ندای لرستان

آخرين مطالب

زمستانی گرم با سفره مهربانی برای نیازمندان مقالات

زمستانی گرم با سفره مهربانی برای نیازمندان
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون رنج زیادی به اقشار مختلف جامعه بویژه نیازمندان وارد کرد اما در این میان دستان سخاوتمند و نیکوکاری هم بودند که با کمک‌های مومنانه موجب کاهش آلام این قشر از جامعه شدند.

به همت نیکوکاران و با اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، بسیج و سازمان های مردم نهاد ، مردم مناطق محروم لرستان در این دوران که ویروس کرونا مهمان خانه ها و شهر و دیار ما شده است ، بی‌نصیب از این کمک‌ها نبودند.
زینب که از حدود پنج سال پیش تاکنون سرپرست خانوار است به ایرنا گفت: زندگی قبل از کرونا رنگ و بویی دیگر داشت تا حدودی می توانستم از پس مخارج زندگی خود و 2 فرزندم برآیم اما پس از شیوع کرونا دیگر امکان کار کردن در این شرایط سخت شد.
وی ادامه داد: تا پیش از کرونا با کارهای خدماتی در منازل درآمدی برای خود و فرزندانم دست و پا می کردم اما در دوران شیوع کرونا بخاطر شرایط خاص و اینکه نمی‌توانستم به منزل دیگران بروم، تامین مایحتاج زندگی بدون هیچ درآمدی امکانپذیر نبود.
وی اضافه کرد: در چندماه گذشته با اجرای طرح کمک‌های مومنانه از سوی خیران ، نیکوکاران و سازمان های مردم نهاد ، بخشی از مایحتاج اولیه زندگی مان بخصوص در این فصل سرما تامین شده و زندگی برای ما تا حدودی قابل تحمل تر شده است.
مراد نیز که حدود 70 سال سن دارد و به گفته خودش یکسالی است که درآمد ندارد، گفت: زندگی در دوران کرونا بسیار سخت تر از گذشته شده ، اما وقتی احساس کنید که دستان سخاوتمند خیران و نیکوکاران مانند سایه بالای سرمان است، آن زمان زندگی حتی در بدترین شرایط برای انسان‌ها قابل تحمل می‌شود.
وی ادامه داد: اگرچه کمک‌های مومنانه از سوی خیران و نیروهای مردمی و بسیج و سپاه به دست همه افراد نیازمند می‌رسد، اما اگر افراد بیکار بتوانند شغلی داشته باشند ، آن زمان دیگر پیش اعضای خانواده شرمنده نمی شوند.
رزمایش کمک مومنانه بسیج همزمان با 14 استان کشور با رمز یا امام حسن مجتبی(ع) چند روزی است که در لرستان آغاز شده است.
سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در باره برگزاری این رزمایش گفت: بر این اساس 14 هزار بسته معیشتی و 6 هزار بسته نقدی با حمایت استانداری لرستان و کمیته امداد امام(ره) در بین افراد نیازمند توزیع شد.
سردار کشکولی افزود: پیش از آغاز این رزمایش نیز به علت مشکلات پیش آمده در اثر شیوع ویروس کرونا 30 هزار و 668 بسته غذایی شامل برنج، گوشت قرمز، مرغ، ماکارونی، رب گوجه، خرما و روغن به ارزش 18 میلیارد ریال در استان توزیع شد.
وی به تهیه بانک اطلاعاتی خانواده های آسیب دیده ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: آمار این خانواده ها توسط پایگاه مقاومت محلات و با ثبت کد ملی تهیه شده بنابراین توصیه می کنیم افراد و یا دستگاه هایی که قصد کمک رسانی به نیازمندان را دارند از این بانک اطلاعاتی استفاده کنند تا کمک ها به خانواده های واقعی برسد.
وی افزود: تهیه و توزیع 450 هزار وعده غذای گرم نیز برای 112 هزار و 500 خانوار در چندین مرحله در دست اقدام است که با این میزان 44 درصد جامعه هدف پوشش داده می شود.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار داشت: بسته های اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز به مقصد لرستان در راه است که آنها را برای توزیع در مرحله دوم رزمایش در نظر گرفته ایم. 
مریم محمدی مسئول جامعه زنان سپاه ناحیه خرم‌آباد نیز گفت: 2هزار بسته حمایتی همزمان با طرح کمک مومنانه و در قالب رزمایش مواسات حسینی بین نیازمندان استان توزیع شد.
این رزمایش به همت بانوان بسیجی و فرماندهان پایگاه های مقاومت، مشارکت های مردمی و کمک های دریافتی از خیرین برگزار شد.
محمدی افزود: این رزمایش با هدف کمک به خانواده های آسیب دیده از ویروس کرونا و با اولویت همکاری خواهران بسیجی بود که 900 بسته غذایی توسط این قشر تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.
برای کمک مومنانه به افراد نیازمند چهار مرحله کمک میان نیازمندان لرستانی توزیع شده است که در مرحله چهارم رزمایش کمک مومنانه از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل‌(ع) و با مشارکت بانک پاسارگاد 2 هزار بسته معیشتی با ارزش 400 میلیون تومان بین دهستان‌ها و حاشیه شهرهای استان توزیع شد.
حامد ویسکرمی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان نیز گفت: 28 هزار بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) میان آسیب‌دیدگان از کرونا در استان توزیع می‌شود.
وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 110 هزار بسته معیشتی و پروتئینی میان نیازمندان توزیع شده است، همچنین از این بسته های معیشتی، یک هزار و 200 بسته برای خانواده‌های زندانی نیازمند، سه هزار و 500 بسته برای کارگران ساختمانی و 25 هزار بسته بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا توزیع می شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه، با راه اندازی 6 کارگاه خیاطی تولید ماسک تاکنون بیش از 80 هزار ماسک تولید و به صورت رایگان میان نیازمندان توزیع شد. همچنین 50 هزار بطری محلول ضدعفونی کننده به صورت رایگان توزیع و 500 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده برای معابر و گندزدایی سطوح در استان مصرف شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان تصریح کرد:طی یک ماهه اخیر در راستای رزمایش احسان سلامت، 26 هزار بسته بهداشتی بین نیازمندان طی سه مرحله اهدا شده است که در راستای اقدامات صورت گرفته 700 گروه جهادی همکاری لازم را داشتند.
"جاسم محمدی فارسانی" مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان نیز گفت: 10 میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های مددجویان متوفی براثر کرونا پرداخت می‌شود. با حمایت بنیاد مستضعفان 12 میلیارد تومان کمک هزینه در زمینه مقابله با بیماری کرونا به تمام نیازمندان استان اهدا شد و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض نیز به مددجویان مبتلا به بیماری کرونا در دستور کار است.
وی اظهار داشت: از مجموع مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) حدود پنج هزار نفر دارای بیمار زمینه ای هستند که اکنون با شرایط شیوع کرونا تحت حمایت و مراقبت این نهاد قرار دارند. تاکنون اعتبار پنج هزار و 500 بسته لوازم بهداشتی و ضدعفونی به مددجویان پرداخت شده است‌.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: همچنین کمک هزینه ای در قالب کارت های هدیه به دست فروشان و صنوف آسیب دیده و کارگرهای فصلی شناسایی شده استان که در ایام مقابله با کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند اهدا شد.
فارسانی افزود: شیوع بیماری کرونا فرصتی برای ارایه 26 خدمت این نهاد به صورت مجازی و اینترنتی شد که مددجویان با مراجعه به آدرس اینترنتی e.emdad.ir می توانند از خدمات مورد نظر بهره مند شوند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در توانمند سازی خانواده های تحت پوشش این نهاد اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و 519 شغل برای مددجویان با اعتبار 140 میلیارد تومان ایجاد شد که با ارزیابی های انجام شده با شیوع بیماری کرونا اکنون 84 درصد این مشاغل فعال هستند و 130 طرح به دلیل گسترش این بیماری راکد و غیر فعال شدند.
"صارم رضایی" مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز گفت: یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان متاثر از کرونا در این استان توزیع شد. در مرحله اول این طرح یک هزار و 200 بسته معیشتی توسط جمعیت هلال احمر توزیع شده بود.
وی اظهار داشت:مرحله دوم این طرح همدلی و کمک مومنانه توسط جمعیت هلال احمر لرستان با معرفی کارگران نیازمند و متاثر از کرونا از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی در شعب سراسر استان انجام شد. این بسته‌ها شامل برنج، روغن پخت و پز و سرخ کردنی، رب گوجه، ماکارونی، سویا، تن ماهی، حبوبات، چای است و بسته‌بندی این اقلام توسط اعضای داوطلبان، کارشناسان و معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر انجام شد. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: گروه‌های هدف برای دریافت بسته‌های کمک معیشتی شناسایی شده‌اند و تلاش می‌شود که این کمک‌ها در اختیار نیازمندان واقعی و افرادی که در شرایط کنونی و با وجود بیماری کرونا آسیب‌های بیشتری دیده اند، قرار گیرد.
ایرانیان همیشه به کمک همنوعان معروف هستند و در دوران کرونا نیز نشان دادند که سخاوتمند و بخشندگی در ذات همه است و برای کمک به دیگران از هیچ کوششی دریغ نمی کنند همانگونه که در این دوران سخت کرونایی دستان بخشنده و سخاوتمند یاریگر افراد نیازمند و بی‌بضاعت شدند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید "احمدرضا شاهرخی" نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد نیز گفت: احسان و کمک‌های مومنانه به نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده در فرهنگ ایران اسلامی است.
وی اظهار داشت: به همت سپاه استان و خیرین 20 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد، همچنین در این مرحله ستاد اجرایی فرمان جضرت امام 40 هزار بسته معیشتی و کمیته امداد نیز هزاران کارت هدیه را بین جامعه هدف توزیع می کند که مجموعه این اتفاقات باعث می شود امت اسلامی تقویت شود.
وی ادامه داد: در فرهنگ دینی ما هم روی مواسات تاکید شده و مواسات را وقتی که مهاجرین از مکه به مدینه آمدند، انصار این مهاجرین را در زندگی خود شرکت و شریک دادند که باعث ایجاد همبستگی شد و این همبستگی و همدلی در آیات و روایات تاکید بسیار شده است.
به گفته وی خداوند وعده داده کسی که احسان کند و در مواسات و انفاق شرکت کند، چندین برابر آن جبران خواهد شد، کسانی که در این مواسات شرکت می‌کنند باعث ایجاد همبستگی می شود و همه احساس می‌کنیم که در سختی‌ها و درحل مشکلات همه همراه با هم هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: زمان جنگ را تجربه کرده ایم و ملت ما روزهای سخت تر از این ها را با موفقیت پشت سر گذاشته که امیدواریم نیکوکاران، محسنین و خیرین مانند همیشه پای کار باشند تا هیچ نیازمندی در کشور وجود نداشته باشد.
از ابتدای شیوع کرونا تا 12 دی ماه، ابتلای قطعی 60 هزار و 903 شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و 292 نفر نیز جان باخته اند.
براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا لرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.
برچسب‌ها
کرونا استانداری لرستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی لرستان
پروندهٔ خبری
مدیریت استانی کرونا کرونا و قشرهای آسیب پذیر

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/183846/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست

رفع تصرف 12 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی مجلس می‌شوند

برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم

برگزاری انتخابات دور دوم در 8 حوزه کشور به صورت الکترونیک

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

رشد 35 درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان

تامین مالی ساخت بیش از 11 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان

در دور دوم انتخابات 45 نماینده راهی خانه ملت می‌شوند

مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد

چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

بورس صعودی می‌ماند؟

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

245 نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

3 هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است

همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم

تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است

جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد