ندای لرستان

آخرين مطالب

بیکاری پنج هزار و 800 شاغل حوزه ورزش لرستان به دلیل شیوع کرونا ورزشي

بیکاری پنج هزار و 800 شاغل حوزه ورزش لرستان به دلیل شیوع کرونا
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،حشمت‌اله امان الهی ،مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: با شیوع کرونا ماهیانه بیش از 2 میلیارد تومان خسارت به باشگاه‌های ورزشی استان وارد می‌شود.
او تصریح کرد: در این مدت خسارات بسیاری به حوزه ورزش استان وارد و باشگاه‌های بخش دولتی و خصوصی تعطیل شد و اشتغال زیادی را در حوزه ورزش استان از دست دادیم.
او افزود: تنها تعداد محدودی از باشگاه‌های استان در 6 ماهه اول شیوع کرونا تسهیلات گرفتند، اما در 6 ماهه دوم 400 باشگاه برای دریافت تسهیلات معرفی شد که 270 باشگاه در حال دریافت آن هستند.
او ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا رشد منفی چشمگیری در حوزه ورزش داشتیم به نحوی که سال گذشته 68 هزار بیمه شده در استان وجود داشت، اما اکنون به دلیل تعطیلی اماکن ورزشی به 11 هزار و 500 نفر رسیده است.
تاکید بر استقلال و رعایت عدالت در ورزش بانوان امان الهی درباره ورزش بانوان افزود: بر استقلال ورزش بانوان تاکید داریم و تفویض اختیار کامل به این حوزه داده شده و برنامه‌های متنوعی نیز در دستورکار است.
او گفت: اکنون سرانه ورزشی در لرستان 61 سانتیمتر است و علاوه بر استفاده بانوان از همه اماکن دولتی در صبح، از 878 باشگاه خصوصی در استان، 315 مورد آن مختص بانوان و 265 مورد باشگاه مشترک با آقایان است.
او اظهار کرد: باید 35 درصد کمک‌هایی که به هیات‌های ورزشی می‌شودبه ورزش بانوان اختصاص یابد، اما تلاش می‌شود که این کمک‌ها به 50 درصد برسد و حتی اعتبارات جداگانه‌ای برای هیات‌های ورزشی بانوان اختصاص یابد.
سازمان‌های مردم نهاد جوانان نباید طرفداری جانبدارانه داشته باشند
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان درباره انتخابات نیز گفت: سازمان‌های مردم نهاد جوانان، غیردولتی و غیرسیاسی هستند و نمی‌توانند طرفداری جانبدارانه از هر کاندیدایی داشته باشد.
امان الهی ادامه داد: چنانچه مستنداتی در این خصوص دریافت شود پیگیری و برخورد خواهیم کرد، اما برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش می‌کنیم.
او تصریح کرد: چنانچه در این رویداد سیاسی، از امکانات اداری و ظرفیت‌های ورزشی سواستفاده شود به طور یقین از طریق مبادی قانونی با افراد متخلف برخورد خواهیم کرد.
کشتی لرستان مشکل خاصی ندارد او درباره هیات‌های کشتی نیز گفت: این هیات مشکل خاصی ندارد، در ماه‌های گذشته کلاس‌های مربیگری برگزار شد و اکنون بحث تمرین و برگزاری مسابقات مطرح شده که، چون کشتی جزو ورزش‌های پربرخورد است دغدغه حضور کشتی گیران را در مسابقات کشوری داریم.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: 600 هیات ورزشی در استان داریم و به هیات‌هایی که دارای عملکرد هستند کمک مالی و برای مبالغ بالای 10 میلیون تومان تفاهم نامه با هیات‌ها منعقد می‌شود.
ورزشگاه تختی 2 میلیارد تومان بدهی دارد امان الهی ادامه داد: ورزشگاه تختی خرم آباد ویترین و قطب ورزش استان است و بدهی‌های کلانی از گذشته دارد، اما تلاش خواهد شد کار بهسازی آن انجام شود.
او با اشاره به اصلاح و بهسازی رختکن‌های این ورزشگاه برای میزبانی به ویژه تیم فوتبال خیبر خرم آباد اظهار داشت: برنامه ترمیم چمن طبیعی با کمک بخش خصوصی در دستور کار است، اما به دلیل اینکه این اداره کل بیش از 2 میلیارد تومان برای مجموعه تختی بدهی دارد نتوانستیم قرارداد جدید برای آن منعقد کنیم.
او درباره عملکرد رشته‌های ورزشی نیز گفت: سال 99 با توجه به شرایط کرونایی تاکنون 20 لیگ برتر در کشور برگزار شده است که با حمایت بخش خصوصی در سه لیگ بوکس، دو و میدانی بانوان و آقایان برتر شدیم.
سرانه ورزشی روستایی در لرستان پایین‌تر از میانگین کشوری او توجه به فعالیت‌های ورزشی در روستا‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: چهار پروژه چمن مصنوعی در روستا‌ها تا پایان اردیبهشت 1400 تمام می‌شود و زیرسازی چهار پروژه چمن مصنوعی نیز آغاز خواهد شد.
امان الهی با بیان اینکه 40 خانه ورزش روستایی تجهیز و 10 خانه نیز در حال تامین اعتبار است افزود: 12 زمین چمن در دست اجرا است و سعی می‌شود عملیات ساخت آن‌ها در سال 1400 آغاز شود.
او با اشاره به اینکه لرستان در این شاخص از متوسط کشوری عقب است گفت: اگرچه 82 سانتیمتر سرانه ورزش روستایی در کشور است، اما نمی‌تواند واقعی باشد، چون زمین‌های خاکی نیز به آن اضافه شده است.
فضا‌های ورزشی خسارت دیده در سیل 98
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: پس از سیل 98 بیش از 12 میلیارد تومان برای مجموعه ورزشی پلدختر پیش بینی شده بود که رقم کنونی بر اساس تورم بالاتر از این مبلغ است و دی ماه سال 98 پنج میلیارد و 750 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده 10 سیلاب ابلاغ و اقداماتی برای مجموعه ورزشی انجام شده است.
امان الهی اضافه کرد: اکنون 2 میلیارد تومان بدهی بابت خسارات سیل به پیمانکاران بدهکاریم و برای تکمیل مجموعه 10 تا 15 میلیارد تومان نیاز است تا بتوان بخشی از این مجموعه را به بهره برداری رساند.
ورزشگاه 15 هزار نفری خرم آباد 1400 افتتاح می‌شود او همچنین اظهار کرد: عملیات اجرایی ورزشگاه 15 هزار نفری خرم آباد سال 86 شروع شده است، 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 50 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
او گفت: این ورزشگاه سال 99 نیز 19 میلیارد تومان اعتبار داشته که 16 میلیارد و 800 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده و 44 میلیارد تومان برای اتمام آن نیاز است.
امان الهی تصریح کرد: قرار است این ورزشگاه در سال 1400 به بهره برداری برسد، اما پروژه جایگزین تختی نخواهد شد و برنامه بازسازی و بهسازی ورزشگاه تختی در دستورکار قرار دارد.
وجود 55 پروژه ورزشی نیمه تمام در لرستان مدیرکل ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: در حال حاضر 55 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که 38 پروژه آن فعال است که این آمار جدای از طرح‌های سیل سال 98 لرستان است.
امان الهی درباره پروژه دهکده المپیک با 252 هکتار وسعت گفت: این پروژه سال 86 با 26 طرح ورزشی تعریف شد که تاکنون یک سالن چند منظوره و سالن سرپوشیده دو و میدانی آن به بهره برداری رسیده است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ب

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/197825/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی