ندای لرستان

آخرين مطالب

دلواپسی‌هایی که تمامی ندارد مقالات

دلواپسی‌هایی که تمامی ندارد
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - بیش از یک هفته از بازگشایی مدارس می‌گذرد اما دلواپسی‌های اولیاء دانش آموزان هر روز از خبرهایی که از کرونا می شنوند، بیشتر می شود.

به گزارش ایرنا، در حالیکه امر آموزش و پرورش یکی از ارکان اجتناب پذیر جامعه به شمار می رود و در میان خانواده ها نیز کیفیت و کمیت این موضوع بسیار مهم و قابل توجه محسوب می شود اما امسال با وجود گستردگی شیوع بیماری کرونا به دلیل دلواپسی ها و ناشناخته ماندن بازگشایی مدارس دچار حواشی بساری شده است.
اگرچه آموزش و پرورش با اعلام قبلی اقدام به بازگشایی قبل از موعد هرساله مدارس بصورت حضوری کرده است اما والدین به دلیل تجربه و مشاهدات خود از بیرحمی ویروس کرونا حاضر به راهی نمودن فرزندان در کلاس های درس نیستند و با وجود اینکه دلخوشی از آموزش های مجازی ندارند تحصیل دانش اموزان را در این بستر ایمن تر به شمار می آورند.
در این راستا هفته نخست بازگشایی مدارس به دلیل اختلاف نظر بسیاری از والدین با سیستم آموزشی دچار نابسمانی ها و عدم انسجام مشهودی شد و بسیاری از والدین و دانش آموزان و حتی معلمان را دچار سردرگمی نمود.
به دلیل بازگشایی حضوری مدارس در شرایط کنونی جامعه، والدین حاضر به سپردن فرزندان در ساعاتی متوالی به مدارس نیستند و از طرفی عدم انسجام در برگزاری کلاس های مجازی نیز باعث دغدغه ای مضاعف برای خانواده ها شده است.
اکنون که بیشتر والدین آموزش های مجازی را یکی از ملزومات امر آموزش در روزهای پیش رو می دانند اما آموزش و پرورش سعی در برگزاری کلاس های حضوری دارد و برنامه ریزی و رویه منظمی را در کلاس های مجازی دنبال نمی کند و اینگونه به نظر می رسد که این بی نظمی ها تنها دانش آموزان را دچار دوگانگی در امر تحصیل و افت تحصیلی خواهد کرد.
در این راستا آنچه که بیش از همه ضروری تر به نظر می رسد این است که هرچه زدوتر اقدام به برنامه ریزی و راه اندازی مجدد شبکه شاد شود تا دانش آموزان همچنان آموزش مجازی را در فصل پاییز و زمستان دنبال کنند و از بلاتکلیفی بین مدرسه و گوشی های هوشمند نجات یابند.
بسیاری از والدین با پذیرفتن این فرضیه که یک سال ترک تحصیل فرزندان بهتر از عمری داغداری و یا دست و پنجه نرم کردن با عوارض بیماری کووید 19 است مصمم بر ممانعت از حضور فرزندان در مدارس هستند.
از طرفی والدینی نیز هستند که معترض به شرایط پیش آمده بوده و از نظام آموزش و پرورش توقع برگزاری کلاس های مجازی را دارند و معتقدند در حالیکه در سال تحصیلی گذشته به ناچار کلاس های مجازی برگزار شد چگونه اکنون پس از چند ماه تعطیلی و فرصت ، امکان راه اندازی شبکه شاد و آموزش های مجازی وجود ندارد.
در استان لرستان حتی در مناطق قرمز نیز مدارس بصورت حضوری بازگشایی شدند و به والدینی که مخالف حضور دانش آموزان در مدارس هستند اعلام کردند غیر از ساعت کلاس های حضوری هیچگونه آموزش حضوری برگزار نمی شود و والدین مسوول تحصیل دانش آموزان هستند.
یکی از اولیایی که فرزندش را برای همراهی به مدرسه ای در خرم آباد آورده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: بازگشایی مدارس علاوه بر مشکلات و تهدیدهای پیش رو برای دانش آموزان زندگی و اشتغال بسیاری از والدین را نیز دچار بی نظمی و نابسامانی کرده است چرا که ساعات کلاس های مدارس ساعت هشت تا 11 اعلام شده است و بحث رفت و آمد دانش آموزان نیز در این روزها مضاعف بر دیگر دغدغه ها و مشکلات شده است.
لیلا حسنوند افزود: در حالی که انتظار می رود آموزش و پرورش یاری رسان خانواده ها در امر تحصیل و پرورش آنها باشد در روزهای نخستین بازگشایی مدارس جامعه را درگیر دلهره و بی برنامگی کرده است و تمام خانواده های دارای دانش آموز روزهای سخت و پر هراسی را سپری می کنند.
یک معلم لرستانی نیز در گفت و گو با ایرنا با اعتراض به شرایط پیش آمده در بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی حضوری مدارس به ویژه در مناطق قرمز و زرد تهدیداتی برای دانش آموزان به ویژه مقطع ابتدایی و معلمان دارد و سلامت آنها را دچا مخاطره کرده است.
وی افزود: این در حالی است که بسیاری از والدین نیز به دلیل دلواپسی از سلامت فرزندان مانع حضور دانش آموزان در کلاس های درس شدند و کلاس های حضوری با این شرایط جز اتلاف وقت حاصلی نخواهد داشت.
وی که از بی نظمی های موجود برای برگزاری کلاس های مجازی نیز معترض بود ادامه داد: سال گذشته تمام آموزش ها به دلیل لزوم حفظ سلامت دانش آموزان مجازی برگزار شد اما امسال بادوگانگی های پیش آمده حاصلی جز به خطر افتادن سلامت دانش آموزان و افت تحصیلی نخواهد داشت.
حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: با توجه به وضعیت هشداری بیماری کرونا در لرستان، حضور اجباری دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست و غیبت آنان موجه تلقی می‌شود.
علیرضا نخعی اعلام کرد: در هفته دوم در همه مدارس استان اصل بر آموزش حضوری است و در هفته نخست نیز اولویت ما بر آموزش حضوری البته با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بود.
وی بیان کرد: دانش‌آموزان در همه مدارس براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به گروه‌های کوچک گروه‌بندی شده و باید نکات بهداشتی را رعایت و همگی از ماسک استفاده کنند.
وی اضافه کرد: به رغم ترجیح آموزش حضوری در مناطق و شهرستانها، در صورت بروز هرگونه احساس خطر در هر مدرسه ای با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و نظارت حوزه سلامت آموزش و پرورش، تا برطرف شدن زمینه های خطر، آموزش غیرحضوری تاکید می شود.
نخعی افزود: دانش آموزانی که علائم بیماری یا تب دارند در مدارس حضور پیدا نکنند و اولیا در این راستا با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.
نخعی با اشاره به نظارت معاونت بهداشتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق سفید، زرد و قرمز گفت : در منطقه سفید هم هیچ تضمینی وجود ندارد و آنچه از دستورالعمل‌های بهداشتی دریافت کردیم را باید در منطقه سفید نیز رعایت کنیم و اگر در مدرسه ای امکانات کم است امکانات مهیا شود و خانواده‌ها نیز به کمک آموزش و پرورش بیایند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر ضرورت رعایت رفتارهای بهداشتی از سوی همکاران و دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: تعداد قابل توجهی ماسک تهیه شده و البته نیاز است والدین نیز ماسک برای فرزندان خود تهیه کنند.
نخعی با بیان اینکه در همه مدارس اصل بر آموزش حضوری است و تعطیلی گسترده نخواهیم داشت افزود: مصوبه ستاد کرونا و ابلاغیه ستاد ملی و رهنمودهای وزیر آموزش و پرورش برای امر آموزش ملاک است و نمی‌توانیم تعطیلی عمومی اعلام کنیم.
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان نگران کننده است
استاندار لرستان نیز در این باره گفت: میزان بستری مبتلایان به کرونا در استان طی هفته گذشته 30 درصد افزایش یافته که این روند نگران کننده است.
سیدموسی خادمی با اشاره به مصوبات اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: بررسی آخرین وضعیت استان ها در جلسه ویدئوکنفرانس این ستاد نشان می دهد طی یک هفته اخیر، لرستان با رشد 30 درصدی تعداد مبتلایان مواجه بوده است .
وی با اشاره به اینکه لرستان در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد تصریح کرد: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان موضوع نگران کننده ای می باشد چراکه طبق تجربه ممکن است با افزایش مرگ و میر همراه باشد.
استاندار لرستان یادآور شد: از مردم تقاضا می شود چند هفته پیش رو استفاده از ماسک، رعایت نکات بهداشتی و امتناع از حضور در تجمعات را جدی بگیرند و برگزاری هرگونه مراسمی در این مدت به طور کلی حذف شود.
وی همچنین با تاکید بر انجام فرآیند آموزشی مدارس همراه با رعایت نکات بهداشتی اضافه کرد: بررسی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و تاکید بر رعایت نکات بهداشتی محور اصلی جلسه امروز بود.
خادمی افزود: با توجه به آمار موجود، به نظر می‌رسد روند بیماری در لرستان تاحدودی با کشور متفاوت است.
وی اظهار داشت: یک هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا، بیماران بستری و نیازمندان به تخت مراقبت های ویژه افزایش یافته است که شاید مقدمه‌ای برای افزایش سرعت این بیماری باشد.
استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری و دقت حوزه‌های مختلف برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: آموزش حضوری برخی مدارس استان به شرط رعایت شیوه نامه های بهداشتی برقرار خواهد بود که آموزش و پرورش و علوم پزشکی باید با انجام نظارت های لازم این موارد را پیگیری کنند.
لرستان در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد و در یک هفته گذشته میانگین تعداد مبتلایان شهروندان آن به کرونا 30 درصد افزایش یافته است.
برچسب‌ها
مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس خرم آباد لرستان

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/160283/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی