ندای لرستان

آخرين مطالب

نظارت دقیق حلقه مفقوده مهار گرانی کالا اقتصادي

نظارت دقیق حلقه مفقوده مهار گرانی کالا
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - بروجرد - اگر چه گرانی و تورم افسار گسیخته کالا و خدمات این روزها قدرت خرید را کاهش داده اما مردم از مسوولان انتظار دارند بخشی از گرانی‌ها که ناشی از بی ثباتی بازار داخلی است، با مدیریت جدی و نظارت دقیق کنترل و مهار کنند.

همگی خوب می‌دانیم که ملت خستگی ناپذیر و مقاوم ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است. در سال‌های اخیر نیز تحریم‌های ظالمانه‌ای در بخش‌های مختلف غذایی، دارویی، موشکی از سوی استکبار جهانی و هم پیمانانش علیه مردم ایران وضع شد. که به لطف دانشمندان و متخصصان جوان ایرانی و مقاومت مردم، زمینه رشد و پیشرفت کشور را فراهم کرده است. با وضع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در سال 1397 اقتصاد ایران بیش از قبل تحت تأثیر نوسانات نرخ ارز قرار گرفت و با مشکلاتی در صادرات و واردات کالا مواجه شد.
اکنون در روزهای سرد کرونایی که اقتصاد جهان تحت تأثیر این ویروس با چالش جدی مواجه شده دشمن سعی دارد با تحریم‌های ظالمانه و ایجاد موج گرانی فشارها را بر ملت تشدید نماید.
امروز گرانی مایحتاج ضروری زندگی مانند نان، مرغ، برنج، لبنیات و کالای دیگر اگر چه در شرایط کرونا فشارهای مضاعفی را بر مردم وارد کرده است اما بخشی از این گرانی‌ها ناشی از تحریم و بخشی دیگر ناشی از سو مدیریت‌ها و یا سو استفاده برخی افراد سودجو است.
آنچه مهم بوده این است که ملت همیشه بیدار و مقاوم ایران سال‌ها بر این گونه فشار و تهدیدها غلبه کرده و بر غم تحمل سختی‌ها از هر آزمونی سربلند بیرون آمده است و امروز همراهی دولت با ملت برای عبور از این گردنه‌های سخت، موج گرانی را هدایت خواهد کرد.
بخشی از موج گرانی این روزهای بازار جدا از تأثیر تحریم‌های ظالمانه و افزایش قیمت ارز در سال‌های اخیر ناشی از سو استفاده برخی سودجویان در بازارهای مایحتاج ضروری، مسکن و خودرو در داخل کشور است که نظارت‌های جدی عرصه را به این سودجویان تنگ خواهد کرد.
به دنبال تشدید گرانی‌های اخیر رهبر انقلاب اسلامی در حمایت از مردم تاکید کردن که مسؤولان باید در سه زمینه تلاش‌های خود را افزایش دهند، اقتصاد، امنیت و فرهنگ باید یک تلاش برنامهریزی شده در زمینه اقتصاد انجام بگیرد. این گرانی‌های اخیر توجیه ندارد و قابل علاج است و باید حل شود. علاوه‌بر این شیوع کرونا موجب شد تا مصرف بسیاری از کالاهای خوراکی و بهداشتی افزایش یابد که این نیز از عوامل دیگر تحریک قیمت‌ها در بازارها بود.
با این حال مهمترین عامل افزایش قیمت‌ها و صعود نرخ تورم علاوه بر رشد شدید نقدینگی در اقتصاد ناشی از تحریک دشمن در قالب جنگ نرم اقتصادی علیه ملت ایران است تا با فشار مضاعف به مردم زمینه بدبینی و بی اعتمادی مردم را نسبت به نظام و انقلاب فراهم آورند اما غافل هستند که این ملت در سالهای دفاع مقدس برغم تحریم اقتصادی و نظامی توانستند از همه آزمون‌ها سربلند بیرون آیند و این بار نیز با تکیه برنیروی ایمان و حمایت دولتمردان از این گذرگاه سخت عبور خواهند کرد و علاوه بر شکست دشمنان در جنگ نرم اقتصادی دست سودجویان داخلی را نیز کوتاه خواهند نمود
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اگرچه گرانی با گران فروشی 2 موضوع جدا از یکدیگر و متفاوت است، اما بخشی از آنچه که مردم آن را گرانی عنوان می‌کنند، در اصل ناشی از افزایش قیمت‌ها است و گران فروشی نیست.
هاشم فلاح افزود: گرانی تحت تأثیر شاخص‌های کلان و خرد اقتصادی است و تغییرات قیمت کالاها نیز در چارچوب ضوابط اصولی است، بنابراین نباید این 2 مقوله را یکی دانست و باید بین آن تمایز قائل باشیم.
وی گفت: در گرانی‌های اخیر علاوه بر مشکل تحریم و فشارهای اقتصادی، برخی تصمیمات اشتباه مسؤولان نیز بی تأثیر نبوده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: گران فروشی تخلف است و نهادهای ناظر از جمله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با آن برخورد می‌کنند.
حمید آزادبخت افزود: هم اکنون نهادهای ناظر مانند تعزیرات و بازرسی اصناف اقداماتی برای مقابله و جلوگیری از گران فروشی انجام می‌دهند، اما بخشی از افزایش قیمت‌ها به علت افزایش قیمت مواد اولیه است که قیمت تمام شده کالا از آن تأثیر می‌پذیرد.
وی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از گران فروشی و کمیاب شدن کالا در سال جاری حدود 2هزارو 500 تن انواع کالا شامل برنج، روغن، قند و شکر و گوشت در بازار توزیع شده است.
وی با تاکید بر اینکه هر افزایش قیمتی را نمی‌توان، گرانی دانست، بیان کرد: قیمت کالاها با نرخ مصوب در تنظیم بازار تعیین می‌شود و در جلسات تنظیم بازار در مورد قیمت آن تصمیم گیری می‌شود.
آزادبخت افزود: قیمت تمام شده کالاهای وارداتی نیز بستگی به قیمت ارز دارد، لذا افزایش قیمت ارز بر قیمت تمام شده این کالاها به صورت مستقیم تأثیرگذار است.
برچسب‌ها
بروجرد توسعه اقتصادی تورم لرستان گرانی

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/177373/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس