ندای لرستان

آخرين مطالب

مسئولان در خواب و مردم در عذاب؛

نان دلالان در روغن/17 کیلو 400 هزار تومان! مقالات

نان دلالان در روغن/17 کیلو 400 هزار تومان!
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- حلب 17 کیلویی روغن در بازار لرستان 400 هزار تومان فروخته می‌شود تا در این روزهای کرونایی نان دلالان در روغن باشد؛ این در حالیست که مسئولان نظارتی خواب هستند و مردم در عذاب!

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طی هفته‌های اخیر بازار لرستان و به خصوص شهر خرم آباد چالش کمبود روغن خوراکی و یا افزایش قیمت این کالا را تجربه کرده است، موضوعی که موجب نارضایتی عمومی شده است.
نارضایتی عمومی از وضعیت بازار
در فروشگاه‌ها و بازار استان یا روغن خوراکی و به خصوص روغن جامد پیدا نمی‌شود و یا اینکه با قیمت بسیار بالا به دست مصرف کننده می‌رسد، به گونه‌ای که قیمت روغن جامد 17 کیلویی که باید با قیمت 171 هزار تومان (قیمت تنظیم بازار) به دست مصرف کننده برسد با قیمت 400 هزار تومان در بازار لرستان به فروش می‌رسد.
حمیدرضا القاصی مهر مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه در راستای تشدید اقدامات نظارتی در سطح بازار، وضعیت بغرنج بازار و نارضایتی عمومی که در استان وجود دارد در کنار دستگاه‌های متولی امر نظارت از جمله صمت ، اتاق اصناف و…، از واحدهای صنفی سطح بازار بازدید به عمل می‌آید، اظهار داشت: اگر تخلفی مشاهده شود، قاضی ما سریعاً اقدام به تشکیل پرونده تخلفاتی می‌کند و با واحد صنفی متخلف برخورد صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون هزار و 255 فقره پرونده گران فروشی در سطح استان برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل شده است، عنوان کرد: تقریباً بیش از چهار میلیارد تومان جزای نقدی برای این واحدهای متخلف پیش بینی شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان، افزود: از ابتدای آذر ماه اکیپی متشکل از اطلاعات سپاه استان، اداره کل اطلاعات استان و سازمان صمت اقدام به بازدید از انبارهای سطح استان کرده است.
کمبود کالای روغن در سطح بازار لرستان
وی با تاکید بر اینکه بیش از 117 انبار احتکار کالا در این رابطه در سطح استان کشف شده است، افزود: برای 72 انبار صدور رأی صورت گرفته و در این رابطه جریمه بیش از هفت میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با بیان اینکه هیچ واحد صنفی خرده و کلان حق ندارد در کنار کالایی، کالای دیگر را به اجبار به مصرف کننده به فروش برساند، بیان داشت: اگر این امر صورت گیرد تخلف تحت عنوان فروش اجباری کالا محسوب می‌شود و جریمه آن در قانون پیش بینی شده است.
القاصی مهر با اشاره ایجاد جو روانی در رابطه با کالای روغن در سطح بازار استان و همچنین کشور، گفت: تقاضا و سرانه مصرف مردم یا با توجه به جو روانی مردم بالا رفته و یا اینکه واقعاً نیاز مردم است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تا حدودی با کمبود کالای روغن در سطح بازار مواجه هستیم، افزود: اگر روغن به صورت اشباع در سطح بازار عرضه شود قطعاً صف‌های طولانی را در سطح بازار شاهد نخواهیم بود.
حلب روغن 17 کیلویی 400 هزار تومان!
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان، تصریح کرد: با تدابیر سازمان صمت و جذب روغن بیشتر، امیدواریم بتوانیم که این کمبود را به حد تقاضای مردم تأمین کنیم، کمبود روغن در بازار احساس نشود و دست افراد سود جو در این رابطه قطع شود.
القاصی مهر با اشاره به اختلاف قیمت کالای روغن از سطح دریافت سهمیه، مباشرین توزیع کلان تا مصرف کننده خرد در استان، گفت: در حال حاضر یک حلب روغن 17 کیلویی که باید با قیمت 160 تا 170 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد الان در بازار آزاد 400 هزار تومان معامله می‌شود.
وی، تاکید کرد: قطعاً افراد سودجویی هستند که روغنی که باید به دست مصرف کننده حقیقی برسد را یا جمع می‌کنند، در بازار آزاد به فروش می‌رسانند و موجب کمبود کالا در سطح بازار می‌شوند.
جریمه 66 میلیاردی برای متخلفان
بختیار رازانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه در 9 ماهه امسال، 100 هزار و 250 بازرسی از سوی بازرسان سازمان صمت لرستان از سطح بازار استان صورت گرفته است، اظهار داشت: در این راستا پنج هزار و 451 فقره پرونده تشکیل شده است.
وی، عنوان کرد: واحدهای صنفی متخلف 66 میلیارد تومان جریمه نقدی ناشی از گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت روی کالا و عدم صدور صورت حساب شده‌اند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به اینکه روغن جامد بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور به تدریج از سبد خانوار خارج می‌شود، اظهار داشت: یک سری استان‌ها و به طور عموم استان‌های غربی کشور با توجه به فرهنگ و ذائقه خود، تمایل به مصرف روغن جامد دارند.
رازانی، بیان داشت: لرستان همیشه جز استان‌هایی بوده که از ستاد تنظیم بازار کشور تقاضای روغن جامد دارد.
روغن چقدر؟
وی با تاکید بر اینکه در هفته گذشته 56 تن روغن جامد فقط در شهر خرم آباد توزیع شده است، گفت: در شهر زاغه پنج تن، «پل هرو» پنج تن، سپیددشت پنج تن و در بیرانشهر هم پنج تن روغن جامد توزیع شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه باید به سمتی برویم که روغن مایع را وارد سبد کالای مردم کنیم، افزود: قیمت روغن مایع 810 گرمی 10 هزار و و 350 تومان، 900 گرمی، 11 هزار و 750 تومان و هزار و 350 گرمی، 16 هزار و 800 تومان است.
رازانی، ادامه داد: همچنین قیمت حلب روغن جامد 4.5 کیلویی 57 هزار تومان، پنج کیلویی روغن جامد 64 هزار تومان و 16 کیلویی 171 هزار تومان است.
وی با اشاره به اینکه روغن جامد 16 تا 17 کیلویی تنظیم بازار 171 هزار تومان است، اما ممکن است خارج از شبکه باشد و یا دست کسانی بی افتد که از طریق احتکار آن را توزیع کنند که به 400 هزار تومان می‌رسد.
غفلت از فرآیند توزیع کالا
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه از مردم عزیز می‌خواهیم که اولاً تمام موارد فروش اجباری را به ما گزارش بدهند، افزود: از فروشنده فاکتور بگیرند و همچنین اگر با انباری مواجه شدند که در سامانه جامع انبار داری ثبت نشده به طور حتم به ما گزارش بدهند.
رازانی، بیان داشت: در سه تا چهار ماه گذشته با ورود اطلاعات سپاه، بسیج، اداره کل اطلاعات، تعزیرات حکومتی، بازرسین سازمان صمت و اتاق اصناف توانسته‌ایم که قیمت دو تا سه قلم اصلی کالا، یعنی روغن، تخم مرغ و مرغ را کنترل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه من نمی گویم که از نظر تأمین، 100 درصد تأمین هستیم، افزود: اما بر اساس میانگین، تأمین کالا در استان انجام شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه اگر در فرآیند تأمین، توزیع و نظارت ایراد وارد شود، یا منجر به افزایش قیمت کالا و یا کمبود کالا می‌شود، تصریح کرد: فرآیند توزیع باید اصلاح شود، توزیع کنندگان عمده ما خود به خود تمایل دارند که کالای خود را در سطح فروشگاه‌های عمده توزیع کنند، ما باید فرآیند و شبکه توزیع خود را به صورت مویرگی انجام دهیم.
رازانی با تاکید بر اینکه سپاه در این رابطه اعلام آمادگی کرده است، عنوان کرد: الان شرایط، شرایط بحرانی نیست، اگر نیاز باشد در حاشیه شهر و نقاط دور افتاده به صورت کانتینری با نظارت سپاه و بسیج اقدام به توزیع کالا کنیم.
وی، گفت: توزیع هر کدام از کالاهای تنظیم بازاری باید به صورت مویرگی در سطح شهرستان و شهر باشد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/184976/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

فیلم| تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان

استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند

بهره‌برداری از گلخانه 3 هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف 6 ماه آینده

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

داستان ابوشجاع

عامل تحریم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

اشتغال‌زایی 350 میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان

آمادگی 35 مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان

لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان

ده نمکی در دو اپیزود

در باکو جایی برای شیعیان نیست

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری

روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول 5 کیلومتر آماده بهره برداری است

اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی

معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟

لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از 427 هزار گذشت

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

56 هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت

پایانی بر شروع دوباره طبابت دندانپزشک قلابی در بروجرد

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

319 هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

قاچاقچی پارچه و فندک در لرستان جریمه شد

افزایش 17 برابری خرید شمش طلا در حراج مرکز مبادله

هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی به مزایده گذاشته شد

خبر خوب برای کارگران؛ اخراج سخت شد