ندای لرستان

آخرين مطالب

بانوانی که رنج بیماری قوی ترشان می‌کند مقالات

بانوانی که رنج بیماری قوی ترشان می‌کند
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - بروجرد - سرطان نامی سیاه، تاریک و ترسناک‌تر از واقعیت دارد؛ سالانه زنان بسیاری به سرطان مبتلا می‌شوند که علاوه بر رنج و درد ناشی از بیماری، دچار مشکلات روحی و روانی مختلفی شده که باید حمایت هایی باشد تا آنها را با پذیرش بیماری، قوی تر کند و به زندگی بازگرداند.

مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعب العلاج و کمپین حمایت از زنان مبتلا به سرطان، دقیقا همین کار را می کند و زنانی که با ابتلا به سرطان خود را در پایان خط زندگی می دانند را از کنج خانه هایشان بیرون می آورد تا برای زنده ماندن و البته زندگی و لذت بردن در کنار خانواده ، مبارزه کنند ؛ حتی از انظر شغی مورد حمایت قرار گیرند و با یک حرفه درآمد زا ، احساس مفید و موثر بودن داشته باشند.
مشارکت در تامین نیازهای اقتصادی خانه که قطعا با بیماری سرطان چندین برابر می شود ؛ به آنان احساس خوش مفید بودن می دهد. بسیاری از این زنان با هنر و توانایی که در انجام یک سری کارها اعم از پخت غذاهای خانگی و انواع شیرینی توانسته اند ، در مناسبت های مختلف درآمد خوبی داشته باشند ، توانایی که شاید قبل از ابتلای خود به سرطان ، تلاشی هم برای انجام آن، نداشته اند.
هفته گذشته مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعب العلاج بروجرد بعنوان تنها شعبه این مرکز در لرستان آغاز به کار کرد؛ رویکرد این مرکز علاوه بر شناسایی زنان مبتلا به سرطان، ارائه آموزش هایی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و تشخیص زودهنگام این بیماری است. علاوه بر این ، زنان مبتلا به سرطان در این مرکز مورد حمایت هایی از نظر اشتغال، درمان و معرفی به مراکز درمانی قرار می گیرند تا با معرفی آنها به پزشکان متخصصی که با این مرکز در نقاط مختلف کشور همکاری دارند ، درمان آنها بصورت رایگان دنبال شود.
فعالیت 73 مرکز تخصصی سرطان در کشور
حسین کردی مسئول مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعب العلاج کشور در گفت و گو با ایرنا گفت: کار شناسایی بیماران مبتلا به سرطان از سال 90 آغاز شده است و اکنون با راه اندازی شعبه های این مرکز در نقاط مختلف کشور با دانشگاه ایلیای هلند تفاهم نامه هایی صورت گرفته است تا بتوان مسیر آموزش و توانمندی سازی مبتلایان به سرطان را در مسیر علمی تری پیش گرفت.
وی گفت: بیش از 73 مرکز تخصصی سرطان در کشور فعالیت می‌کنند. در آینده‌ای نزدیک نیز اولین همایش بیماران سرطانی ایران در بروجرد برگزار خواهد شد.
کردی با اشاره به راه اندازی مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعب العلاج در بروجرد گفت: این مرکز با هدف حمایت از بیماران و دسترسی آسان به راه‌های درمان و پرداخت هزینه‌های درمان از طریق ظرفیت مراکز طرف قرارداد با مرکز همیاری در بروجرد راه اندازی شده است.
مسئول مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعب العلاج افزود: تلاش این مرکز بر این امر استوار است تا بتوان بخشی از مشکلات درمانی، مالی و اشتغال بیماران را رفع کرد یعنی با ایجاد زمینه‌هایی برای اشتغال بیماران مبتلا به سرطان به آن‌ها کمک کرد. ارائه آموزش‌هایی به‌منظور ارتقای آگاهی جامعه نسبت به بیماری‌های صعب‌العلاج یکی دیگر از محورهای این مرکز همیاری است.
هر 40 دقیقه یک زن در کشور به سرطان سینه مبتلا می شود
افسانه اقبال نیا رئیس کمپین آگاهی سرطان زنان کشور در افتتاح مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعب العلاج بروجرد گفت: سالانه 70 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند که 11 درصد از این میزان مربوط به سرطان پستان در زنان است و سالانه 6 درصد به این میزان افزوده می‌شود.علاوه بر این ، میزان شیوع سرطان رو به افزایش است به‌طوری‌که هر 40 دقیقه یک زن در کشور به سرطان سینه مبتلا می‌شود.
وی افزود: سرطان سینه یکی از خوش خیم ترین انواع سرطان است که در صورت تشخیص به موقع به راحتی به درمان پاسخ می دهد ولی متاسفانه به دلیل عدم آموزش و عدم آگاهی مردم نسبت به این سرطان علائم اولیه این بیماری جدی گرفته نمی شود و با پیشرفت علائم درمان های سخت را باید در پیش گرفت و حتی گاه با پیشرفت بیماری ممکن است درمان به نتیجه نرسد.
اقبال نیا با تاکید بر اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، بیان کرد: سرطان سینه علائمی دارد که در صورت تشخیص این علائم در مراحل اولیه با اتخاذ درمان های همراه با جراحی محدود و استفاده از دارو درمان پذیر است ولی هر چقدر بیماری پیشرفت کند جراحی های گسترده تری را باید در پیش گرفت و با بالا بردن آگاهی زنان می توان گام موثری در تشخیص زودهنگام و درمان این بیماری برداشت.
زنان و بحران های روحی ناشی از سرطان
رئیس کمپین آگاهی از سرطان زنان کشور گفت: بسیاری از زنان با ابتلا به سرطان دچار بحران های روحی می شوند و بدون استثنا همه می گویند چرا من؟! که این زنان باید مورد حمایت روحی و در مرحله بعد مورد حمایت های اقتصادی قرار گیرند تا به توانمندی مورد انتظار برسند.
وی با تاکید بر ارائه آموزش ها به زبان ساده گفت: باید زنان مبتلا به سرطان سینه در حتی دورافتاده ترین نقاط و روستاهای کشور شناسایی شوند و با زبانی ساده و به زبان خودشان آنها را مورد آموزش قرار داد ؛ زنان باید با مشاهده اولین نشانه های سرطان نسبت به درمان اقدام کنند.
اقبال نیا با اشاره به راه اندازی کمپین آگاهسازی جامعه نسبت به سرطان سینه گفت: در بسیاری از استان ها این کمپین شروع به کار کرده است و حتی در دورترین نقاط روستایی کشور اکنون به بانوان در این زمینه آموزش هایی داده می شود.بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان با تشخیص به موقع سرطان سینه در آنها درمان شده است.
مسئول آموزش خانه کارگر کشور یادآور شد: بسیاری از بانوان خارج از کشور حتی به این کمپین پیوسته اند و درمان خود را با ما در این کمپین دنبال می کنند و اکنون پزشکان بسیاری به ما پیوسته اند و در درمان بیماران مبتلا به سرطان سینه با ما همکاری می کنند به اینصورت که ما بیمار را به آنها معرفی می کنیم و آنها هم بصورت رایگان بیمار را وارد درمان می کنند.
وی با اشاره به اینکه سرطان نامی سیاه و تاریک و ترسناک دارد گفت: بیمار سخت می تواند با سرطان کنار بی آید و آن را بپذیرد و خانواده و بچه های خانه را ممکن است بر اثر ابتلای مادر به سرطان تحت تاثیر قرار گیرند و دچار مشکلات و آسیب هایی شوند. علاوه بر این مشکلات اقتصادی و ناتوانی در تامین داروهای مورد نیاز هم مشکل این بیماران را چندین برابر می کند.
تحریم ها و داروهای گران قیمت سرطان
اقبال نیا با اشاره به تحریم های دارویی که وجود دارد گفت: در هر حال بیماران مبتلا به سرطان مجبورند داروهایی گران قیمت را تهیه کنند و این از توان همه بر نمی آید لذا در این کمپین حمایت از بیماران مبتلا به سرطان نیز انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه صدای ما باید به گوش مسئولان برسد گفت: بخشی از داروهای سرطان سینه از طریق پیگیری نمایندگان در مجلس باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد و درمان با پروتز سینه در بانوانی که سینه آنها بر اثر جراحی قطع می شود نیز اگر مشمول بیمه قرار گیردمی تواند نقش موثری در درمان روحی و جسمی بانوان مبتلا به سرطان سینه داشته باشد که ما از نمایندگان مردم این انتظار را داریم که این موارد را پیگیری کنند.
رئیس کمپین آگاهی از سرطان زنان کشور بیان کرد: بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان سینه توان تامین داروهای گران قیمت خود را ندارند باید راهکارهایی در پیش گرفت تا زنان بتوانند با سطحی از توانمندی برسند که بتوانند بخشی از مشکلات مالی خود و خانواده را که بر اثر بیماری سرطان بیشتر می شود را تامین کنند.
اقبال نیا با اشاره به فعالیت مرکز آموزش خانه کارگر بروجرد گفت: آموزش های مرتبط با سرطان سینه در هر منطقه ای باید پیگیری شود و تمام این آموزش ها از صفر تا صد بصورت رایگان است.علت آمار بالای سرطان و یا تشخیص دیرهنگام آن که منجر به عدم موفقیت درمان می شود همگی ناشی از عدم آگاهی زنان نسبت به سرطان است.
ضرورت تصویب قوانین حمایت از زنان بیمار صعب العلاج
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان در این خصوص می گوید: موضوعی که امروز با آن مواجه هستیم آسیب‌های ناشی از عدم توانمند سازی بانوان در سطح جامعه است که به نوعی هم در حال افزایش است زمانی که زنان به عنوان ستون خانواده دچار بیماری و مشکلاتی شوند اعضای خانواده هم تحت تأثیر آن شرایط قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به شرایطی که بیماران خاص دارند و مشکلاتی که با آن مواجه هستند گفت: هزینه های درمانی بیماران خاص بسیار بالاست که باید نمایندگان در این زمینه لایحه های حمایتی را پیگیری کنند تا حمایت از این بیماران در مسیری قانونمند دنبال شود علاوه بر این دولت و خیرین حوزه سلامت نیز می توانند ظرفیت خوبی باشند تا بتوان بخشی از مشکلات بیماران خاص را رفع کرد.
ثمینی با تاکید بر توانمندی بانوان اظهار داشت: بانوان باید مورد حمایت و آموزش های لازم در خصوص تغییر سبک زندگی قرار گیرند تا بتوانند توانایی های خود در عرصه های مختلف و از جمله از نظر اقتصادی به منصه ظهور برسانند.
وی گفت: در بسیار از مناطق دورافتاده و روستایی با تکیه بر تولیدات محلی زنان توانسته اند به خودباوری و توان اقتصادی قابل قبولی برسند که این روند را با آموزش و ارتقای اگاهی آنان می توان بیشتر کرد.
ثمینی گفت : هر گونه هزینه ای که در حوزه پیشگیری انجام می شود نوعی سرمایه گذاری است که در تمام زمینه ها اعم از آموزش و توانمندی بانوان و مهارت های لازم در تغییر سبک زندگی می تواند نتیجه مطلوب بدنبال داشته باشد.
بنا بر آمار موجود سالانه زنان زیادی در کشور به سرطان سینه مبتلا می شوند؛ اتفاقی که بسیاری از زندگی ها را از مسیر عادی خود خارج می کند و زنان بعنون ستون اصلی خانه دچار دلسردی هایی می شوند که تبعات آن دامن گیر فرزندان هم خواهد شد. برخی همسران شان تا همیشه در کنارشان می مانند و برخی هم البته حتی اگر بخواهند ولی قدرت اقتصادی شان این توان را نمی دهد تا همیشه با تامین داروها و درمان این بیماری در کنار همسران خود باشند.
این بانوان نیازمند هستند تا مرکزی حمایتی باشد که هم در مسیر اشتغال و هم در مسیر درمان یاری گر و همیاری دهنده آنها باشد؛ مرکزی که پیگیری خواسته ها و نیازهای بیماران صعب الاعلاج باشد . مرجعی باشد تا هم از لحاظ ارئه آموزش ها ؛ به زبانی محلی، ساده و قابل فهم و هم حمایت در درمان و اشتغال و کارآفرینی ، دستشان را بگیرد و به زندگی امیدوارشان سازد. مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعب العلاج کشور با راه اندازی شعبه هایی در سراسر کشور سعی دارد در این مسیر حرکت کند.
شعبه بروجرد مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعب العلاج به تازگی راه اندازی شده است و در صورت بهتر شدن وضعیت کرونا در کشور قرار است اولین همایش بیماران سرطانی ایران در بروجرد برگزار خواهد شد.
برچسب‌ها
بروجرد سرطان لرستان

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/151669/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی