ندای لرستان

آخرين مطالب

لرستان در سالی که گذشت مقالات

لرستان در سالی که گذشت
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - سال 99 در حالی برای مردم لرستان پایان یافت که پرونده بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان نیز بسته شد و مردم در حالی به خانه‌های نوساز رفتند که درست یکسال قبل از آن، بدون سرپناه ایمن و در اوج ناامیدی بودند.

به گزارش ایرنا سال 1399 در لرستان با بیم و امیدهای مختلفی همراه بود، از شرایط اقتصادی شهروندان تا مصائب کرونا، کاهش بارندگی ها، انتصابات، آغاز بکار ماراتن انتخابات 1400، عزیزانی که درگذشتند، آنهایی که حکم ریاست و مدیریت گرفتند، طرح های بزرگ و کوچکی که افتتاح شد، واحدهایی که دوباره وارد مدار تولید شد و وعده هایی که رنگ تحقق گرفت.
ساخت و ساز مناطق سیل‌زده لرستان پایان یافت
دولت بیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض برای بازسازی و بهسازی خانه‌های مسکونی مناطق سیل‌زده ناشی از سیل ویرانگر فروردین 98 در این استان پرداخت کرد.
از این رقم یکهزار و 700 تا یکهزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات بانکی کم بهره و 400 میلیارد تومان کمک بلاعوض بوده است.
در این راستا بیش از 20 هزار واحد مسکونی که نیازمند تعمیر بود به طور کامل بهسازی شده اند که بیشتر این واحدها در ماههای ابتدایی پس از وقوع سیل تعمیر شدند.
همچنین حدود 13 هزار واحد مسکونی نیز یا در مکان قبلی خود و یا با تامین زمین جدید و جابجایی دوباره احداث شدند که در این راستا بیش از 40 هکتار زمین به حرائم شهر و روستاهای استان اضافه شد.
ساخت حدود 13 هزار خانه مسکونی جدید باید با تامین زیرساخت های جدید و ایجاد امکانات و خدمات صورت می گرفت که تمامی این موارد در سال 99 انجام شده است.
به گفته محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه دولت دوازدهم بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای جبران بخشی از خسارت های سیل در لرستان سرمایه‌گذاری کرد.
بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد
واحد اول و دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری رسید، نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد به عنوان بزرگترین نیروگاه استان لرستان با سرمایه گذاری 310 میلیون یورویی بنیاد مستضعفان احداث شده است.
فاز اول این نیروگاه شامل 2 واحد گازی است که هرکدام ظرفیتی معادل 162 مگاوات دارند و با بهره برداری از این واحدها 324 مگاوات به توان تولید برق کشور افزوده شد.
همچنین فاز نخست این نیروگاه دارای یک واحد بخار با ظرفیت 160 مگاوات است.
در طول احداث این نیروگاه نیز روزانه برای بیش از 500 نیروی بومی منطقه اشتغال مستقیم ایجاد شده بود و با راه اندازی این نیروگاه برای بیش از 150 نفر از نیروهای متخصص بومی، اشتغال مستقیم بلندمدت و پایدار فراهم شد.
افتتاح کاتالیست پتروشیمی خرم آباد
واحد کاتالیست صنایع پتروشیمی خرم‌آباد با حجم سرمایه گذاری 400 میلیارد تومان و اشتغالزایی 60 نفر با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری ‌رسید، فاز دوم پتروشیمی لرستان با تولید سالانه 100 تن کاتالیست متانول و پلی اتیلن در زمینی به مساحت هفت هکتار در مجتمع پتروشیمی خرم آباد بهره برداری شد.
مواد تولیدی در این واحد برای نخستین بار در سطح کشور تولید می شود و پیش از این مواد کاتالیزور تولیدی در این واحد بصورت 100 درصد از خارج از کشور تولید می شد.
افتتاح فاز نخست مینی پالایشگاه پلدختر
در نهمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر در آیینی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور فاز نخست مینی پالایشگاه پلدختر افتتاح شد.
مینی پالایشگاه پلدختر در زمینی به مساحت 50 هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی روستای "سراب حمام" ساخته شده است، ساخت فاز دوم این پالایشگاه که در چهار فاز طراحی شده از ماه های پیش آغاز و سرمایه گذار به دنبال تکمیل فازهای بعدی می باشد.
برای ساخت فاز نخست این پالایشگاه بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه شده و 200 فرصت شغلی مستقیم فراهم شده است.
بازگشت 27 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید
27 واحد صنعتی راکد و تعطیل این استان که زیرساخت و تجهیزات مناسبی برای احیا داشتند پارسال به چرخه تولید بازگشته‌اند.
مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی لرستان تامین اعتبار به خصوص در بعد سرمایه در گردش، یا تامین مالی برای سرمایه های ثابت و نوسازی خطوط تولید بوده و مشکل برخی از این واحدهای راکد و تعطیل، با کمک سیستم قضایی حل شده است.
امسال واحدهای راکدی که دارای زیرساخت های آب، برق، گاز، تلفن و خطوط تولید بودند با تزریق نقدینگی، یا تغییر محصول و بازسازی خطوط تولید به چرخه اقتصادی کار بازگشتند.
لرستان در مجموع 18 شهرک صنعتی فعال و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد که قابلیت استقرار واحدهای صنعتی و 30 درصد صنایع استان در آن وجود دارد و هم اکنون از یک هزار و 150 واحد صنعتی بیش از 67 درصد با ظرفیت 20 تا 100 درصد فعال هستند.
تثبیت بیش از 24 هزار شغل متاثر از کرونا
24 هزار و 514 فرصت شغلی آسیب دیده از شیوع کرونا در استان با پرداخت تسهیلات بانکی حفظ شد، در این راستا 192 میلیارد و 796 میلیون تومان تسهیلات کرونا به تعداد 20 هزار و 897 پرونده پرداخت شده است.
تثبیت 2080 شغل تعاونی
2 هزار و 80 شغل تعاونی‌های استان امسال در راستای تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی حفظ و تثبیت شده است، این تعداد نیروی شاغل مربوز به 24 واحد تولیدی استان بوده که با پیگیری های لازم در خصوص مشکلات بیمه، مالیات و بدهی های بانکی آنها انجام شد.
همچنین 987 نفر امسال موفق شدند از طریق 18مرکز کاریابی غیردولتی استان در واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی شاغل شوند.
گازرسانی به 185 روستا و 249 واحد صنعتی
پارسال 185 روستا و 249 واحد صنعتی و تولیدی در استان گازرسانی شده است.
اکنون گازرسانی 92 روستای استان در حال انجام و 172 روستا نیز در حال مطالعه است و تاکنون شهرستان های خرم‌آباد، دورود، بروجرد، کوهدشت، سلسله و ازنا در استان در لیست شهرستان های سبز قرار گرفته اند.
بهره برداری از 328 میلیارد تومان طرح شاخص آب و برق
پنج پروژه صنعت آب و برق شامل سه پروژه تامین، اصلاح و بهینه‌سازی برق با هدف زیبایی مبلمان شهری، کاهش خاموشی‌ها، افزایش ایمنی شبکه و بهبود ولتاژ شبکه، یک پروژه برق‌رسانی به هشت روستا با جمعیت 74 خانوار و یک پروژه آب‌رسانی به 38 روستا با جمعیت یک‌هزار و 970 خانوار افتتاح شد.
328 میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به طرح های اصلاح شبکه فرسوده فشار ضعیف و جایگزینی سیم های مسی با کابل خودنگهدار، توسعه و بهینه سازی شبکه های توزیع و آبرسانی به 38 روستای لرستان است.
همچنین پنج هزار و 977 کیلومتر شبکه توزیع فشار ضعیف این استان به منظور کاهش خاموشی و تلفات برق با اعتبار 276 میلیارد تومان اصلاح شد.
احیا و توسعه نساجی بروجرد
2خط تولیدی در ریسندگی و رنگرزی نساجی بروجرد پس از احیای این واحد بهره برداری شد، ماشین آلات جدید پارچه های عرض سه متری را تولید می کنند که تجهیزات جدید در رنگرزی، ریسندگی و بافندگی قرار گرفته است.
در قسمت ریسندگی نخ هایی از نظر کمی و کیفی، در بخش بافندگی کالاهای جدید و در رنگرزی مجموعه ای نو به کالاهای نساجی بروجرد اضافه شده و مجموعه محصولات نساجی را برای مشتری کامل می کند.
پارچه هایی که با ماشین آلات جدید از این پس در این واحد تولید می شود، پارچه هایی بوده اند که تاکنون از کشورهای ترکیه، هند، اندونزی و پاکستان وارد شده اند اما با امکانات جدید و نیروهای متخصص به زودی محصولاتی جدید وارد بازار می کنیم که این فضای خالی را پر می کند.
در مجموع برای راه اندازی خطوط جدید و ماشین آلات و تجهیزات در نساجی بروجرد 150 میلیارد تومان هزینه شده است.
تکمیل بزرگترین مجتمع ماهی سردآبی کشور
مجتمع پرورش ماهی 6 هزار تنی سپیددشت لرستان به عنوان بزرگترین مجموعه سردآبی کشور، آماده واگذاری به بخش خصوصی شد، تاکنون 25 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و در صورت فعالیت کامل، یکهزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.
به گفته مدیرکل شیلات لرستان سودآوری این مجتمع در سال دست کم 60 میلیارد تومان است.
سفرها
سال 99 با وجود کرونا و اجرای محدودیت ها و ممنوعیت های این ویروس، اما لرستان میزبان برخی مسوولان کشوری از جمله وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان حج و زیارت، رییس بنیاد مستضعفان و معاون رییس جمهوری بود.
سفر وزیر راه و شهرسازی
برخی محورهای سخنان محمد اسلامی در سفر به لرستان: تمامی روستاهای بالای 50 خانوار تا پایان دولت از راه ارتباطی استاندارد و آسفالت برخوردار می‌شوند.
احداث 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر در کشور طرح‌ریزی شده بود که یک میلیون و 330 هزار واحد در دولت‌های 11 و 12 به متقاضیان تحویل شده است.
بیش از 200 هزار واحد مسکن مهر در حدود 1.5 سال اخیر تحویل شده و 120 هزار واحد نیز تکمیل شده و باید انشعابات آن برقرار شود و مابقی واحدهای مسکن مهر نیز در سراسر کشور پرونده قضایی داشته و در دادگاه است که این امر خارج از کنترل وزارت راه وشهرسازی می باشد.
همچنین عملیات اجرایی قطعه چهارم محور جدید پلدختر - خرم آباد با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اعتبار 250 میلیارد تومان آغاز شد، این قطعه از مسیر خرم آباد به پلدختر در محدوده روستای ملاوی به طول 12 کیلومتر با احداث پنج تونل به طول 2 هزارو 800 متر و یک دستگاه پل بزرگ اجرا می شود.
سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران
امضای تفاهم نامه احداث سه هزار مسکن جامعه ایثارگری لرستان دستاورد سفر سعید اوحدی بود و مهمترین محور سخنان وی در این سفر این بود که تا پایان برنامه ششم باید تمام فرزندان جانبازان وشهدا استخدام شوند و موضوع خودرو جانبازان 50 درصد به بالا پیگری شده و در حال حضول نتیجه است.
سفر رییس بنیاد مستضعفان
پرویز فتاح که در آیین بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد به لرستان سفر کرده بود گفت: با توجه به شعار امسال مبنی بر جهش تولید 500 مگاوات به ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی لرستان افزوده می‌شود.
به گفته وی 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار صرف نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد شده تا پایان‌ سال یکهزار و 700 میلیارد تومان دیگر تامین اعتبار می‌شود، در مجموع در نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و در صورت نیاز بازهم سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.
از دیگر سخنان فتاح این بود که12 میلیارد تومان به لرستان تزریق شده است.
تصویب 1400 میلیارد تومان برای سال 1400 با سفر نوبخت
محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز 20 بهمن به لرستان سفر کرد که در این سفر یکهزار و 400 میلیارد تومان برای طرح های فوری و رو به پایان استان تصویب شد.
این مبلغ به 32 طرح عمرانی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد به بالا در لرستان که تا پایان دولت دوزادهم تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید تزریق می شود.
همچنین در سفر نوبخت به لرستان 200 میلیارد تومان علاوه بر 200 میلیارد تومان قبلی برای آزاد راه خرم آباد- بروجرد- اراک ، 120 میلیارد تومان برای سد کمندان، 70 میلیارد تومان ایستگاه پمپاژ جایدر، 70 میلیارد تومان دیوار حفاظتی پلدختر، پنج میلیارد تومان علاوه بر 10 میلیارد تومان قبلی برای موزه دفاع مقدس و 100 میلیارد تومان برای شبکه های آبیاری و زهکشی چهار سد حوضیان، کمندان، ایوشان و مروک اختصاص یافت.
همچنین 25 میلیارد تومان دیگر برای چهارخطه کوهدشت- خرم آباد، 10میلیارد تومان علاوه برا 32 میلیارد تومان قبلی برای پروژه چهارخطه الیگودرز-داران، 30میلیارد تومان علاوه بر 36 میلیارد تومان قبلی برای سد تاج امیر و برای ورزشگاه های خرم آباد و بروجرد هرکدام 20 میلیارد تومان و همچنین 30 میلیارد تومان برای قلعه فلک الافلاک و چندین پروژه دیگر تصویب شد.
حوادث
شورش در زندان های خرم آباد و الیگودرز
شورش زندان های الیگودرز و خرم آباد، انفجار مرگبار منزل مسکونی در خرم آباد و زمین لرزه 5.1 ریشتری سلسله از جمله حوادث بی مانند لرستان در این شهرها بود، فروردین ماه پارسال 23 نفر از زندانیان پارسیلون خرم‌آباد از زندان فرار کردند که از این تعداد تاکنون 17 نفر دستگیر و یا خود را به زندان معرفی کرده و به زندان بازگشتند.
همچنین شورش برخی از زندانیان در زندان الیگودرز یک کشته و 1 زخمی به همراه داشت.
ساعت 17 و 45 دقیقه یکم فروردین ماه 99 با برنامه‌ریزی و به تحریک تعدادی از زندانیان شرور و سابقه‌دار در اقدامی غیرقانونی، زندانیان دست به شورش زده و ضمن تخریب اموال زندان به قصد فرار با مامورین درگیر شده که با شکستن درب‌های داخلی زندان به درب اصلی نزدیک شدند.
متاسفانه در این شورش یک زندانی کشته و 1نفر دیگر از ناحیه پا مجروح شدند.
انفجار یک منزل مسکونی و مرگ 2 شهروند خرم آبادی
صبح روز 11 آذرماه پارسال انفجار یک واحد مسکونی در بلوار 60 متری خرم آباد 12 مصدوم داشت که 2 نفر از مصدومان به علت شدت جراحات جان خود را از دست دادند. 
در ارزیابی اولیه کارشناسان 19 منزل مسکونی آسیب دیدند و یک منزل مسکونی 2 طبقه نیز به طور کامل تخریب شد.
محمود ثمینی معاون سیاسی‎، امنیتی و اجتماعی استاندرای لرستان نیز علت این حادثه را نگهداری مواد منفجره در طبقه دوم این واحد مسکونی اعلام کرد.
لرزش لرستان با زمین لرزه 5.1 ریشتری سلسله
زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر برخی شهرهای لرستان را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران مرکز این زمین لرزه فیروز آباد الشتر در عمق هفت کیلومتری زمین بود و ساعت 12 و 37 دقیقه و 49 ثانیه به وقوع پیوست.
معمای زنی که زنده شد
خبر زنده شدن یک شهروند خرم‌آبادی نیز از دیگر اخبار پرماجرای لرستان در سال 99 بود که با توجه به روایت های مختلف این اتفاق، علوم پزکی لرستان اعلام کرد بنا بر اظهارات مدیرکل پزشکی قانونی استان‌ 2 شب قبل از این رخداد، فردی با مراجعه به دادپزشک پزشکی قانونی و اعلام فوت یکی از نزدیکان خود در خواست صدور جواز دفن داشته است.
دادپزشک به دلیل نقص در مدارک فوت این فرد، جواز دفن صادر نکرده و صدور هرگونه جواز را مشروط به مشاهده جسد کرده است.
بنابراین پیکر این بیمار که گمان می رفته فوت شده شب در منزل نگهداری شده و روز بعد که آن را برای صدور جواز دفن نزد دادپزشک برده اند وی متوجه علایم حیاتی این زن می شود.
پیکر این زن به هیچ عنوان در سردخانه نگهداری نشده و پس از تشخیص دادپزشک به بیمارستان شهید مدنی خرم آباد منتقل و احیا شده است.
پایان سال 1399 با 1366 قربانی کرونا
تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا پایان سال گذشته به 71 هزار و 526 نفر و تعداد جان باختگان به بکهزار و 366 نفررسید.
براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پایان سال 99 شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، دلفان و سلسله در وضعیت زرد و آبی و شهرستان های دورود و پلدختر نارنجی شیوع کرونا بودند.
غایبان سال 1400
اما به جز تن هایی که کرونا از میان خانواده ها در آغوش کشید برخی افراد شناخته شده نیز سال 99، خانواده های خود را داغدار کردند و در میان چشمان اشکبار خانوده و دوستان چهره در نقاب خاک کشیدند که اسامی برخی از آنها با اقتباس از پایگاه خبری یافته ذکر می شود.
مرگ مستندساز لرستانی بر اثر ابتلا به کرونا
هوشنگ میرزایی فیلم‌ساز اهل شهرستان کوهدشت، به دلیل ابتلا به ویروس کووید19 درگذشت، وی متولد سال 1350 در کوهدشت و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشکده صدا و سیما بود.
باخدا می‌رقصم، مرثیه‌ای برای خاک و شهر خاموش، تفتان، روناک، چیزی شبیه چشم‌هایم، ژین؛ سپیدار؛ فاصله از آثار این فیلم‌ساز فقید لرستانی است.
درگذشت "محمود مدیری" آهنگساز اثر به یاد ماندنی " دایه دایه"
"محمود مدیری" پیشکسوت موسیقی لرستان و اصالتا اهل بروجرد که خالق اثر به یاد ماندنی " دایه دایه وقته جنگه" بود در سن 85 سالگی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.
درگذشت رییس سابق کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی
"الهیار ملکشاهی" که مدتی به علت عوارض ناشی از بیماری کلیوی در بیمارستان و منزل بستری بود، بهمن 1399 فوت کرد.
الهیار ملکشاهی قاضی، حقوق‌دان، سیاست‌مدار لرستانی متولد 10 مرداد 1340 بود که نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوره‌های نهم و دهم را از حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان برعهده داشت.
نایب‌رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس (1395)، معاون قضائی دیوان عدالت اداری ایران (1389 تا 1390)، رئیس کل دادگستری کرمانشاه (1385 تا 1389، رئیس کمیسیون تحقیق مجلس
(1391 تا 1399)، رئیس کل دادگستری لرستان (1376 تا 1385)، رئیس کمیسیون مشترک شفافیت مجلس (1398 و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس (1391 - 1393 - 1395 - 1396 - 1398) از دیگر سوابق این حقوق‌دان لرستانی بود.
مرگ پرفسورلرستانی بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19
دکتر محمد گلشن متخصص بیماری‌های داخلی و فوق تخصص بیماری‌های ریه بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 به دیدار حق شتافت.
دکتر گلشن متولد سال 1324 در خرم‌آباد فرزند حاج صحبت الله گلشن و از خانواده‌های قدیمی شهر خرم‌آباد بود که در دانشگاه اصفهان دوره عمومی و تخصصی داخلی و در آمریکا دوره فوق تخصص ریه را گذراند.
مرگ نماینده ادوار مردم الیگودرز در مجلس بر اثر کرونا
دکتر علی‌محمد احمدی نماینده ادوار سوم و ششم مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در پی ابتلا به کرونا درگذشت.
زنده یاد علی محمد احمدی در سال 1335 درالیگودرز متولد شده بود و با رای مردم شهرستان الیگودرز در دوره های سوم و ششم به مجلس شورای اسلامی راه یافت و در کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان و همچنین کمیسیون تخصصی برنامه بودجه و محاسبات عضویت داشته است.
وی به عنوان رییس سابق سازمان انرژی های نو در سازمان انرژی اتمی ایران فعالیت داشته است.
اسفندیار ملایری، بازیگر و طناز محبوب، قربانی کرونا
"اسفندیار ملایری" هنرمند هنرهای نمایشی و طنز بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد درگذشت، وی از پیشکسوتان هنرهای نمایشی و طنز در استان، دبیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد و مدرس تئاتر در هنرستان هنرهای زیبا و آموزشگاه های هنری لرستان بود .
کاراکتر «گِلالی» که در نمایش‌نامه‌هایی با مضمون نحوه‌ی انتخابنمایندگان مجلس توسط مردم بود از کارهای ماندگار این هنرمند مردمی است.
درگذشت آیت‌الله سید محمد جزایری
وی دوران رضاخان در خرم‌آباد دیده به جهان گشود پدرش آیت‌الله سید جعفر جزایری شوشتری از نوادگان علامه آیت‌الله سید نعمت‌الله جزایری از دانشمندان و مؤلفان بزرگ شیعه است.
امام خمینی، شهید آیت‌الله مدنی، آیت‌الله آقاضیا عراقی؛ آیت‌الله سید عیسی جزایری، آیت‌الله حاج سید حیدر طاهری و آیت‌الله حاج سید علی‌اکبر رحیمی از اساتید ایشان بودند.
آیت‌الله سیدمحمد جزایری در نجف اشرف محضر آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی و علمای برجسته و ربانی همچون شیخ علی‌محمد نجفی؛ میرزا حسن یزدی، علامه طباطبایی. علامه میرزا فضل‌الله زاهدی، آیت‌الله گلپایگانی؛ آیت‌الله اراکی و 10 سال درس خارج فقه امام خمینی را درک نموده است.
وداع با ابراهیم امرایی خبرنگار دغدغه مند لرستانی
ابراهیم امرائی خبرنگار و گزارشگر حرفه‌ای صدا و سیمای مرکز لرستان به علت بیماری به دیدار حق شتافت، وی متولد 1350 در کوهدشت و از خبرنگاران با اخلاق استان بود که پس از سال‌ها درگیری با بیماری سرطان درگذشت.
اعلام کاندیداتوری 1483 نفر برای پارلمان های شهری
ثبت‌نام یکهزار و 483 نفر برای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در این استان نهایی شد.
در دوره پنجم انتخابات شوراهای شهری یک هزار و 273 نفر ثبت نام کرده بودند که آمار این دوره افزایش 210 نفر را نشان می دهد و از این تعداد داوطلب یکهزار و 319 مرد و 169 زن هستند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد 1400 برگزار می شود.
انتصابات
برخی از مهمترین انتصاب های مدیران و مسوولان لرستان در سمت های اصلی یا سرپرست در سال 99 به شرح زیر است.
فروردین: انتصاب علیرضا بیرانوند به عنوان مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان و مهدی پازوکی به سمت مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان
اردیبهشت: داریوش حسن نژاد مدیرعامل آب منطقه ای شد.
خرداد: هادی ملکشاهی مدیرکل امور مالیاتی ، حمیدرضا القاصی معر سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی، هوشنگ شفیعیان مدیرکل ثبت احوال شدند.
تیر: سعید رازانی بازرس کل استان لرستان، سید حمید مصطفایی مدیرکل حج و زیارت، حجت الاسلام مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی، محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اسفندیار حسنی مقدم رییس سازمان جهاد کشاورزی شدند.
مرداد: رضا بردبار سرپرست شهرداری خرم آباد معرفی و مصطفی زبردست پور نیز مدیرکل دامپزشکی شد.
مهر: محمود زرین جویی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد شریفی مقدم شهردار خرم آباد معرفی شدند.
آبان: فریبرز امیری مدیرکل ثبت احوال
آذر: منصور شرفی سرپرست تامین اجتماعی
دی: وحید کرم الهی راه و شهرسازی، نبی الله شمسی فر شرکت مخابرات منطقه لرستان، سید ضیا موسوی امور عشایری،
بهمن: منوچهر گودرزی مدیر تامین اجتماعی
اسفند: جلال شیخ پور کمیته امداد امام خمینی (ره)
فرمانداران: ماشاالله نعمتی الیگودرز، حشمت بهمنی ازنا، مرتضی مهدوی کیا سلسله، مجتبی بیرانوند کوهدشت، نورالدین درمنان دلفان، احمد گودرزیان بروجرد، خدانظر دریکوند دورود
برچسب‌ها
انتخابات 1400 ویروس کرونا توسعه اقتصادی سیل لرستان مرگ و میر

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/199634/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته

نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد

اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند

افزایش 35 درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

استاندار لرستان: توانمندسازی افراد کم‌بضاعت جامعه در اولویت قرار گیرد

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

شهیدی که در جبهه به نیازمندان انفاق می‌کرد

دانش‌آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان

پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل

آغاز ماراتن علمی 35561 داوطلب آزمون سراسری در لرستان

کشف و ضبط 10 کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد

تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

47 قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

302 کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

کشف 400 میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان