ندای لرستان

آخرين مطالب

نگرانی‌های والدین بروجردی از بازگشایی مدارس گفتگو

نگرانی‌های والدین بروجردی از بازگشایی مدارس
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - بروجرد - شیوع ویروس کرونا در آغاز سال تحصیلی جدید، برخلاف سال‌های گذشته، نگرانی بسیاری را برای خانواده‌ها به ارمغان اورده که تدابیر و تصمیم گیری‌های مسوولان و مدیران ارشد نظام اموزشی کشور و استان می‌تواند این دغدغه ها را مرتفع کند.

در این روزهای کرونایی که بروجرد در شرایط قرمز کرونایی قرارگرفته اغلب والدین ابتدا خواستار تعطیلی مدارس در سال تحصیلی آینده هستند و براین باورند برای حفظ سلامت چند میلیون دانش آموز بهتر است سال تحصیلی به عقب افتاده یا کلاس های درس به صورت غیرحضوری برگزار شود.
برخی دیگر از والدین نگرانند زیرا تعطیلی ناگهانی مدارس در اسفندماه سال گذشته به دنبال شیوع ویروس کرونا و تغییر شیوه آموزش از حضوری به غیرحضوری به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب در بروجرد، دانش‌آموزان، والدین و معلمان را برای پیگیری آموزش مجازی از طریق شبکه شاد به دردسر انداخت.
امسال شور و نشاط ثبتنام و بازگشایی مدارس با کرونا جای خود را با استرس و اضطراب تغییر داده و حتی دانش آموزان شور و نشاطی برای شروع سال تحصیلی ندارند.
والدین که تجربه خوشایندی از آموزشهای مجازی در اواخر سال تحصیلی گذشته ندارند امسال علاوه بر دغدغه حضور فرزندان در مدارس و خطر کرونا نگران شیوه تدریس مجازی نیز هستند.
اکنون به گونه ای ذهن بیشتر والدین درگیر بخش آموزشی شده که اغلب والدین و حتی دانش آٍموزان فضای مجازی را به دلیل نبود زیرساختها و مشکلات گذشته چندان مناسب تدریس نمی دانند.
علاوه بر استرس والدین از کرونا در سال تحصیلی والدین هیچ برنامه ای برای خرید لباس فرم مدارس، خرید نوشت افزار، کیف و کفش ندارند و بیشتر اولیاء نگران سلامت دانش آموزان و فرآیند آموزشی آنان هستند.
برخی از اولیا برغم ثبت نام فرزندان خود اما حتی از سفارش کتاب در سامانه الکترونیکی نیزبرای فرزندانشان تردید داشتند چون تصمیمی قاطع برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه به دلیل شیوع کرونا و به خطرافتادن سلامت فرزندشان درسال تحصیلی نداشتند.
برخی والدین مدارس پایه اول ابتدایی نگرانند که چگونه دانش آموزی که دستگاه هوشمند برای پیوستن به شبکه شاد ندارد، درکلاس درس معلم حاضرشود و یا دانش آموزانی که درمدارس حضور پیدا می کنند آیا بدون نظارت می توانند ازخود درمقابل ویروس کرونا مراقبت کنند.
نگرانی اولیا از سخت بودن آموزش الفبا به دانش آموزان کلاس اول از طریق شبکه شاد یا تلویزیون کار سختی است و قطعا والدین مجبور به کمک گرفتن از معلم خصوصی هستند.
همچنین برخی از دانش آموزان پایه اول مقطع دوم متوسطه تدریس دروس رشته ریاضی در شبکه های مجازی و تلویزیون را بسیار مشکل دانستند و براین باورند این دروس نیاز به صرف زمان زیادی بین استاد و شاگرد دارد.
لازم به ذکر است بسیاری از والدین که سالها فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل کرده اند امسال از ثبت نام دراین مدارس به دلیل کرونا امتناع کرده و براین باورند هزینه مدارس غیرانتفاعی را برای کمک گرفتن از معلم خصوصی برای فرزندان نمایند.
آنچه هراس را دردل والدین دراین روزها بیشترکرده این است که آیا ویروس کرونا وارد مدارس می شود و سلامتی دانش آموزان را به مخاطره می اندازد یا مدیران آموزش و پرورش با تدابیر اندیشیده شده اجازه ورود کرونا را به داخل مدارس نمی دهند.
فاطمه امیدی مادریکی ازدانش آموزان بروجردی که دخترش در پایه پنجم ابتدایی تحصیل می کند، گفت: بازگشایی مدارس از یک سو استرس زاست و تدریس مجازی از سوی دیگر و به دلیل کرونا والدین و دانش آٍموزان دچار تعارض شده اند.
وی تاکید کرد: مسوولان امر باید برای سلامت و بهداشت مدارس بیشتر حساسیت داشته باشند و قبول کنند پیوستن به شبکه شاد دارای مشکلات زیادی است.
وی گفت: وقتی دانش آموز فاقد گوشی هوشمند است و والدین شاغل در محل کارشان هستند، حال چگونه درکلاس درس معلم حاضرشوند.
وی ادامه داد: عده ای از اولیا هم به دلیل حضور فرزندانشان درمدارس ترس دارند که دانش آموزان بدون نظارت می توانند ازخود درمقابل ویروس کرونا درفضای کلاس ،حیاط مدرسه و مسیر رفت و آمد مراقبت کنند.
محمد حسین معظمی دیگراولیای بروجردی گفت: طرح زوج و فرد نیز نمی تواند موفق باشد زیرا بازهم دانش آموز باید از منزل خارج و کرونا سلامت دانش آموزان را تهدید می کند چرا که دانش آموزان ابتدایی نمی توانند به درستی به دور از والدین پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و برلزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند.
وی اظهارداشت: آیا مدیران مدارس دانش‌آموزان هر کلاس را با توجه به مساحت کلاس و تعداد دانش‌آموز و نوآموز به‌گونه‌ای توزیع می کنند که حفظ حداقل فاصله مورد انتظار مطابق پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر باشد.
وی یادآورشد: با توجه به مدت کمی که تا شروع سال تحصیلی جدید باقی مانده است اما مدیران مدارس هنوز به اولیا اعلام نکرده اند که کلاس های مدارس براساس کدام وضعیت دایر می شودو حتی کتاب های درسی ثبت نام شده به دانش آموزان تحویل داده نشده است.
وی تاکید کرد: اگر یک دانش‌آموز به کرونا مبتلا شود سلامت بسیاری ازدانش‌آموزان، معلمان و وحتی خانواده های آنان به مخاطره می افتد.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: در مناطق سفید کلاس های درس با رعایت پروتکل های بهداشتی تشکیل می شود.
محمد مهرافزون اظهارداشت: براساس شیوه نامه وزارتخانه ای در وضعیت زرد و در صورت ضرورت تقسیم دانش‌آموزان و نوآموزان یک کلاس به 2 گروه به‌ منظور رعایت فاصله‌گذاری انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: مدیرمدرسه موظف است دانش‌آموزان و نوآموزان هرکلاس را با توجه به مساحت کلاس و تعداد دانش‌آموزو نوآموز به‌ گونه‌ای توزیع کند که حفظ حداقل فاصله مورد انتظار مطابق پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر باشد.
وی با بیان اینکه ممکن است دروضعیت زرد مدارس با حضور تمام یا بخشی از دانش‌آموزان و نوآموزان دایر باشند، اضافه کرد: در این صورت لازم است مدیران مدارس ازسامانه شاد برای انجام فعالیت‌ها و تکالیف درسی نوآموزان یا دانش‌آموزان با نظارت و هدایت والدین و ارائه بازخورد توسط معلمان آن‌ها استفاده شود.
مهرافزون تاکید کرد: براساس این شیوه نامه در وضعیت قرمز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به‌صورت مجازی در سامانه شاد یا با استفاده ازسایر روش‌ها متناسب درتمام‌روزهای هفته انجام می‌شود در این وضعیت حضور و غیاب دانش آموزان و نوآموزان، ارائه درس جدید، ارزشیابی، تعیین تکالیف و سایر فعالیت‌های مرتبط با فرآیند آموزش و یادگیری درسامانه شاد استمرار می‌یابد.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: مانور پروژه مهر برای آمادگی در بازگشایی مدارس ر در 435 فضای آموزشی شهر و روستا برگزار شد.
مهر افزون اظهارداشت: پروژه مهر یک فرآیند برنامه محور است و برای اجرای آن نیاز به یک برنامه ریزی مدون و منظم دارد که از اردیبهشت ماه سال 1399 در دستور کار قرار گرفته و مدیران مدارس به عنوان متولیان اجرای پروژه مهر را در قالب آیتم های مشخص شده آغاز کردند.
وی افزود: امسال به خاطر شرایط کرونایی برای آماده سازی دانش آموزان از 15 شهریور زنگ مدارس در بستر شبکه ی شاد به صدا در می آید و دانش آموزان بر سر کلاس های درس حضور می یابند و فعالیت های آموزش خود را شروع می کنند.
مهرافزون اضافه کرد: هدف از برگزاری مانور پروژه مهر برای بازگشایی مدارس ایجاد فضای آرام برای دانش آموزان در بستر فضای فیزیکی و مجازی است که دانش آموزان با آسودگی خاطر سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند و اولیای آن ها نیز دغدغه و نگرانی برای دانش آموزان خود نداشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد یادآور شد: آماده سازی، زیباسازی بهسازی، تهیه تقویم سالانه، برنامه هفتگی، تشکیل شورای معلمان و دبیران ، رفع نواقص و کمبودهای مدارس، حضور دانش آموزان در برنامه شاد، برنامه ریزی برای آغاز هفته دفاع مقدس و اطمینان بخشیدن به دانش آموزان و خانواده ها با توجه به ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از اهداف اساسی و مهم مانور پروژه مهر قبل از بازگشایی مدارس است.
وی جمعیت دانش آموزی بروجرد را 55هزار تن عنوان کرد و گفت: مهمترین هدف از پروژه مهر اجرای سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش است .
مهرافزون تصریح کرد: تلاش و برنامه ریزی ما برای تحقق اهداف سند تحول است و امسال 25 بسته تحولی از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شده که کاملا اجرایی است.
وی تاکید کرد: پروژه مهر رخداد ملی بوده و از سال های قبل نیز اجرا می شد که امسال کمیته سلامت دانش آموزان و فضای مجازی به این پروژه اضافه شده و اطلس دسترسی دانش آموزان استان به آموزش و مدرسه طراحی شده است.
برچسب‌ها
مدارس ویروس کرونا بروجرد لرستان وزارت آموزش و پرورش

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/158992/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش 14 درصدی نرخ تورم لرستان

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد

جشنواره رود و ریل؛ 30 فروردین در در لرستان

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

افزایش 270 درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان

یک واحد غیرمجاز کشتار دام در کوهدشت پلمب شد

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

تولید سالانه 25هزار تن زردآلو در باغات لرستان

حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان

این شما و این علیرضا بیرانوند جدید؛ 16 ساله از خرم آباد + عکس

استقرار بالگرد اورژانس 115 در فرودگاه خرم آباد

نخاع می‌تواند مستقل از مغز عمل کند

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»

واگذاری 1741 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام (ره) لرستان

مبارزه با علف‌های هرز سطح 167 هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است

بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و 747 کارگر مشاغل سخت در لرستان

حمایت سپاه از ایده‌های جهش تولید و نقش مشارکت مردم

شناسایی 4 هزار انشعاب غیر مجاز آب در لرستان

سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد

88درصد لرستان درگیر خشک‌سالی است

58 درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است

کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

مبارزه با آفت زنگ زرد در 400 هکتار از گندم زار‌های لرستان

قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد

واگذاری 1741 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در لرستان

انجین‌های 10 میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد

لرستان جزو استان های برتر در ساخت مسکن برای مددجویان

حمایت شهرهای مختلف لرستان از اقدام دفاعی سپاه علیه اسرائیل

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

استمرار حمایت مردم لرستان از اقدام دفاعی سپاه علیه اسرائیل

شکرانۀ «وعده صادق» در لرستان

برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل