ندای لرستان

آخرين مطالب

آشفته بازار تبلیغات در ایستگاه پایانی اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم آباد - تبلیغات کاندیداهای مجلس در هر دوره نوآوری های جذاب، عامه پسند و طنزی دارد که در روزها و ساعات پایانی به اوج می رسد و تلاش برای سبقت های تبلیغاتی دوچندان می شود.

 الاغ سواری یک نامزد، خلق مرد یخی، راه اندازی پویش و کمپین هایی همچون نشان دادن مدرک دکترا، راه انداختن کاروان تبلیغاتی با یک خودروی سایپا در شهر، تخلص پلنگ، سوار شدن نامزد بر دوش مردم، پوشش های خاص طرفداران و خلق ترانه های انتخاباتی در وصف کاندیدا این روزها دیده می شود.
طرفداران کاندیداها از هیچ نوع تبلیغی دریغ نمی کنند و پوسترها را در دیوارهای شهر، مکان های عمومی، تابلوهای درون و برون شهری راهنمایی و رانندگی، پایه پل، میدان و مجسمه های شهر نصب می کنند و شهروندان هنگام صبح برای خروج از منزل با تعداد بسیاری از کارت های ویزیت مواجه می شوند که شب گذشته به حیات خانه شان انداخته شده است.
هیچ کس تصور نمی کرد پای مایکل جکسون خواننده و هنرپیشه آمریکایی به کارزارهای تبلیغاتی باز شود اما این مهم در انتخابات مجلس یازدهم خرم آباد رخ داده و این هنرمند سیاهپوست که چندین بار عمل جراحی چهره انجام داده، ناخواسته وارد این میدان شده است.
اما در خرم آباد کانال تلگرامی یکی از کاندیداها ادعا کرده تصاویر استقبال مردمی از این کاندیدا توسط گردانندگان کانال نامزدی دیگری به سرقت رفته و با فتوشاپ حرفه ای عکس نامزد دوم به جای کاندیدای اصلی جای گذاری شده است.
این کانال به طنز نوشته است "م . و" در اقدامی به موقع و سریع و با مشورت جراح صورت زنده یاد مرحوم مغفور مایکل جکسون صورت خود را شبیه چهره رقیبش "ه.ه " درآورده و عکس های استقبال مردمی او را به نام خود بارگذای کرده است.
ترساندن مردم از تبلیغات صوتی
در حالیکه برخی کاندیداها تبلیغ پاک و شیوه نوینی را برای این مهم انتخاب کرده اند متاسفانه سایر کاندیداها و طرفداران آنان با ضد تبلیغ و ایجاد شایعه تلاش کرده اند این نوآوری کم اثر شود.
استفاده از پیام صوتی یک شیوه معمول تبلیغات انتخاباتی بسیاری از شهرهای کشور است اما برخی کاندیداها که از این شیوه باز مانده اند، شماره تلفن های گویا را در کانال های مجازی پخش و تاکید می کنند این یک نوع هکر است که حساب مالی شما را تخلیه می کند بنابراین مردم اصلا به آن پاسخ ندهند.
یوزارسیف در خرم آباد
اما یک کاندیدا که در خرم آباد به "پلنگ" معروف شده و البته بردار وی بنام " مردیخی" به شهرت رسیده ستاد یک کانکس را با طراحی چریکی و همرنگ شلوار خود به عنون ستاد تبلیغاتی انتخاب کرده و آن را هر دفعه در یک نقطه شهر مستقر می کند.
این کاندیدا که معتقد است سایر رقبا از وجود وی به خود می لرزند در اقدامی جدید برای اینکه از کاروان های خودرویی سایر داوطلبان جا نماند یک خودروی سایپا را با تصاویر خود در شهر می گرداند د حالیکه خودش در عقب سایپا ایستاده و به مردم ابراز علاقه می کند.
بسیاری از مردم و کاربران این حرکت و نوع ایستادن وی در پشت ماشین را به حرکت مشابهی در سریال یوسف پیامبر تشبیه می کنند که بازیگر نقش یوزارسیف پشت ارابه ی در حال حرکت دست بلند کرده و به مردم ابراز علاقه می کند.
پیاده روی دسته های چندصدنفری به سبک گلوله برفی
اما بهترین و غالب ترین شیوه در شهرستان های استان از جمله حوزه هایی که به واسطه 2 نماینده متقابل،دوقطبی شده اند نمایش قدرت به سبک کاروان های پیاده روی چندصدنفره است.
کاندیداهایی که با پیاده روی در مسیرهای نه چندان کوتاه، همچون گلوله برفی که از ارتفاع سقوط می کند و به مرور بزرگ و بزرگتر می شود، در طول مسیر مردم کوی وبرزن را با خود همراه می کنند و در مقصد نهایی با تجمع های چندهزار نفری، نمایش قدرت خود را کامل کرده و ضربه شست نهایی را وارد می کنند.
این روزها بازار درآمدزایی افراد مختلف به واسطه سخنرانی برای ستاد های تبلیغاتی نیز گرم شده و افراد مختلفی به واسطه سخنوری و بازی با کلمات از این آب انتخاباتی شاه ماهی می گیرند و البته کاندیداها نیز به تاسی از این افراد گمان می کند هرچه بیشتر فریاد بزندد موفقت تر خواهند بود اما گویا توجه ندارند گوش فلک از وعده های عقیم و نافرجام پرشده و فردی که فریاد می زند فقط صدایش شنیده می شود نه سخنش.
194 نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا پایان روز سه شنبه 29 بهمن ماه در عرصه رقابت این استان هستند که از این تعداد، 182 نفر مرد و 12 زن می باشند.
طبق آخرین آمار اعلام شده حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی 52 نفر ، بروجرد 31 نفر ، الیگودرز 17 نفر، دورود و ازنا 22 نفر، کوهدشت و رومشکان37 نفر ، دلفان و سلسله 11نفر و در پلدختر 24 کاندیدا حضور دارند .
آمار نامزدهای انصرافی این دوره را 70 نفر بوده که به تفکیک در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی 20، بروجرد 11 ، الیگودرز 6، دورود وازنا 9، کوهدشت ورومشکان 6، دلفان وسلسله 17 و پلدختر یک نفر بوده است.
لرستان 9 نماینده در خانه ملت دارد.
 
 

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/126160/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس