ندای لرستان

آخرين مطالب

راه‌اندازی مراکز ازدواج آسان در شهرستان‌های لرستان؛ هیئت‌های ورزشی حمایت می‌شوند ورزشي

راه‌اندازی مراکز ازدواج آسان در شهرستان‌های لرستان؛ هیئت‌های ورزشی حمایت می‌شوند
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - گروه استان‌ها- مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه هیئت‌های ورزشی استان حمایت می‌شوند گفت: مراکز ازدواج آسان در شهرستان‌های لرستان راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حشمت اله امان الهی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: جهت تسهیل ازدواج جوانان استان در راستای بحث‌های آموزشی، فرهنگی و مشاوره‌ای به استناد سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت اقداماتی همچون برگزاری کارگاه‌های قبل، حین و بعد از ازدواج توسط مشاوران مجرب و سازمان‌های مردم نهاد، حمایت از مراکز مشاوره که مجوز آنها تحت حمایت سازمان های مردم نهاد صادر شده، اجرای طرح سرباز مهارت، تعیین محل خدمت سربازان متاهل در نزدیکترین مکان به محل سکونت آنها، پرداخت مستمری حداقل دو برابری سربازان متاهل که از جمله مهمترین طرح‌های قانون تسهیل ازدواج است، انجام گرفت.
وی با اشاره به خانه‌های جوان استان افزود: در استان لرستان هم اکنون یک خانه جوان در شهرستان خرم‌آباد در حال فعالیت است و برنامه‌های آموزشی و کلاس‌های مهارتی و جلسات ویژه سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود و اخیرا نیز یک خانه جوان در شهرستان الیگودرز راه‌اندازی شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان عنوان کرد: طی سال‌های گذشته پس از ادغام سازمان تربیت بدنی سابق و سازمان امور جوانان 9 خانه جوان در شهرستان‌های استان ساخته شده بود که باید این خانه‌ها به وزارت ورزش و جوانان انتقال پیدا کند ولی متاسفانه تاکنون در این راستا اقدامی انجام نشده و تعدادی از خانه‌های جوان در اختیار برخی دستگاه‌هاست.
وی مهمترین برنامه حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان سوق دادن جوانان به سمت مهارت آموزی و ایجاد مشاغل پایدار دانست و بیان کرد: جهت تسهیل در وام‌های اشتغالزایی و رفع بروکراسی‌های اداری و همچنین اتلاف وقت جوانان تلاش می‌کنیم وام‌ها به سمت کیفی سازی اشتغال و ایجاد شغل پایدار هدایت شود.
تأکید خطیب جمعه کرمان به تسهیل ازدواج جوانان؛ کاهش جمعیت یک فاجعه استحمایت ویژه بانک ملی ایران از اشتغال و ازدواج جوانانعضو کمیسیون اقتصادی مجلس: متولدین سال 1400 سهامدار بورس می‌شوند / وام ازدواج یک میلیارد ریال شد امان الهی گفت: جهت ایجاد اشتغال پایدار به طور یقین هدایت و نظارت‌ها بر وام‌های اشتغالزایی توسط ورزش و جوانان بیشتر می‌شود و در نظر داریم در هر شهرستان یک مرکز ازدواج آسان راه‌اندازی کنیم که در این مراکز با حمایت دستگاه‌های دولتی توسط سمن‌ها خدماتی به جوانان در راستای ازدواج‌های آسان و پایدار داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در سطح استان لرستان 33 سازمان مردم نهاد فعال داریم و تلاش می‌کنیم سال آینده روند ثبت صدور مراکز سازمان‌های مردم نهاد با سرعت بیشتری انجام شود چرا که نسبت به جمعیت استان تعداد مراکز مردم نهاد کم است.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در رابطه با ورود افراد غیر ورزشی در راس هیئت‌های ورزشی استان خاطر نشان کرد: هیئت‌های ورزشی نهادهای عمومی غیر دولتی هستند و بر اساس آیین نامه انتخابات روسای هیئت‌های ورزشی به وسیله مجمع استان انتخاب می‌شوند در همین راستا بر اساس آیین نامه هر کسی شرایط را داشته باشد می‌تواند در انتخابات شرکت کند و رئیس هیئت توسط مجمع انتخاب می‌شود، اداره کل ورزش و جوانان نیز از مجموع 17 رای انتخاب روسای هیئت‌های ورزشی یک رای دارد.
وی اظهار داشت: در استان لرستان بیش از 600 هیئت ورزشی داریم و تلاش شده به هیئت‌هایی که برنامه ارائه داده‌اند کمک مالی کنیم و جهت شفاف سازی برای مبالغ بالای 10 میلیون تومان تفاهم نامه‌‌ای با هیئت‌های ورزشی منعقد می‌شود و در این تفاهم نامه هزینه‌ها براساس آیین نامه کمک به هیئت‌های ورزشی باشد.
امان الهی با بیان اینکه ورزشگاه تختی نماد و ویترین ورزش استان لرستان است افزود: با توجه به وضعیت نامطلوب این ورزشگاه از آغاز شروع کار برنامه بهسازی این ورزشگاه را در دستور کار قرار داده‌ایم و علی‌رغم بدهی بیش از 2 میلیارد تومان اداره ورزش و جوانان دربحث تعمیرات به ویژه مجموعه تختی خرم‌آباد تلاش کرده‌ایم اقدامات خوبی انجام شود.
مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در رابطه با دلایل عدم توسعه نیافتگی زیر ساخت‌های ورزشی در روستاهای استان عنوان کرد: در گذشته ورزش در لرستان و کشور به صورت متمرکز بود و بیشتر به مناطق شهری می‌شد ولی اداره کل ورزش و جوانان استان به تبع از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان توجه جدی به ورزش روستایی و عشایری دارد در همین راستا طی ماه‌های اخیر 20 امین زمین چمن ورزش روستایی در شهرستان دورود، زمین چمن ورزش روستای کاسیان خرم‌آباد، چمن مصنوعی روستای گل گل، زمین چمن مصنوعی روستای کفراج آماده بهره‌برداری و همچین چهار پروژه زمین چمن مصنوعی تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از 40 خانه ورزش روستایی تجهیز و 10 خانه ورزش روستایی نیز تامین اعتبار شده و در حال خرید تجهیزات هستند.
انتهای پیام/645/ ت

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/197797/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی