ندای لرستان

آخرين مطالب

خیز دوومیدانی لرستان برای اوج گیری در آسمان قهرمانی ها / رویای پلنگ هایی که در لرستان چون ‌باد می دوند ورزشي

خیز دوومیدانی لرستان برای اوج گیری در آسمان قهرمانی ها / رویای پلنگ هایی که در لرستان چون ‌باد می دوند
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - رییس هیئت دوومیدانی لرستان معتقد است: جذب اسپانسر وحضور در لیگ های برتر باعث رقم خوردن تاریخی ترین سال برای دوومیدانی لرستان شده است.
خبرگزاری برنالرستان -گروه ورزشی : دوومیدانی از قدیمی ترین رشته های ورزشی در تاریخ ورزش لرستان است؛ باچندین دهه قدمت که گاها تلاش دوندگان لرستانی در بازه های زمانی مختلف این استان را نیز به قطبی از دوومیدانی کشور تبدیل کرده است.
اگرچه تاریخچه این ورزش در لرستان اوج وفرود هایی را نشان می دهد اما در حال حاضر با همتی مثال زدنی ویک برنامه ریزی منسجم ازطرف رییس ومربیان این هیئت وحمایت های اداره کل ورزش وجوانان لرستان همراه با جذب اسپانسرینگ شاهد اوج گیری این رشته ورزشی پرجنب وجوش و جذاب در لرستان هستیم به حدی که به باور برخی از ناظرین حوزه ورزش امروز لرستان خودرا به عنوان کانون توجه دوومیدانی کشور مطرح کرده است .
اما پرسش این است که آیا با این همه استعداد و قابلیت های لرستان در این رشته مهم والمپیکی می توان شاهد خیز جوانان لرستانی برای کسب درخشانترین مدال ها و شکستن بهترین رکوردها با حضور در بزرگترین میادین جهانی وازهمه مهمتر کسب مدال در رقابت های المپیک بود؟
رییس هیئت دو ومیدانی لرستان با اشاره به قدمت این رشته در استان می گوید: ورزش دوومیدانی یکی از قدیمی ترین رشته های ورزشی درلرستان است و این قدمت برکسی پوشیده نیست کمااینکه پیشکسوتان دوومیدانی در استان گوه این مدعا است و وجودشان نشان می دهد که دوومیدانی در لرستان دارای قدمتی بیشتر از 70 سال است .
* فرازوفرودهای دوومیدانی لرستان
سیاوش سپهوند که مسئولیت کمیته استعداد یابی ورده پایه فدراسیون دوومیدانی را نیز برعهده دارد با بیان اینکه دوومیدانی لرستان باتوجه به قدمتش یکی از قطب های دوومیدانی کشور بوده وقهرمانانی را در این رشته معرفی کرده است،می افزاید:در طول این مدت دوومیدانی لرستان فراز وفرودهایی داشته است که این فراز وفرود ها نتیجه یکسری از عوامل مانند نحوه مدیریت ورزش استان،سطح امکانات دوومیدانی و بی مهری ها به رشته مادربوده که گاها باعث افول این ورزش در استان می شده است ودر بعضی دهه ها نیز باتوجه به زحمات خدمتگذاران این رشته دوران طلایی را هم شاهد بوده ایم .
او اضافه می کند:در دهه 90 تحرکاتی در دوومیدانی لرستان به وجودآمد ولی این تحرکات جوابگوی اغنای دومیدانی استان نبود وبا اینکه در طی زمان های مختلف تک ستاره هایی از دوومیدانی استان به دومیدانی کشور معرفی شدند ولی نتوانست آن دوران طلایی دوومیدانی لرستان را جبران کند .
*وضعیت فعلی دوومیدانی لرستان
رییس هیئت دوومیدانی لرستان با اشاره به وضعیت کنونی این رشته در استان ، عنوان می کند:باشروع به کار هیئت جدید در سال 97 به عنوان رییس این هیئت یک برنامه 4 ساله مدون را ارائه داده که برمبنای آن نخستین سال کاری خودرا به استعداد یابی وفعال کردن رشته دوومیدانی در حوزه بانوان اختصاص دادیم که در این زمینه نیز باتعامل خوبی که با اداره کل آموزش وپروش ایجادکردیم توانستیم تمام مسابقات آموزش وپرورش را درقالب هیئت دوومیدانی استان باهمکاری یکدیگر انجام داده و استعدادهای خوبی را شناسایی کنیم؛ سال دوم را نیز به میزبانی ها در کنار برگزاری کلاس های آموزشی متعدد اختصاص دادیم که با میزبانی شایسته جوانان پسر در تیرماه 98 زیر ساختهای دوومیدانی استان را توانستیم کامل واستاندارد کنیم ؛در سال 99 نیز برای دومین بارتوانستیم میزبانی دو صحرانوردی در دوبخش دختران وپسران ، نوجوان وجوان یعنی چهار رده را آن هم در شرایط بسیار سخت وطاقت فرسای کرونایی باشایستگی کامل به انجام برسانیم .

ندای لرستان

سپهوند با اشاره به شعار "دوومیدانی مادر همه ورزش ها است و دو صحرا نوردی مادر دوومیدانی است "، خاطر نشان می کند: پس از چند سال فراموشی دو صحرا نوردی میزبانی این رشته را در جهت تقویت آن دررده پایه دوهای استقامت ونیمه استقامت پذیرفتیم که در حال حاضر نیز 16 ورزشکار دختر وپسر به همراه مربیانشان در سطح استان به تمرین مشغول هستند.
او قهرمانی در دو بخش آقایان وبانوان مسابقات داخل سالن کشور را از مهمترین موفقیت های هیئت در سال 99 عنوان می کند و یادآور می شود: در سال 99 علاوه بر اینکه در لیگ برتر دوومیدانی کشور در رده جوانان ونوجوانان کشور قهرمان ودر رده بانوان مقام سوم ودر بخش آقایان لیگ برترنیزنایب قهرمان شدیم ، توانستیم در پایان سال نیزدر مسابقات قهرمانی کشور به قهرمانی دست یافته وبربام دوومیدانی کشور قرار بگیریم .
* سال 99 تاریخی ترین سال دوومیدانی لرستان
به گفته رییس هیئت دو ومیدانی لرستان جذب اسپانسر وحضور در لیگ های برتر باعث رقم خوردن تاریخی ترین سال برای دوومیدانی لرستان شده است.
سپهوند با اشاره به موفقیت های اخیر هیئت دوو میدانی استان دررقابت های کشوری ،معتقد است: با توجه به برنامه ریزی های 4 ساله ومدون در سال دوم کاری خود توانستیم اسپانسرهای مالی را برای هیئت جذب کنیم و همین جذب اسپانسر وحضور در لیگ های برتر باعث توان وانگیزه در کادر اجرایی هیئت شده است ودر سال 99 تاریخی ترین سال هیئت دو ومیدانی لرستان را رقم زدیم .
او می افزاید : این انسجام وبرنامه ریزی باعث شد تا امسال 6 جام لیگ برتر را برای لرستان به دست آوریم وبربام دوومیدانی کشور قرار بگیریم .
مسئول کمیته استعداد یابی ورده پایه فدراسیون دوومیدانی ورییس هیئت دو میدانی لرستان تصریح می کند: در حال حاضر لرستان کانون توجه دوومیدانی کشور است .
سپهوند با اشاره به تاثیر جذب اسپانسر ف عنوان می کند: جادارد از دکتر رحمتی مدیرعامل شرکت پلیمر خلیج فارس و ایرج سپهوند مدیر فرهنگی باشگاه پلیمر خرم آباد قدردانی کنم که به هر شکل ممکن دوومیدانی لرستان را مورد لطف خود قرار داده اند .
* رویای درخشان بانوان دونده لرستان
سپهوند با بیان اینکه در حوزه بانوان با چند مرحله استعدادیابی دختران لر استعداد یابی خوبی نیز در این حوزه داشته ایم ، یادآوری می کند: با زحمات وتلاش های نواب رییس هیئت سرکار خانم شرفی و بانوان مربی توانستیم اتفاقات خوبی را در حوزه بانوان رقم بزنیم .
اوموفقیت اخیر و کسب قهرمانی مقدترانه بانوان دوومیدانی لرستان را در کشور کاری قابل ستایش می داندواضافه می کند: در حال حاضر دو ومیدانی بانوان در تمام استان فعال است وآینده درخشانی را برای آن متصور هستیم که با توجه به تلاش های قابل تقدیر مسئولین بانوان هیئت نتیجه کار آنها سال 1400 به بار می نشیند.
سپهوند در خصوص برآورد خود از برنامه های 1400 این هیئت در استان نیز معتقد است :در 1400 درصدد هستیم 5 تیم را در رده های نوجوان وجوان،دختر،پسرو بزرگسالان لیگ برتر مورد حمایت قرار دهیم همچنین چند ورزشکاررا به اردو های بین المللی خارج از کشور برای اردوهای آماده سازی اعزام خواهیم کرد.
*استعداد یابی در سایه کرونا
رییس هیئت دوومیدانی لرستان به اشاره به شرایط کرونایی ورزش وتاثیرآن بر این رشته در استان با بیان اینکه در شرایط کرونایی هم از طرق مختلف مثل فضای مجازی استعداد های خوبی را کشف کردیم ،ادامه می دهد: در این شرایط کرونایی علاوه براینکه کاهش استعداد نداشتیم افزایش تعداد ورزشکارنیز داشته ایم .
*آینده روشن دو ومیدانی لرستان در 1400
سپهوند با ابرازامیدواری جهت اجرای موفق برنامه ریزی هایی 1400 ، تاکید می کند: 3 جایزه بزرگ پرتاب ها ،دو های استقامت ونیمه استقامت را در تقویم فدراسیون وبرنامه های هیئت برای ابتدای سال 1400 گنجانده ایم وهمچنین یک مرحله میزبانی مسابقات نوجوانان کشوررا نیز خواهیم داشت ودرمجموع دوتیم نوجوان وجوان ما در سال آینده حرف های خوبی خواهندداشت.
او با بیان اینکه حال دوومیدانی لرستان به گواه فدراسیون خوب است وکانون توجه کل کشور قرار گرفته ایم ، می گوید:باتوجه به اینکه مسئول استعداد یابی فدراسیون هستم امیدوارم نوجوانان پسر ودختر را در قالب تیم ملی به مسابقات آسیایی نوجوانان کویت که مهر ماه سال آینده برگزار می شود اعزام کنیم.
سپهوند با بیان اینکه آینده روشنی برای دوومیدانی لرستان پیش بینی کرده ایم ، خاطر نشان می کند: سال 1400 سالی است که می توانیم اتفاقات بزرگی را در دوومیدانی لرستان رقم بزنیم .
او با بیان اینکه در حال حاضر باشگاه پلیمر خلیج فارس خرم آباد تخصصی ترین باشگاه ایران است ، می گوید: این یک نقطه مثبت برای دوومیدانی لرستان است که ورزشکاران ومربیان آنها در باشگاه از همه رده های نوجوانان،جوانان وبزرگسالان در قالب یک تیم بومی حاضر شوند والبته این اقدام را نیز درسال گذشته انجام دادیم .
رییس هیئت دو ومیدانی لرستان با تقدیر از حشمت الله امان الهی مدیرکل ورزش وجوانان لرستان جهت حمایت های خود از دوومیدانی استان ،می افزاید : رشد دومیدانی لرستان برروی روند رشد وپیشرفت همه ورزش ها موثر است و اگر دوومیدانی به عنوان مادر همه رشته ها رشد کند به تبع آن همه ورزش ها رشد خواهندکرد واین یک قاعده جهانی است.
در هر جهت لرستان نشان داده که در هررشته ورزشی می تواندبا کمترین توجه جرقه ایی از استعداد را به شعله هایی بزرگ از شکوفایی مبدل کند؛ وضعیت کنونی رشته دوومیدانی در این استان نیز به خوبی این قابلیت را نشان می دهد ،انتظار است که این روند روبه ارتقا دوو میدانی لرستان شکلی پایدار به خود گرفته و رها نشود زیرا شواهد نشان می دهد که گاه اوج گیری یک روند روبه رشد در ورزش این استان همچون فواره ایی است که دوامی نیاورده و فروکش می کند؛ زین سبب حمایت هااز برنامه ریزی های مدون ودقیق هیئت دومیدانی لرستان می تواند پلنگ های دوومیدانی کار این استان را چون باد به بلند ترین قله های ورزش جهان از جمله کسب مدال المپیک برساند.
گزارش : رضا جودکی نژاد

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/198361/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

319 هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

قاچاقچی پارچه و فندک در لرستان جریمه شد

افزایش 17 برابری خرید شمش طلا در حراج مرکز مبادله

هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی به مزایده گذاشته شد

خبر خوب برای کارگران؛ اخراج سخت شد

تیرخلاص به خودروی کارکرده

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت

وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

معرفی 48 واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی

3 پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند

تأمین هزار و 224 هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب 98 در حوزه راه پرداخت نشده است

تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان

تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

فروشنده تجهیزات تقلب کنکور در لرستان دستگیر شد

منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر

زارع‌پور: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کارهای گروه تعیین مصادیق مجرمانه است

شاخص بورس در سطح دو میلیون و 300 هزار واحد ماند

تصویب افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول

خلجی: در سدسازی به جایی رسیدیم که برای دیگر کشورها پروژه اجرا می‌کنیم

سبقت شکلات از طلا!

دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

انسداد 257 حلقه چاه غیرمجاز در لرستان

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

استاندار لرستان: مدیران حق ندارند مردم را پشت درب اتاق خود منتظر نگه دارند

میانگین بارندگی‌های اخیر در لرستان 6/3 میلیمتر ثبت شد

علت افزایش قیمت پیاز در بازار

حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی

خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

زارع‌پور: به زودی ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کنیم

طلا و سکه همچنان در سرازیری قیمت‌ها؛ دلار کاهش یافت؟

فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان

شناسایی بیش از 3000 مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان