ندای لرستان

آخرين مطالب

راهکارهایی برای ثروتمند شدن/ ثروتمندان چه ویژگیهایی دارند؟ مقالات

راهکارهایی برای ثروتمند شدن/ ثروتمندان چه ویژگیهایی دارند؟
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ثروتمند واقعی کسی است که اولین قدم را برای تغییر باورها و برداشت‌های اشتباه خود از زندگی برمی‌دارد و سعی می‌کند در خصوصیات خود تجدید نظر کرده و آن را به خصوصیات یک فرد ثروتمند تبدیل کند. باید بدانیم که دیگران هم این شرایط را پشت سر گذاشته‌اند و چیزی که به دست آوردند، موفقیت، شادمانی و ثروت بوده است. در ادامه مقاله به ارائه راهکارهایی ساده برای ثروتمند شدن خواهیم پرداخت.
خصوصیات ثروتمندان چیست؟
ما انسان‌ها با قدرت فکر خود می‌توانیم تعیین کنیم که جزء کدام دسته باشیم، ثروتمندان و یا نیازمندان. ویژگی بزرگی که افراد نیازمند را از ثروتمندان جدا می‌کند، نحوه فکر کردن و نگاه آن‌ها به مسائل مختلف زندگی است. اگر شما می‌خواهید که همیشه جزء ثروتمندان باشید باید سبک زندگی و نگاه خودتان را تغییر دهید تا به این مهم دست پیدا کنید. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا دریچه‌های تازه‌ای را برای ورود شگفتانه‌ها به زندگی‌تان باز کنید و شما هم ثروتمند شوید.
1- سحرخیز بودن از خصوصیات ثروتمندان
حتماً همگی شما این ضرب المثل را شنیده‌اید. با خودتان فکر کنید که چند بار به آن عمل کردید؟ بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا دیر وقت در تخت‌خواب گرم و نرم خود بمانند و کارهای خود را به زمان‌های بعد موکول کنند. اما ثروتمندان این کار را انجام نمی‌دهند. بیشتر آن‌ها صبح بسیار زود بیدار شده و طبق یک برنامه‌ریزی منظم صبحگاهی که برای خود ترتیب داده‌اند، پیش می‌روند.
وقتی شما بتوانید عادت کنید که صبح زود از خواب بیدار شوید به بیشتر کارهای روزانه‌ خود می‌رسید. منظم می‌شوید، به سلامت خود هم اهمیت می‌دهید، دیگر برای چیزی عجله نمی‌کنید و عجول بودن به عنوان یک ویژگی نادرست را از خود دور می‌کنید.
2- بنویس تا هر چه می‌خواهی اتفاق بیفتد
چقدر به نوشتن اندیشه‌ها و باورهای خود اعتقاد دارید؟ چند بار این کار را انجام دادید و بعد از چه مدتی آن را رها کردید؟ معجزه‌ نوشتن برای همه ثروتمندان به عنوان یک اصل ثابت، پذیرفته شده است. آن‌ها همیشه یک دفترچه یادداشت کوچک جیبی همراه خود دارند و همه چیز را در آن می‌نویسند. خوشحالی‌ها، اتفاقات خوب، اتفاقات بد، احساسات خوب، احساسات بد، یادآوری‌ها، بایدها و نباید‌ها و... با قدرت نوشتن به ذهن خود سر و سامان می‌دهند و ضمن باور داشتن به قدرت مغز، هرگز اجازه نمی‌دهند سیل افکار درست و غلط آرامش‌شان را بر هم بریزد.
ثروتمندان از نوشتن برای فرآیند برنامه‌ریزی کاری خود نیز استفاده می‌کنند. در هر موقعیتی که هستید یک دفترچه و یا چند برگه بردارید و هر چیزی که در ذهنتان قرار دارد را روی کاغذ پیاده کنید. وقتی این کار را انجام دادید متوجه می‌شوید که چقدر افکار نادرست ریسمان اراده‌ شما را به دست گرفته بودند و مانع از این می‌شدند که قدمی برای موفقیت بردارید.
3- نظم داشتن از جمله خصوصیات ثروتمندان
بیشتر افراد ثروتمند یک خصوصیت مشترک دارند و آن چیزی نیست جز منظم بودن. وقتی به سر و وضع و یا زندگی آن‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که همه چیز سر جای خودش قرار دارد. هر چیزی جای مشخص و مکان مشخصی دارد. این نشان دهنده‌ نظم ذهنی آن‌هاست. قدرت نظم در ذهن باعث می‌شود تا فرد آن را در زندگی واقعی خود نیز اجرا کند.
وقتی که شما مثل یک فرد ثروتمند منظم باشید دیگر نه از آزمونی جا می‌مانید و نه زمان ارزشمند خود را هدر می‌دهید. قدرت نظم به شما قدرت بهتر عمل کردن در محیط‌های اجتماعی را نیز می‌دهد و این مهم‌ترین نکته برای رسیدن به ثروت است.
منظم بودن باعث به وجود آمدن صفات زیر در شما می‌شود.
* میزان بهره‌وریتان افزایش پیدا می‌کند.
* کارهای‌تان را با حس بهتری انجام ‌می‌دهید. 
* چیزی را فراموش نمی‌کنید.
* به تعهدات خود پایبند خواهید بود.
* در وقت خود صرفه‌جویی ‌می‌کنید.
* سلامت جسمی و روحی‌تان را بهبود می‌بخشید.
این ویژگی‌ها از خصوصیات بارز ثروتمندان است. آن‌هایی که به علت داشتن نظم، این صفات را نیز در خود پرورش داده و درونی کرده‌اند.
4- شکست پل پیروزی است
برخلاف دیدگاه رایج در مورد شکست، ثروتمندان از شکست خوردن استقبال می‌کنند. پیروزی فقط در برنده شدن نیست، بلکه در شکست خوردن است. ثروتمندان هر شکستی را یک درس بزرگ حساب می‌کنند و برای بهبود کسب و کار و زندگی خود آن را به کار می‌گیرند.
پس به جای اینکه فقط به دنبال اول شدن باشید، یادتان باشد که در هنگام شکست است که شما به نقاط قوت و ضعف خود پی می‌برید و می‌توانید برای عملکرد بهتر، قوی‌تر ظاهر شوید. برخی به خاطر ترس از شکست هیچ اقدامی برای تغییر وضعیت خود انجام نمی‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود تا رقیبان آن‌ها موفق‌تر شوند. اگر می‌خواهید از دیگران عقب نمانید، حرکت کنید و شکست بخورید.
5- شروع کردن و قدرت ریسک پذیری از خصوصیات ثروتمندان
شروع کردن به عنوان یک خصوصیت بسیار بزرگ افراد ثروتمند محسوب می‌شود. آن‌ها اهل دل به دریا زدن هستند و هیچ ترسی را به دل راه نمی‌دهند. ایمان به خود و اندیشه‌های خود به آن‌ها قدرت ریسک‌پذیری می‌دهد. افراد ثروتمند به کار و یا ایده‌ای که انجام می‌دهند باور دارند. این باور در آن‌ها آنقدر قوی است که هیچ چیزی نمی‌تواند سد راهشان شود. آن‌ها به این باور رسیدند که تنها مانع موفقیت فقط خودشان هستند، بنابراین از سر راه خود به عنوان یک مانع، کنار می‌روند تا موفق شوند.
هیچ کسی مانع شما در شروع کردن نیست، فقط خودتان هستید که اجازه نمی‌دهید اتفاقی و یا تغییری در زندگی‌تان رخ دهد. بیایید از همین حالا کاری که مدت‌هاست دوست دارید آن را شروع کنید اما هزاران دلیل و بهانه برای آن می‌آورید تا انجام دهید. یادتان باشد فاصله بین رویا تا واقعیت، اقدام است.
6- شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند
شکرگزاری به خاطر نعمت، از خود نعمت مهم‌تر و باارزش‌تر است. ثروتمندان همیشه به خاطر چیزهایی که در زندگی دارند از خداوند سپاسگزارند. هر لحظه و هر دقیقه به دارایی‌های مالی و غیرمالی خود نگاه می‌کنند و با زبان دلشان از خداوند به خاطر داشتن آن‌ها سپاسگزاری می‌کنند.
اما برخی از افراد جز ناله کردن و ایراد گرفتن از زمین و زمان، کار دیگری انجام نمی‌دهند. وقتی شما کفران نعمت را هر لحظه و هر روز به جا می‌آورید، به کائنات هشدار می‌دهید که من به این نعمت نیازی ندارم، آن را پس بگیر. در مقابل وقتی شما بتوانید به خاطر چیزهای کوچک و بزرگ در زندگی از خداوند سپاسگزاری کنید، به کائنات اعلام می‌کنید که خوشبخت‌ترین انسان روی زمین هستید. شکرگزاری باعث تغییر نگاه شما به منابع زندگی‌تان می‌شود، کاری که اکثر ثروتمندان آن را به صورت ناخودآگاه انجام می‌دهند.
چگونه خصوصیات افراد ثروتمند را به دست آوریم؟
بزرگترین تفاوت ثروتمندان با دیگران در نحوه فکر کردن است. اگر می‌خواهید خصوصیات افراد ثروتمند را به دست آورید باید روی نگاه‌ها و دیدگاه‌های خود نسبت به تمام مسائل زندگی تغییرات بزرگی ایجاد کنید. با استفاده از کمک مشاورین، مطالعه کتاب، نشست و برخاست با ثروتمندان و تصمیم قاطع برای تغییر زندگی، شما می‌توانید به مرور زمان ضمن جذب خصوصیات ثروتمندان، به معنی واقعی کلمه ثروتمند شوید.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/207037/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

سقوط قیمت بیت کوین

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

پایان یکه تازی اردوغان؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان