ندای لرستان

آخرين مطالب

آموزش‌های حضوری و همنشینی با کرونا مقالات

آموزش‌های حضوری و همنشینی با کرونا
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - این روزها که مدارس فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده‌اند، کرونا نیز همکلاس بغل دستی دانش‌آموزان در آموزش‌های حضوری شده تا با کوچکترین بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، گریبان نظام آموزشی و والدین را بگیرد.

به گزارش ایرنا، صحبت کردن از ابعاد انتشار، نحوه شیوع، تعداد مبتلایان و نحوه جلوگیری از ابتلا به کرونا است که در شکار قربانیان چنان مبهم عمل می‌کند که رفتارش به‌سادگی قابل رهگیری نیست.
گرچه وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس دستورالعمل سخت گیرانه‌ای را ارائه کرده است که براساس آن تمام دانش‌آموزان و معلمان باید حتما با ماسک و دستکش در محیط مدارس حاضر شوند
اما آنچه امروز در برخی از مدارس شهر خرم آباد مرکز استان لرستان جلب توجه می‌کند، امکانات متفاوت مدارس برای حضور دانش‌آموزان در سر کلاس های درس است.
برخی مدارس غیردولتی با امکانات بسیار خوب از جمله تب سنجی از دانش‌آموزان ، ارائه ماسک به آنها هنگام ورود به مدرسه و امکانات ضدعفونی در ابتدای ورود به مدرسه استقبال می کنند و اما در مقابل مدارسی هم هستند که در مناطق محروم‌تر شهر قرار دارند و طبق گفته مدیران و معلمان، برای تامین موادضدعفونی یا حتی ضدعفونی کردن سطوح با مشکلاتی مواجه هستند.
براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، سطوحی که توسط افراد زیادی لمس می‌شوند (نرده‌ها، دستگیره‌های درب و پنجره ، میز و صندلی‌ها، لوازم ورزشی و ابزار کمک آموزشی) باید حداقل روزی دو مرتبه تمیز و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده گندزدایی شوند و تهویه مناسب در تمام نقاط ساختمان برقرار باشد.
آبخوری و دستشویی‌ها در مدارس روزانه حداقل 2 بار در طول ساعات کار مدرسه و یک بار در انتهای کار مدرسه یا انتهای نوبت بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده گندزدایی باید شوند در حالی که باید دید این دستورالعمل ها بدرستی در مدارس اجرا می شوند.
اکنون با وجود یکه تازی کرونا پذیرفتن آموزش‌های حضوری برای برخی خانواده ها و دانش آموزان بسیار سخت تر از گذشته شده است و بسیاری از خانواده ها ناگزیر به انتخاب بین 2 مقوله مهم سلامت و آموزش فرزندان خود شدند و چاره ای جز انتخاب سلامت فرزندان خود ندارند.
بسیاری از والدین با پذیرفتن این فرضیه که یک سال ترک تحصیل فرزندان بهتر از عمری داغداری و یا دست و پنجه نرم کردن با عوارض بیماری کووید 19 است مصمم بر ممانعت از حضور فرزندان در مدارس هستند.
از طرفی والدینی نیز هستند که معترض به شرایط پیش آمده بوده و از نظام آموزش و پرورش توقع برگزاری کلاس های مجازی را دارند و معتقدند در حالیکه در سال تحصیلی گذشته به ناچار کلاس های مجازی برگزار شد چگونه اکنون پس از چند ماه تعطیلی و فرصت ، امکان راه اندازی شبکه شاد و آموزش های مجازی وجود ندارد.
در استان لرستان حتی در مناطق قرمز نیز مدارس بصورت حضوری بازگشایی شدند و به والدینی که مخالف حضور دانش آموزان در مدارس هستند اعلام کردند غیر از ساعت کلاس های حضوری هیچگونه آموزش حضوری برگزار نمی شود و والدین مسوول تحصیل دانش آموزان هستند.
یکی از اولیایی که فرزندش را برای همراهی به مدرسه ای در خرم آباد آورده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: بازگشایی مدارس با برنامه ریزی های انجام شده ولی علاوه بر مشکلات و تهدیدهای پیش رو برای دانش آموزان زندگی و اشتغال بسیاری از والدین را نیز دچار بی نظمی و نابسامانی کرده است چرا که ساعات کلاس های مدارس ساعت 8و نیم تا 11 اعلام شده است و بحث رفت و آمد دانش آموزان نیز در این روزها مضاعف بر دیگر دغدغه ها و مشکلات شده است.
لیلا حسنوند افزود: در حالی که انتظار می رود آموزش و پرورش یاری رسان خانواده ها در امر تحصیل و پرورش آنها باشد در روزهای نخستین بازگشایی مدارس جامعه را درگیر دلهره و بی برنامگی کرده است و تمام خانواده های دارای دانش آموز روزهای سخت و پر هراسی را سپری می کنند.
وی اظهار داشت : یکی دیگر از معضلاتی که در روزهای نخستین بازگشایی مدارس دچار سردرگمی کرده است تفویض اختیار به شورای مدارس است که بدون در نظر گرفتن وضعیت شیوع بیماری و شرایط کاری والدین اقدام به تصمیم گیری برای نحوه و زمان آموزش دانش اموزان شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان در این باره گفت: نحوه برگزاری کلاس های درس بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا است و براین اساس اصل بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و آموزش های حضوری است.
رقیه معتمدی افزود: در تمام مناطق استان منعی برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد و با گروه بندی دانش آموزان آموزش ها بصورت حضوری ارایه می شود.
وی اظهار داشت: در صورت غیبت دانش آموزان در کلاس های درس می توانند آموزش ها را در شبکه آموزش و یا از طریق سی دی های درسی پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه تصمیم گیری برای نحوه آموزش و یا ساعت کلاس های مجازی بر عهده شورای مدرسه گذاشته شده است ادامه داد: شرایط آموزش در مناطق مختلف متفاوت است و این تصمیم بر عهده شورای مدرسه قرار دارد.
ممنوعیت حضور دانش آموزان در مدارس حتی در مناطق قرمز حذف شده است
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: اگرچه تضمین سلامت دانش آموزان و رعایت پروتکل های بهداشتی در فضاهای آموزشی اولویت بازگشایی مدارس و آموزش‌های حضوری در این استان است اما ممنوعیت حضور دانش آموزان در مدارس حتی در مناطق قرمز حذف شده است و دانش آموزان می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس حضوریابند.
علیرضا نخعی بیان کرد: آموزش های مجازی جایگزین دقیقی برای آموزش های حضوری نیست و به همین منظور بازگشایی مدارس در مناطقی که وضعیت گستردگی ویروس کرونا کمتر و اطمینان خاطر بیشتری در این راستا وجود دارد بصورت حضوری انجام شد.
وی با بیان اینکه ممنوعیت حضور دانش‌آموزان در مناطق با وضعیت قرمز نیز برداشته شده است، اظهار داشت: برخی خواستار برگزاری کلاس های حضوری هستند که با گروه بندی دانش آموزان به تعداد کمتر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی کلاس ها بصورت حضوری برگزار می شود.
نخعی با بیان اینکه امسال بازگشایی مدارس بصورت منعطف انجام شد، ادامه داد: در نخستین روز بازگشایی مدارس اکثر مدارس بصورت حضوری بازگشایی شدند گرچه حضور دانش آموزان بصورت حضوری اجباری نیست و دانش آموزانی که بیمار زمینه ای در خانواده دارند می توانند بصورت غیرحضوری آموزش ها را با اطلاع مدرسه ادامه دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر ضرورت تعامل والدین با مدارس عنوان کرد: اصل بر همکاری خانه و مدرسه است و والدین باید با آگاهی و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای دانش اموزان تعامل لازم را با مدارس جهت آموزش دانش آموزان داشته باشند.
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان نگران کننده است
استاندار لرستان در این باره گفت: میزان بستری مبتلایان به کرونا در استان طی هفته گذشته 30 درصد افزایش یافته که این روند نگران کننده است.
سیدموسی خادمی با اشاره به مصوبات اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: بررسی آخرین وضعیت استان ها در جلسه ویدئوکنفرانس این ستاد نشان می دهد طی یک هفته اخیر، لرستان با رشد 30 درصدی تعداد مبتلایان مواجه بوده است .
وی با اشاره به اینکه لرستان در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد تصریح کرد: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان موضوع نگران کننده ای می باشد چراکه طبق تجربه ممکن است با افزایش مرگ و میر همراه باشد.
استاندار لرستان یادآور شد: از مردم تقاضا می شود چند هفته پیش رو استفاده از ماسک، رعایت نکات بهداشتی و امتناع از حضور در تجمعات را جدی بگیرند و برگزاری هرگونه مراسمی در این مدت به طور کلی حذف شود .
وی همچنین با تاکید بر انجام فرآیند آموزشی مدارس همراه با رعایت نکات بهداشتی اضافه کرد: بررسی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و تاکید بر رعایت نکات بهداشتی محور اصلی جلسه امروز بود.
خادمی افزود: با توجه به آمار موجود، به نظر می‌رسد روند بیماری در لرستان تاحدودی با کشور متفاوت است.
وی اظهار داشت: یک هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا، بیماران بستری و نیازمندان به تخت مراقبت های ویژه افزایش یافته است که شاید مقدمه‌ای برای افزایش سرعت این بیماری باشد.
استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری و دقت حوزه‌های مختلف برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: آموزش حضوری برخی مدارس استان به شرط رعایت شیوه نامه های بهداشتی برقرار خواهد بود که آموزش و پرورش و علوم پزشکی باید با انجام نظارت های لازم این موارد را پیگیری کنند.
لرستان در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد و در یک هفته گذشته میانگین تعداد مبتلایان شهروندان آن به کرونا 30 درصد افزایش یافته است.
برچسب‌ها
مدارس بازگشایی مدارس خرم آباد لرستان

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/159895/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته

نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد

اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند

افزایش 35 درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

استاندار لرستان: توانمندسازی افراد کم‌بضاعت جامعه در اولویت قرار گیرد

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

شهیدی که در جبهه به نیازمندان انفاق می‌کرد

دانش‌آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان

پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل

آغاز ماراتن علمی 35561 داوطلب آزمون سراسری در لرستان

کشف و ضبط 10 کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد

تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

47 قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

302 کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

کشف 400 میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان