ندای لرستان

آخرين مطالب

پرسه کرونا در تاکسی‌های درون شهری اجتماعي

پرسه کرونا در تاکسی‌های درون شهری
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - حدود پنج ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد ، گرچه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حمل و نقل عمومی الزامی شده اما برخی شهروندان خطر ویروس کرونا را که حالا دیگر ماندگار شده، جدی نگرفته‌اند.

اکنون زندگی در شهری مثل خرم‌آباد به حالت عادی برگشته و دیگر استرس و ترس ناشی از مبتلاشدن به کرونا را حتی در ظاهر مردم نمی توان مشاهده کرد و عده ای بدون توجه به هشدارهای ممکن برای کاهش انتقال ویروس کرونا در معابر قدم زده و بدون داشتن ماسک اقدام به خرید مایحتاج خود می کنند.
رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم دیگر رنگ باخته و مسافرین بدون واهمه سوار بر خودروهای حمل و نقل شهری می شوند.
طی روزهای گذشته شاهد اوج‌گیری مجدد همه‌گیری ویروس کرونا در استان لرستان هستیم که در برخی از شهرهای استان وضعیت به صورت قرمز می باشد.
نکته نگران‌کننده اینکه آمار ابتلا و همچنین تعداد بیماران بستری به‌طور چشمگیری در حال افزایش است.
کووید19 البته یک تفاوت فاحش با سایر ویروس های خانواده کرونا دارد و آن سهولت همه گیری آن است.
این ویروس به راحتی از طریق سطوح و عدم رعایت فاصله مناسب منتقل می شود حال فکر کنید بدون ماسک هم در محیط های کوچک و بسته تنگ هم بنشینید و مسیری را طی کنید.
گرچه قرار بود تا پایان محدودیت ها تعداد مسافرین تاکسی های درون شهری کاهش یابد اما در خرم آباد بدون کوچکترین توجهی سه نفر در صندلی های عقب تاکسی سوار می شوند و حاضر هستند تا مقصد یکدیگر را تحمل کنند.
یکی از مسافرین تاکسی های درون شهری در خرم آباد به خبرنگار ایرنا گفت: برای انجام کارهایش عجله دارد و مجبور است با اولین تاکسی خود را به مقصد برساند.
بهرام میرزایی می گوید ماسک، دستکش و حتی محلول ضدعفونی کننده به همراه خود دارد و جای نگرانی نسیت.
مسافر دیگری می گوید برای پرداخت کرایه سعی می کند شماره کارت راننده را دریافت کرده و در لحظه اقدام به کارت به کارت کند و به محض ورود دستگیری درب خودرو را اسپری می کند.
کارشناسان می گویند برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم ابتلا به کرونا اصولی ترین روش رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و حداقل باید یک و نیم متر از یکدیگر دور ماند اما در مکان های عمومی بویژه خودروهای حمل مسافر این موضوع به دست فراموشی سپرده شده است.
یکی از رانندگان خودروهای درون شهری نیز گفت: در هفته یک لیتر الکل برای ضدعفونی کردن خودرو و مسافران تهیه کرده و مسافران بدون ماسک را هرگز سوار نمی کنم و حتی موقع ورود ابتدا دستان آنها و سپس دستگیره را آغشته به محلول ضدعفونی کننده می کنم.
ولی الله یوسفوند می گوید: پس از رکود چندماهه کاسبی مگر چقدر درآمد داریم که هر هفته 40هزار تومان الکل بخریم اما برای سلامتی خود و خانواده‌هایمان مجبور به تهیه محلول ضدعفونی کننده هستیم.
یکی دیگر از رانندگان تاکسی که در مسیر کیو تا شقایق تردد می کند به ایرنا گفت: سازمان حمل و نقل بار و مسافر باید تاکسی ها را حمایت کند، می گویند رعایت کنید و مسافر کمتر بزنید اما نمی گویند چگونه رعایت کنیم، خودمان اقدام به نصب محافظ از جنس پلاستیک کرده ایم.
سهراب حسنوند افزود: سازمان تاکسیرانی حداقل می تواند سه متر پلاستیک به ما بدهد تا محافظ بین راننده و مسافر را تعویض کنیم.
راننده جوان دیگر که مشکلات اقتصادی بر او فشار آورده بود لب به سخن گشود و از اجاره خانه تا خرید شیرخشک فرزندش گفت، او کرونا را باعث تمام عقب ماندگی های چهارماهه اخیر زندگی اش می داند و خواستار توجه بیشتر مسئولین به قشر رانندگان بود.
دیگر راننده حمل و نقل درون شهری نیز می گوید: سازمان حمل و نقل بار و مسافر باید الکل را مانند بنزین سهمیه بندی کند و هر هفته به تعدادی از رانندگان محلول ضدعفونی کننده با قیمت مناسب ارایه دهد.
رضا اصغری با بیان اینکه تعداد مسافر کم شده و درامد زیادی در روز ندارد اظهار داشت: حالا می گویید تعداد کمتری مسافر بزنم؟ شما جای من، آیا می توانید امورات بگذرانید؟
راننده جوان دیگری می گوید: کار و کاسبی خودروهای اینترنتی بهتر شده چرا که عده ای از مسافران حاضر نیستند با تعدادی مسافر دیگر به مقصد بروند و با دربست گرفتن و یا اجاره خودرو اینترنتی جا به جا می شوند.
رانندگان تاکسی نکات بهداشتی حمل مسافر را رعایت کنند
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد گفت: رانندگان تاکسی باید نکات بهداشتی حمل مسافر را تا زمان کنترل ویروس کرونا رعایت کنند.
مسعود ارمغان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اوج شیوع ویروس کرونا دستورالعملی مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اجرایی شد که هر تاکسی مجاز به سوار کردن تعداد محدود مسافر است این دستورالعمل همچنان ادامه دارد و رانندگان باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.
وی اظهار داشت: چهارگشت خودرویی در مسیرها، ناوگان حمل و نقل عمومی را کنترل می کنند و تذکرات لازم برای استفاده از ماسک و دستکش را به آنها انتقال می دهند.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد بیان کرد: دریافت وجه نقد از مسافران باید طبق رعایت نکات بهداشتی و با استفاده از دستکش های یکبار مصرف انجام شود.
ارمغان ادامه داد: بسیاری از رانندگان تعداد محدودی مسافر را جابجا می کنند اما در صورتی که تاکسیرانان موارد را رعایت نکند طبق قانون برخورد می شود.
وی با اشاره به فعالیت تنها یک سوم از ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری خرم آباد گفت: همچنین اتوبوس های شرکت واحد ملزم به سوار کردن 11 تا 15 مسافر هستند.
ارمغان افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدود شدن ناوگان حمل و نقل عمومی بنا به توصیه های ستاد استانی کرونا بوده و تا پایان محدودیت ها موارد اعمال می شود.
روزانه 160 هزار نفر در دنیا به بیماری کووید 19 مبتلا می‌شوند که این آمار 60 درصد کل مبتلایان در یک ماه اخیر است. رقم مزبور نشان می‌دهد که ابتلا به این بیماری روند افزایشی در کل دنیا از جمله ایران دارد و نقش مردم در محدود کردن این ارقام و مهار بیماری در رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، شست‌ و شوی مُداوم دست‌ها با آب و صابون و بخصوص استفاده از ماسک است.
تاکنون 237 هزار و 878 نفر در کشورمان بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 148 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به 11 هزار و 408 نفر رسیده است.
از دیروز تا امروز 14 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 449 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شده که یک هزار و 148 نفر از آنها بستری شده‌اند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 237 هزار و 878 نفر افزایش یافته است.
در 24 ساعت گذشته، 148 بیمار کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان به 11 هزار و 408 نفر رسیده، ضمن اینکه تاکنون 198 هزار و 949 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند، همچنین سه هزار و 136 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون یک میلیون و 769 هزار و 520 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده و استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز و استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا حمل و نقل مسافری شهرداری خرم آباد
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/151366/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست

رفع تصرف 12 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی مجلس می‌شوند

برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم

برگزاری انتخابات دور دوم در 8 حوزه کشور به صورت الکترونیک

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

رشد 35 درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان

تامین مالی ساخت بیش از 11 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی خانه ملت می‌شوند

مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد

چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

بورس صعودی می‌ماند؟

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

245 نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

3 هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است

همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم

تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است

جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!