ندای لرستان

آخرين مطالب

مراکز علمی کاربردی دولتی لرستان تعطیل می شوند علمي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: بیشتر مراکز علمی کاربردی استان خصوصی است ولی مراکز دولتی وابسته به این دانشگاه تا پایان شهریور 98 باید تعطیل شوند.
به گزارش ایرنا، سعید فرح بخش روز سه شنبه در کارگاه کارآفرینی با حضور مسئولان دانشگاه علمی کاربردی، آموزش و پرورش و 110 نفر از مشاوران و مدیران مدارس لرستان با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما با توجه به اینکه دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای وجود دارند، تنها 15 درصد از آموزش‌ها مهارتی است، افزود: این درصد و نسبت مطلوب جامعه ما نیست، گرچه در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که این آموزش‌ها به 30 درصد برسند.
فرح بخش با تاکید بر اینکه 30 درصد از دانشجویان ما باید مهارتی باشند، عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته این نسبت 50 درصد است، در برخی کشورها نیز 70 درصد آموزش‌ها مهارتی است.
وی با اشاره به اینکه باید به سمت دانشگاه‌های مهارتی برویم، افزود: در برنامه ششم توسعه این امر هدف گیری شده و امیدواریم مسئولان کشور، دانشگاه‌ها و آموزش عالی بتوانند قدم‌های عملی در این رابطه بردارند.
وی با تاکید بر اینکه افزایش کمیت در دانشگاه‌ها چه در جمعیت دانشجویی و چه در تعداد دانشگاه‌ها به طور مطلق با توجه به منابع محدود خیلی مطلوب نیست، ادامه داد: ما در حال حاضر 2هزار و 640 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و حدود چهار میلیون دانشجو در کشور داریم که این عدد و رقم به ظاهر خوب است اما با توجه به اینکه بین کمیت گرایی و کیفیت نسبت عکسی با توجه منابع محدود وجود دارد این عدد و رقم خیلی خوشایند نیست.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته جهاد به طور معمول تعداد دانشگاه‌ها بر حسب شرایط اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشورها تعیین می‌شود، افزود: تعداد دانشگاه‌ها در این کشورها به شدت پایین است، در این راستا کمیت گرایی در کشور ما و همچنین دانشگاه‌ها و آموزش عالی اساسا آسیب‌هایی را به دنبال دارد.
فرح بخش، مدرک گرایی، بیکاری فارغ التحصیلان و پیامدهای اجتماعی را از جمله آسیب‌های کمیت گرایی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عنوان کرد و گفت: دولت در سال‌های اخیر توسعه دانشگاه‌ها را محدود کرده و سیاست‌های تجمیع و ادغام رادر یک تا 2 سال گذشته دنبال کرده و امیدواریم بتوانیم بحث کمیت گرایی را حل کنیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به مزیت‌های دانشگاه علمی کاربردی، گفت: با توجه به ماهیت این دانشگاه بحث اشتغالزایی مورد توجه قرار گرفته، یکی از مشکلات فعلی جامعه ما بیکاری است و فارغ التحصیلان ما نسبت به سایر دانشگاه‌ها ظرف 2 تا سه سال بعد از تحصیل بیشتر مشغول به کار می‌شوند.
فرح بخش افزود: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه سیال است و در هر ترم و سال تحصیلی می‌توانیم رشته‌های جدید ایجاد کنیم و رشته‌های قدیم را کنار بگذاریم.
وی ادامه داد: حدود 800 رشته در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر داریم که می‌توانند تغییر پیدا کنند، اصلاح شوند و این امر یک مزیت است.
وی با اشاره به اینکه ما در لرستان با توجه به ظرفیت‌های استان اگر نیاز باشد برای هر ترم و سال تحصیلی می‌توانیم رشته ایجاد کنیم، گفت: همچنین رشته‌هایی که بازار کار ندارند و یا مورد اقبال قرار نمی‌گیرند را می‌توانیم حذف می‌کنیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان افزود: بیشتر آموزش‌های ما از طریق برگزاری کارگاه‌ها است، دروسی تحت عنوان کارورزی داریم که دانشجویان این دروس را می‌گذرانند.
فرح بخش بیان کرد: نیازهای جامعه بسیار متنوع است و دانشگاه علمی کاربردی با توجه به ماهیت و سیال بودن رشته‌هایش، این نیازها را می‌تواند پاسخ بدهد.
وی اظهار داشت: ما برای هر شغل یک رشته می‌توانیم ایجاد کنیم، می‌توانیم زمینه تحصیلی بسیاری از دانشجویان را که علاقمندی های متنوعی دارند و متناسب با نیاز بازار کار درخواست ها را پاسخ بدهیم.
فرح بخش در ادامه با اشاره به بحث تناسب رشته‌ها با نیازهای بومی و منطقه‌ای، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در استان انجام می‌دهیم این بوده که نیازهای استان را بررسی می‌کنیم، با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد و متناسب با این ظرفیت‌ها رشته‌هایی را ایجاد می‌کنیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: یکی از مزیت‌ها این بوده که متناسب با ظرفیت‌های بومی، محلی، استانی و منطقه‌ای رشته‌هایی را ایجاد کنیم که موجب اشتغالزایی و توسعه استان شود.
فرح بخش، تصریح کرد: این دانشگاه نماد یک دانشگاه مردمی بوده که با مشارکت مردم در بخش‌های مختلف صنعتی، فرهنگی و… اداره می‌شود.
وی با اشاره به گستردگی مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی، عنوان کرد: در تمام شهرستان‌های استان مرکز آموزشی داریم و خدمات آموزشی را ارائه می‌دهیم.
7274/6060

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/93670/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی