ندای لرستان

آخرين مطالب

سین سلامت را با دید و بازدیدهای مجازی در خانه هایمان پر رونق کنیم مقالات

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - سال جدید برای مردم ایران با تجربه ای متفاوت از دید و بازدیدهای مجازی و پرهیز از مسافرت به امید هرچه زودتر سپری شدن این روزهای سخت آغاز شده و در حال سپری شدن است.

سال گذشته با تجربه های روزهایی سخت و رویایی با ویروس کرونا و ابتلای تعداد زیادی از هموطنان و از دست دادن شماری از این افراد سپری شد و اکنون با ورود به سال جدید باز هم امید به زندگی و رسیدن به روزهای خوش و سلامتی در میان مردم همزمان با شکوفه های بهاری جوانه زده است.
بیماری کووید 19 که تعداد زیادی از کشورهای دنیا را درگیر خود کرده و به دغدغه اصلی مردم جهان تبدیل شده است به همین دلیل اکنون افراد به طریق مختلف سعی در کاهش آمار مبتلایان و راهکارهای برای رهایی از این ویروس هستند.
از آنجا که این بیماری تبدیل به اپیدمی شده و به سرعت در حال انتشار است نیازمند عزم ملی و همراهی مردم برای ریشه کنی این بیماری است چراکه مشارکت ملی برای مقابله با این بیماری بهترین راهکار است.
اگرچه مسولان تلاش بسیاری برای مقابله و پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس دارند اما به گفته کارشناسان و متخصصان هم اکنون در خانه ماندن و دوری از اجتماعات در راستای قطع زنجیره اتصال و انتشار این ویروس تنها راهکار و درمان برای از بین بردن این بیماری است.
اگرچه در روزهای پایانی سال گذشته آنگونه که باید برخی افراد این مشکل را جدی نگرفتند و با بهانه های مختلف سعی در خارج شدن از منزل داشتند اما اکنون در ایام تعطیلات با مشارکت همه مردم باید تلاش در ریشه کنی این بیماری شود و افراد باید سبک مجازی دید و بازدیدها و تبریک سال نو را تجربه کنند.
در نخستین روز سال نو بسیاری از افراد به احترام به حق سلامت ماندن خود و اقوام بازار دید و بازدیدهای مجازی را پررونق کردند و از رفتن به منازل بزرگترها و اقوام پرهیز کردند و با احوالپرسی های مجازی و تلفنی اغاز سال جدید را به همدیگر تبریک گفتند.
در حالی که بسیاری از افراد در منازل مانده اند و تا حد امکان از خانه ها خارج نمی شوند اما متاسفانه در برخی موارد دیده می شود که افرادی هنوز زنگ خطر ابتلا به این بیماری را جدی نگرفته اند و در مکان های عمومی حاضر می شوند.
آنچه که از فرهنگ غنی مردم ایران زمین به ویژه دیار لرستان انتظار می رود جدی گرفتن خطر این بیماری احترام به حقوق دیگران و پرهیز از دید و بازدید های نوروزی و مسافرت است چراکه در صورت جدی نگرفتن این وضعیت علاوه بر ابتلای این افراد زمینه ابتلای افراد دیگر جامعه نیز بیش از پیش مهیا می شود و از طرفی کنترل این بیماری روز به روز سخت تر خواهد شد.
در نورزو 99 با حضور مهمان ناخوانده ویروس کرونا مردم لرستان برخلاف صفت دیرینه مهمان پذیری با روشی متفاوت ایام نوروز را سپری می کنند و در بیم و امید این ویروس سعی در مختصر نمودن بسیاری از آداب و روسوم دارند.
اما چه خوب است که در این ایام تعطیلات و حذف دیدو بازدید ها و مسافرات توسط بیشتر افراد جامعه حداقل ها هم برای سلامت خود و دیگران به این جمع بپیوندند و با حذف دلخوشی های مختصر و پر از بیم و هراس خود دلخوشی و روزهای توام با سلامت را به هموطنان ارمغان دهند.
بسیاری از استان های مهمان پذیر کشور اعلام کردند که امسال نمی توانند پذیرای مهمانان نوروزی باشند و استان لرستان نیز کی از این استان ها است که از روزهای قبل سعی در اطلاع رسانی به سایر هموطنان داشته است اما آنچه که در نخستین روز سال جاری مشاهده شد رفت و آمدها و عبور و مرور پرشمار خودروها در ورودی و خروجی شهرستان استان بود که امید است هر چه سریعتر مسولان در این خصوص اقدامی جدی داشته باشند و با تدابیری کارساز مانع از به مخاطره افتادن سلامت جامعه توسط افرادی اندک باشند.
نظارت بر مبادی ورودی و خروجی شهرهای لرستان شدت می یابد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: با توجه به احتمال حضور مسافران از سایر استانها، نظارت بر مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان شدت می یابد.
محمود ثمینی اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، مقرر شد صدا و سیمای استان از پخش برنامه‌های تبلیغی مراکز گردشگری استان و همچنین تبلیغات مراکز تجاری و فروشگاه‌ها که موجب ازدحام جمعیت در این مراکز می شود، خودداری کند.
وی افزود: با توجه به دستور ریاست محترم جمهور در خصوص تعطیلی اصناف غیر ضروری، تعزیرات حکومتی و اداره صمت نسبت به تشدید نظارت بر بازارها اقدام نموده تا علاوه بر کنترل تعطیلی بازار، مایحتاج عمومی مردم با قیمت مصوب در بازار عرضه شود.
ثمینی با بیان اینکه پذیرش میهمانان در مراکز گردشگری استان ممنوع است، اضافه کرد: با توجه به روند شیوع بیماری در استان مقرر شده مدیران شهرستان‌های استان در خصوص مرخصی کارمندان دارای مشکلات جسمی، بانوان همکاری کنند.
وی در پایان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز آمار فوتی‌ها، مبتلایان را روزانه منتشر می کند لذا آمار غیر رسمی مورد تایید نسیت.
282هزار نفر در ورودی شهرهای لرستان غربالگری سلامت شدند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: تاکنون 282 هزار و 774 نفر در ورودی شهرهای لرستان توسط امدادگران جمعیت هلال احمر مورد تست غربالگری سلامت قرار گرفتند.
صارم رضایی در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تست غربالگری سلامت ویروس کرونا در ورودی 10 شهرستان استان توسط 255 نفر پرسنل جمعیت هلال‌احمر و 658 نفر نیروی داوطلب درحال انجام است.
وی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در سطح کشور و نیاز مدیریت بحران و بر اساس ابلاغیه‌های وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر لرستان از امروز در قالب پست های بازرسی سلامت در 24 نقطه استان به غربالگری سلامت می پردازد.
رضایی افزود: هدف از اجرای این طرح کمک به ارتقاء سلامت و حفظ ایمنی اقشار مختلف مردم، پایش و غربالگری مسافران در مبادی ورودی خروجی های شهر ها، شناسایی افراد مشکوک به بیماری و ارجاع به نظام سلامت، قطع کردن زنجیره انسانی انتقال ویروس کووید 19 از افراد ناقل به افراد سالم و همچنین ارائه آموزش‌های عمومی و همگانی در خصوص ویروس کرونا است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی صورت می گیرد.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان به 409 نفر رسید
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون 409 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده و تحت درمان هستند.
دکتر محمدرضا نیکبخت با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در لرستان، اظهار داشت:یک هزار و 233 نمونه از بیماران مشکوک به «کرونا» از لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.
وی بیان کرد: یک هزار و 115 نمونه پاسخ داده شده که از این عدد 409 مورد مثبت و 706 نمونه منفی اعلام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: تا به امروز 30 مورد فوت قطعی بر اثر بیماری «کرونا» در استان ثبت شده است.
نیکبخت با اشاره به تفکیک شهرستان مبتلایان مثبت کرونا در لرستان گفت: در سلسله 111 نفر، خرم آباد 100 نفر، بروجرد 50 نفر، دلفان 51 نفر، دورود 38 نفر، ازنا 20 نفر، کوهدشت 8 نفر، الیگودرز 9 نفر،چگنی 7 نفر، پلدختر 9 نفر، رومشکان 4 نفر و سپید دشت 2 نفر بوده‌اند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 97 نفر در بیمارستان بستری هستند، ادامه داد: تا کنون نیز 63 نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و 219 نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند.
برچسب‌ها
کرونا ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا خرم آباد لرستان علائم کرونا
پروندهٔ خبری
پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/128934/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان

نجات دو کوهنورد گرفتار در دره شیرز کوهدشت

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

نجات جان 2 کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

52 میلیون و 885 هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

کاراته‌کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

راهپیمایی «جمعه خشم» در الشتر

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت مردم ازنا از فلسطین و غزه

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران