ندای لرستان

آخرين مطالب

انتظار نداشتم کرونایی شوم مقالات

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - سه لایه دستکش،دست هایش و 2لایه ماسک، بینی و دهانش را پوشانده بود سرفه های خشک امانش نمی داد مردم با دیدن وضعیت او کناره گیری می کردند. با خود می گفت: تا مشخص شدن جواب تست کرونا، دلهره جانش را گرفته بود اما کرونایی شده بودم.

عصر روز دوشنبه بود که برای تهیه دارو به داروخانه امام خمینی (ره) میدان استانداری خرم آباد رفتم، باران می بارید همه مردم سعی داشتند برای در امان ماندن از باران به پناهگاهی پناه ببرند.
داروخانه امام به دلیل ورودی وسیعی که داشت محلی برای افراد بسیاری شده بود. به داخل رفتم، کمی در صف منتظر ماندم که خانمی جوان با نایلونی که محتویاتش معلوم بود وارد شد.
لباس فرم مخصوص بیماران بستری شده در نایلون بود ، خودش هم سه لایه دستکش یکبار مصرف پوشیده بود و 2لایه ماسک به دهان و بینی اش زده بود.
بدون اینکه به صف انتظار توجهی کند خود را به پیشخوان رساند و کارت درمانش را به متصدی داروخانه نشان داد و گفت: "من کرونایی مثبت هستم این هم کارت درمانم، داروهایم را زودتر بدهید تا کمتر در این مکان بمانم".
متصدی داروخانه بدون فوت وقت کارش را انجام داد و افراد حاضر در داروخانه که متوجه بیماری او شده بودند با حداقل فاصله ممکن از او کنارگیری کردند و سکوت معنا داری فضا را پر کرد.
خانم جوان که متوجه رفتار دیگران شد با لحنی آرام خطاب به متصدی ادامه داد: "شرایطم را درک کنید، یک هفته است که کودک چهارساله ام را فقط از طریق تماس تصویری دیده ام، تنها، در خانه قرنطینه هستم".
در میان صحبت هایش سرفه های خشک امانش نمی داد و به همین دلیل در این فاصله چند بار بیرون رفت و برگشت و با وجود 2لایه ماسک بازهم صورت خود را میان دستانش پنهان می‌کرد.
کارش که تمام شد وسایلش را از روی زمین برداشت و رفت، به دنبالش رفتم با یک عذرخواهی مانع حرکت او شدم، ابتدا فکر می کرد از روی کنجکاوی می خواهم سوال بپرسم اما زمانی که کارت خبرنگاری خود را نشان دادم قانع شد.
معتقد بود که نامش نباید رسانه ای شود، او 32 سال داشت.
*از کی متوجه شدی به کرونا مبتلا هستی؟
"حدود 10روز پیش وقتی به خانه برگشتم احساس بدن درد داشتم و سرفه و عطسه امانم نمی‌داد که فکر میکردم حساسیت فصلی باشد اصلا انتظار نداشتم کرونایی شوم همیشه فکر میکردم کرونا برای دیگران است اما فردای آن روز که به پزشک مراجعه کردم در نهایت ناباوری به من گفت علایم کرونا دارم و باید به بیمارستان مراجعه کنم".
دکتر نامه ای به بیمارستان نوشت که باید تحت مراقبت باشم به بیمارستان شهدای عشایر مراجعه کردم چون معرفی نامه داشتم به صورت اورژانسی سی تی اسکن شدم،در تمام مدتی که منتظر جواب سی تی اسکن بودم دلهره جانم را گرفته بود، کور سوی امیدی برای خودم نگه داشته بودم که شاید خبری از کرونا نباشد، فکر به همسر و فرزندم به یک میزان، اضطراب و امید را در دلم بیشتر می کرد اما انتظار تمام شد،تیر خلاص، کرونایی شده بودم.
*قرنطینه شدی؟
پزشک بیمارستان با دیدن جواب سی تی اسکن گفت:"خوشبختانه به موقع مراجعه کردی اما باید تحت مراقبت باشی، نمی توان براحتی در معابر رفت و آمد کنی. چون تمام ریه هایت درگیر نشده نیازی به قرنطینه نداری اما باید در خانه تنها بمانی و همسر و فرزندت به مکانی دیگر منتقل شوند، تمام اعضای خانواده هم برای تست کرونا به بیمارستان مراجعه کنند.
همه تست دادند و در بیم و امیدهای چشم انتظاری برای اعلام نتیجه آزمایش خوشبختانه آنها مبتلا نشده بودند و من هم پس از پنج روز بستری، امروز با دستور پزشک ترخیص شده ام.
*رفتار پرسنل بیمارستان با یک کرونایی چطور بود؟
با خنده می گوید:"بیشتر از رفتار پرستاران، لباس مخصوص پیشگیری از کرونایی که بر تن داشتند جلب توجه می کرد، دلهره را افزایش می داد".
*رفتار همسر و بستگانت چطور؟
همسر و فرزندم پس از اینکه تست آنها منفی شد مجبور به ترک خانه شدند و تا کنون هم با خانواده همسرم زندگی می کنند.
"با اطلاع رسانی به موقع و اطلاعات دقیق از ویروس کرونا که در جامعه منتشر شده همه می دانند که این بیماری طول درمان دارد و قرار نیست کسی که کرونایی شده تا ابد کرونایی بماند، اما همه از من فرار می کنند.
*الان چرا بیرون از قرنطینه ای؟
"تازه ترخیص شده ام، برای تهیه دارو به داروخانه مراجعه کردم، همسر و فرزندم هم خانه را ترک کردند قرار نیست هر که کرونا داشته باشد دیگر در خیابان تردد نکند، ویروس‌ کرونا باعث عفونت‌های تنفسی از یک سرماخوردگی ساده تا بیماری های حاد می‌شود که خداروشکر من حاد نیستم".
برای رفتن عجله داشت و بیشتر از این نتوانستم با او هم صحبت شوم شاید از جامعه ترسیده بود و می خواست هر چه زودتر به خلوت و تنهایی خانه اش پناه ببرد شاید هم سنگینی قضاوت حاضران در داروخانه را همچنان احساس می کرد، اما هر چه بود به طور قطع با امید به آینده قدم برمی داشت تا بار دیگر فرزندش، دلبندش را در آغوش بگیرد و با مهرو محبت در را به روی همسرش بگشاید.
طبق گفته کارشناسان، 80 درصد مبتلایان بدون درمان خاصی بهبود پیدا می‌کنند
طبق گفته کارشناسان، بیماران کلیوی، خانم‌های باردار، کسانی که شیمی درمانی می‌کنند، افراد چاق با شاخص توده بدنی بیشتر از 30 و 35 وافرادی که بیش از 10 نخ سیگار در روز مصرف می‌کنند از گروه افراد پرخطر در مقابل ویروس کرونا هستند.
مصرف مایعات فراوان نیز بسیار توصیه می‌شود مایعات هنگام عبور از گلو و حلق باعث شستشوی این نواحی شده و ویروس را به معده منتقل می‌کند و معده نیز با ترشح اسید ویروس را از بین می‌برد.
آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور 978 نفر است که 175 نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و 54 نفر هم فوت کرده‌اند.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-19» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون 75 هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان 2 هزار و 663 تن را گرفته است.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.
تاکنون 6 نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.
تاکنون 18 نفر در لرستان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 2 نفر نیز جان باخته و هشت نفر از بیمارستان ترخیص شده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا خرم آباد لرستان
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/127650/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی