ندای لرستان

آخرين مطالب

برق رسانی به 14 روستای استان به وسیله انرژی خورشیدی /مشکل تملک زمین مانعی در جهت توسعه انرژی خورشیدی است / در زمینه سرمایه گذاری انرژی خورشیدی در رتبه 12کشوری قرار داریم اقتصادي

برق رسانی به 14 روستای استان به وسیله انرژی خورشیدی /مشکل تملک زمین مانعی در جهت توسعه انرژی خورشیدی است / در زمینه سرمایه گذاری انرژی خورشیدی در رتبه 12کشوری قرار داریم
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - فریدون خودنیا در پاسخ به سوال خبرگزاری برنا گفت: درحال حاضر 14 روستای استان خصوصا در مناطق دور افتاده را به وسیله انرژی خورشیدی تامین برق کرده ایم.
به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ خودنیا شامگاه جمعه در نشست خبری مجازی که در گروه واتسابی مدیران ورسانه های لرستان برگزارشده بود در پاسخ به سوال خبرنگاربرنا مبنی برلزوم توجه به نقش امروز انرژی های تجدیدپذیروالبته خورشیدی در توسعه پایدار وسبز ومیزان سرمایه گذاری شرکت برق لرستان روی این موضوع خصوصا درمناطق روستایی استان ،اظهار کرد: استفاده از انرژی های نو وازجمله خورشیدی در سطح وزارت نیرو از طریق یکی از معاونت های وزیر به عنوان شرکت مادر تخصصی ساتبا انجام می شودو فاقد نمایندگی در استان بوده و شرکت توزیع برق لرستان پذیرفته است تا در جهت تسهیل در انجام امور کارهای آنها را تا زمان احداث نمایندگی در استان انجام دهد لذا در این زمینه ما تسهیل گر کارهای مردم وبخش خصوصی هستیم .
او با بیان اینکه استفاده از انرژی الکتریکی در نقاط دور افتاده قبلا کارمقرون به صرفه ایی بوده است،افزود: درحال حاضر 14 روستای استان خصوصا در مناطق دور افتاده را به وسیله انرژی خورشیدی تامین برق کرده ایم .
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: بحث انرژی خورشیدی دارای مشکلاتی متعددی مانند خارجی وگرانقیمت بودن برخی ازقطعات است به طوریکه اگر کوچکترین قطعه یک پنل بسوزد یا نیازمندتعویض قطعه ای باشد تامین آن بسیار سخت است وآن خانوارها باید همچنان در خاموشی بمانند بنابراین اگر هزینه بهره برداری وجاری تعمیرات چند سال این روستا را تجمیع کنیم می توانیم شبکه برق سراسری را برای آنها بکشیم و ضمن آنکه این هزینه های بهره برداری وجاری درحال انجام است وچون عملا ارزش افزوده ایی برای ما ندارد می توانیم این هزینه ها را کاهش داده ویک برق پایدار را برای این مشترکین روستایی ارائه دهیم .
خودنیا بابیان اینکه برقدار کردن این 14 مناطق به وسیله انرژی خورشیدی خصوصا در الیگودرز مشکل زا بوده است ،ادامه داد: چون بحث انرژی تجدید پذیر نیروی متخصص وماهرلازم را می طلبد و این نیرو ها هم هزینه های زیادی را برای شرکت توزیع در بر دارند وهمچنین هزینه های بهره برداری وجاری شان نیز بسیار بالا است به طوریکه اگر پنل هارا بخواهیم سرویس کنیم معادل آن هزینه ایی است که ماباید برای آنها شبکه ایجاد کنیم؛ در حال حاضر باطری ها وسایر قطعات پنل ها بسیار گرانقیمت است واز طرفی باطری های داخلی نیزفاقد کیفیت شارژهستند لذا ما در طی دوسال گذشته عملا برق رسانی با این پنل های خورشیدی را متوقف کرده ایم .
او با بیان اینکه نصب پنل های خورشیدی برای مناطقی که دارای یک یا دوخانوار است انجام می گیرد، گفت: برای مناطقی که دارای سکنه زیادی بوده ونزدیک به شبکه هستند معمولا شبکه برق رسانی را انجام می دهیم چون هزینه کمتری داشته و بهره برداری وهزینه های سرویس ونگهداری آن نیزکمتر است وهمه شرکت توزیع نیز دارای تخصص لازم در جهت بهره برداری از آنها است .
خودنیا یادآورشد: درحال حاضر انرژی الکتریکی برای مناطق دوردست که دارای خانوار های زیادی هستند مقرون به صرفه نیست ولی برای مناطق یک یا دوخانوارکاربرد دارد اما در جهاتی که شبکه موجود بوده چون متصل به شبکه هستند مقرون به صرفه بوده و انجام می گیرد .
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: شرکت توزیع استان در این خصوص یک کارگروه ویژه ایی را تشکیل داده و اقدام برای آن معمولا فاقد بروکراسی اداری بوده به شکلی که کمتر از یک ساعت همه اقدامات ثبت نامی انجام می گیرد منتهی برای مشترکینی که می خواهند بیشتر از 20 کیلووات برق تولید کنند از طریق سایت وبه صورت غیر حضوری ثبت نام انجام می گیرد تا مجوز لازم از شرکت ساتبا صادر شود.
او بیشترین مشکلی که در بخش انرژی خورشیدی وجودداردرا بحث تملک زمین در استان عنوان کرد و گفت: چون در لرستان زمین به دلیل مرغوبیت گران بوده ومعمولا هم دارای بروکراسی زیادی است همچنین زمین هایی که از طریق منابع طبیعی قرار است به سرمایه گذار واگذارشود معمولا دیر انجام می شود.
خودنیا عنوان کرد: در حال حاضر 50 مگاوات پروانه نصب انرژی خورشیدی در سطح استان صادر شده است که اکثرا به دلیل تملک زمین مانده اند ولی در حال انجام اقدامات اجرایی آنها هستیم تا مانیز به آن سطح برسیم .
مدیر عامل شرکت برق لرستان با بیان اینکه در زمینه سرمایه گذاری انرژی خورشیدی در رتبه 12کشوری قرار داریم ،خاطر نشان کرد: همچنین دارای 82 نیروگاه خورشیدی خانگی ،3 نیروگاه کارخانه ایی یاامام زاده که با ظرفیت حدود هزار کیلو وات هستیم .
فریدون خودنیا اضافه کرد: 18 دستگاه اجرایی نیز در سطح دارات به نصب پنل خورشیدی در پشت بام با نزدیک به 300 کیلو وات انرژی خورشیدی اقدام کرده اندکه از لحاظ ادارات نیزدر رتبه خوبی در سطح کشور قرار داریم .

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/185429/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس