ندای لرستان

آخرين مطالب

صادرات پای مرغ از لرستان به چین اقتصادي

صادرات پای مرغ از لرستان به چین
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - به گزارش جماران، ایرنا نوشت: با شور خاصی از کارش حرف می‌زند و می‌گوید بعد از یک ورشکستگی در خصوص کسب و کار فرآوری گوشت و بدهکاری به بانک، در مورد صادرات پای مرغ تحقیق کرده است و امروز این محصول ارز آور را به چین صادر می کند.
بهزاد رشیدیان دلفان از آندسته کارآفرینانی است که با حرارت و هیجان از کسب و کارش حرف می زند، هرچند در لابلای سخنانش رگه هایی از گلایه و انتظارات برآورده نشده وجود دارد اما سخن اصلیش رونق تولید و گذر از بند مشکلات است.
آن طور که می گوید سال 86 در مقابل مافیای بازار گوشت و کارکشته های این حوزه دوام نیاورد و نتوانست طرح فرآوری محصولات گوشتی را به سرانجام برساند و در نهایت بعد از ورشکستگی هم مجبور شد 315 میلیون تومان وامی را که برای شروع کار گرفته بود با احتساب جریمه اش به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان پس بدهد.
رشییدیان دلفان می گوید سال 90 پس از یک دوره ورشکستگی و بدهی به بانک، تحقیق در خصوص صادرات پای مرغ را شروع کردم و به این نتیجه رسیدم که کسب و کار جدیدی راه اندازی کنم.
آنچنان پرشور از کارش می گوید که انگار نه انگار تا چهار سال قبل از آن یک ورشکسته و شکست خورده تولید بوده است اما به قول خودش به توانایی و پشتکارش ایمان داشته است و دوباره کسب و کار جدید را راه اندازی می کند.
این تولید کننده می گوید بیشتر از 2 سال برای دریافت کد صادراتی پیگیری کردم، پس از آن به نقشه واحد تولیدی و ملزومات آن ایراداتی وارد شد اما همه را پشت سر گذاشتم و حتی چینی ها ها برای تایید کارگاه و سفارش پای مرغ، آمدند و بازدید کردند.
کارش را با طرح توجیهی 15 نفر اشتغال آغاز کرده و تا همین ماه قبل 70 نفر را مشغول کرده و امروز با راه اندازی فرآوری جدیدی، نان 120 خانوار را با زوربازوی خودشان تامین می کند.
رشیدیان دلفان سه سال درخواست سرمایه در گردش داده اما هنوز وامی دریافت نکرده است و درحالیکه باید برای تامین مواد اولیه اش دست به دامن استان های همجوار می شود همچنان گوشه چشمی به دریافت این تسهیلات دارد.
زمانی که فرآوری پای مرغ در استانی انجام شود نباید این دور ریختنی ارزآور از کشتارگاههای استان خارج شود بلکه باید با قیمت واقعی در اختیار واحد فرآور قرار بگیرد اما این تولید کننده از رعایت نشدن این قانون گلایه دارد و به قول خودش نمی تواند با گردن کلفت های خریدار پای مرغ سایر استانها رقابت کند.
می گوید آنها پای مرغ کشتارگاههای استان را گاها با پرداخت یک میلیارد تومان پیش خرید می کنند و کشتارگاهها هم به بهانه اینکه پای مرغ را معدوم کرده اند، مرا جواب می کنند و مجبور هستم به استان های همسایه مراجعه کنم.
هرچند مجوز فراوری سایر ضایعات کشتارگاهی را هم از جهاد کشاورزی گرفته است اما دامپزشکی می گوید فضای کافی برای این کار ندارد و همچنان بین بود و نبود مجوزها معطل مانده است.
مهمترین مشکلش را نبود سرمایه درگردش و خروج پای مرغ استان به سایر استانها عنوان می کند و می گوید: فضای سردخانه ای برای دپوی پای مرغ ندارد، 110 تن ظرفیت فعلی آنچنان جوابگو نیست و در حال دریافت زمین یا گسترش سردخانه موجودش است.
با خوب و بد تولید کنار آمده است و اکنون گردش مالی مجموعه اش به پنج میلیارد تومان می رسد، سالانه 500 تا 600 میلیون تومان به کارگرانش می دهد و همه را بیمه کرده است، با شیوع کرونا هیچ کارگری اخراج نشد و همه با رعایت پروتکل ها همچنان مشغول کار هستند.
بهزاد رشیدیان دلفان تلخ و شیرین تولید را با هم قبول کرده است و به گفته خودش برای افزایش تولید و اشتغالزایی بیشتر تلاش می کند، مصائب کارآفرینی را به جان خریده و امروز به ثبات رسیده است تا ثابت کند رونق و جهش تولید هرچند نیازمند کمک های مسوولان و تسهیل در بروکراسی های اداری است اما سخت کوشی، ایده پردازی و امید هم سهم بسزایی در این مسیر ایفا می کنند.
پای مرغ را که شاید بسیاری از ما حس خوبی به آن نداریم در کشورهای جنوب شرقی آسیا طرفداران بسیاری دارد و به عنوان یک منبع مهم پروتپین استفاده می کنند و اکنون یک تولیدکننده با همه مصائب و سختی ها در مسیر درست خودکفایی و اشتغالزایی گام برداشته است و این دور ریختنی چندش آور را به یک محصول ارزآور و اشتغالزا تبدیل کرده است.
بدون شک تولید یک مسیر پر پیچ و خم و طولانی است که این کارآفرین لرستانی آن را به خوبی درک کرده و بهانه هایی مثل نبود ماده اولیه، شکست، قدرت رقیبان و حتی نبود حمایت مسوولان مانعی برای حرکت روبه جلوی وی نشده است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز به صدور مجوز توسعه واحد صادراتی پای مرغ کوهدشت اشاره می کند و می گوید: این واحد دارای خط تولید و بسته بندی است که یک برند موفق برای استان محسوب می شود.
صیداحمد مرادی افزود: علاوه بر جلوگیری از دور ریخت ضایعات، بازاریابی خوبی توسط این واحد صورت گرفته است و فعالیت آن بر اساس اعلام نیاز مقصد انجام می شود.
وی تصریح کرد: با درخواست مجوز احداث سردخانه برای این واحدها موافقت شده است و سازمان جهاد کشاورزی حمایت های قانونی به منظور تداوم تولید آن را انجام می دهد و در صورت تامین اعتبار لازم، تسهیلات مورد درخواست وی پرداخت خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی لرستان نیز می گوید یکهزار و 266 تن پای مرغ امسال از مبدا شهرستان کوهدشت به کشورهای آسیایی صادر شده است.
مصطفی زبردست با بیان اینکه کشورهای مقصد، دارای استانداردهای خاصی برای واردات هستند افزود: این میزان توسط فعال اقتصادی بخش خصوصی از نقاط مختلف کشور خریداری و به کشورهای جنوب شرق آسیا با اولویت چین صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه هر تن پای مرغ به طور متوسط 600 دلار از جمله برای کشور چین صادر می شود تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در استان، از این فرصت برای سرمایه گذاری و افزایش واحدهای صنعتی استقبال می شود.
مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده پای مرغ حاوی بسیاری از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای تولید محصولات دارویی و غذایی به کشورهای آسیای جنوب شرقی صادر می‌شود.
زبردست گفت: باتوجه به اینکه پای مرغ در ایران مصرف چندانی ندارد، صادرات آن یکی از ظرفیت های این استان محسوب می‌شود و ارزش افزوده قابل توجهی را عاید تولیدکنندگان داخلی می کند.
وی در خصوص ضرورت حمایت های لازم از این واحد اقتصادی تصریح کرد: کشتارگاههای استان باید ضایعات پای مرغ را در اختیار استان قرار دهند و از فروش آن به سایر مناطق خودداری نمایند و دامپزشکی نیز تاکنون نسبت به این مساله پیگیر بوده است.
اخبار مرتبط درخواست روحانی از همه دستگاه ها برای جهش تولید پیش نیاز ‎جهش تولید ، «رونق تولید» است وزیر صمت: صادرات به کشورهای همسایه تا سال 1400 دو برابر می‌شود کسادی بازار پرورش ماکیان در مازندران صدور پروانه بهره برداری برای 18 واحد صنعتی همدان
منبع: جماران

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/174080/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست

رفع تصرف 12 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی مجلس می‌شوند

برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم

برگزاری انتخابات دور دوم در 8 حوزه کشور به صورت الکترونیک

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

رشد 35 درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان

تامین مالی ساخت بیش از 11 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی خانه ملت می‌شوند

مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد

چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

بورس صعودی می‌ماند؟

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

245 نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

3 هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است

همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم

تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است

جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!