ندای لرستان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان مطرح کرد؛

کمبود اعتبار برای پروژه دیواره ساحلی معمولان/نیاز 200 میلیاردی سياسي

کمبود اعتبار برای پروژه دیواره ساحلی معمولان/نیاز 200 میلیاردی
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - پلدختر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به کمبود اعتبار برای پروژه دیواره ساحلی معمولان، آخرین وضعیت پروژه ایستگاه‌های پمپاژ آب را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، داریوش حسن نژاد امروز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان پلدختر اظهار داشت: ردیف بودجه برای اجرای سد « چولهول » لحاظ شده و سد «بن لار» نیز مجوز انجام مطالعات مقدماتی آن صادر شده که در نخستین فرصت مطالعات این پروژه توسط آب منطقه‌ای لرستان آغاز خواهد شد.
اختصاص 49 میلیارد به مناطق سیل زده پلدختر
وی افزود: بیش از 49 میلیارد تومان از اعتبارات 98 میلیارد و 100 میلیون تومانی سیلاب به این شرکت در استان به مناطق سیل‌زده شهرستان پلدختر اختصاص پیدا کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: 22 میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌های شهرستان پلدختر، چهار میلیارد و 500 میلیون تومان به ایستگاه‌های پمپاژ « جایدر » و « چم مهر» و 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به ایستگاه‌های هیدرومتری این شهرستان اختصاص یافته که جذب شده است.
حسن نژاد افزود: 980 میلیون تومان به تعمیرات پمپ‌ها، الکتروموتورها و تابلوهای برق ایستگاه پمپاژ « چم مهر» قرار داد شده که این تجهیزات تا پایان خردادماه تحویل پیمانکار پروژه می‌شود.
تشریح وضعیت ایستگاههای پمپاژ آب
وی یادآور شد: برای احداث مجدد ایستگاه پمپاژ « بان بازه» و « چم مهر» که در جریان سیل از بین رفت مبلغ 17 میلیارد و 400 میلیون تومان با پیمانکار عقد قرار داد شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: این پروژه با 80 درصد پیشرفت کف سازی زیرساخت آماده نصب سوله شده و تابلوهای برق، ترانس و کابل‌های برق آن خریداری شده که شامل 30 درصد پیشرفت فیزیکی است.
حسن نژاد با بیان اینکه تکمیل پروژه آبرسانی « چم مهر» 30 میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: برای احداث شبکه فرعی این پروژه مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان عقد قرارداد شده است.
وی به پروژه ایستگاه « واشیان » پلدختر اشاره کرد و افزود: الکترو پمپ‌های این ایستگاه با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تعمیر است و با مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان پس از عقد قرارداد با پیمانکار تمام لوازم آسیب دیده آن از گل و لای سیل بیرون کشیده، سامان دهی و در حال تعمیر است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه تکمیل ایستگاه پمپاژ « واشیان » 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، یادآور شد: مبلغ 8.7 میلیارد تومان طی قراردادی برای شبکه آبیاری این ایستگاه اختصاص داده شده و پیمانکار آن مشغول کار است.
حسن نژاد به ایستگاه پمپاژ « چم حیدر» اشاره کرد و افزود: این ایستگاه هزار و 800 هکتار زمین‌های کشاورزی را پوشش می‌دهد که شبکه‌های اصلی و فرعی آن آماده بهره‌برداری شده است و دریچه‌های آبگیر آن با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و با یک میلیارد و 200 میلیون تومان تهیه و نصب شده است.
وی گفت: مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای اصلاحات و تعمیرات، بازرسی و تعمیر پمپ‌ها و الکتروموتورهای ایستگاه پمپاژ « چم حیدر» هزینه شده و طی قراردادی به کارخانه ارسال شدند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: ایستگاه « چم حیدر» 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار اصلی آن با مبلغ 6 میلیارد و 200 میلیون تومان در حال فعالیت است.
حسن نژاد با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ « جایدر » مبلغ 70 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد، یادآور شد: مبلغ چهار میلیارد تومان قرارداد برای خرید لوله برای این ایستگاه پمپاژ منعقد شده و 12 میلیارد تومان از اعتبارات ملی امسال به این پروژه اختصاص یافت.
کمبود اعتبار برای پروژه دیواره ساحلی معمولان
وی افزود: به طور کلی هزار و 89 میلیارد تومان خسارت در جریان سیلاب‌های سال گذشته به تأسیسات آبی استان لرستان در 110 نقطه وارد شده که از این تعداد 51 نقطه اضطراری و احداث آنها 400 میلیارد تومان نیاز دارد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: حدود 200 میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی و تکمیل یکسری پروژه‌های آبی استان در برابر سیلاب‌های آینده و جلوگیری از خسارات مجدد، نیاز است.
حسن نژاد بیان داشت: در روستاهای « مورانی »، «کیان آباد»، «تیمورآباد»، «گل گل»، «دمرود»، «زورانتل» و « چم گرداب» رودخانه کشکان ساماندهی شده و مابقی نقاط با جذب اعتبارات در حال فعالیت است.
وی به پروژه دیواره ساحلی شهر معمولان اشاره کرد و یادآور شد: تأمین اعتبار این پروژه از ردیف اعتبارات استانی است که متأسفانه کافی نبوده و پیمانکار آن 7.5 میلیارد از شرکت آب منطقه‌ای لرستان طلب دارد و برای انعقاد قرارداد جدید نیاز به ردیف بودجه است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در عین حال اگر این پروژه تکمیل نشود و به بهره برداری نرسد در آینده مشکلاتی ایجاد می‌شود، بر این اساس آب منطقه‌ای با استاندار لرستان و نماینده مجلس هماهنگی‌های انجام داده و مبلغ یک میلیارد تومان برای این پروژه از ردیف منابع در اختیار آب لحاظ شد که عقد قرارداد با پیمانکار در حال انجام است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/155777/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

جشن هزار دف پالنگان

صادرات 20 تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور

علت تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا مشخص شد

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

واکنش فرماندار ازنا به ادعای اخراج 160کارگر یک کارخانه

حل و فصل 35 درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

سازش 35 درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رفع تصرف 187 میلیارد ریالی؛ نجات طبیعت مهدیشهر از چنگال زمین‌خواران

انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش لرستان

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

انتصاب مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان

کشف انبار کالای قاچاق در خرم آباد

مصوبه اقتصادی سفر دولت به لرستان همچنان در ابهام/ازنا«فولادی»نشد!

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود