ندای لرستان
1708 تماس با خط مشاوره بهزیستی لرستان در خصوص کرونا
جمعه 15 فروردين 1399 - 00:30:21
ندای لرستان - خرم آباد - مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: یکهزار و 708 تماس تلفنی شهروندان در خصوص سوالات مربوط به کرونا برقرار و پاسخ داده شد.

کرم یاری شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه ویدیوکنفرانس با استاندار لرستان افزود: 1480 این سازمان از ساعت 8 صبح تا 24 با 17 کارشناس مجرب و برجسته مشاوره و راهنمایی لازم را به تماس گیرندگان ارائه می نماید.
وی با اشاره به تماس روزانه حدود 150 نفر با این خط مشاوره در استان اظهار داشت: از مجموع یکهزار و 708 با انن خط مشاوره تلفنی یکهزار و 281 مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.
وی با بیان اینکه حدود 70 درصد تماس ها در خصوص راههای غلبه بر استرس ناشی از کرونا بوده تصریح کرد: همچنین سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط سازمان بهزیستی راه اندازی شده و مردم می توانند با مراجعه به آدرس corona.behzisti.ir ، تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی و پاسخ به سوالات روانشناختی، از میزان استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری کرونا مطلع شوند.
یاری افزود: در این سامانه متناسب با نمره غربالگری کسب شده توسط افراد، توصیه های روانشناختی ارائه می گردد و در صورتی که نمره غربالگری بالاتر از حد طبیعی بود افراد می توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی، کد شناسه خدمت دریافت نمایند و با صدای مشاور (1480) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند.
وی گفت: شناسایی داوطلبان برخوردار از سلامت روحی و جسمی، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شهروندان با کمک جامعه روانشناسی، تامین و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برای اقشار تحت پوشش با مشارکت خیران از جمله وظایف و ماموریت های سازمان بهزیستی در این طرح است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا لرستان سازمان بهزیستی کشور
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.Lor-Online.ir/fa/News/129682/1708-تماس-با-خط-مشاوره-بهزیستی-لرستان-در-خصوص-کرونا
بستن   چاپ