهوری اسلامی افتخار می‌کند که در طول 41 سال گذشته به صورت عمده هر سال یک انتخابات و اخیرا با تجمیع انتخابات هر دوسال، دو انتخابات را برگزار کرده است. اگر اجازه دهیم که همه تفکر‌ها در انتخابات شرکت کنند، باعث می‌شود که وضعیت اجتماعی و مرجعیتی که مدنظر نظام و مقام معظم رهبری است، بتواند کار اصولی خود را انجام دهد.
وی بیان کرد: در طول سال‌های گذشته و اوایل انقلاب شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» از جمله مهم‌ترین شعار‌های مطرح در جامعه بود و نظام جمهوری اسلامی هم حرکت‌های قابل تقدیری را در جامعه انجام داد. برای اینکه بتوانیم وضعیت جامعه را با همین شعار حفظ کنیم باید به نیاز‌های جامعه توجه کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران مهم‌ترین نیاز‌های جامعه را معیشت، امنیت و سپس مسائل دیگر برشمرد و عنوان کرد: زمانی‌که جامعه احساس امنیت و معیشت مناسب داشته باشد، بعد از آن می‌تواند به فکر مسائل دیگر باشد. باید برای اینکه شأن جامعه را حفظ کنیم در این جهت گام برداریم.
وی افزود: خدمت‌رسانی از وظایف مهم حکومت است که باید در دین و دنیا با هم دنبال شود. همانطور که گفته شده اگر فقط موضوع دین باشد، موضوع در میان جامعه عمیق نمی‌شود چرا که دنیای مردم تأمین نیست. همانطور که لامعاش له، لا معاد له. یا پیامبر فرمودند: اگر نان نبود، نه نماز می‌خواندیم و نه روزه می‌گرفتیم. می‌بایست ما به عنوان شهرداری تهران هم نسبت به مسائل مردم تلاش بیشتری داشته باشیم و مراقب باشیم که مشکلات مردم به خوبی حل شود.
هاشمی با بیان اینکه جامعه‌ای هستیم که از نظر آبروداری سعی می‌کنیم مشکلات بزرگ پیش آمده را مطرح نکنیم، تصریح کرد: باید مشکلات مطرح شود و برای حل آن‌ها اقدام کنیم. امیدوارم که سیاست آبرو داری را کنار بگذاریم و مسائل را تک به تک تحقیق و پژوهش کنیم.
وی در مورد حوادث اخیر گفت: در همین ماه‌های گذشته شاهد چند حادثه مهم در کشور بودیم، حوادث آبان‌ماه، ترور سردار سلیمانی، تشییع جنازه باشکوه ایشان، فاجعه کرمان و حادثه سقوط هواپیما، هریک از این حوادث بار مفهومی و پیامد‌های خاصی دارند که باید تحلیل شود، از این پنج حادثه، یک حادثه یعنی تشییع جنازه میلیونی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مثبت و 4 حادثه دیگر برای نظام و قدرت ملی منفی بودند، اما ما به گونه‌ای عمل کردیم که نقطه مثبت را بزرگ و نقاط منفی را کوچک جلوه دادیم، باید به حای آبرو داری به مشکلات ورود پیدا کنیم و آن‌ها را حل کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بیان کرد: امیدوارم که همگی بتوانیم با تلاش دو چندان در جهت مشکلات مردم و جلب رضایت آن‌ها، انقلاب اسلامی را بیمه و راه امام (ره) را ادامه دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/122987/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

سقوط قیمت بیت کوین

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

پایان یکه تازی اردوغان؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان