ندای لرستان

آخرين مطالب

پویش اجتماعی سهم من در کرونا

سهم فرهنگیان در کرونا، آموزش های مجازی از خانه تا مدرسه فرهنگي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - ایجاد فضایی برای آموزشی از طریق فضای مجازی سهم فرهنگیان در مهار بحران کرونا است که در نخستین روزهای شیوع کرونا برای آگاهی بخشی دانش آموزان و تداوم تعلیم و تربیت در سطح کشور رقم خورد.

به گزارش ایرنا، اگرچه ویروس کرونا زندگی همه افراد جامعه را تحت تاثیر ویرانگری خود قرار داده و به سرعت در سطح کشورهای مختلف در حال گشودن مرزها است و بنیان همه چیز را هدف قرار داده اما ملت ایران با ایجاد کمپین های مختلف عزمی جدی در زمین گیر شدن این ویروس دارند.
اکنون پس از گذر از دستپاچگی و هراس روزهای نخستین رویارویی با ویروس کرونا مردم ایران علاوه بر درک صحیح از گستردگی شیوع این بیماری و قابلیت انتقال آن از فردی به دیگران با ماندن در منزل سعی بر ایفای سهم خود در مهار این بحران دارند و هرکس به طریقی می خواهد در این عزم ملی نقش مثبتی ایفا کند.
امروز بسیاری از افراد جامعه با روی آوردن به دورکاری سعی می کنند بیش از پیش فعالیت های مثبت خود را ادامه دهند و خانه های ایرانی تبدیل به سنگرهای مبارزه با دشمنی مهاجم به نام ویروس کرونا شده اند.
بر بام هر خانه ایرانی بار دیگر پرچم اتحاد شکست ویروس کرونا برافراشته شده و در دل هر ایرانی جوانه امید سپری شدن روزهای سخت کرونایی و روزهای زیبای پساکرونایی جوانه زده است.
در این میان معلمان ایثارگر و فدار نیز از همان روزهای نخستین پرچمدار این نهضت عظیم شدند و در راه مبارزه با ویرانگری ویروس کرونا و نشاط خانه های ایرانی و بردن آموزش و تعلیم تربیت در فضای این باغ های امید شدن تا علاوه بر دور کردن فضای خانه ها از ترس و هراس کرونا پویایی و سرزندگی را به خانوده های ایرانی ارمغان دهند.
اکنون تعلیم و تربیت دانش آموزان ایران زمین از طریق فضای مجازی رونق گرفته است و با برنامه ریزی منسجم و تلاش افتخار آفرین معلمان ایرانی کلاس درس به درون خانه های ایرانی رفته اند و هر خانه مدرسه ای در جهاد با کرونا شده است.
یک فرهنگی لرستانی گفت: در راستای پیشگیری دانش اموزان به ویروس کرونا در زمان برگزاری کلاس های درس در مدارس آموزش کامل پیشگیری به دانش آموزان داده شد و نحوه انتقال مریضی از طریق دستگاه تنفسی، دست ها، چشم ، دهان و بینی برای دانش آموزان تشریح شد.
سیاوش جمشیدی افزود:همراه با آموزش های پیشگیری تفاوت ویروس و باکتری و زمان بر بودن ساخت واکسن کرونا به دلیل انتقال از طریق برای دانش آموزان آموزش داده شد.
وی بیان کرد: پس از تعطیلی کلاس های درس، اکنون از طریق فضای مجازی علاوه بر ارایه دروس بر اساس برنامه زمان بندی شده برای دانش آموزان بر لزوم رعایت نکات بهداشتی، شستشوی مکرر دستها و پرهیز از مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی تاکید می شود.
وی ادامه داد: به دانش آموزان یادآوری شد که استفاده ماسک برای تمام افرااد ضرورتی ندارد اما افراد مبتلا باید از ماسک استفاده کنند تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری شود.
این فرهنگی لرستانی بیان کرد: همچنین در راستای ضد عفونی فضای مدارس گندزدایی و ضدعفونی مدارس با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شد.
جمشیدی بر لزوم ماندن دانش آموزان و خانواده ها در منزل تاکید کرد و گفت: هر روزه از طریق فضای مجازی علاوه بر اید اوری دیگر نکات بهداشتی و ایمنی برای پیشگیری از ابتلای دانش آمئوزان به بیماری کرونا بر ضرورت ماندن در منازل و امن ترین نقطه برای دوری از ویروس کرونا تاکید می شود.
وی اظهار داشت: با رعایت بهداشت در ماندن می توان در محیطی ایزوله فضای امنی برای خود و خانواده ایجاد کرد و حتما در منازل خط قرمزی برای لباس ها و اشیایی که در بیرون از منزل استفاده شده تعریف شود.
جمشیدی ادامه داد: مدارس پایگاه و پل ارتباط دانش آموزان و خانواده ها هستند و در این راستا ضرورت دارد در مناطق محروم با تفاهم آموزش پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مواد ضدعفونی در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار گیرد.
یک فرهنگی دیگر در لرستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سال تحصیلی جاری بخش نامه هایی به مدارس برای پیشگیری از این بیماری به مدارس ارسال شد تا از این طریق اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری صورت گیرد.
فریدون میر افزود: ارتقای سطح آگاهی دانش اموزان و کارکنان از طریق فضای مجازی و تاکید بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی ، کنترل و نظارت بر بهداشت محیط از اقدامات مفید ـآموزش و پرورش فرهنگیان استان در مهار کردن بحران کرونا است.
وی عنوان کرد: با توجه به بحران ایجاد شده و شیوع بیماری کرونا با تعطیلی مدارس آموزش های مجازی معلمان به دانش اموزان و تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در کنار ارایه دروس گام مثبتی در کنترل بحران بیماری کرونا است.
این معلم لرستانی ادامه داد: آموزش های مجازی راهکار مناسبی در ممانعت از افت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان و یادآوری و تکرار متون درسی دانش آموزان و از طرفی پرهیز از اتلاف و.قت دانش آموزان و بلاتکلیفی در منازل است.
معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: پیش از شیوع کرونا در استان دبیرخانه پیشگیری از بیماری کرونا در آموزش و پرورش تشکیل شد و سه کارگروه سلامت و پشتیبانی با محوریت تربیت بدنی، آموزش ابتدایی و متوسطه به منظور کاهش خلا آموزشی و کارگروه اطلاع رسانی در استان فعال شد.
نصرالله بازگیران ادامه داد: در این راستا کارگروه اموزشی با جلسات چندین مصوبه را اجرایی کرد و در این زمینه اطلاع رسانی برنامه های اموزشی شبکه آموزش به تمام معاونان آموزش متوسطه انجام شد.
وی اظهار داشت: برای پنج درس متوسطه اول و تمام دروس پایه 12 برنامه آموزشی توسط دبیران مجرب تهیه شد و به همین منظور هر شهر مکلف به تهیه درسنامه یک درس براسا بودجه بندی شد.
بازگیران با بیان اینکه اکنون تمام درسنامه های تدوین شده آماده ارسال هستند، ادامه داد: این درسنامه ها برای مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند طراحی شده است و توسط مدیران و معاونان آموزشی باید به دست دانش آموزان برسند.
وی با بیان اینکه برخی از مناطق صعب العبور و دور دست در مناطق پاپی و چگنی دسترسی دانش آموزان به مطالب درسی از طریق اینترنت امکان پذیر نیست افزود: برای ارایه مطالب درسنامه ها به این دانش آموزان پیگیری مستمر و نظارت بر نحوه دور آموزی انجام می شود.
وی عنوان کرد: اکنون سایت تمام مدارس استان فعال شده، سامانه پیامکی و گروه های مجازی راه اندازی و از طریق صدا و سیما به مردم اطلاع رسانی شده است.
بازگیران بیان کرد:برقراری ارتباط تلفنی با مدارس به صورت تصادفی و اطلاع از نحوه آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفته است.
معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: معرفی نرم افزارهای محتویات الکترونیکی توسط فرهنگیان کوهدشت انجام شده و همچنین محتویات پرسش و پاسخ و جزوات نمونه سوال تهیه توزیع شده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا مدارس لرستان
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/128710/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی