ندای لرستان

آخرين مطالب

هوک کرونا به باشگاه‌داران ورزشي

هوک کرونا به باشگاه‌داران
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ایسنا/لرستان سازمان بهداشت جهانی باشگاه‌های ورزشی را در رده سوم تهدید شیوع کرونا عنوان کرده و به دنبال شیوع این ویروس منحوس، یکی از بخش‌هایی که در سراسر دنیا لطمات زیادی دیده، باشگاه‌ها هستند.

کرونا شرایطی ایجاد کرده که بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دنیا از لحاظ مالی زیان دیدند و حتی دست به دامن بازیکنان و کادرفنی شدند تا دستمزدهای خود را کاهش دهند، موضوعی که حتی فکرش را هم نمی‌کردند.
در کشورمان که خیلی از باشگاه‌های بزرگ حرفه‌ای نیستند و دولتی بوده، هر نوع ویروسی باشد آنها کک‌شان هم نمی‌گزد و همچنان زیان‌ده هستند و اگر خیلی شاهکار کنند جلوی بخشی از زیان‌ها را بگیرند.
در این بین اما برای باشگاه‌های کوچک خصوصی در استان‌ها مختلف به‌سبب تعطیلی طیق دستور ستاد مقابله با کرونا، مشکلات زیادی ایجاد شده است.
برای انجام فعالیت و تمرینات ورزشی در باشگاه‌ها، شیوه‌نامه‌های زیادی مطرح شد اما شاید راحت‌ترین کار تعطیلی باشد و حتی والدین هم راضی نبودند که فرزندانشان در این ایام به باشگاه بروند و ترجیح می‌دانند ورزش نکنند.
این شرایط سبب شده که بسیاری از باشگاه‌داران ناراضی باشند و معتقدند که دولت باید راهکاری برای آنان داشته باشد و یا اجازه دهند که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تمهیدات خاص به فعالیت بپردازند.
مادر یک ورزشکار با بیان اینکه هر کاری می‌کنم پسرم به باشگاه بدنسازی نرود، فایده‌ای ندارد به ایسنا گفت: پس از شیوع کرونا شرایط سختی در خانه داریم اما پسرم به باشگاه می‌رود و به حرف ما گوش نمی‌دهد و می‌گوید شرایط باشگاه از لحاظ بهداشتی خوب است.
وی ادامه داد: مسئولان اگر می‌گویند باشگاه‌ها تعطیل هستند باید در عمل هم این کار را انجام دهند و اجازه هیچ‌گونه فعالیتی را ندهند.
پدر یک فوتسالیست نیز به ایسنا گفت: پسرم شب‌های یک‌شنبه و سه‌شنبه به سالن می‌رفت و پس از اینکه اعلام شد سالن‌ها هم باید تعطیل شوند تا مدتی خبری از تعطیلی نبود و هرچه ما می‌گفتیم فایده‌ای نداشت تا اینکه آن سالن را بستند.
وی بیان کرد: برخی از باشگاه‌های پرورش‌اندام در محله ما هستند و درب‌ها را می‌بندند اما با هماهنگی صاحبان باشگاه درب را برای نفرات خاصی باز می‌کنند.
ورزش تنها دلخوشی‌ام است
یک بدنساز با بیان اینکه در حال حاضر سرگرمی خاصی ندارم به ایسنا گفت: در این شرایط کرونایی تنها دلخوشی‌ام ورزش است که متاسفانه ما را از آن هم محروم کرده‌اند.
وی تاکید کرد: مسئولان می‌توانند باشگاه‌ها را ملزم کنند که شرایط بهداشتی داشته باشند و بر نحوه کار آنها نظارت کنند اما با تعطیلی فقط صورت مسئله پاک می‌شود.
این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که باشگاه‌داران می‌گویند هر شرایطی که مسئولان بخواهند ما آن را فراهم می‌کنیم و بهتر است به فکر ما هم باشند.
یک خانم باشگاه‌دار می‌گوید برایم دردسر می‌شود به ایسنا گفت: من به شخصه 23 سال سابقه مربیگری و باشگاه‌داری دارم و خیلی دیگر از همکاران چنان به نظافت و بهداشت رسیدگی می‌کنیم که هرگز یک نفر در باشگاه من به کرونا مبتلا نشد.
وی تاکید کرد: ستاد کرونا از وام‌های ما و اجاره‌های سر به فلک کشیده خبر دارد؟ آیا می‌دانند اگر یک ماه باشگاهی تعطیل باشد، کارش تمام است؟
او بیان کرد: مسئولان هنوز جلوی بچه‌هایشان شرمنده نشده‌اند تا درد نداری را متوجه شوند. حالا که شغل ما را تعطیل کرده‌اید، حداقل حمایت‌مان کنید.
این مربی تاکید کرد: تا دلتان بخواهد وعده‌های حمایتی شنیده‌ایم اما هیچ‌کدام عملی نشد و نه خبری از بخشش اجاره بود و نه عقب‌افتادن اقساط تسهیلات!
وی اظهار کرد: ‌ما از همه جا بیشتر به بهداشت محل کارمان اهمیت می‌دهیم چون خودمان و خانواده‌هایمان در خطر هستیم .
محمد نقدی سپهوند صاحب یک باشگاه ورزشی نیز به ایسنا گفت: با توجه به شرایطی که پس از شیوع کرونا ایجاد شد، باشگاه را جمع کردم.
وی تصریح کرد: دو ماه کرایه باشگاه عقب افتاد و مشکلات زیادی داشتم و ترجیح دادم پس از 10 سال فعالیت عطای باشگاه‌داری را به لقایش ببخشم.
نقدی سپهوند افزود: بچه‌هایی که به باشگاه پولاد می‌آمدند الان هیچ‌کدام ورزش نمی‌کنند و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار آنان است.
این مربی جودو یادآور شد: من الان به‌صورت نیروی شرکتی در اداره محیط زیست لرستان کار می‌کنم اما خیلی از کسانی که باشگاه‌ دارند تنها شغلشان همین است و مسئولان باید از آنان حمایت کنند.
برخی باشگاه‌ها در این ایام دستورالعمل‌های لازم را رعایت نکرده که یا پلمب شده یا به مراجع قضایی معرفه شده‌اند.
پلمب و معرفی 44 باشگاه ورزشی در مرکز لرستان به مراجع قضایی
سید آرش قیاسیان، رئیس اداره ورزش و جوانان خرم‌آباد اظهار کرد: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها کار نظارت بر باشگاه‌های ورزشی سطح شهر در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا ادامه دارد.
وی با اشاره به فعالیت 430 باشگاه ورزشی در خرم‌آباد، تصریح کرد: تاکنون به 117 باشگاه ورزشی در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی تذکرات لازم ابلاغ شده است.
قیاسیان به پلمب 28 باشگاه ورزشی اشاره کرد و افزود :این باشگاه‌ها به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند.
رئیس اداره ورزش و جوانان خرم‌آباد اضافه کرد: همچنین 16 باشگاه بدنسازی، پرورش‌اندام و ورزش‌های رزمی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی باشگاه‌های ورزشی را رده سوم تهدید شیوع کرونا قلمداد کرده، گفت: سرکشی از باشگاه‌ها کماکان ادامه دارد و انتظار داریم جامعه ورزش، قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
حشمت‌الله امان‌الهی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان لرستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته گذشته 700 مورد بازدید از باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در سطح استان انجام شد که 80 باشگاه در راستای مقابله با کرونا پلمب شد.
وی ادامه داد: این باشگاه‌ها به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا پلمب شده‌اند.
امان‌الهی افزود: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها کار نظارت بر باشگاه‌های ورزشی سطح استان در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا ادامه دارد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان لرستان اضافه کرد: تاکنون به 275 باشگاه ورزشی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تذکرات لازم ابلاغ شده است.
نگران وضعیت معیشت و اقتصاد باشگاه‌دارن و مربیان هستیم
وی تصریح کرد: این بازرسی‌ها در قالب اکیپ‌های تخصصی در دو بخش، صبح و عصر ویژه اماکن ورزشی بانوان و آقایان انجام شده است.
امان‌الهی با اشاره به اینکه همزمان با نظارت‌ها نگران وضعیت معیشت و اقتصاد باشگاه‌دارن و مربیان هستیم، تأکید کرد: این اقدامات طبق دستورات ستاد کرونا و در راستای سلامت جوانان و مردم است و ناگزیر از انجام آن هستیم ولی همچنان پیگیر پرداخت تسهیلات به مربیان هستیم که احتمالاً به‌زودی انجام خواهد شد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان لرستان گفت: انتظار داریم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا توسط ورزشکاران و باشگاه‌داران به‌زودی ضمن مدیریت و کنترل شیوع این ویروس منحوس شاهد بازگشایی و فعالیت باشگاه‌داران باشیم.
به گزارش ایسنا، مربیان و باشگاه‌داران نقش زیادی در سلامت جامعه دارند و نباید به راحتی از کنار آنان گذشت و حالا هم که کرونا شرایط بسیار بدی ایجاد کرده، مسئولان می‌توانند به دنبال راهکار باشند و تا جایی که امکان دارد از این زحمت‌کشان گمنام حمایت کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/174046/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

بورس صعودی می‌ماند؟

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

245 نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

3 هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است

همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم

تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است

جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است

نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود

آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان

افزایش پوشش ابر و وزش باد در لرستان

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

آوای 5000 ساله در لرستان به روایت تسنیم از خنیاگران سرنا

با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم

ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»

شفقت مدیریت استانداری لرستان را تحویل گرفت

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

فعال کردن 350 هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم