ندای لرستان

آخرين مطالب

محرومیت هایی که سیل دوچندان کرد مقالات

  بزرگنمايي:

ندای لرستان- حدود 300 هزار نفر در لرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که از خدمات مختلف این نهادها از مستمری گرفته تا خدمات درمانی آموزشی فرهنگی اشتغال و ازدواج استفاده می کنند.
در حالیکه خسارت سیل به لرستان صدها میلیاردها تومان براورد می شود و موج تخریب آن بخش های مختلف استان از جمله زیرساخت کشاورزی راه ساختمان صنعت معدن و حتی اشتغال را در برگرفته مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی نیز از تلاطم های ویرانگر سیل در امان نمانده اند.

**پنج هزار واحدمسکونی مددجویان کمیته امداد لرستان از سیل آسیب دید
مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور گفت: بنا بر بررسی های انجام شده تاکنون پنج هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در استان لرستان دچار آسیب و خسارت شده اند.
ابراهیم بازیان در بازدید از مناطق سیل زده لرستان اظهار داشت: از این تعداد یکهزار و 500 واحد بطور کامل تخریب شده اند و تعداد سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر دارند.
وی با اشاره به خسارت سیل به منازل، منابع و زیرساخت ها افزود: مددجویان تحت حمایت این نهاد در 14 استان دچار آسیب شده اند که بیشترین آسیب ها مربوط به لرستان و خوزستان است.
مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: ارزیابی کارشناسان این نهاد در روستاهای فاقد راه همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به خسارت سیل در استان های شمالی کشور نیز افزود: هر چند گزارش ها فعلا قطعی نیست ‌و راه زمینی بعضی روستاها هنوز بسته است ولی پیش بینی می شود بیش از 30 هزار واحد مسکن مدد جویان کشور مورد آسیب و تخریب قرار بگیرد.
بازیان افزود: از این تعداد 20 هزار واحد نیازمند تعمیرات جزئی و حمام و سرویس بهداشتی و دیوارهای حائل است و 10 هزار واحد هم باید مورد تخریب و بازسازی قرار بگیرد.
به گفته وی در استان های شمالی مثل خراسان شمالی ، مازندران و گلستان ، کار تعمیرات را شروع و از مرحله ارزیابی نیز عبور کرده ایم و ظرف هفته آینده هم تعمیرات در لرستان آغاز می شود.
وی تصریح کرد: برنامه زمانی کمیته امداد برای ساخت سه الی 9 ماهه است و بخشی که مربوط به تعمیرات است سه ماهه در کل کشور انجام می دهیم.

**20 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سیل لرستان آسیب دیدند
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در بازدید از مناطق سیلزده لرستان گفت: واحدهای مسکونی 20 هزار نفر از خانوارهای تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان لرستان دچار آسیب و خسارت شده است.
پرویز فتاح اظهار داشت: در معمولان نیز تعداد 500 خانه مددجویی یا بطور کامل تخریب و یا اینکه دچار آسیب هایی شده اند.
وی بیان کرد: این اطمینان خاطر را به تمام مددجویان می دهیم که بدون دغدغه و بدون نگرانی تامین لوازم منزل و ساخت و تعمیر واحد های مسکونی آنها را کمیته امداد انجام می دهد.
فتاح اضافه کرد: تمام واحدهای مسکونی آسیب دیده مستحکم و بهتر از قبل ساخته می شوند.
رئیس کمیته امداد کشورادامه داد: برای تمام این 20 هزار خانوار آسیب دیده سیل بر حسب تعداد افراد خانوار بین 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان واریز شده و در پایان ماه نیز همین مبلغ به حسابشان واریز می شود.
وی با اشاره به پرداخت وام تا پنجاه میلیون ریالی به مددجویان آسیب دیده از سیل گفت: افرادی که در شرایط آسیب بیشتری از سیل قرار گرفته اند و تحت پوشش کمیته امداد نیستند نیز بطور موقت پوشش داده می شوند.
فتاح افزود: آنهایی هم که کسب و کار آنها دچار آسیب شده و وام گرفته بودند علاوه بر اینکه به آنها مهلت داده می شود مبلغ 20 تا 50 میلیون ریال وام بدون نوبت و در سریعترین زمان ممکن به آنها پرداخت می شود.
وی با اشاره به وسیع تر کردن پرداخت وام برای غیر تحت پوشش ها در حوزه کمیته امداد اظهارداشت: تمام کمک های مردمی به کمیته امداد برای استان لرستان می آید تا بتوان با نهایت همدلی مشکلات موجود را رفع کرد.

**00 2میلیارد ریال تسهیلات به سیل‌زدگان لرستان اختصاص یافت
مدیر شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت لرستان نیز گفت: 200 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با حداقل ضمانت به آسیب دیدگان سیل استان اختصاص یافت.
علیرضا اکبری اظهارداشت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام (ره) این آمادگی را دارد تا با جذب سپرده‌گذاری خیران به‌منظور بازسازی مناطق سیل زده لرستان اقدام کند.
وی افزود: خیران حقیقی و حقوقی می‌توانند با سپرده‌گذاری در شعب این صندوق مشارکت در بازسازی مناطق با حفظ اصل سرمایه اقدام کنند.
اکبری با اشاره به تأمین نیازهای اولیه جهت تأمین برخی وسایل ضروری آسیب دیدگان بیان کرد: اخذ درخواست وام‌های قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی در محل ادارات شهرستان‌های سیل‌زده و تشکیل پرونده در همان محل انجام می‌شود.

**بیش از 14 هزار مددجوی بهزیستی لرستان تحت تاثیر سیل قرار گرفتند
مدیرکل بهزیستی لرستان نیز می گوید: بیش از 14 هزار مددجوی این نهاد در قالب هشت هزار و 651 خانوار تحت تاثیر تخریب های سیل قرار گرفته و دچار خسارت شده اند.
فاطمه زهرا توکلی افزود:‌ تمامی مددجویان مستقر در این مناطق به فراخور بعد خانوار سه برابر مقرری خود را دریافت کرده اند و یارانه اردیبهشت ماه این افراد واریز شده است.
وی اظهار داشت: در راستای خدمات دهی به جامعه هدف قرار است وام های کم بهره تهیه وسایل زندگی و کمک های بلاعوض به سرپرستان خانوار برای ساخت مسکن اعطا شود.
توکلی تصریح کرد: تاکنون 17 استان کمک های غیرنقدی و چهار استان کمک نقدی برای مددجویان بهزیستی لرستان ارسال کرده اند.
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تاکنون هفت هزار بسته حمایتی شامل البسه، مواد غذایی، بهداشتی و پزشکی در مناطق سیل زده بین مددجویان آسیب دیده توزیع شده است.

**خدمات مشاوره تیم های محب بهزیستی لرستان به 700 سیلزده ارائه شد
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تیم های محب این نهاد از نخستین روزهای وقوع سیل در تمام استان حضور دارند و تاکنون خدمات مشاوره ای را به 700 نفر از سیلزدگان ارائه داده اند.
توکلی افزود: 94 تیم محب مداخله های حمایتی و روانی در بلایای طبیعی به مناطق سیلزده استان اعزام شده که این تیم ها با بررسی 10 هزار نفر، مشاوره اولیه 700 نفر را انجام داده اند.
وی اظهار داشت: بعد از انجام مشاوره ها، مرحله غربالگری آغاز شده و افرادی که مشکلات جدی داشته و نیازمند خدمات تخصصی هستند شناسایی و ارائه خدمات می شوند.
وی با بیان اینکه گستره خدمات تیم های محب بهزیستی محدود به مددجویان این نهاد نمی شود، بیان کرد: طرح غربالگری با هدف کاستن آسیب های اجتماعی در مناطق سلیزده اجرا می شود که مددکاران و روانشناسان اداره کل بهزیستی لرستان و آموزش و پرورش تهران در این مناطق حضور یافتند تا بار آسیب های روانی و اجتماعی را در این مناطق کاهش دهند.

**21مهد کودک ثابت و سیار در مناطق سیل زده لرستان راه اندازی شد
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: 21 مهد کودک ثابت و سیار با رویکرد ایجاد روحیه نشاط و امیدواری در مناطق سیل زده استان راه اندزی شده است.
توکلی اظهار داشت: به منظور ارتقای تاب آوری کودکان در برابر مشکل پیش آمده و با هدف اینکه کودکان کمتر در معرض آسیب های استرس بعد از حادثه قرار گیرند این مهدهای ثابت و سیار راه اندازی شده اند.
وی افزود: روزانه کاروان های شادی به مناطق سیل زده استان با حضور کارشناسان بهزیستی اعزام می شود و در کنار برنامه های مختلف برای کودکان، هدایا و اسباب بازی هایی نیز بین آنها توزیع می شود.
توکلی با شاره به اینکه برنامه ها با رویکردی اجتماعی در مناطق سیل زده اجرا می شود گفت: اجرای برنامه هایی همچون جشن بزرگ برای کودکان در مناطق سیل زده معمولان و پلدختر از جمله این موارد است.
مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: هدف از این برنامه ها، شادی و نشاط در کودکان ، حمایت روانی و اجتماعی و تخلیه هیجانی مراحل پس از بحران است.
توکلی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت خسارت در سازمان بهزیستی کشور نیزگفت: تا کنون 676 خانوار از مددجویان در پلدختر و معمولان که دچار خسارت شده اند در سامانه مذکور ثبت شده اند ولی با ادامه مراحل شناسایی افراد خسارت دیده این میزان بیشتر خواهد شد.

**کمک هزینه معیشت به کودکان بی سرپرست سیل زده پرداخت می شود
معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان نیز گفت: با پیگیری های سازمان بهزیستی کشور کمک هزینه معیشتی تا سه برابر به کودکان بی سرپرست مناطق سیل زده استان پرداخت می شود.
سلمان کریمیان اظهار داشت: با توجه به حجم خسارات سیل بخصوص در نورآباد، دوره چگنی و پلدختر ، کمک هزینه سه برابری برای کودکان بی سرپرست و افراد سیل زده تحت پوشش بهزیستی در این مناطق پرداخت می شود.
وی افزود: سایر مناطق استان که دچار خسات های سیل شده اند و تحت پوشش بهزیستی هستند شناسایی می شوند تا این کمک هزینه معیشتی برای آنها نیز در نظر گرفته شود.
کریمیان با اشاره به راه اندازی مهد کودک های سیار در مناطق سیل زده استان گفت: در راستای کاهش آسیب های روحی و روانی ناشی از سیل و با توجه به آسیب پذیر بودن کودکان در این حوادث، مهدهای کودک سیار در استان راه اندازی شده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان تصریح کرد: تلاش می شود در مهدهای کودک سیار محیط های مفرح و شادی برای کودکان فراهم شود تا ذهن آنها کمتر درگیر مسائل و مشکلات ناشی از سیل شود.
کریمیان با اشاره به حضور نیروهای اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده گفت: تیم کارشناسان اورژانس اجتماعی در قالب طرح "محب" که شامل مجموعه حمایت های روانی در بلایای طبیعی است در مناطق آسیب دیده حضور پیدا می کنند.

**سه هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی تخریب شد
رئیس سازمان بهزیستی در سفر به لرستان نیز گفت: بر اساس برآوردهای اولیه 3 هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی بر اثر سیل تخریب شده که بایستی عملیات احداث آن‌ها توسط بنیاد مسکن آغاز شود.
قبادی دانا با بیان اینکه هزینه معیشتی افراد تحت پوشش در مناطق سیلزده به سه برابر افزایش پیدا کرد افزود: کارت این افراد به میزان سه برابر مستمری دریافتی از 500 تا 1 میلیون و 500 هزار تومان شارژ شده است.
به گفته وی وظیفه سازمان بهزیستی پیشگیری از حوادث و بلایا در معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، ضایعات نخاعی، سالمندان و فرزندان آنهاست.
قبادی دانا با بیان اینکه در مناطق سیل زده کشور این افراد به محل‌های امن منتقل شدند گفت: 96 مرکز شبانه‌روزی این سازمان در برابر سیل در سطح کشور ایمن سازی شدند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از 800 مرکز نگهداری سازمان بهزیستی در کشور چهارده مرکز خسارتی بالغ بر 12 میلیارد تومان دیدند که بایستی جبران شود.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی برای تأمین مایحتاج زندگی به مددجویان سیل‌زده کشور اظهار داشت: این تسهیلات از طرف بانک رفاه و بانک توسعه تعاون به مددجویان پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی در خصوص مسکن مددجویان نیز اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، خانه‌های آسیب‌دیده از سیل در مناطق شهری 50 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.
قبادی دانا گفت: سازمان بهزیستی 10 میلیون تومان کمک بلاعوض را برای ساخت مسکن مددجویان آسیب دیده از سیل علاوه بر کمک‌های دولت در نظر گرفته که به محض شروع عملیات ساختمانی توسط بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت 40 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای مسکن روستایی تعیین کرده، افزود: سازمان بهزیستی برای روستاها نیز 10 میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/92381/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

سقوط قیمت بیت کوین

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

پایان یکه تازی اردوغان؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟