ندای لرستان
مدیرکل بهزیستی لرستان خبر داد:
ثبت1200تماس تلفنی باسامانه بهزیستی دررابطه با اضطراب ناشی ازکرونا
جمعه 15 فروردين 1399 - 00:30:17
ندای لرستان - خرم‌آباد- مدیرکل بهزیستی لرستان از هزار و 281 مورد تماس تلفنی با سامانه این اداره کل در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، کرم یاری در جلسه ویدئو کنفرانس با موضوع طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا ، اظهار داشت: این جلسه به همت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ارائه راه کارهای مناسب برای استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردمی در مدیریت بیماری برگزار شده است.
وی هدف اصلی از برگزاری این جلسه را ساماندهی و مداخله هدفمند مادی و معنوی تشکل‌های مردمی در مدیریت بیماری کرونا و حذف آن از کشور در راستای اهداف، سیاست‌ها و مسائل فنی ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با رویکرد محله محوری عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به افزایش تاب آوری جامعه با رویکرد آموزش، پیشگیری و درمان، افزود: خط تلفنی 1480 این سازمان از ساعت 8 صبح تا 12 شب با 17 کارشناس مجرب و برجسته به صورت شیفت، مشاوره و راهنمایی لازم را به تماس گیرندگان ارائه می‌کنند.
یاری، افزود: از تعداد هزار و 708 تماس با خط مشاوره تلفنی تعداد هزار و 281 مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.
وی، از تماس روزانه 150 نفر با خط 1480 خبر داد و گفت: حدود 70 درصد تماس‌ها در خصوص کرونا و راههای غلبه بر استرس ناشی از آن است.
مدیرکل بهزیستی لرستان، همچنین از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: هموطنان عزیز با مراجعه به این سامانه به آدرس corona.behzisti.ir و تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی و پاسخ به سوالات روانشناختی، از میزان استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری کرونا مطلع می‌شوند.
یاری، افزود: در این سامانه متناسب با نمره غربالگری کسب شده توسط افراد، توصیه‌های روانشناختی ارائه می‌شود و در صورتی که نمره غربالگری بالاتر از حد طبیعی بود افراد می‌توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی، کد شناسه خدمت دریافت کنند و با صدای مشاور (1480) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می‌شوند.
وی، شناسایی داوطلبین برخوردار از سلامت روحی و جسمی، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شهروندان با کمک جامعه روانشناسی و تأمین و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برای اقشار تحت پوشش با مشارکت خیرین را از جمله وظایف و مأموریت‌های سازمان بهزیستی در این طرح عنوان کرد.

http://www.Lor-Online.ir/fa/News/129681/ثبت1200تماس-تلفنی-باسامانه-بهزیستی-دررابطه-با-اضطراب-ناشی-ازکرونا
بستن   چاپ