ندای لرستان

آخرين مطالب

جوانه های امید در بهداشت و درمان لرستان علمي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - یکی از ارزنده ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی گسترش عدالت در نظام بهداشت و درمان و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در محرومترین نقاط کشور است که لرستان نیز با وجود محدودیت و کمبودهای تاریخی در حوزه های زیرساختی و اعتباری اما اکنون روند خوبی رابرای پشت سرنهادن این محرومیت ها در حوزه بهداشت و درمان طی می کند.

 سلامت موضوعی اجتماعی است که به عنوان یکی از پیش شرط های اصلی نظام های رفاه اجتماعی شناخته شده که علاوه بر داشتن شیوه زندگی سالم، مردم برای ارتقا و بازگرداندن سلامت خود در صورت بیماری مجبور به استفاده از خدمات درمانی هستند.
خوشبختانه براساس آمار موجود و آنچه در جامعه به وضوح قابل مشاهده است با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در همه زمینه‌ها ارتقا و پیشرفت هایی حاصل شد و یکی از حوزه های قابل توجه و زبانزد در زمینه بهداشت و درمان رقم خورد.
بهبود وضعیت سلامت عمومی شهروندان، افزایش محصولات درمانی و پزشکی در نقاط مختلف کشور، افزایش سطح امید به زندگی، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های واگیردار، افزایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت، رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقاء تجهیزات پزشکی و درمانی، خودکفایی در لوازم پزشکی از جمله مواردی است که نشان دهنده رشد و پیشرفت در حوزه سلامت است.
یکی از استان های کشور که در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی که عدالت نظام، بهداشت و درمان را به خوبی لمس کرده و مراکز درمانی و بهداشتی در دور افتاده ترین نقاط به یاری مردم شتافته و غبار غم و رنج بیماری را از چهره مستضعفان پاک کرده، لرستان است.
در این راستا خبرگزاری جمهوری اسلامی با حضور دکتر محمد رضا نیکبخت رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دکتر عباس پزشکی معاون درمان، دکتر ابراحیم فلاحی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر اصغر سپهوند معاون فرهنگی دانشجویی، دکتر علاء الدین شیخی رییس سازمان فوریت های پزشکی درمیزگردی به بررسی این موضوع پرداخته است.
در این میزگرد اقدامات دولت جمهوری اسلامی در خصوص رفع محرومیت ها و ارتقاء شاخص های بهداشتی و همچنین ایجاد تخت های بیمارستانی و توسعه فضاهای درمانی بحث شد.
پرداخت و به روز رسانی معوقات پزشکان و پرستاران لرستان
رییس دانشگاه علاوم پزشکی لرستان گفت: یکی از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سالجاری پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان است به طوریکه معوقات 12 ماهه پزشکان متخصص لرستان به 6 ماه رسیده و کارانه پرستاران، کارکنان ستادی و پزشکان اورژانس زودتر از موعد پرداخت شده است.
نیکبخت ادامه داد: پزشکان خانواده در مراکز روستایی اصل حقوق را ماهیانه دریافت می کنند، 80 درصد کارانه این افراد تا پایان آذر ماه پرداخت شده و 20 درصد کارانه آنان نیز به طور کامل در سال 97 تسویه شده است.
وی عنوان کرد: در ماه های اخیر هشت ماه کارانه پزشکان، 12 ماه حق التدریس اساتید، 12 ماه حق الزحمه رزیدنت ها، 80 درصد بیمه روستایی، 30 درصد مطالبات شرکت های دارویی، 12 ماه حق فنی کارکنان، 6 ماه ماموریت پرسنل و 8ماه محرومیت خدمت های پزشکان و 24 میلیارد تومان جهت طرح های عمرانی پرداخت شده است.
22 طرح بهداشتی درمانی در لرستان آماده بهره برداری است
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه طرح های ناتمام دانشگاه علوم پزشکی استان درحال تکمیل هستند ادامه داد: اکنون 22 طرح شامل کلیلنیک پزشکی، مراکز غربالگری سرطان، ام آر ای، سی تی اسکن و دیگر طرح های بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف استان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری خواهند رسید.
دکتر نیکبخت افزود: با توجه به اینکه مردم لرستان به علت مصرف غذاهای گوشتی در معرض بیماری های قلبی و عروقی هستند، در آینده نزدیک یک دستگاه سی تی آنژیو در لرستان نصب می شود.
وی اظهار داشت: بزرگترین اورژانس کشور با مساحت پنج هزار متر مربع، 120 تخت بستری و تخت های آی سی یو، سی پی آر و اتاق عمل و امکانات مختلف اورژانس در بیمارستان شهید رحیمی به زودی بهره برداری می شود.
کاهش آمار اعزام بیماران لرستان به سایر استان ها
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آمار اعزام بیماران لرستان به دلیل تلاش متخصصان و تجهیز بیمارستان ها به وضوح کاهش یافته است.
وی افزود: با افزایش تعداد متخصصان و پزشکان در لرستان اعضای هیات علمی استان افزایش خواهد یافت، رزیدنتی تخصص قلب و عروق امسال در استان راه اندازی شده و رزیدنتی زنان و زایمان نیز به صورت جدی در حال پیگیری است.
دکتر نیکبخت با بیان اینکه سالانه حداکثر 18 عضو هیات علمی به ظرفیت استان اضافه می شد اظهار داشت: در فراخوان امسال لرستان توانست مجوز 36 عضو هیات علمی را کسب کند.
وی ادامه داد: در زمینه درمان عشایر استان 2 اکیپ ، با حضور 2 پزشک و ماما به مناطق عشایری استان خدمات درمانی ارایه می کنند که در سالجاری بیش از 15 هزار نفر خدمات دریافت کردند.
وی عنوان کرد: با ارایه خدمات بهداشتی درمانی در سال جاری 2 مورد مرگ مادر باردار در لرستان رخ داده و متوسط سزارین در استان 47 درصد است که نسبت به بقیه استان ها بسیار قابل توجه است.
تولید استخوان مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اکنون پنج مرکز تحقیقات تخصصی دردانشگاه علوم پزشکی استان فعال می باشد که امسال یکی از این مراکز با عنوان مرکز تحقیقات قلب و عروق راه اندازی شده است.
دکتر ابراهیم فلاحی افزود: مراکز تحقیقات داروهای گیاهی رازی، بهداشت و تغذیه، عوامل اجتماعی مناسب بر سلامت و هپاتیت در سطح استان فعال هستند و در این حوزه ها اعضای هیات علمی مطالعات تحقیقاتی انجام می دهند به طوریکه در طی یک سال گذشته 400 مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی مرتبط توسط این محققان به چاپ رسیده است.
وی اظهار داشت: امسال آزمایشگاه حیوانات در استان تکمیل شده که یکی از مجهزترین آزمایشگاه های تحقیقاتی حیوانات کشور به شمار می رود.
دکتر فلاحی ادامه داد: شورای توسعه سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی نیز ماه گذشته در استان راه اندازی شد.
وی اظهار داشت: کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه علوم پزشکی استان از رتبه 12 به چهارم ارتقا یافته است.
معاون تحقیات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به لحاظ فناوری نیز لرستان درکلان منطقه چهار کشور دارای رتبه نخست است.
وی افزود: داروی زیتو واکس، قطره دنوسام مسکن دندان و پماد زیتونکس ضد تبخال توسط شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد این دانشگاه تولید و تجاری سازی شدند.
دکتر فلاحی اظهار داشت:کپسول آندوسکوپی در این واحد مراحل علمی را طی کرده و تولید کیت های آزمایشگاه توسط شرکت های دانش بنیان انجام شده است.
وی به اختراع استخوان مصنوعی در این دانشگاه اشاره کرد وگفت: این محصول نیازمند تجاری سازی برای استفاده در کلاس های آناتومی است.
وی با بیان اینکه تحقیقات نیازمند اعتبارات لازم است و از طرفی در آینده نزدیک تولید محصولات باعث کاهش هزینه خواهد شد، ادامه داد: حدود 2 میلیارد تومان بودجه تحقیقاتی در دانشگاه جذب شده است.
جذب 86 پزشک متخصص در لرستان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:در سالجاری با تلاش در زمینه پرداخت معوقات پزشکان و پرستاران لرستان 86 پزشک متخصص در 18 بیمارستان دانشگاهی استان مشغول فعالیت شدند.
عباس پزشکی افزود: پرداخت به موقع پزشکان در لرستان باعث شده بسیاری از پزشکان متخصص با تمایل این استان را برای خدمت انتخاب کنند و اکنون در کمیته نقل و انتقالات وزارت چند پزشک متخصص نیز درخواست خدمت در لرستان را ارسال کرده اند.
وی ادامه داد: دستمزد علی الحساب پزشکان جدیدالورود به استان پرداخت و مسکن متخصصان نیز فراهم شده است.
وی عنوان کرد: بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد سنتر ترومای دانشگاه علوم پزشکی استان محسوب می شود و در این راستا مجوز دستگاه سی تی اسکن برای این دانشگاه اخذ شده که با نصب آن، این مرکز درمانی مجهز به 2 دستگاه سی تی اسکن خواهد شد.
پزشکی یادآور شد: بیمارستان شهید مدنی سنتر قلب و کد 247 دانشگاه علوم پزشکی لرستان است که در این راستا مجوز آنژیو گرافی دوم مرکز درمانی مدنی نیز اخذ شده است.
وی با اشاره به اینکه کد 247 برای افرادی طراحی شده که در زمان دچار علایم قلبی بلافاصله افراد به این بیمارستان مراجعه می کنند، اظهار داشت: پزشک مقیم اورژانس بلافاصله با معاینه و اقدامات لازم مانع از سکته و مشکلات بعدی می شود.
راه اندازی چندین دستگاه تشخیص درمانی پیشرفته درلرستان
پزشکی با بیان اینکه به زودی یک دستگاه رادیو تراپی پیشرفته در مرکز اموزشی درمانی شهید رحیمی راه اندازی می شود ادامه داد: مجوز واحد آی پی دی (واحد بین المللی بیماران) در لرستان اخذ شده است.
وی اظهار داشت: خرم آباد در مسیر ترانزیت غرب است و این واحد بین المللی می تواند ازکشورهای همسایه بیمار پذیرش کند.
وی با اشاره به راه اندازی بزرگترین اورژانس غرب کشور در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد ادامه داد: بیمارستان دوم شهرستان دورود و کوهدشت در حال پیگیری است.
پزشکی بیان کرد: همچنین کد 724 به منظور خدمات رسانی به بیماران سکته مغزی در بیمارستان شهدای عشایر راه اندازی شده و در این راستا بیمارنی که علایم اولیه سکته مغزی داشته باشند بلافاصله به بیمارستان شهدای عشایر واحد کد 724 اعزام می شوند و خدمات لازم برای جلوگیری از ایجاد سکته را دریافت می کنند.
وی گفت: تاکنون 30 مورد با موفقیت این خدمات را دریافت کرده اند و از ورود به مراحل سکته مغزی این افراد جلوگیری شده است.
وی اظهار داشت: یکی از نیازمندی های درمانی لرستان راه اندازی تخت های مراقبت های ویژه است که در این راستا برای شهرستان های سلسله، دلفان و پلدختر بخش مراقبت های ویژه راه اندازی شده است.
پزشکی ادامه داد: یک گروه متشکل از اساتید فوق تخصص به عنوان خیران که به صورت تخصصی بر روی ناهنجاری های مادر زادی و اصلاح آن مطالعه می کنند به حضور در استان برای جراحی های کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی دعوت شده اند.
پزشکی گفت: در راستای آنژیو گرافی و آنژیوپلاستی و بازگشایی مجدد عروق قلب در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اقدامات قابل قبولی برای وزارت انجام داده است.
وی با بیان اینکه از سهمیه مناطق محروم رشته های مورد نیاز پزشکان متخصص برای شهرستان پلدختر تامین شده افزود: مجوزهای سی تی اسکن بیمارستان سلسله، ام آر آی بیمارستان دلفان، ام آر ای کوهدشت، ام آر آی بروجرد و ام آر آی پلدختر کسب شده است.
وی با اشاره به اینکه اورژانس دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان راه اندازی شده عنوان کرد: از مجموع 63 دانشگاه تنها 15 دانشکده اورژانس دندانپزشکی دارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد راه اندازی و نیروی طرح دندانپزشک به صورت شبانه روز آماده ارایه خدمات به مردم استان می باشد.
وی افزود: کلینیک های فوق تخصصی و تخصصی دندانپزشکی هزینه های سنگینی برای مردم دارد که در این راستا کلینیک بعثت خرم آباد با تعرفه نیمه دولتی و نیمه خصوصی بسیاری از خدمات تخصصی و مورد درخواست مردم را ارایه می دهد.
وی اظهار داشت: بیماران خاص نیازمند کلینیک ویژه برای دریافت خدمات جامع هستند که به همین منظور کلینیک تخصصی بیمارستان شهدای عشایر به عنوان مرکز جامع بیماران خاص استان در نظر گرفته شده و بسته های درمانی مطابق دستورالعمل وزارت برای این بیماران ارایه می شود.
پزشکی ادامه داد: امسال 32 دستگاه دیالیز به حمایت دانشگاه و خیران وارد استان شده و در شبکه ها و بیمارستان های استان توزیع خواهد شد.
وی عنوان کرد: کلینیک های غربالگری سرطان در چهار شهرستان خرم آباد، بروجرد، کوهدشت و الیگودرز آماده راه اندازی و دستگاه های سونوگرافی، ماموگرافی، آندوسکوپی و کلپو سکوپی در این مراکز فراهم شده که بر اساس نظر پزشکان در این راستا اقدام به غربالگری سرطان دستگاه گوارش( فوقانی و تحتانی)، رحم بانوان به لحاظ بدخیمی های موجود می شود.
دکتر پزشکی گفت: همچنین کلینیک های دیابت و فشارخون در 18 مرکز آموزشی و درمانی استان فعال شده است.
راه اندازی بخش پیوند کلیه در لرستان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: همچنین واحد آیروس یا فناوری و پیوند اعضا در استان فعال شد و شاخص دانشگاه در راستای پیوند اعضا با سه ماه فعالیت از بین 63 دانشگاه به 22 رسید.
پزشکی یادآور شد: این واحد موارد دارای قابلیت پیوند اعضا را انتخاب و شناسایی می کند و قبل از آسیب اعضای افراد دچار مرگ مغزی با ارایه مشاوره به خانواده این افراد و تایید سه پزشک متخصص به واحد پیوند بیمارستان امام منتقل می شوند.
وی با بیان اینکه به زودی بخش پیوند کلیه دربیمارستان شهدای عشایر خرم آباد با ظرفیت پنج تخت راه اندازی می شود، ادامه داد: تعدادی از پزشکان و اساتید این بخش پروازی هستند و چند پزشک جراح استان نیز در این راستا همکاری می کنند.
پزشکی گفت: پنج پیوند قرنیه با حضور یک نیروی فوق تخصص قرنیه در بیمارستان های شهید رحیمی و شهدای عشایر استان با موفقیت انجام شده است.
وی عنوان کرد: اکنون در مرکز باران خرم آباد دستگاه رادیوتراپی برای بیماران سرطانی استان فعال است و مجوز سه دستگاه رادیوتراپی نیز برای شهرستان های خرم اباد و بروجرد اخذ شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه یکی از معیارهای شاخص درمان، گزارش خطاهای موجود برای پرهیز از تکرار خطاهای بعدی است گفت: در این راستا بیمارستان ها مکلف به گزارش خطاها و تشویق افراد به این اقدام شده اند.
وی افزود: لرستان در این زمینه در سطح کشور رتبه 14 به دلیل گزارش دهی به موقع و علت یابی ریشه ای کسب کرده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان دارای رتبه 12 نظارت بر واحدهای درمانی است اظهار داشت: واحد نظارت بر درمان استان هرروز بازدید مستقیم از بیمارستان ها دارد و در کمیسیون ماده 11 لرستان رتبه هشت کشوری را کسب کرده است.
پزشکی اظهار داشت: آمار استان در زمینه اشغال تخت 70 درصد است و گردش تخت استان به 51 رسیده، تعداد مراجعان و اعمال جراحی استان افزایش یافته، درصد مورتالی لرستان 1.4 و پایین تر از میانگین کشوری و درصد تخت به بیمار لرستان 1.6 درصد است.
171 پایگاه اورژانس در لرستان فعال است
رییس سازمان فوریت های پزشکی لرستان گفت: اکنون 171 پایگاه شهری و جاده ای و 2 پایگاه هوایی در لرستان با حضور 460 نیرو فعال است.
دکتر علاء الدین شیخی افزود: در سالجاری 16 امبولانس کمک دار به ارزش چهار میلیارد تومان و یک هلی کوپتر تملیکی به تجهیزات اورژانس لرستان افزوده شده و در آینده نزدیک 20 موتور آمبولانس نیز در شهرستان های خرم آباد و بروجرد توزیع می شود.
وی با بیان اینکه در سالجاری آمبولانس های استان به تجهیزات نوین مجهز شده اند اظهار داشت: همچنین مجوز استخدام 40 نفر در سالجاری و 50 نفر در سال آینده اخذ شده، امسال 13 پایگاه اورژانس در آزاد راه های لرستان راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه ماهانه پنج هزار ماموریت اورژانسی در این مرکز انجام می شود عنوان کرد: مرگ و میر مادران باردار لرستان به دلیل فعالیت اورژانس هوایی لرستان کاهش یافته است.
وی ادامه داد: 2 خودروی فرماندهی عملیات به لرستان اختصاص یافته که به زودی وارد استان می شوند.
اولویت برنامه های گام دوم انقلاب در طرح های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان
معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای اجرای گام دوم انقلاب، تشکیل و تقویت انجمن های علمی این دانشگاه در اولویت قرار گرفته و کارگاهها، نشست های علمی و بازدید هایی در این زمینه در این دانشگاه انجام شده است.
اصغر سپهوند افزود: اکنون از مجموع 26 انجمن علمی این دانشگاه 13 انجمن فعال است و در راستای جلب مشارکت بیشتر دانشجویان در فعالیت های علمی همایش فصل نو فصل نشاط علمی اسفند ماه در این دانشگاه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: همچنین جهت تقویت اخلاق و معنویت در دانشگاه با هدف برجسته سازی ارزش های معنوی و رعایت فضلیت ها اقدام قابل توجهی با تشکیل کمیته های فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده و فضاسازی و تبلیغات در فضای مجازی اجرایی شده است.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برگزاری جشنواره های قرآنی و اردوهای زیارتی و کسب 6 رتبه کشوری در جشنواره های قرانی و 9 رتبه کشوری در جشنواره سیمرغ از دیگر اقدامات فرهنگی این دانشگاه است.
وی عنوان کرد: اجرای همایش ملی سیره علوی در سالجاری توسط این دانشگاه برگزار می شود و تاکنون 100 مقاله به این دبیرخانه ارسال شده است.
وی افزود: ایجاد تمهیدات لازم برای تریبون آزاد و کرسی های آزاد اندیشی در این دانشگاه انجام شده است.
معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حوزه تربیت بدنی در سالجاری دانشجویان این دانشگاه افتخاراتی در کسب مقام قهرمانی تیم فوتبال رومیزی، قهرمانی والیبال دانشجویان پسر، قهرمانی دو، سه هزار متر المپیاد کشوری، مقام دوم شنا 50 متر کشوری، مقام قهرمانی مسابقات دارت کشوری، قهرمانی آمادگی جسمانی مسابقات منطقه ای کسب کرده است.
وی افزود: درحوزه دانشجویی در سالجاری 9 میلیارد تومان در راستای غذای دانشجویان، 829 میلیون تومان جهت ایاب و ذهاب دانشجویان و تجهیزات خوابگاهی 286 میلیون تومان هزینه شده است.
سپهوند افزود: به منظور بهسازی خوابگاه های دانشجویی 100 میلیون تومان هزینه شده که در مجموع بیش از 10 میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده و در این مدت بیش از سه میلیارد تومان وام دانشجویی به چهار هزار و 220 نفر پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: حدود یک هزار و 450 دانشجو در خوابگاه های این دانشگاه حضور دارند.
وی با بیان اینکه اکنون 16 مشاور کارشناس ارشد روانشناس بالینی و یک روانپزشک در مرکز مشاوره دانشگاه حضور دارند ، ادامه داد: 36 کارگاه مهارتهای زندگی، ازدواج و اعتیاد برای دانشجویان برگزار شده ، همچنین 10 دفتر فعال مشاوره در دانشکده های استان فعال است.
برچسب‌ها
میزگرد ایرنا لرستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/124165/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران

جریمه 6 میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز

جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

کنجی ژیراک ستاره موسیقی پاپ فرانسه بر اثر تیراندازی به شدت مجروح شد

اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه

سرمقاله همدلی/ چماق و هویج وعده صادق در پرونده هسته‌ای

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

کی بود کی بود من نبودم؟!

مدیرعامل سازمان ملی مسکن: زمین 1.8 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

شرط ادامه کار املاک "دیوار" از زبان مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن

24 آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد

قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال 1402 به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

اتحادیه صنف طلا و جواهر: چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

آوای خوش باران در بروجرد پیچید + فیلم

محموله کالای قاچاق 10 میلیاردی به مقصد نرسید

سرمقاله فرهیختگان/ ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

سرمقاله شرق/ تحریم‌های جدید علیه ایران

سرمقاله اعتماد/ سیل و رفع خطر ناامنی غذایی و سوءتغذیه

سرمقاله ایران/ ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

چالش‌های افزایش تعطیلی؛ شنبه یا پنج‌شنبه، مساله این است!

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟

اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال

وقوع حادثه تصادف در جاده خرم آباد - اندیمشک + فیلم

تولید سالانه 16هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

کشف بیش از 10 هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان

ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد

جلوگیری از 212 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان

سه ماه حبس برای درمانگر غیر مجاز دام در شهرستان بروجرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری