ندای لرستان

آخرين مطالب

در چهارمین جلسه ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش مطرح شد:

رونق گردشگری کیش با اعمال محدودیت های بهداشتی منطقه آزاد کیش

رونق گردشگری کیش با اعمال محدودیت های بهداشتی
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - رئیس ستاد نوروزی کیش، رعایت و توجه به اعمال محدودیت های فرهنگی و ضوابط بهداشتی در سطح جزیره کیش را ضامن اصلی رونق صنعت گردشگری در این منطقه عنوان کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، چهارمین جلسه ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش با محوریت "نظارت های مستمر در حوزه های گردشگری، بازرسی و رسیدگی به شکایات، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت شئونات اسلامی، اخلاق و اخلاق مداری، حفظ حرمت ها" صبح یکشنبه هشتم فروردین با حضور جعفر آهنگران رئیس ستاد نوروزی کیش و اعضای کمیته های این ستاد در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش کیش در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و قدردانی از تمام تلاش های مسئولان کمیته های11 گانه ستاد نوروزی کیش گفت: توجه به رعایت ضوابط بهداشتی و فرهنگی دو موضوع مهم نظارتی سازمان منطقه آزاد کیش است که با مشارکت مجموعه های مردم نهاد، نظارت های حداکثری در ارائه خدمات گردشگری و رعایت ضوابط بهداشتی در این منطقه اجرا می شود.
جعفر آهنگران دو موضوع مهم فرهنگی و بهداشتی را عامل اصلی برای حفظ رونق صنعت گردشگری و ادامه فعالیت کسب و کارهای مختلف در این منطقه برشمرد و افزود: برای حفظ رونق اقتصادی جزیره کیش ناگزیر به پذیرفتن محدودیت های فرهنگی و بهداشتی در این جزیره مرجانی هستیم.
آهنگران در ادامه تصریح کرد: باید نسبت به پذیرش محدودیت ها قاطعانه عمل کنیم؛ در غیر این صورت شاهد ممنوعیت های فرهنگی و بهداشتی در جزیره کیش خواهیم بود.
وی با بیان این که جزیره کیش در زمینه اعمال محدودیت های فرهنگی و بهداشتی پیشگام است، اظهار داشت: خوشبختانه نکات فرهنگی توسط تعداد زیادی از مسافران و گردشگران رعایت می شود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همگرایی تمام دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه از جمله مراکز هتلداری کیش در اقدامات پیشگیرانه از گسترش شیوع بیماری کرونا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: انسجام و وحدت رویه میان تمام ادارت، نهادها و مراکز درمانی این جزیره و توجه بر رعایت مصوبات ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش ستودنی است.
جعفر آهنگران آموزش و اطلاع رسانی به موقع جهت اگاهی بخشی به عموم جامعه را مقدم بر تذکرات فرهنگی و اجتماعی در سطح جزیزه کیش دانست و گفت: با نظارت های حداکثری می توانیم در این زمینه گام های موثری برداریم.
آهنگران خدمات رسانی کیفی به مسافران و گردشگران را محور اصلی فعالیت های ستاد نوروزی کیش عنوان کرد و اظهار داشت: تداوم نظارت های حداکثری تا تعطیلات نوروزی یکی از اقدامات مهم این ستاد جهت ارائه خدمات کیفی به منظور جلب رضایتمندی گردشگران است.
به گفته آهنگران باید نسبت به حفظ وضعیت مطلوب جزیره کیش تلاش کنیم؛ خوشبختانه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، کیش همچنان در وضعیت زرد است و براساس نرخ بستری و مراجعات به بیمارستان این منطقه از شرایط رنگ آبی برخوردار است.
وی بر نقش مهم کمیته های نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی در سطح جزیره کیش تاکید کرد و گفت: نظارت و کنترل تجمعات در 13فروردین روز طبیعت یکی از اقدامات مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.
جعفر آهنگران بر تحقق ارائه خدمات گردشگری مطلوب و رضایت بخش در جزیره کیش تاکید کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با استقبال از طر ح ها، پیشنهادها و ایده های خلاقانه در تلاش هست اقدامات موثری در زمینه ارائه خدمات گردشگری ارزان قیمت به مقصد کیش انجام دهد.
خسرو نشان دبیر ستاد نوروزی کیش با بیان این که ورود گردشگران نوروزی امسال به جزیره در مقایسه با سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است گفت: خوشبختانه درصد اشغال هتل ها از نظر اتاق و تخت بالای 90درصد گزارش شده است.
نشان در ادامه تصریح کرد: درصد اشغال اتاق در هتل های جزیره کیش 94درصد و ورود گردشگران به این منطقه و ساکن در هتل 91درصد افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: علی رغم این که آمار ورود گردشگران به جزیره کیش نسبت به سال گذشته 50درصد کاهش داشته ولی اقامت در هتل ها افزایش یافته است.
دبیر ستاد نوروزی کیش بیان داشت: با کاهش 20درصد مسافران دریایی و 40درصد مسافران هوایی تعداد پروازها در روز گذشته به 62 پرواز رسیده است.
خسرو نشان رونق اقتصادی در حوزه های مختلف گردشگری را یکی از اقدامات مهم در این منطقه برشمرد و گفت: اقتصاد گردشگری کیش با یک چرخه منظمی بدون تجمعات مردمی مسسیر خود را به خوبی پیش می برد.
نشان با اشاره بر اهمیت برنامه ریزی مدون سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: امسال با شیوع بیماری کرونا بازرسی ها در حوزه های مختلف از جمله مراکز اقامتی و پذیرایی در سطح جزیره کیش با جدیت تمام در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: تعداد بیش از 400 مورد بازرسی از اماکن مختلف جزیره کیش انجام شده است که نسبت به سال گذشته 120درصد افزایش داشته است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: با نظارت های حداکثری شکایات دریافتی نسبت به سال گذشته کاهش یافته و پاسخگویی به شکایات با سرعت بیشتری رسیدگی می شود.
شایان ذکر است: بهسازی و تامین روشنایی مسیر دوچرخه سواری، اصلاح روشنایی و اجرای عملیات زیرسازی و روسازی و پیاده روهای معابر اصلی و فرعی، بهسازی آلمان هلی موجود در سطح شهر، نورپردازی میدان ها و خیابان ها، بهینه سازی ایستگاه های پمپاژ فاصلاب، تنظیم بازار و نظارت بر نرخ کالاها و ارائه خدمات گردشگری، نظارت و کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه، نظارت بر ذخیره سازی آرد، گوشت و اقلام مورد نیاز،فراهم کردن اسکان و ارائه خدمات به میهمانان نوروزی، کنترل و نظارت خودروهای باری، جمع آوری متکدیان و چادرهای شخصی، رسیدگی به شکایات از طریق سامانه 137 و 124، تمرکز بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عموم مردم از طریق تلویزیون های شهری، موشن گرافی و ..جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، تامین برق، گاز و آب و ذخیره سازی آب مورد نیاز ساکنان جزیره کیش از جمله اقدامات انجام شده توسط کمیته 11 گانه ستاد نوروزی کیش است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/199891/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

تولید سالانه بیش از 25هزار تن زردآلو در باغات لرستان

رفع تداخل 1000 پلاک از اراضی ملی در لرستان

پاکسازی 1450 هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد

بیش از 8 هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش

پیام سپاه لرستان به مناسبت روز ارتش

دستگیری کلاهبردار و کشف 41 فقره کلاهبرداری در خرم آباد

حکایت همنشینی زباله‌ها پای درختان منطقه جنگلی کومان سپیددشت + فیلم

گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان

ادامه حمایت مردم لرستان از عملیات «وعده صادق» سپاه

احیاء 35 واحد پرواربندی با ظرفیت حدود 10 هزار راس دام در لرستان

احیا 35 واحد پرواربندی در لرستان

احیا 35 واحد پرواربندی دام در لرستان

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

برگزاری مراسم روز ارتش فردا در لرستان

حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد

خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد

افزایش دمای روزانه هوا تا پایان هفته در لرستان

تحقق 87 درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستاهای لرستان

تحقق 87 درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستا‌های لرستان

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

توزیع 62 میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان

برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رمضی: «شب‌ آواز ایرانی» به حوزه هنری بازگشت/ رونمایی دو آلبوم در هر ماه

ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان 154 درصد افزایش یافت

فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس

استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال

برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان

تا کنون خسارتی از آفت «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشده است

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

کشف 7 فقره جرایم سایبری در دورود

جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه

336 هزار پروانه کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد

کشف انبار لوازم‌خانگی 12 میلیاردی قاچاق در خرم‌آباد

پیام تبریک فرمانده انتظامی لرستان به مناسبت روز ارتش

نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیاردی قاچاق در خرم آباد