ندای لرستان

آخرين مطالب

ماه مهر واقعی در فضای مجازی مقالات

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - بروجرد - همه ساله با بازگشایی مدارس به قصد تقسیم مهربانی‌ها و نیکی ها جشن عاطفه برپا می شود اما امسال با شیوع کرونا این مهربانی های واقعی علاوه بر اینکه در قالب مهری مجازی تبلور می یابد تا دانش آموزان دورافتاده ترین مناطق هم بی بهره نمانند.

امسال با شیوع کرونا اولویت در نیازهای دانش آموزان نیز فرق دارد؛ اگر زمان تهیه کیف و کفش و لوازم التحریر در اولویت بود امروز اما با وجود کرونا اساسی ترین نیاز دانش آموزان بخصوص در مناطق محروم و خانواده هایی که توان اقتصادی ندارند، تهیه گوشی یا تبلت هایی آموزشی است تا بتوان شرایطی برابر از نظر آموزشی برای همگان فراهم کرد.
کرونا با دگرگونی در سبک زندگی در این مدت هفت ماهی که از حضور آن در کشور می گذرد نه تنها جان و سلامتی مردم را به خطرانداخته بلکه موجب تغییر در سبک آموزش نیز شده است.
هر چند آن فضای سرشار از حال هوای مهر و مهربانی و هیاهوی پرهیجان کودکانه مدرسه ها با نیمکت های خالی از دانش آموز تداعی کننده فضایی سرد است اما به همان نسبت این شور و نشاط واقعی به فضای مجازی کوچانده شده و در آستانه ماه مهربانی ها و جشن عاطفه ها با یادآوری دانش اموزانی که از فضای آموزشی وابسته به تکنولوژی های نوبن بی بهره هستند با تهیه اقلام مورد نیازشان، می توان گامی در خوشحالی و بهره مندی آنها برداشت.
بر اساس یک رسم زیبا؛ از قبل از مهر ماه جشن عاطفه های برگزار می شود که امسال بنا بر نیاز سنجی دانش اموزان می توان گفت جمع آوری کمک هایی به منظور تهیه گوشی هوشمند و تبلت برای دانش آموزان نیازمند می تواند راهکار و راهگشای موثری در رفع برخی مشکلات دانش آموزان نیازمند باشد.
کرونا و تغییر سبک نوع‌دوستیها
پیامدهای ویروس نامرئی کرونا ساختار اجتماعی جوامع را به شدت تحت تاثیر قرار داده است بطوریکه علاوه بر تهدید در عرصه های سلامت، اقتصاد، فرهنگ و سیاست حوزه آموزش را دگرگون کرده شور حال مدارس، همکلاسی سلام، میز و نیمکت، زنگ تفریح، تکلیف مدرسه و رفتارهای آموزشی حالا جای خود را به شبکه الکترونیک و فضای مجازی داده بطوریکه مدرسه و خانه یکی شده است.
دانش آموزان بی بضاعت به علت نداشتن وسایل ارتباط جمعی مانند؛ گوشی هوشمند، لپ تاب، کامپیوتر و سایر ملزومات از کاروان علم آموزی مجازی باز مانده اند. همان دانش آموزانی که همه ساله در تامین لوازم التحریر، کتاب، پوشاک، کیف وکفش درمانده بودند با نیاز های جدید آموزشی مواجه و نیازمند کمک هستند.
ضرورت توسعه زیرساخت آموزش
ضرورت توسعه زیرساخت‌ها برای ارائه آموزش مجازی به دانش‌آموزان در شرایط همه‌گیری کرونا اجتناب ناپذیر است که طبق آخرین اعلام آموزش و پرورش، قرار بر این است که در استان‌های با وضعیت قرمز، آموزش و تحصیل دانش‌آموزان به صورت مجازی انجام شود که برای موفقیت در این امر، ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ضروری است.
تعدادی از دانش‌آموزان کشور در مناطق محروم یا نقاط دورافتاده سکونت دارند و سال تحصیلی گذشته با تعطیلی مدارس و راه‌اندازی سامانه شاد در آموزش و پرورش، از چرخه تحصیل فاصله گرفتند که این مساله باید در سال جدید تحصیلی مرتفع شود. 
سه میلیون دانش‌آموز به آموزش مجازی دسترسی ندارند
بنا بر گفته محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته پس از شیوع کرونا از بیش از 14 میلیون دانش‌آموز سراسر کشور حدود 10 میلیون نفر در این سامانه عضو شدند و بیش از سه میلیون دانش‌آموز به دلایلی همچون نداشتن گوشی هوشمند یا تبلت یا عدم دسترسی به اینترنت، امکان استفاده از این سامانه را پیدا نکردند و در خطر ترک تحصیل قرار گرفتند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران برای توسعه آموزش مجازی در کشور گفت: خیران مدرسه‌ساز می‌توانند با تمرکز بر خرید تبلت برای دانش‌آموزان، مدارس را به خانه نیازمندان ببرند.
اتصال 85 درصد مدارس بروجرد به شبکه شاد
بنا بر گفته مدیرآموزش و پرورش بروجرد ، با اقدامات اتجام شده هم اکنون 85 درصد از مدارس این شهرستان در 2 نوبت به شبکه شاد متصل هستند که با برنامه‌ریزی‌های مناسب وزارت آموزش و پرورش و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ارتباط‌گیری، دانش‌آموزان می توانند با بازگشایی مدارس در فضای مجازی تدریس کنند. 
محمد مهر افزون گفت: هم اکنون 58 درصد مدیران و 48 درصد جمعیت 55 هزار نفری دانش آموزای در شبکه شاد عضو هستند.
وی افزود: در این مرحله از میان 127 مدرسه روستایی حوزه شهرستان، 42 مورد واجد شرایط و دارای زیرساخت های لازم تشخیص داده شدند و طرح اینترنت هوشمند برای آنها فعال شد. 
مدیر آموزش و پرورش بروجرد یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش توزیع سیم‌کارت شاد برای داشتن اینترنت ایمن در میان دانش آموزان را در دستور کار قرار داده که این مهم نیز به زودی دربروجرد نیز اجرا خواهد شد.
جشن عاطفه ها فرصتی برای کمک به دانش آموزان
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) لرستان با اشاره به کمک های این نهاد از دانش آموزان تحت پوشش گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید با همکاری مردم نوعدوست همه دانش آموزان را در کلاس های مجازی مشغول به تحصیل خواهیم کرد.
جاسم محمدی فارسانی با تاکید بر اینکه خدمات فرهنگی و آموزشی به یک هزارو 563 دانش آموز تحت حمایت شهرستان بروجرد ارائه می شود افزود: تلاش خواهیم کرد هیچ دانش آموزی از مددجویان این نهاد به علت نداشتن امکانات از تحصیل محروم نشود.
وی با اشاره به انجام هماهنگی با آموزش و پرورش برای برگزاری جشن عاطفه ها گفت:در شرایط کرونا و اوضاع اقتصادی ضعیف برخی خانوارها در تامین ملزومات مدارس ، مساعدت خیران و نیکوکاران در برگزاری این برنامه معنوی می تواند بسیار کمک کننده باشد.
جشن عاطفه ها برنامه ای معنوی است که به همت کمیته امداد همه ساله در آستانه سال تحصیلی با هماهنگی آموزش و پرورش با هدف کمک به دانش آموزانی است که به هر دلیل توانایی تامین اقلام مدرسه را ندارند برگزار می شود. 
امسال با توجه به شیوع کرونا و برگزاری کلاس آنلاین هزینه سنگین تری به سبد اقتصاد خانوارهای بی بضاعت وارد شده است که در برخی موارد امکان تامین آن وجود ندارد.
اگر چه دولت و برخی نهاد های انقلابی پا پیش نهادند و قرار است 50 هزار تبلت بین دانش آموزان سراسر کشور توزیع شود اما خیران و نیکوکاران،بنگاه های اقتصادی با مسئولیت اجتماعی در یک همایش ملی،با کمک به دانش آموزان نیازمند ، می توانند موجبات رشد و شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان را فراهم کنند.
برچسب‌ها
بروجرد ویروس کرونا مشارکت های مردمی لرستان آموزش مجازی کمیته امداد امام خمینی (ره)

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/159859/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی