ندای لرستان

آخرين مطالب

800 زن سرپرست خانوار با کمک شهرداری تهران مشغول به کار شدند معاونت امور زنان و خانواده

800 زن سرپرست خانوار با کمک شهرداری تهران مشغول به کار شدند
  بزرگنمايي:

ندای لرستان -

معاون توانمندسازی امور زنان شهرداری تهران با اشاره به فعالیت مراکز توانمندسازی کوثر در املاک بلااستفاده شهرداری گفت: در حال حاضر 800 زن در این مراکز مشغول به کار هستند.
از اعلام روز دوشنبه شهرداری تهران، فاطمه یازرلو اظهارداشت: مراکز توانمندسازی کوثر در املاک بلااستفاده شهرداری فعال شده‌اند، این املاک در اختیار کارفرمایان و کارآفرینانی قرار می‌گیرد که مراحل قانونی را طی کرده‌اند.
وی گفت: کارآفرینان موظف می‌شوند که زنان سرپرست خانواری که ما به آنان معرفی می‌کنیم را تحت پوشش قرار دهند، در حقیقت کارآفرینان اجاره بهای کمتری به شهرداری تهران پرداخت می‌کنند در مقابل زنان سرپرست خانوار (معرفی شده از سوی شهرداری) را آموزش داده و اشتغال آنان را به عهده می‌گیرند، نظارت ما بر این است که زنان حتما حقوق وزارت کار را دریافت کرده و بیمه شوند.
یازرلو درباره زنان مورد حمایت شهرداری تهران بیان کرد: این زنان به صورت خوداظهاری یا با معرفی نامه به امور زنان شهرداری آمده‌اند و پرونده مددکاری و شرایط زندگی آنان راستی آزمایی شده است.
معاون توانمندسازی امور زنان شهرداری تهران با اشاره به اینکه سال گذشته بسیاری از مراکز تولیدی تعطیل شدند، اظهارداشت: هنوز جامعه خود را با کرونا وفق نداده بود و زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان در معرض آسیب بوده و هستند. 
وی گفت: به همین سبب سیاستگذاری امور زنان شهرداری بر این موضوع پایه‌ریزی شد که مراکز تولیدی با تعطیلی روبه رو نشوند و همکاری شهرداری مناطق خط تولیدها را تغییر داده و زنان به تولید گان و ماسک سوق داده شد.
یازرلو افزود: برخی کارآفرینان دستگاه‌های پیشرفته تولید ماسک را وارد کردند، امور بانوان شهرداری با تهیه پارچه سه لایه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشاغل خانگی را به سمت تولید ماسک و گان برده و از سوی دیگر با سازمان انرژی اتمی تعامل کرد تا بسته‌بندی با نظارت آنها صورت گیرد.
معاون توانمندسازی امور زنان شهرداری تهران بیان کرد: با این سیاستگذاری‌ها حدود 150 شغل خانگی ماندگار شد، در حال حاضر در مراکز کوثر نیز 800 زن مشغول به کار هستند و در مجموع 200 شغل نجات داده شد.
وی اظهارداشت: شهرداری تهران با بنیاد مستضعفان نیز مذاکراتی انجام داد و به 4هزار و 800 زن کارت معیشت 500هزار تومانی ارائه شده و مجموعا 2میلیارد و 400میلیون تومان هزینه این کارت‌های معیشتی شد.
یازرلو گفت: همچنین شهرداری تهران با همکاری خیریه خادمین امام رضا(ع) فروردین سال 1399 بسته‌های معیشتی 700 هزار تومانی به زنان سرپرست خانوار در تمامی 22 منطقه تهران ارائه کرد.
معاون توانمندسازی امور زنان شهرداری تهران افزود: این نهاد قبل از شیوع کرونا برای ارتقای مشاغل خانگی به زنان آموزش‌هایی ارائه داد، در این آموزش‌ها سعی کردیم که مشاغل خانگی را به سوی نیاز بازار سوق دهیم تا هنر زنان به بازار نزدیک شود، به عنوان مثال زنانی که قلاب‌بافی بلد بودند را به سوی بافتنی‌های مدرن سوق دادیم و از لیف‌بافی جدا کردیم، این آموزش‌ها هنوز به قوت خود باقی است.
برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی بازاریابی برای زنان سرپرست خانوار
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نیز اظهارداشت: این نهاد برای توانمندسازی و تقویت زنان سرپرست خانوار و ورود آنان به بازار دیجیتال دوره‌های مهارت‌آموزی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی برگزار کرد.
زهرا بهروزآذر گفت: زنان سرپرست خانوار پایتخت در دوره‌ای که کرونا اقتصاد کشور و جهان را با چالش روبه رو کرده بود، مورد حمایت شهرداری قرار گرفتند و با طرح ارتقای مشاغل خانگی معیشت آنان مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: امور بانوان شهرداری «طرح ارتقا مشاغل خانگی» را به عنوان طرح اصلی پیگیری کرد که در این راستا برخی از مشاغل خانگی شناسایی شد، این مشاغل توانایی و ظرفیت «شغل» شدن را داشته و از مرحله شغل تفننی به مرحله مشاغلی با درآمد پایدار رسیده‌اند و امور بانوان شهرداری جهت توانمندی و تقویت زنان در این مشاغل اقدام خواهد کرد.
بهروزآذر بیان کرد: شهرداری برای ورود زنان با مجموعه‌هایی مانند دیجی کالا و «باسلام» هماهنگی‌های لازم را انجام داد تا این زنان به بازار دیجیتال وارد شوند، برای موفقیت زنان در بازار دیجیتال نیز دوره‌های مهارت‌آموزی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی برگزار کرد تا ورود زنان سرپرست خانوار به بازار تقویت شود.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی مراکز اشتغال و مهارت‌آموزی کوثر با رویکرد مشاغل خانگی اظهارداشت: در گذشته مراکز کوثر در اختیار مجموعه‌هایی قرار می‌گرفت که ظرفیت 5-6 نفر یا بیشتر زنان را ایجاد می‌کردند. در حالی که در این دوره خانمی که در خانه چرخ خیاطی و توانایی تولید دارد اما شرایط خانه‌اش طوری نیست که بتواند در خانه کار کند، مورد توجه امور بانوان شهرداری قرار گرفته و فضاهایی برای اشتغال در اختیار این بانوان قرار گرفت.
منبع: ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/201301/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

درآمد عجیب از زباله گردی

پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین/عکس

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد

جذب 4 هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

انبار لاستیک قاچاق در بروجرد کشف‌و‌ضبط شد

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

جمع آوری 44 میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان

کشف انبار لاستیک‌های قاچاق در بروجرد

کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد

اطفای حریق انبار ضایعات در دورود

منطقه زیبای پامنار خوزستان

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

جشنواره رود و ریل در لرستان؛ «بیشه» در مسیر ثبت جهانی

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

پیش بینی ذخیره 600 هزار تن گندم در لرستان

برگزاری آئین میهمانی آلاله‌ها در لرستان