ندای لرستان

آخرين مطالب

پویش اجتماعی سهم من در کرونا

دانش آموزان سفیران فرهنگ‌سازی در مبارزه با کرونا فرهنگي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - بروجرد - ویروس کرونا که امروزه بلای جان مردم جهان شده با مدیریت صحیح، جدی گرفتن توصیه های بهداشتی از سوی آحاد جامعه قابل مهار شدن است، و در این امر مهم دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگ سازی مبارزه با این بیماری نقش موثری دارند.

اگر بخواهیم ویروس کرونا را در جامعه محدود و آمار ابتلا به این بیماری کاهش پیدا کند باید حلقه انتقال انسان به انسان شکسته شود که در این امر مهم باید همگان از پیر و جوان، زن و مرد همکاری لازم را داشته باشند.
همه گیر شدن این ویروس و افزایش آمار ابتلای مردم موجب شد تا همه از جمله مردم، نهادها و ارگانها دست به دست برای شکست کرونا تلاش کنند.
کرونا زمانی که هنوز به اوج خود نرسیده بود با تعطیلی مدارس ابتدا برای یک هفته و سپس تا پایان نیمه فروردین رقم خورد، خبر اولیه تعطیلی مدارس به نوعی برای دانش آموزان مسرت بخش بود اما وقتی این خبر با آمارهای تکان دهنده افزایش مبتلایان همراه شد، گره تعطیلی مدارس را محکمتر نمود و به نوعی موجب نگرانی و استرس دانش آموزان گردید.
بحران پیش آمده یکباره همه مدارس، کلاسهای آموزشی، تقویتی، ورزشی، کنکور و آزمونهای مختلف را تعطیل کرد.
تعطیلی اجباری ناشی از بحران کرونا به قدری سنگین بود و آینده تحصیلی چندین میلیون دانش آموز را به گونه ای به خطر انداخت، تا آنجا که مسوولان برای جبران این خسارت و عقب ماندگی از تحصیل طرح آموزش از راه دور را از طریق شبکه های اجتماعی به کار گیرند.
یک دانش آموز بروجردی که خود را برای کنکور 99 آماده می کند، گفت: جمعه هر هفته آزمون‌های قلم چی برگزار می شد و این آزمونها برایمان بسیار مهم و تاثیر گذار بودند که با بحران ایجاد شده کلاسها تعطیل شده است.
دانش آموز دیگری می‌گوید: تعطیلی طولانی مدارس همه را کلافه کرده اما چاره ای نیست و باید این فرصت را غنیمت دانسته و بیشتر درس خواند.
امیررضا کرمی راد افزود: آموزشهای کتب درسی از طریق شبکه آموزش خوب است و اقدام مهمی از سوی وزارت خانه بود اما آموزش حضوری تاثیر بیشتری دارد.
وی از مجموع آموزش و پرورش همچنین معلمان خود قدرانی کرد که از طریق کانال تلگرامی مدرسه آموزش همه دروس را با حضور معلمان خودشان انجام می دهند.
یک دانش آموز دیگر بروجردی گفت: در بحران ایجاد شده در کشور هر قشر به نوعی تلاش می کنند تا کرونا را شکست دهند و سهم دانش آموزان در این شرایط تنها درس خواندن و ماندن در منزل است.
راحیل معظمی دانش اموز سال سوم دوره متوسطه دوم گفت: بحران کرونا نخستین تجربه سخت زندگی اجتماعی دانش آموزان است.
وی افزود: همیشه والدین و مربیان دوران سخت جنگ را برایمان تعریف می کردند و هرگز گمان نمی کردم ما نیز روزهایی سخت را به دلیل بحران کرونا تجربه کنیم و بعدها به فرزندانمان منتقل کنیم.
وی اضافه کرد: جنگ کرونا حنگی سخت و نابرابر است کوچک و بزرگ، داخلی و خارجی، شهر و روستا نمی شناسد و کاری کرده تا شهر در سکوت و بهت فرو رود.
وی تاکید کرد: توان دانش آموزان در مبارزه با کرونا محدود است تا بخواهند در مبارزه با کرونا کاری کنند اما با درس خواندن در منزل و کمک تلفتی از اسانید و معلمان دلسوز حتما این وقفه تحصیلی را جبران خواهند کرد.
وی گفت: دانش اموزان سرمایه های این کشور هستند و باید به گونه ای بزرگ و تربیت شوند که بتواننددر آینده بحرانها و شرایط سخت را به خوبی مدیریت کنند و قطعا هر دانش آموز به سهم خود در منزل می تواند با انجام نور ساده ای مانندنشاندن اولیا در منزل گام مهمی بردارند
مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: در موضوع کرونا و سایر بحران ها، مردم خارج از سیستم دولتی با استفاده از فضای مجازی خود را تا حدودی ساماندهی کرده اند.
محمد مهرافزون اظهار داشت: بیش از 300معلم آموزش مجازی دانش آوزان را با ضبط برنامه و ارسال در گروههای مدارس بر عهده دارند و دانش آموازن می توانند سوالات خود را تلفنی از معلمان هر درس که روزهای مشخصی در مدرسه هستند.
مهرافزون ادامه داد: نیاز است مردم و تشکل ها بیشتر در تصمیم گیری ها و بحران ها نقش خود را ایفا کنند و اگر بسیاری از مسوولیت ها به آنها سپرده شود، می توانند موفق تر عمل کنند.
یک کارشناس ارشد امورتربیتی افزود : مدرسه دومین عامل مهم درفرهنگ سازی و انتقال ارزشهای اجتماعی پس از خانواده می باشد و به واسطه دراختیار داشتن ابزار وامکانات موثری مثل معلمان ودانش آموزان میتواند نقش بسیار موثری درتدوین وظایف وحقوق افراد درجامعه و انتقال ارزشهای اجتماعی داشته باشد.
محمد کاوند افزود: مدرسه رامی توان به عنوان پلی ارتباطی میان حال به اینده درنظر گرفت که اکثریت قریب به اتفاق جامعه برای رسیدن به اهداف و برنامه های خود باید طی چندسال ازاین پل ارتباطی گذر کنند.
وی با اشاره به نقش مهم وتاثیر گذاری فراوانی که طی سالیان اخیر آموزش و پرورش با استفاده از دانش اموزان بر فرهنگ جامعه داشته است اهمیت موضوع نقش دانش آموزان در پیشبرد امورفرهنگی جامعه بیش از پیش نمایان می شود.
وی با اشاره به سهم دانش آموزان در مدیریت کرونا افزود: بهداشتیاران مدارس و همیاران پلیس که طی سالیان اخیر توسط دانش آموزان درمدارس شکل گرفته به خوبی نقش دانش آموزان را در بهبود فرآیندهای زندگی اجتماعی نشان می دهد.به عنوان مثال رواج فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی توسط رانندگان درکنار دیگر عوامل فرهنگی تا حد زیادی مدیون حضور دانش اموزان به عنوان یک عنصر فعال، پویا واثر گذار درمیان جامعه می باشد.
این کارشناس ارشد امورتربیتی بروجرد گفت: امروز نیز که ویروس منحوس کرونا با حضور ناخوانده ی خود درمیان جامعه ما موجب مشکلات فراوانی برای مردم شده است. درکنار همه عوامل مخصوصا کادر زحمتکش بهداشت و درمان که درخط مقدم مبارزه هستند دانش آموزان میتوانند مجددا نقش آفرینی کنندوتبدیل به سفیران فرهنگ سازی در مبارزه با ویروس کرونا گردند.
وی گفت: اکنون که دانش آموزان درمنزل به سر می برند می توانند دقیقا به رفتار بهداشتی خانواده نظارت کنند و قطعا پدران و مادران نیز بخاطر فرزندان خود هم که شده سعی میکنند بهداشت فردی واجتماعی را بیشتر رعایت کنند.
دانش آموزان می توانند خانواده را به در خانه ماندن ماندن مخصوصا نرفتن به مسافرت ترغیب کنند چرا که بهانه خانواده ها ازمسافرت دربیشتر مواقع بچه ها می باشد وبچه ها می توانند به راحتی این بهانه را از خانواده بگیرند.
کاوند تاکید کرد: مورد دیگر اینکه معلمان‌خلاق می توانند از فرصت کلاس مجازی خود به نحو شایسته استفاده کرده درکنار آموزش دروس مختلف مرتبا دانش اموزان را با رفتار های صحیح بهداشتی آشنا نموده و در راه مبارزه با کرونا نقش افرینی کنند.
ایجاد فضای کلاس مجازی نیز باز فرصت خوبی ایجاد کرده چرا که خانواده ها بخاطر کنترل آموزش فرزندان خود نیز که شده زمان بیشتری را به در خانه ماندن اختصاص دهند واین نیز به نوعی سهم موثر دانش آموزان به کنترل ویروس کرونا می باشد.
وی اظهار داشت: به هرحال دانش آموزان ایران اسلامی ثابت کرده اند درعرصه های مختلف توانسته اند به خوبی نقش آفرینی کنندو قطعا در مهار وشکست ویروس منحوس و مهمان ناخوانده ای چون کرونا نیز نقش مهمی ایفا خواهند نمود.
برچسب‌ها
کرونا ویروس کرونا مدارس بروجرد تعطیلی مدارس لرستان علائم کرونا دانش‌آموزان
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/128626/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی