ندای لرستان

آخرين مطالب

/گزارش/

رج برجی که کج‌تر می‌شود! مقالات

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - پروژه برج‌های دوقلوی کیو سال 93 و در دوره شورای شهر چهارم کلنگ‌زنی شد و قرار بود تا مهرماه 96 به بهره‌برداری برسد.
 بر زمان‌بندی پروژه برج‌های دوقلو دائم تاکید می‌شد و بر این اساس تابلوی روزشمار نیز در محل ساخت نصب شده بود که بعد از مدتی خاموش و زمان‌بندی حذف شد.
در قرارداد پروژه برج‌های دوقلو که مرتفع‌ترین سازه خرم‌آباد محسوب می‌شود، سهم شهرداری 25 و سرمایه‌گذار 75 درصد اعلام شده و سرمایه‌گذار آن گروه عمران و ساختمان معین کوثر است.
قرار بود برج‌های دوقلو نقش تعیین‌کننده‌ای در شهر خرم‌آباد داشته باشد که تاکنون نه‌تنها نقش خاصی ایفا نکرده بلکه کارگران و برخی مغازه‌ها نیز از دست اندکاران پروژه طلب داشته و از وضعیت موجود گلایه‌ها دارند و باعث ناامیدی مردمی شده که شاهد غیرفعالی آن هستند.
مسئولان وقت در زمان کلنگ‌زنی از برج‌های دوقلو به عنوان ابر پروژه نام می‌بردند و هر کدام اجرای آن را به اسم خود ثبت می‌کردند اما این طرح همچنان همانی است که نباید باشد.
سرمایه‌گذار نمی‌تواند، قرارداد فسخ شود
جعفر بدری، رئیس کل دادگستری لرستان سال پیش به قرارداد این پروژه اعتراض کرد و گفت: برج‌های دوقلو در 17 هزار متر مربع و در بهترین نقطه شهر خرم‌آباد به سرمایه‌گذار واگذار شده و بنا بود پس از 36 ماه به اتمام برسد و با اینکه مدت‌ها از تعهد سرمایه‌گذار گذشته اما هنوز خبری از تکمیل طرح نیست.
وی چند روز پیش نیز با اعلام نارضایتی از روند این پروژه تصریح کرد: چندین سال از آغاز پروژه می‌گذرد اما به حال خود رها شده است.
بدری تاکید کرد: اگر شرکت پیمانکار نمی‌تواند به تعهدات عمل کند، باید قرارداد فسخ شود و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.
صحبت‌های بدری در حالی مطرح شده که اعضای شورای شهر خرم‌آباد نیز از ناتوانی پیمانکار سخن‌ می‌گویند اما پروژه همچنان در اختیار شرکت معین کوثر بوده و وضعیت همچنان همانی است که نباید باشد.
به این قرارداد افتخار می‌کنیم !
جافر وفایی، عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، قرارداد این پروژه را خوب قلمداد کرد و افزود: چرا زمانی که قرارداد بسته شد، دستگاه قضا ورود نکرد؟ !
وی با بیان اینکه به قرارداد برج‌های دوقلو و کاری که کرده‌ایم، افتخار می‌کنیم، افزود: 17 هزار متر زمین بدون استفاده را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اختصاص داده‌ایم و با همفکری دستگاه‌های مسئول به این نتیجه رسیدیم که سهم شهرداری اگر 25 درصد باشد، خوب است.
راضی نیستیم
درباره آخرین وضعیت این پروژه اردشیر دریکوندی عضو شورای شهر خرم‌آباد به ایسنا گفت: سرمایه‌گذاران چندین بار وعده می‌دادند اما بعد غیب‌شان می‌زد و در حال حاضر فعالیت دارند اما چشمگیر نیست.
وی با اشاره به اینکه پروژه در دوره قبلی شورا مصوب و کلنگ‌زنی شده، ادامه داد: سال قبل به سرمایه‌گذار گفتیم کار را یک‌ساله تکمیل کند اما به آن بحران اقتصادی خوردند و با مشکل مواجه شدند.
دریکوندی اضافه کرد: به دنبال پیش فروش واحدها بودیم و اینکه یک حساب مشترک باز کنیم و پول پیش‌فروش در راستای تکمیل پروژه هزینه شود.
این عضو شورای شهر خرم‌آباد با بیان اینکه اجرای کار و روند پروژه مطلوب ما نیست، تأکید کرد: از کل پروژه رضایت ندارم نه از قرارداد و نه از روند آن و هرچه اعتماد کرده‌ایم نتیجه آنچنانی نداشته است.
روند پروژه لاک‌پشتی بوده !
اسماعیل رضایی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر خرم‌آباد درباره این پروژه گفت: متاسفانه روند پروژه برج‌های دوقلو لاک‌پشتی و سبب نارضایتی مردم شده است.
وی افزود: تیر ماه 97 جلسه‌ای در رابطه با برج‌های دوقلو برگزار و در آنجا مقرر شد که یک برنامه زمان‌بندی برای انجام پروژه تعیین شود که از آن زمان حدود یک‌سال می‌گذرد اما پیشرفتی حاصل نشده ‌است.
رضایی اضافه کرد: به قرارداد برج‌های دوقلوی کیو عمل نشده و به هیچ عنوان از شرایط آن راضی نیستیم.
اکثر اعضای شورای شهر پنجم نیز از شرایط و قرارداد این پروژه ناراضی هستند و معتقدند از فرش قرمزی که برای سرمایه‌گذار پهن کرده‌اند استفاده نشده، اما مدیرعامل شرکت معین کوثر ناکامی در "پیش‌فروش" و شرایطی که از عهده طرفین قرارداد خارج بوده را سبب وضعیت کنونی می‌داند!
به شهرداری جریمه پرداخت می‌کنیم
نرگس‌نژاد، مدیرعامل شرکت معین کوثر در جلسه کمیسیون حقوقی شورای شهر خرم‌آباد گفت: قراردادی که بین شهرداری و شرکت معین کوثر بسته شده قابل تغییر نیست و انتظار می‌رود که دیگر صحبتی در مورد مفاد قرارداد نشود.
وی افزود: ما پروژه را با قدرت شروع کردیم و خیلی خوب هم جلو رفت اما شرایطی ایجاد شد که خارج از اراده طرفین قرارداد بود، مشکل عمده قانون پیش‌فروش بود، قانونی که تصویب شده‌ بود، آئین‌نامه اجرایی داشت و ما ملزم به رعایت آن بودیم در نتیجه نتوانستیم پیش‌فروش‌ها را انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت معین کوثر خاطرنشان کرد: برآورد کرده‌بودیم که سال اول 35 میلیارد تومان هزینه کنیم تا به پیش‌فروش برسیم ولی ما 55 میلیارد هزینه کردیم اما قانون پیش‌فروش حل نشد تا اینکه به صورت‌جلسه سال 97 رسیدیم.
نرگس‌نژاد کرد: پیش‌فروش نیاز به مجوز داشت ولی قانون این اجازه را به ما نمی‌داد و با پیگیری‌های مکرر اسفند 97 مجوز پیش‌فروش صادر و قرار شد بعد از عید، آگهی بزنیم و پیش‌فروش را شروع کنیم، ایام عید سیل آمد و مردم درگیر مصیبت بودند، به‌همین دلیل پیش‌فروش را به بعد از استقرار آرامش در شهر موکول کردیم.
وی اضافه کرد: الان همه کارهای پیش‌فروش آماده است و ظرف یک هفته تا 10 روز آینده این پیش‌فروش شروع می‌شود و سایر بندهای قرارداد نیز اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت معین کوثر خاطرنشان کرد: قبول داریم که سرعت کار پایین بوده اما عملیات اجرایی شروع شده و زیرسازی‌ها و دیوارچینی‌ها را انجام داده‌ایم، هم‌چنین طبق قرارداد به خاطر تأخیری که رخ داده به‌ازای هر روز 10 میلیون تومان به شهرداری جریمه پرداخت می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، در بحث پیش‌فروش اختلاف‌نظرهایی وجود دارد و معلوم نیست این اختلاف چه زمانی حل می‌شود اما موضوعی که تازگی ندارد تاخیر در تکمیل پروژه‌های لرستان است که به امری عادی تبدیل شده و اگر طرحی مهر "تمدید شد" نخورد جای تعجب دارد و همچنان رج این برج کج است و همانی است که نباید باشد و منتظر عمل به وعده‌ها هستیم و گوش به زنگ خبری خوش از دوقلوی کیو مانده‌ایم و همچنان ...
 

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/97012/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

نجات جان 2 کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

52 میلیون و 885 هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

کاراته‌کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

راهپیمایی «جمعه خشم» در الشتر

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت مردم ازنا از فلسطین و غزه

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

سقوط قیمت بیت کوین

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل