ندای لرستان

آخرين مطالب

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه در نشست با مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد:

شفافیت، مهمترین راهبرد توانمندی و پیشرفت مناطق آزاد منطقه آزاد کیش

شفافیت، مهمترین راهبرد توانمندی و پیشرفت مناطق آزاد
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پنجمین نشست معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر پاکدستی و شفافیت در کارها فرصت چند ماهه تا پایان دولت به منظور ظرفیت سازی و به نتیجه رسیدن برنامه های تدوین شده را مغتنم شمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ،مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست با بیان اینکه کیش یک منطقه آزاد است که توجه فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به خود معطوف کرده است گفت: انتظارات زیادی از این منطقه آزاد داریم و باید سطح فعالیت ها و اقدامات در این منطقه پاسخگوی نیاز های کشور و الگویی برای تعمیم به سرزمین اصلی باشد.
مرتضی بانک با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد امنیت افزود: کیش در این نقطه مهم خلیج فارس به عنوان یک مرز مهم و استراتژیک، ظرفیتی است که امنیتش توسط همه مردم منطقه و فعالیت های توسعه ای پایدار می شود و با توجه به تاکید معظم له، این امر مهم در دستور کار مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش نیز قرار گرفته و منطقه آزاد کیش تا حدود زیادی نقش خود را در این زمینه ایفا کرده است.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان داشت: با شرایط به وجود آمده محدودیت های زیادی در کشور وجود دارد که اگر کمتر بود قطعا تحولات بیشتری را در تمامی زمینه ها شاهد بودیم و دستاوردهای بیشتری محقق می شد.
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه ایران کشوری مستقل است و حساسیت برخی کشور ها که موضوع استقلال ما را بر نمی تابند گفت: این موضوعات برای کشور هزینه هایی به دنبال داشته که موجب کندی کار شده؛ اما در کنار این محدودیت ها و شرایط پیش آمده، دست آوردهای مطلوبی هم داشته ایم و به عنوان مثال پیشتر عمده نیاز های کشور را وارد می کردیم اما امروز در حوزه های تولید،صنعت، علم و دانش به ویژه در حوزه فن آوری های دانش بنیان گام های بزرگی برداشته ایم.
بانک اظهار داشت: کشور ما بیش از چهل سال است که روی پای خود ایستاده است. شاید توسعه بدلیل مشکلات دیر اتفاق افتاده و رونق اقتصادی در حد انتظار نبوده، اما در حال حاضر بخش زیادی از نیازهای تولید در حوزه های مختلف را در داخل کشور تولید می کنیم. قطعا این محدودیت ها اگر آثار سختی را به دنبال داشته منافع زیادی را نیز موجب شده به طوری که نیرو های ما وارد صحنه های عملیات و اجرا شدند و در فعالیت های چون جاده سازی و سد سازی و زیرساخت های برق نیز به نتیجه مطلوب رسیده ایم و با وجود بحران ها بسیاری از فعالیت ها روند قابل قبولی را طی کرده است.
مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: این منطقه آزاد همچنان باید مثل گذشته در بسیاری از حوزه ها پایلوتی برای مناطق آزاد و سرزمین اصلی باشد و موجب امید و الگوسازی آنها شود، چراکه فعالیت های زیادی در این منطقه انجام شده و هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد که در نتیجه تلاش های مستمر همگی ما آثار خوبی برای کشور، فرزندان و آیندگانمان باقی خواهد ماند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه باید موضوعات را وسیع تر ببینیم و با فراهم کردن امکانات ضعف ها را برطرف کنیم گفت: باید از ظرفیت های موجود و نخبگان حوزه های مختلف به بهترین شکل بهره ببریم و فرصت های این چند ماه باقی مانده تا پایان دولت را برای رسیدن به برنامه های تدوین شده مغتنم بدانیم که این امر میسر نمی شود مگر با سلامت کاری که از نظر من مهمترین راهبرد توانمندی ما در این زمینه ، شفافیت در امور است و پس از آن، هماهنگی، همراهی و همدلی همگی ما و دوری از تنگ نظری است که موجب پیشرفت خواهد شد.
بانک عنوان کرد: انتظار می رود با وجود پشتوانه خوب مالی در این منطقه آزاد و همچنین پشتوانه مدیریتی دکتر مظفری به عنوان مدیری لایق، توانمند، سالم و کوشا و برنامه ریزی و ارائه طرح های خوب از سوی مدیران زیرمجموعه سازمان، با وجود تمامی مشکلات با تلاش و توان مضاعف، فرصت ها را عملیاتی و اجرایی کنیم.
مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان این نشست گفت: افکارمان باید توسعه ای باشد و شرکت های ما در مجموعه ای مثل سازمان منطقه آزاد کیش که مدیرانش در سطح ملی هستند باید مولد پول، تولید،کار و حرکت های نو باشند و بطور مستمردر حوزه های آب، برق، سرمایه گذاری و هواپیمایی افزایش ظرفیت داشته باشیم که این موضوع مستلزم تحرکی بسیار جدی و قوی است تا با خلوص نیت و پاکدستی تمامی برنامه های به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/158899/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد با حضور استاندار جدید لرستان

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

آبفای لرستان 100 پروژه در دست اجرا دارد

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

باند سرقت منازل در خرم‌آباد منهدم شد

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند

انهدام باند سارقان در خرم‌آباد

تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته

نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد