ندای لرستان

آخرين مطالب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان:

ترسیم افق 1450 برای لرستان/ اعتبارات پروژه‌های جهش تولید ابلاغ شد گفتگو

ترسیم افق 1450 برای لرستان/ اعتبارات پروژه‌های جهش تولید ابلاغ شد
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به ترسیم افق 1450 برای این استان، گفت: اعتبارات ملی پروژه‌های جهش تولید ابلاغ شده است.

سمانه حسن پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تدوین برنامه آمایش لرستان و شهرستان‌های استان، اظهار داشت: همچنین چشم انداز استان در افق 1404 تدوین شده و ذیل آن برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی، 120 پروژه کلیدی در دو حوزه اقتصادی و عمرانی و 320 شاخص توسعه استان پیش بینی شده است.
ترسیم افق 1450 برای لرستان
وی با بیان اینکه در سال 98، 24 پروژه اقتصاد مقاومتی و در سال 99، 34 پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی استان در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: این پروژه‌ها بستر سرمایه گذاری و رشد اقتصادی را در استان فراهم می‌کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با اشاره به اینکه تلاش این بوده که اعتبارات عمرانی را به سمت حوزه حمل و نقل، آب و پروژه‌های عمران شهری که جنبه گردشگری و توسعه این حوزه را دارند و برای استان خیلی مهم هستند، سوق دهیم، گفت: پروژه‌های این حوزه‌ها در قالب اقتصاد مقاومتی طی دو سال تدوین شده اند .
وی با بیان اینکه بعد از تصویب سند ملی آمایش، بازنگری سند چشم انداز و برنامه آمایش استان را خواهیم داشت، افزود: هدف ما این بوده که با برنامه ریزی لازم افق 1450 استان را ترسیم کنیم.
اجرای هزار میلیارد پروژه جهش تولید
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با تاکید بر استفاده از تیم متخصص و صاحب نظران در این رابطه، عنوان کرد: در این افق 1450، برنامه‌های راهبردی، اهداف کلان، اهداف بنیادین و راهبردهای اساسی دیده می‌شود.
حسن پور با اشاره به اینکه چشم انداز آینده استان، باید با توجه به کلان روندهای کشور و جهان، تغییر اقلیم، تغییر جمعیت، تغییر تکنولوژی و… باشد، تصریح کرد: به کمک متخصصان در حوزه‌های مختلف، اساتید دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان، فعالان بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و… این سند چشم انداز 1450 تهیه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه این سند چشم انداز باید تا سال 1400 تهیه شود، بیان داشت: همچنین در سال جهش تولید، برنامه‌های مدنظر در لرستان تهیه و تدوین شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه این برنامه در مرکز تأیید شده است، افزود: در قالب برنامه جهش تولید استان، بالغ بر هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شامل بودجه‌های ملی، استانی، تسهیلات، سرمایه گذاری و نزدیک به 420 هزار دلار نیز سرمایه گذاری ارزی پیش بینی شده است.
ابلاغ اعتبارات ملی جهش تولید به لرستان
حسن پور، ادامه داد: اعتبارات ملی برنامه و پروژه‌های جهش تولید لرستان با امضای نوبخت معاون رئیس جمهور به استان ابلاغ شده است.
وی با تاکید بر اینکه در قالب برنامه‌های جهش تولید، 41 پروژه اقتصادی و 15 پروژه عمرانی را برای استان تعریف کرده ایم ، گفت: این پروژه‌ها، شامل طرح‌های بزرگ و مؤثر در استان هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه پروژه‌های جهش تولید در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، انرژی، عمرانی عمده و… هستند، افزود: این پروژه‌ها یا باید منجر به افزایش تولید شوند و یا اینکه زنجیره ارزش محصولات با آنها تکمیل شود و حتماً تا پایان سال 99 باید به بهره برداری برسند.
حسن پور، بیان داشت: در مجموع 56 پروژه در بین برنامه‌های جهش تولید استان وجود دارد و امیدواریم با تلاش دستگاه‌های اجرایی و همت بانک‌ها شاهد اجرای اهداف مدنظر در این رابطه باشیم.
ابلاغ 915 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های سیلاب
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبارات استانی به لرستان، افزود: مبادله موافقت نامه این اعتبارات یا انجام شده و یا تعداد بسیار کمی از آنها در مرحله نهایی شدن است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه همچنین 68 پروژه ملی و ملی استانی شده در لرستان داریم که در پیوست شماره یک قانون بودجه قرار دارند و تحت عنوان اعتبارات ملی اجرایی می‌شوند، تصریح کرد: مجری این پروژه‌ها وزارت خانه‌ها هستند و اعتبار اینها نیز 520 میلیارد تومان است.
حسن پور با اشاره به پروژه‌های سیلاب نیز، بیان داشت: از مجموع سه هزار میلیارد تومان اعتبار این حوزه در سال 98، 915 میلیارد تومان آن استانی و عمرانی بود و به استان ابلاغ شد.
وی، تصریح کرد: به جز اعتبارات ردیف‌های شهرداری‌ها در این حوزه، تخصیص سایر ردیف‌ها 100 درصد بوده است.
بازدید از روند پروژه‌ها و تذکر به مدیران کم کار
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با تاکید بر پیگیری برای گرفتن سهم استان از اعتبارات شناور و متفرقه وزارتخانه‌ها، بیان داشت: به دستگاه‌ها ابلاغ کرده ایم که سهم لرستان را از 14 هزار میلیارد تومان اعتبارات شناور و متفرقه اخذ کنند.
حسن پور، تصریح کرد: در این رابطه تقریباً میانگین پنج درصد از مجموع این اعتبار که حدود 725 میلیارد تومان بوده را اعلام می‌کنیم که دستگاه‌ها برای اخذ آن اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه در شورای برنامه ریزی استان، روند جذب این اعتبارات را رصد می‌کنیم، گفت: همچنین 37 میلیارد تومان اعتبارات تبصره 19 بوده که به صورت مشارکتی برای استان جذب می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظارت بر فعالیت‌های توسعه‌ای استان، بیان داشت: شش تیم میدانی و یک کارگروه نظارت در این رابطه تشکیل داده ایم .
حسن پور با اشاره به بازدید از پروژه‌های عمرانی از سوی این تیم‌های میدانی، تصریح کرد: سال 98، گزارش‌های خوبی را تهیه و به استاندار لرستان، معاون عمرانی استانداری لرستان، حوزه فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، دستگاه‌های نظارتی استان و… ارائه دادیم.
وی، گفت: در این راستا تذکرات لازم بعد از بازدیدها به صورت کتبی و یا حضوری با دعوت از مدیر دستگاه و تیم آن را داده ایم .

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/161014/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی