ندای لرستان

آخرين مطالب

معذوریت دیار گردشگری لرستان از پذیرش مهمان نوروزی فرهنگي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - سرزمین چهار فصل لرستان با حضور مهمان ناخوانده ویروس کرونا و آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی به منظور سلامت مسافران و مردم این استان از پذیرش مهمانان نوروزی معذور است.

ویروس کرونا علاوه بر اینکه روزهای پایانی سال گذشته و بازارهای نوروزی و رفت و آمدهای پرشور و شوق را از رونق انداخت همچنان روزهای نخستین سال جدید را نیز تحت تاثیر قرار داده است و با تاکید مسوولان بر پرهیز از مسافرت های نوروزی و ماندن در منازل بسیاری از استان های کشور همچون دیار گردشگری لرستان از پذیرش مهمانان نوروزی عذرخواهی کردند.
پرهیز از دید و بازدیدها و مسافرت های نوروزی در ایام تعطیلات آغاز سال نو مورد تاکید و انتظار بسیاری از مردم از همدیگر است چراکه رفت و امدها و مسافرت های رهاوردی جز طولانی شدن یپک این بیماری و انتشار هرچه بیشتر ویروس کرونا را در پی نخواهد داشت.
مسافرت هایی با ترس و هراس از همراهی ویروس کرونا با مسافران نوروزری علاوه بر اینکه خاطرات خوشی برای این مسافران رقم نخواهد زد، نادیده گرفتن حقوق مردم و بی توجهی به در خانه ماندن دیگران است.
بر این اساس حضور درمحیط امن و عاری از ویروس کرونا برای خانواده های ایرانی و تجربه نوروزی متفاوت در کنار اعضای خانواده امکان بازگشتن به روزهای خوش در کنار هم بودن با فامیل و اقوام هرچه زودتر امکان پذیر خواهد کرد.
در این راستا با وجود اینکه بسیاری از خانوداه های ایرانی با احترام به حق سلامت برای خود و دیگران اعضای جامعه تصمیم در خانه ماندن را اجرایی کرده اند و در این راستا مسوولان نیز با اعلام عذرخواهی از پذیرش مهمانان برای زمین گیری ویروس کرونا هم گام شده اند.
در این راستا در لرستان نیز از همان روزهای پایانی سال گذشته مسولان عدم آمادگی برای پذیرش مهمانان نوروزی را اعلام کردند و اکنون نیز با تاکید بر لزوم ماندن در منازل و پرهیز از مسافرت مردم اعلام کردند که هیچگونه امکاناتی در استان برای پذیرایی مهمانان نوروزی وجود ندارد.
نظارت بر مبادی ورودی و خروجی شهرهای لرستان شدت می یابد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: با توجه به احتمال حضور مسافران از سایر استانها، نظارت بر مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان شدت می یابد.
محمود ثمینی اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، مقرر شد صدا و سیمای استان از پخش برنامه‌های تبلیغی مراکز گردشگری استان و همچنین تبلیغات مراکز تجاری و فروشگاه‌ها که موجب ازدحام جمعیت در این مراکز می شود، خودداری کند.
وی افزود: با توجه به دستور ریاست محترم جمهور در خصوص تعطیلی اصناف غیر ضروری، تعزیرات حکومتی و اداره صمت نسبت به تشدید نظارت بر بازارها اقدام نموده تا علاوه بر کنترل تعطیلی بازار، مایحتاج عمومی مردم با قیمت مصوب در بازار عرضه شود.
ثمینی با بیان اینکه پذیرش میهمانان در مراکز گردشگری استان ممنوع است، اضافه کرد: با توجه به روند شیوع بیماری در استان مقرر شده مدیران شهرستان‌های استان در خصوص مرخصی کارمندان دارای مشکلات جسمی، بانوان همکاری کنند.
وی در پایان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز آمار فوتی‌ها، مبتلایان را روزانه منتشر می کند لذا آمار غیر رسمی مورد تایید نسیت.
هیچگونه خدماتی به مسافران نوروزی ارایه نمی شود
شهردار خرم آباد گفت:در راستای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار هر چه بیشتر این بیماری هیچ خدماتی به مسافران نوروزی ارایه نمی شودو از مسافران از توقف در لرستان پرهیز کنند.
محمد شریفی مقدم اظهار داشت: هرگونه اسکان موقت در پارک ها و میادین شهر جمع اوری خواهد شد.
وی ضمن درخواست از مهمانان نوروزی جهت ترک خرم آباد گفت:به علت خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا نه تنها هیچگونه خدماتی به مهمانان نوروزی ارایه نخواهد شد بلکه هر گونه اسکان موقت در سطح شهر نیز جمع آوری خواهد شد.
وی با تاکید بر آمادگی شهرداری برای ارایه خدمات آبرومندانه به مهمانان نوروزی پیش از شیوع کرونا اظهار داشت: شیوع غیر منتظره ویروس کرونا در سطح کشور و استان لرستان باعث لغو برنامه های نوروزی شهرداری گشته و ما امیدواریم در آینده نه چندان دور با توقف شیوع کرونا بار دیگر شاهد حضور سبز و با برکت گردشگران و مهمانان نوروزی باشیم
شریفی مقدم با تاکید بر عدم ارائه ‌ی خدمات اسکان به مسافرین نوروزی ادامه داد: هرگونه ارایه خدمات شهرداری به مهمانان و ایجاد کمپهای اقامتی در میادین و بوستانهای سطح شهر ممکن است به یک فاجعه جبران ناپذیر منجر شده و در این صورت در درجه اول سلامتی خود مسافرین تهدید خواهد شد.
282هزار نفر در ورودی شهرهای لرستان غربالگری سلامت شدند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: تاکنون 282 هزار و 774 نفر در ورودی شهرهای لرستان توسط امدادگران جمعیت هلال احمر مورد تست غربالگری سلامت قرار گرفتند.
صارم رضایی در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تست غربالگری سلامت ویروس کرونا در ورودی 10 شهرستان استان توسط 255 نفر پرسنل جمعیت هلال‌احمر و 658 نفر نیروی داوطلب درحال انجام است.
وی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در سطح کشور و نیاز مدیریت بحران و بر اساس ابلاغیه‌های وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر لرستان از امروز در قالب پست های بازرسی سلامت در 24 نقطه استان به غربالگری سلامت می پردازد.
رضایی افزود: هدف از اجرای این طرح کمک به ارتقاء سلامت و حفظ ایمنی اقشار مختلف مردم، پایش و غربالگری مسافران در مبادی ورودی خروجی های شهر ها، شناسایی افراد مشکوک به بیماری و ارجاع به نظام سلامت، قطع کردن زنجیره انسانی انتقال ویروس کووید 19 از افراد ناقل به افراد سالم و همچنین ارائه آموزش‌های عمومی و همگانی در خصوص ویروس کرونا است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی صورت می گیرد.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان به 409 نفر رسید
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون 409 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده و تحت درمان هستند.
دکتر محمدرضا نیکبخت با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در لرستان، اظهار داشت:یک هزار و 233 نمونه از بیماران مشکوک به «کرونا» از لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.
وی بیان کرد: یک هزار و 115 نمونه پاسخ داده شده که از این عدد 409 مورد مثبت و 706 نمونه منفی اعلام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: تا به امروز 30 مورد فوت قطعی بر اثر بیماری «کرونا» در استان ثبت شده است.
نیکبخت با اشاره به تفکیک شهرستان مبتلایان مثبت کرونا در لرستان گفت: در سلسله 111 نفر، خرم آباد 100 نفر، بروجرد 50 نفر، دلفان 51 نفر، دورود 38 نفر، ازنا 20 نفر، کوهدشت 8 نفر، الیگودرز 9 نفر،چگنی 7 نفر، پلدختر 9 نفر، رومشکان 4 نفر و سپید دشت 2 نفر بوده‌اند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 97 نفر در بیمارستان بستری هستند، ادامه داد: تا کنون نیز 63 نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و 219 نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند.
جلوگیری از ورود افراد مشکوک به بیماری کرونا به خرم آباد
فرماندار خرم آباد بیان کرد: اکیپ های غربالگری تست سلامت در ورودی های شهر خرم آباد در راستای مقابله با بیماری کرونا مستقر هستند و از ورود افراد مشکوک به بیماری کرونا جلوگیری می شود و این افراد اجازه ورود به شهر خرم آباد را ندارند.
جعفر طولابی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان و شهرستان خرم آباد تمام مکان های تفریحی و گردشگری خرم آباد تعطیل شده و پذیرای هیچ مسافری نخواهیم بود و مسیرهای دسترسی مناظر طبیعی و گردشگری شهرستان نیز مسدود شده است.
طولابی افزود: از اسکان مسافران در مهمان پذیرها و هتل ها جلوگیری می شود و هیچ مسافری اجازه اسکان در پارک های شهرستان را ندارد.
هم‌اکنون 409 نفر در استان به بیماری کرونا مبتلا هستند که از این مجموع 97 نفر در بیمارستان بستری هستند، تا کنون نیز 63 نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و 219 نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند.
برچسب‌ها
کرونا ویروس کرونا کمیته کشوری کرونا سهم_من_در_مهارکرونا لرستان علائم کرونا
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/128944/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی