ندای لرستان

آخرين مطالب

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

جزئیات پروژه‌های سیلاب در حوزه راه/ همچنان منتظر اعتبار هستیم سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، جزئیات پروژه‌های سیلاب در حوزه راه این استان را تشریح کرد.

عباس شرفی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های سیلاب در حوزه راه لرستان، اظهار داشت: تقریباً پروژه 200 کیلومتر از پروژه‌های آسفالت استان در مرحله مناقصه است، نزدیک به 20 کیلومتر از آن تا کنون انجام شده است.
پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصدی برخی پل‌ها
وی با بیان اینکه همچنین قرارداد 200 کیلومتر آسفالت حفاظتی در سطح استان منعقد شده است، گفت: از این میزان نزدیک به 30 کیلومتر اجرایی شده است، از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون تقریباً یک چهارم روکش آسفالت‌ها را انجام داده ایم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تاکید بر اینکه 11 کارگاه آسفالت در 11 شهرستان استان فعال هستند، افزود: تغییرات اساسی در رویه‌های آسفالتی استان در دستور کار است و ظرف یک تا دو ماه آینده تقریباً اجرای این پروژه‌ها در استان محسوس خواهد بود.
شرفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های ابنیه فنی سیلاب در استان، گفت: عملیات اجرایی نزدیک به 140 پل در استان به مناقصه گذاشته شده است، از این تعداد 85 مورد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
وی، تصریح کرد: برخی پل‌ها با پیشرفت بالای 50 درصد در حال احداث هستند.
کمبود اعتبار برای شروع عملیات برخی از پل‌های بزرگ
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تاکید بر اینکه به غیر از چند پل و دیوارهای حائل در استان که اعتباری برای شروع آنها نداریم، عملیات اجرایی تعدادی از پل‌های بزرگ مانند «چم مهر»، «زیودار»، «شاهیوند» و… به دلیل کمبود اعتبار فعلاً شروع نکرده ایم.
شرفی با اشاره به اینکه در بحث پروژه‌های ابنیه فنی تغییرات محسوسی در استان به وجود آمده است، گفت: در بحث ایمنی جاده‌ها، قراردادهای بسیار خوبی داریم، در سنوات گذشته چنین امکانی برای استان در بحث حفاظ‌های میانی، خرید علائم و نصب، خط کشی‌ها، احداث و نگهداری روشنایی‌ها، مرمت گاردریل ها وجود نداشت که خوشبختانه اقدامات خوبی در این بخش در دستور کار قرار گرفته و تا دو ماه آینده شاهد تحول خوبی در بحث ایمن سازی محورهای استان خواهیم بود.
خسارات سیلاب در سایه کرونا
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حوزه ماشین آلات، عنوان کرد: قبل از سیلاب نزدیک به 50 ماشین آلات استان متوقف بودند که آنها را به کار گیری کردیم، در سال 98 و سیلاب‌های پنجم و دوازدهم فروردین ماه همه دستگاه‌ها به ما کمک کردند، اما سیلاب هفتم اسفندماه علیرغم اینکه سیل بسیار بزرگی بود اما در سایه کرونا دیده نشد، اما ما و همکارانمان اقدامات قابل توجهی را در این رابطه انجام دادیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه محور پلدختر که در 17 تا 18 نقطه مسدود شده بود را بلافاصله ساماندهی کردیم، بیان داشت: از دو پل «دو آب» و «چم شهران» که در سیلاب هفت اسفندماه تخریب شده بودند مجدا پل «دوآب» مرمت شد و در حال حاضر زیر بار ترافیک است، پل «چم شهران» را از رودخانه بیرون آوردیم و قطعاتی که ایراد داشتند را تعویض کردیم و در حال نصب آن هستیم و تا یک ماه آینده عبور و مرور در آن برقرار می‌شود.
شرفی، افزود: همچنین هفت خرداد ماه مناقصه احداث این دو پل مشخص خواهد شد و امیدواریم این دو پل را بتوانیم تا پایان سال بسازیم و به بهره برداری برسانیم.
منتظر اعتبار برای احداث دیوارهای حائل هستیم
وی با بیان بیان اینکه عرشه پل‌های بزرگ «پران پرویز»، «برگلان سوخته»، «طاق عباس علی» و «حیات الغیب» نیز در ماشین سازی خرم آباد در حال احداث هستند، عنوان کرد: همچنین عرشه «برگلان سوخته» را حمل و به محل برده ایم و پیمانکاری که قرار است پایه آن را احداث کند در حال انتخاب است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، گفت: در مجموع امیدواریم تا شهریورماه اقدامات مرتبط به سیلاب بهتر خود را نشان بدهد و بتوانیم حداقل رضایت مردم را جلب کنیم.
شرفی در ادامه سخنان با بیان اینکه از مجموع 140 پروژه حوزه سیلاب، 85 مورد به بهره برداری رسیده است، گفت: ما بقی به صورت میانگین 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، برای دیوارهای حائل درخواست اعتبار کرده ایم ظاهراً کارهای آن در حال انجام است، منتظریم ابلاغ اعتبار صورت گیرد تا این دیوارهای حائل را شروع کنیم.
اعتبارات پروژه‌های سیلاب دو تا پنج سال باید ادامه یابد
وی، تصریح کرد: همچنین برای تعدادی از پل‌های بزرگ منتظر ابلاغ اعتبار هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه سیلاب هزار و 100 میلیارد تومان به حوزه راه استان وارد کرد، گفت: از این میزان 230 میلیارد تومان تخصیص یافته است، بقیه این اعتبار هنوز ابلاغ نشده است.
شرفی، بیان داشت: سیلابی که در استان لرستان اتفاق افتاد، سیلاب بزرگی بود و اعتباراتی که نیاز دارد باید متناوب اختصاص پیدا کند، اینکه ما بگوییم در یک بازه زمانی یک ساله همه خسارات‌ها را جمع کنیم نه از لحاظ اجرایی و نه از لحاظ اعتباری امکان پذیر نیست، این اعتبارات باید مستمر باشد، حداقل تا دو تا پنج سال آینده من معتقدم که اعتبارات سیلاب باید ادامه پیدا کند.
وی، افزود: قرار است که نزدیک 600 میلیارد تومان به استان ابلاغ شود که در صورت تخصیص بخشی از خرابی‌ها را می‌توانیم دوباره جبران کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/140154/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

درآمد عجیب از زباله گردی

پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین/عکس

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید