ندای لرستان

آخرين مطالب

دید و بازدید های نوروزی، عیدانه های کرونایی سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - بیماری کووید 19 و هراس از ابتلای به این بیماری بسیاری از خانواده ها را به احترام حق سلامتی خود ودیگران خانه نشین کرده است اما افسوس که برخی این حق را نادیده گرفته و با دید و بازدیدهای نوروزی عیدانه های کرونایی را به دیگران ارمغان می دهند.

به گزارش ایرنا، در حالیکه امکان ابتلا به بیماری نوظهور کرونا چیزی دور از ذهن نیست و در شرایط کنونی ویروس منتشر شده این بیماری بسیار نزدیکتر از هر احتمالی برای افراد جامعه است اما متاسفانه برخی افرادهمچنان این احتمال قوی را نادیده می گیرند و با رفت و آمدهای غیر ضروری و حتی دید و بازدیدهای نوروزی تمام افراد جامعه را به دردسر انداخته اند و همچنان روزها و شب ها با دغدغه این بیماری سپری می شود.
با وجود اینکه احتمال ابتلا به این بیماری برای هر فردی با سرعت هر چه بیشتر امکان پذیر است و با تاکیدات و اصرار هر چه بیشتر مسوولان و متخصصان امر اما انگار برخی با لجبازی و اصرار بر تفریحات زودگذر سلامتی خود و دیگر افراد جامعه را بازیچه خودخواهی خود می کنند.
نوروز آیین باستانی مردم ایران زمین است و همگان هر ساله با دلخوشی به رسیدن این ایام شور و نشاط بی نظیری را سپری می کردند و اما امسال با شیوع این بیماری بسیاری افراد با درک بالا از لزوم رعایت بهداشت فردی و صرف نظر از انجام فعالیت های واجب خود و خانوداه و موکول کردن آنها به زمان دیگری سعی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری و قطع زنجیره ابتلا برای ریشه کنی هرچه زودتر این بیمار دارند اما پس از سپری شدن چندین روز از آغاز سال جدید همچنان رفت و امدها ، دیدو بازدیدها و مسافرت های نوروزی چرخه ابتلا به این بیماری را گسترده تر می کند.
افرادی که از نخستین روزهای شیوع این بیماری سعی در رعایت تمام نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا داشتند در رویا رویی با افراد بی توجه به این الزامات انگار که سعی بیهوده داشته اند و همچنان روزهای سخت قرنطینه خانگی را سخت سپری می کنند اما خبر رفت و آمدهای دیگران این سختی را برای انها دوچندان می کند.
اگرچه اعمال قوانین سخت گیرانه برای سلامت جامعه از طرف مسوولان در شرایط کنونی بسیاری ضروری به نظر می رسد اما ستون اصلی شکست این زنجیره ابتلا خود مردم هستند که این راهکار آسان را غیرممکن کرده اند و همچنان در لجبازی با خود جان دیگران را نیز به خطر انداخته اند.
ملت ایران که همواره در سخت ترین شرایط با همدلی و عزم ملی روزهای سخت را سپری کرده اند و پابه پای مسوولان در راه تعالی کشور قدم بر داشته اند امروز نیز بار دیگر باید در صحنه شکست زنجیره ابتلای این بیماری و ماندن در منازل حضور تاثیرگذار داشته باشند، خود و دیگر افراد جامعه را از چنگال این بیماری رها کنند.
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان بیشتر از حد انتظار است
استاندار لرستان گفت: رقم مبتلایان به ویروس کرونا در استان نسبت به جمعیت بیشتر از حد انتظار است لذا تمام توان خود را برای مبارزه با این بیماری و حفظ سلامت مردم بکار گرفته ایم.
سیدموسی خادمی اظهار داشت: فعالیت های انجام شده توسط دستگاه های اجرایی استان مطابق با سیاست های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بوده و تاکنون به خوبی انجام گرفته است .
وی افزود: عملیات غربالگری در استان به درستی اجرا شده و در همین راستا طرحی از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان با مضمون انجام غربالگری توسط پزشکان داوطلب ارائه شد که به انجام این طرح کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اعمال کنترل در مبادی ورودی شهرها تصریح کرد: بر اساس آمارهای دریافتی حجم مسافرت به استان نسبت به گذشته بسیار کمتر شده که بیانگر توجه هموطنان به هشدارها و جدی گرفتن کرونا است.
استاندار لرستان ضمن تاکید بر رقم بالای مبتلایان در استان نسبت به جمعیت افزود: مجموعه دولت با تمام توان برای حفظ سلامت مردم می کوشد و امکانات در مراکز درمانی برای مقابله با این بیماری در حد مطلوب است اما مردم توجه داشته باشند که به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، حداقل تا 15 فروردین از هرگونه حضور در تجمعات و تردد غیرضروری پرهیز کنند.
خادمی در خصوص نحوه ارائه آمار مبتلایان گفت: این امر بر اساس پروتکل تعریف شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انجام تست تشخیص بیماری انجام می شود و آمار کنونی استان کاملا صحیح است.
وی تاکید کرد: البته ممکن است افرادی در سطح جامعه به این ویروس مبتلا بوده و از این موضوع بی اطلاع باشند بنابراین از شهروندان تقاضا می شود ضمن همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، وضعیت خود را در سامانه غربالگری دولت ثبت کنند.
566 بیمار مبتلا به کرونا در لرستان شناسایی شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون 566 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده و تحت درمان هستند.
دکتر محمد رضا نیکبخت با بیان اینکه 25 نفر به آمار مبتلایان کرونا در لرستان طی بیست و چهار ساعت گذشته اضافه شده افزود: تا کنون یک هزار و 627 نمونه از بیماران مشکوک به "کرونا" در لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که از این عدد 566 مورد مثبت و 954 نمونه منفی اعلام شده است.
وی بیان کرد: تا امروز 37 مورد فوت قطعی بر اثر بیماری "کرونا" در استان ثبت شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در این راستا 85 نفر بستری در بیمارستان، 96 نفر از بیمارستان ترخیص و 348 نفر تحت مراقبت در منزل هستند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا لرستان علائم کرونا
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/129178/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دارندگان کارت سوخت بخوانند

راهپیمایی جمعه خشم در لرستان

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

وقوع رگبارهای پراکنده باران در لرستان

آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان

نجات دو کوهنورد گرفتار در دره شیرز کوهدشت

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

نجات جان 2 کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

52 میلیون و 885 هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

کاراته‌کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

راهپیمایی «جمعه خشم» در الشتر

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت مردم ازنا از فلسطین و غزه

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز